Julie in Australia!

Back from down under!

Posted on 13/8/2006 at 19:21 - 0 Comments - Post Comment - Link

Hi!

Ondertussen ben ik al weeral 2 dagen op belgische bodem, en ik had beloofd dat ik nog even een verslagje zou schrijven over de laatste week in Cairns, dus...
Nadat we afscheid hadden genomen van onze gastfamilies en van het prachtige Sydney, vertrokken we richting Cairns. Die eerste dag hebben we niet veel meer gedaan, buiten genoten van het prachtige weer en van de zwembaden in het hotel :)

De volgende dag zijn we begonnen in een aboriginalpark, wat echt wel de moeite was! En dan hebben we een skyrail genomen boven het regenwoud! (een 7,5 kilometerlange kabelbaan en 500m hoog!) Om dan vanuit een dorpje in het regenwoud de trein dwars door de bergen terug te nemen!

Zaterdagmorgen hebben we dan een cruise gehad op de Daintree River! en dat was echt prachtig! ongelofelijk mooi en we hebben 4 krokodillen gezien, echt super! Daarna zijn we dan gearriveerd in Crocodylus Village, een 'resort' midden in het regenwoud, waar je in hutjes slaapt. Op 3,5 km was er een prachtig strand aan de oceaan waar we dan de eerste dag naartoe zijn geweest! In het village hadden we dan 2 dagen vrij, en in die 2 dagen zijn we naar het strand geweest, in een riviertje gezwommen, op de oceaan gaan kayakken tijdens de zonsopgang (dat was echt prachtig!), en naar de zonsondergang gaan kijken!

Dinsdagmorgend zijn we dan terug vertrokken naar ons resort in Cairns, en dan zijn we ook nog even in de stad zelf geweest. Woensdag was onze laatste dag, maar wel een van de meest fantastische dagen! Na 2 uur gevaren te hebben met een boot op de oceaan, waren we aangekomen op een platform midden in een koraalrif. Waar we dan de hele dag zijn gebleven en waar we dus konden snorkelen tussen het koraalrif! Dit was echt prachtig!

Donderdagmorgend zijn we dan alweer vertrokken richting Belgie, en dit verliep bijna probleemloos, tot we in Heathrow aankwamen... Wij kwamen net te laat aan, dus hadden we onze vlucht gemist, maar wij wisten niets van de verijdelde aanslagen... Dus het was daar één grote chaos, maar ze hebben direct een andere vlucht voor ons geboekt, 7uur later... Nadat we dan gewacht hadden, konden we onze handbagage gaan inchecken (want niemand mocht iets meenemen, buiten geld, vliegtuigtickets, paspoort, bril (zonder brillendoos), zakdoekjes en medicijnen (geen vloeibare)) Uiteindelijk zijn we dan na 42 uren op vliegtuigen en luchthaven geland op Zaventem...

Zo dit was dus m'n laatste berichtje op m'n blog, ik heb in ieder geval ontzettend van m'n maand Australië genoten, en bedankt voor het lezen van m'n blog!

leaving for Cairns

Posted on 1/8/2006 at 12:22 - 0 Comments - Post Comment - Link

hi allemaal!

Voor ik overmorgen Sydney verlaat en richting het noordoosten vertrek, wou ik nog even een berichtje laten! Ik vind het wel enorm spijtig dat ik nu al afscheid moet nemen van deze prachtige stad en gastgezin... Maar in Cairns gaat het vast en zeker ook ongelofelijk leuk worden..

Ondertussen zijn we dus nog naar de blue mountains geweest (en de three sisters gezien, als iemand die kent tenminste :)), en die uitzichten daar zijn echt prachtig! We hebben zelfs een kangaroo in het wild gezien...

En vandaag hebben we dus onze laatse `excursie` hier in sydney gehad, een bbq op het strand! En dat was echt supergezellig!

Morgen onze laatste dag hier en dan ga ik nog naar een dansvoorstelling kijken in het opera house samen met m`n gastzus Edwina!

Donderdagmorgen vertrekken we dan allemaal samen naar Cairns, en daar blijven we dan 2 dagen in een hotel, en dan gaan we voor 3 dagen naar Crocodylus Village (midden in het regenwoud in hutjes), om dan voor 2 dagen terug naar een hotel in Cairns te gaan!

Wss is dit m`n laatste berichtje zijn, aangezien ik in Cairns geen pc zal hebben... Maar als ik terug ben zal ik wel verslag uitbrengen van m`n laatste week!

half-time!

Posted on 27/7/2006 at 09:20 - 0 Comments - Post Comment - Link

Hi!

ondertussen zijn we al halfweg in onze Australiereis! Nog een weekje sydney, en dan naar Cairns! En eigenlijk is het wel spijtig dat we al moeten vertrekken, want Sydney is echt een prachtige wereldstad! Maar Cairns zal uiterard ook wel fantastisch worden!

Dinsdag hebben we dus gezwommen in de oceaan, het was een beetje koud, maar ik had het wel erger verwacht... En dan gisteren hadden we onze vrije dag, en dan ben ik met een paar mensen naar het hardrockcafe geweest hier, en `s avonds ook nog naar de film!

En vandaag heb ik china town gezien, de aziatische buurt hier in Sydney, en dan ook nog op de City Tower geweest, en dat is dus het hoogste gebouw hier.

Morgen is dan onze laatste excursie echt in Sydney, want maandag trekken we naar de blue mountains, en dat is een stukje buiten Sydney! Dinsdag wordt er dan nog een bbq voor ons georganiseerd, en woensdag hebben we onze laatste dag hier, om dan donderdag ochtend op het vliegtuig te stappen richting het noordwesten.

Zo, dan zijn jullie dus weeral op de hoogte van mijn reis hier.

See you! Julie xx

na een week in sydney

Posted on 22/7/2006 at 05:08 - 0 Comments - Post Comment - Link

Hi!

hier dus nog eens een berichtje uit Australie! ondertussen heb ik al een week van Sydney kunnen genieten, en het is echt een fantastische stad, en ook enorm groot. En zoals ik verteld heb, zijn we dus ook gaan surfen, en dat was echt superleuk, maar ook best wel moeilijk ! Het weer is hier nog altijd nie verandert, zo`n 18-19 graden en af en toe buien (helemaal anders dan in belgie). Het is nu dus weekend, en dan zijn er geen excursies, maar volgende week gaan we verder Sydney (en de streek rondom de stad) bezoeken. En ondertussen kennen we onze groep weer wat beter, en die is echt super !

Ik ga het tot hier laten, geniet van het (te?) warme belgische weer!

Bye!

Julie xx

after some days in australia

Posted on 18/7/2006 at 17:48 - 0 Comments - Post Comment - Link

G`Day Belgium!

nog eens een berichtje vanuit australie dus. alles is nog steeds in orde, ik heb vandaag m`n eerste excursie gehad, en dat was dus het opera house (het bekendste gebouw van sydney, dat wit met die pieken), en dan op die bekende brug gewandeld, en daarna wat freetime, dus het was best wel fijn! En ik heb ook al op een didgeridoo gespeeld, nie gemakkelijk, maar ik deed het niet echt slecht dus... dit weekend ben ik dus op de boerderij geweest, dit was echt enorm fijn! ik heb zelfs een kangaroo in het wild gezien, op een motor gereden, emn nog veel andere dingen, maar te veel om allemaal te vertellen!

En morgen gaan we naar Manli Beache, een heel bekend strand hier, en we gaan zelfs surfen! Echt super!

Oke, ik ga het tot hier laten

Heel veel groetjes from down under!

LANDED

Posted on 14/7/2006 at 05:38 - 0 Comments - Post Comment - Link

Hi, ik ben vanmorgen dus aangekomen in Sydney, na een erg lange vlucht.. Van Brussel naar Heathrow, naar Bangkok en dan richting Sydney, en om dan in Sydney 3 uur te moeten wachten voor we uit het vliegveld konden... uiteraard ben ik nu dus zel vrij moe.. ondertussen ben ik dus bij mijn gastgezin aangekomen, en dat valt echt heel goed mee! ook de groep belgen (we zijn met 6 trouwens) is echt wel leuk! Zo dadelijk vertrek ik met mijn familie hier, naar hun boerderij 2,5u buiten Sydney (met paarden, motorbikes, koeien, dus dat belooft al ;)) maar ik ben dus heel goed aangekomen in het verre australie, na de nodige vlieguurtjes (en vliegtuigvoedsel :s). Dit weekend ben ik dus op de boerderij, dus het volgende berichtje zal voor begin volgende week ergens zijn! See You! Julie xx

bijna vertrokken...

Posted on 12/7/2006 at 11:07 - 1 Comments - Post Comment - Link

hoi

over een paar uurtjes vertrek ik dus, en ik wou eerst nog even m'n eerste item op m'n blog schrijven, dusja...

in ieder geval al bedankt dat je even komt kijken, en de volgende keer dat jullie iets van me horen zal ik aan de ander kant van de wereld zitten!