Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?
MESSAGE in a BOTTLE

Description

"Wij kleintjes laten ons niet beetnemen door de groten"! Bottle Blog van Calimero-Marketeers, friends, family, partners in New Business, sponsoring and sponsorpartnerships. "Communicatie door verbondenheid". Health,wellness and fitness foodsupply, sportsponsoring www.pronatura.nl (#321)since 1983


My Links

* Home
* My Profile
* Weblog Archives
* Friends
*My Photo Album
* EivanCalimero
* SuccessCoach
* SuccessPack
* Your daily Menu
* CalimeroMarketing
* ProNatura MLM .NL
* ProNatura MLM.BE
* Open BC
* My Spaces
* Technorati

Bekijk mijn profiel op LinkedIn

www.linkedin.com/pub/1/488/406


Posted: 10:57, 6/6/2006 in Profile LinkedIn
Comments (3) | Add Comment | Link

Promotie Campagne Calimero-Marketing Shop

www.multishirt.nl/p03.php

 

 


Posted: 09:02, 5/6/2006 in Calimero-Marketing Shop
Comments (0) | Add Comment | Link

Gezondheid als nieuwe marketing religie

Gezondheid als nieuwe marketingreligie

[wo 31 mei 2006, 20:36]

Er is vandaag al eerder over geschreven: marketeers omarmen gezondheid als marketingvehikel.

Uit onderzoek van reclamebureau Euro RSCG en onderzoeksbureau MARE dat vandaag is gepresenteerd blijkt dat marketeers nog veel verder kunnen en moeten gaan.

De consument blijkt namelijk massaal op zoek te zijn naar gezonde voeding, maar kan amper bepalen wat gezond is. De consument is ook goedgelovig: hij gaat ervan uit dat wat op de verpakking staat, klopt. Een wetenschappelijke onderbouwing is voor hen niet nodig.

Etiketten worden niet of nauwelijks gelezen, schrijven de onderzoekers. Consumenten zijn alleen gevoelig voor de
 zijn alleen gevoelig voor de gezondheidsclaim. En dan gaan ze vooral af op hun gevoel.

‘Je moet erin geloven’, was een veel voorkomende uitspraak tijdens de groepsdiscussies. Ze zijn op zoek naar de bevestiging dat ze gezond eten, om zich hierover niet schuldig te voelen. Ook het Europese parlement ziet in dat de consument makkelijk misleid kan worden. Daarom heeft zij afgelopen week besloten een wetenschappelijke onderbouwing van de claims in de toekomst verplicht te stellen.

Enkele highlights uit het onderzoek:
• De gezondheidstrend is nog lang niet ten einde. Het betreft een groeimarkt, welke zijn top nog niet bereikt heeft;
• De consument is op zoek naar bevestiging dat men gezond eet; welke bron deze kan bieden, maakt niet veel uit;
• De consument kiest eerder een product met een gezondheidsclaim erop;
• De consument begrijpt of leest de uitgebreide etiketten niet, waardoor eventueel gezondheidsvoordeel, door aanwezigheid van een bepaald ingrediënt, niet wordt opgemerkt door de consument. Een gezondheidsclaim kan dit verhelderen;
• Voor alle voedingsmerken en -categorieën kan een gezondheidsclaim toegevoegde waarde hebben. Zelfs als dit een (enigszins) ongezonde categorie betreft;
• Als de consument merkt dat harde claims als “werkt cholesterolverlagend” echt werken, blijft de consument dit merk trouw.
• De smaakperceptie blijft doorslaggevend in het aankoopproces. De aard van de gezondheidsclaim mag de smaakperceptie niet aantasten;
• De markt ligt nog open voor doelgroepspecifieke gezondheidsclaims.

‘Na corporate governance wordt het nu tijd voor verdieping met een vorm van marketing governance m.b.t de juiste claims bij voedingsmiddelen. Dit onderzoek toont aan dat transparantie van informatie op dit gebied een must is’, aldus Fred Moolhuijsen, ceo van Euro RSCG.

Het bureau heeft verschillende doelgroepen geïdentificeerd, die op hun eigen manier met gezonde voeding en claims omgaan:

Pre-family
Door de drukke levenstijl zien zij gemaksproducten als dé oplossing. Bij bijvoorbeeld een verkoudheid is deze groep gevoeliger voor producten die claimen weerstandverhogend te zijn. Verder is uiterlijk erg belangrijk, dus zijn ‘light’ producten erg populair bij deze doelgroep. Ten slotte vindt deze groep het niet erg om meer te betalen voor gezonde producten.

Family kids
Bij deze groep gaat het om de gezondheid van kinderen. Moeders, van zowel jongere als oudere kinderen, staan met name open voor claims die de gezondheid van hun kinderen bevorderen.

Empty-nesters
Empty-nesters hebben een nuchtere houding ten opzichte van gezondheidsclaims. Deze groep neemt niet zomaar iets aan. De claim moet helder en duidelijk geformuleerd zijn.

Het onderzoek bestond uit deskresearch, interviews met uiteenlopende deskundigen op dit gebied (Douwe Egberts, Universiteit van Wageningen, Unilever, Pepsi Cola, Kentucky Fried Chicken, Albert Heijn, TNO Voeding en een trendwatcher) en consumentendiscussies

 

 

 

 


Posted: 08:56, 5/6/2006 in Distributeurs Pro Natura
Comments (0) | Add Comment | Link

Olie die de hersenen smeert

1 op de 10 jonge moeders heeft last van een postnatale depressie. Die komt dan in plaats van het geluksgevoel, waarmee gewoonlijk de geboorte van een nieuw wezentje gepaard gaat. Sinds ongeveer 10 jaar openen zich volledig nieuwe perspectieven met betrekking tot dit probleem.

In bijvoorbeeld Amerika, Frankrijk of Duitsland ligt de dagelijkse consumptie van de belangrijkste voedingsmiddelen voor de hersenen, de essentiële vetzuren, de zogenaamde 'Omega- 3-vetzuren', bijzonder laag.

Deze vetzuren die het lichaam zelf niet kan aanmaken, zijn zo belangrijk voor de opbouw en het evenwicht van de hersenen, dat de foetus ze bij voorrang via de placenta opneemt. Daarom dalen de reserves van de moeder, die toch al gering zijn in onze westerse maatchappij, op een dramatische manier in de loop van de laatste weken van de zwangerschap.

Na de geboorte worden de Omega-3-vetzuren nog steeds via de moedermelk, waarvan ze een van de belangrijkste bestanddelen vormen, als eerste aan de baby doorgeven. Dit vergroot het tekort bij de moeder nog meer.

Als een tweede geboorte vlak na de eerste komt en als intussen de voeding arm is gebleven aan vis, schaal- en schelpdieren, de voornaamste bron van die vetzuren, is het verlies aan Omega-3-vetzuren na de tweede zwangerschap zodanig dat het risico van een depressie voor de moeder erg groot wordt.

De hersenen maken deel uit van het lichaam. Net als de cellen van alle andere organen vernieuwen de hersencellen voortdurend. De cellen van morgen worden dus gemaakt met wat we vandaag eten. De hersenen bestaan voor tweederde uit vetzuren. Dit zijn de basisbestanddelen van het membraan, het omhulsel, van de zenuwcellen.

Via dit membraan heeft alle communicatie plaats tussen alle zenuwcellen in alle gebieden van de hersenen en van het lichaam. Wat we eten wordt rechtstreeks opgenomen in die membranen en vormt er de basis van.

Als we vooral 'verzadigde' vetten eten, die bij kamertemperatuur, net als boter of dierlijk vet, een vaste consistentie hebben, dan weerspiegelt hun stijfheid zich in de stijfheid van de hersencellen.

Als we daarin tegen vooral 'meervoudig onverzadigde' vetzuren eten, die vloeibaar zijn bij kamertemperatuur, dan is het omhulsel van de hersencellen zachter en soepeler en de communicatie ertussen stabieler.

Vooral als het Omega-3-vetzuren betreft.

De gevolgen voor het gedrag zijn heel duidelijk. Wanneer men de Omega-3-vetzuren wegneemt uit de voeding van ratten waarmee proeven gedaan worden, verandert hun gedrag in een paar weken volledig: ze worden angstig, leren geen nieuwe taken meer en raken in paniek in stress situaties (bijvoorbeeld als ze uit een bassin moeten ontsnappen en daarvoor het reddingsplateau moeten vinden). Maar wat misschien nog veel ernstiger is; voeding die arm is aan Omega-3 vermindert het ervaren aan plezier!

Diezelfde knaagdieren hebben veel grotere doses morfine nodig voordat hun belangstelling is gewekt, terwijl die drug hét symbool is van ogedwongen plezier.

Als we er zeker van willen zijn dat we een voldoende hoeveelheid Omega-3 van de beste kwaliteit en zuiverheid binnen krijgen, is het in de praktijk vaak handiger om deze in te nemen in de vorm van voedingssupplementen.

Uit de bestaande onderzoeken blijkt dat men om een antidepressieve werking te krijgen, per dag tussen de twee en drie gram van een mengsel van de beide visvetzuren eicosapentaeen-zuur (EPA) en docosahexaeenzuur (DHA) zou moeten consumeren.

 

Bron: Uw brein als medicijn, Dr. David-Schreiber


Posted: 13:50, 2/5/2006 in Distributeurs Pro Natura
Comments (0) | Add Comment | Link

Pro Natura en Feyenoord

Een foto van Gerard Meijer met mij in "De Kuip" te Rotterdam, daterend uit 1984.

Anno 2006 is Gerard Meijer nog steeds actief als verzorger van Feyenoord en

gebruiker/sponsor van Pro Natura BV, te Oisterwijk.


Posted: 11:38, 1/5/2006
Comments (1) | Add Comment | Link

Vrije Universiteit Amsterdam

Voor de halve- en kwart marathon van Egmond.
Op zondag 8 januari a.s. vindt de 34e Egmond Halve Marathon plaats. Net als bij de Damloop en de Zevenheuvelenloop zal de VU weer in teamverband deelnemen aan de businessloop. In de teams zijn er nog enkele plekken vrij voor de prestatie- of recreatieloop van de halve marathon of de recreatieloop van de kwart marathon (10,5 km). Hardlopende VU-collega's zijn hierbij van harte uitgenodigd om mee te lopen. De lopers van de businessloop hebben een 'bevoorrechte' startpositie en starten eerder dan de individuele recreatielopers. Wil je in het VU-team  in een VU-shirt meelopen geef dit dan zo snel mogelijk door aan: 
Wenchi Liu (tel. 85310) of via e-mail: w.liu@dienst.vu.nl met vermelding van: naam, adres, geboortedatum en in welk team je wilt deelnemen. 
Deelname staat open voor elke VU-medewerker. Wees er snel bij, want de inschrijving is beperkt.

Meer info over de Egmond Halve Marathon is te lezen op:

w.liu@dienst.vu.nl

Egmond Halve Marathon

hardlopers VU



Posted: 11:54, 8/1/2006
Comments (0) | Add Comment | Link

Waterfacts

instituten_en_academies   Prijswinnaars

Kerosine studie wint prijs,Brandstof lozingen rondom schiphol

 

Milieukundestudenten Joost Lommen en Michiel Kiezenberg, afstudeerrichting Milieubeleid en –management, hebben de derde prijs gewonnen in de competitie 'Saxion Prijs 2005' in Deventer. Zij danken hun uitverkiezing aan het afstudeeronderzoek dat zij verrichtten naar brandstof noodlozingen door de burgerluchtvaart in het Nederlandse luchtruim. Met name in de nabijheid van Amsterdam-Schiphol. Dit in opdracht van de Milieufederatie Noord-Holland.

Grote hoeveelheden kerosine

Vliegtuigen in nood keren terug naar het dichtstbijzijnde vliegveld. Dat kan echter niet zomaar. De nog volle brandstoftanks zorgen voor een te hoog landingsgewicht, met het risico dat het landingsgestel van het vliegtuig beschadigt of zelfs doorzakt bij de landing. Ook leveren de volle tanks kerosine een verhoogd brand- en explosiegevaar bij de (nood)landing. Daarom mogen vliegtuigen in nood die terugkeren naar Schiphol eerst de overtollige brandstof lozen. Dat mag uitsluitend boven open water: de Noordzee of het IJselmeer. Bij de grotere en nieuwste typen vliegtuigen, zoals de Airbus 380, kan het gaan om hoeveelheden tot wel 200 ton kerosine, namelijk het verschil tussen het maximale opstijggewicht van 590 ton en het maximale landingsgewicht van 390 ton. Ter vergelijking: dat is tien grote tankwagens vol.

Waarnemingen neerslag roet en olie

De meeste kerosine verdampt, een deel komt terecht op het water of – zo luidde het ernstige vermoeden - toch op het land. Glastuinbouwers in de nabijheid van Schiphol constateerden onverklaarbare neerslag van roetdeeltjes en transparante en olieachtige laagjes op water, planten, glas en buitenmeubilair. Vergelijkbare klachten en klachten over (kerosine)stank kwamen ook van andere omwonenden in de wijde omtrek van Schiphol. Dit naast directe waarnemingen van brandstoflozingen.

Uit nood zonder toezicht?

Deze klachten vormden voor milieustudenten Joost Lommen en Michiel Kiezenberg van Saxion Hogescholen aanleiding voor hun afstudeeronderzoek. Hoe vaak komen kerosinelozingen in werkelijkheid voor? Wat is de definitie van noodkerosinelozingen en lozen vliegtuigen uitsluitend uit nood? Wat zijn de milieueffecten voor mens en milieu, ook op de lange termijn? Is de wet- en regelgeving rond kerosinelozingen afdoende en wie houdt toezicht op de naleving? En tenslotte: wat moet gebeuren om de situatie te verbeteren? Joost en Michiel probeerden met hun afstudeeronderzoek antwoorden te vinden op deze vragen.

Gegevens weigeren

Gegevens over tijd, plaats en hoeveelheid van een brandstoflozing zijn essentieel om de milieueffecten te kunnen berekenen. Tijdens het onderzoek bleek dat - ondanks de openbaarheid van informatie die Nederland formeel kent - het (vrijwel) onmogelijk is om aan de benodigde gegevens te komen bij de betrokken autoriteiten. Pas aan het einde van de onderzoeksperiode van vijf maanden, twee weken voor afronding van het onderzoek, kregen de studenten uiteindelijk, na eindeloos touwtrekken, een deel van de gevraagde gegevens. Daaruit blijkt het formeel te gaan om een aantal van twintig tot dertig officieel geregistreerde kerosinelozingen in het Nederlandse luchtruim. Terwijl omwonenden het hele jaar door klachten hebben die veroorzaakt lijken door brandstoflozingen in de lucht. Of registratie van de lozingen wel naar behoren plaats vindt is de vraag. De weigerachtige houding van de betrokken autoriteiten verhindert dit te kunnen beoordelen.

Inschattingen en modelberekeningen

Via omsingelende methoden wisten Milieukundestudenten Joost en Michiel aard en omvang van het probleem bij benadering toch in kaart te brengen. Van anonieme bronnen vernamen zij dat cockpitpersoneel niet altijd toestemming vraagt voor kerosinelozingen, en er dus ook geen registratie volgt, omdat de tijd en de zin ontbreekt voor de administratieve rompslomp die zo’n melding met zich meebrengt. Deze veronderstelde handelwijze kan ook, omdat geen enkele instantie de regels lijkt te handhaven, te controleren of prioriteit te geven, zo blijkt uit het onderzoek. Het lukte Joost en Michiel zelfs een computermodel te verwerven en te gebruiken van US Airforce, waarmee zij concentraties van stoffen in de lucht op leefniveau konden berekenen. Zo komt naar schatting 40% van de totale hoeveelheid koolwaterstoffen uit kerosinelozingen terecht in het milieu, aldus de modelberekeningen.

Knap staaltje onderzoeksjournalistiek

Milieustudenten Joost en Michiel geven met hun afstudeeronderzoek blijk van een knap staaltje onderzoeksjournalistiek. Hun onderzoek vormt onbedoeld een (nieuw) pleidooi voor openheid door de luchtvaartbranche wat betreft de milieubelasting en verantwoording aan de samenleving door de toezichthoudende en controlerende autoriteiten.

 

 

http://www.saxion.nl/rob/saxionprijs/kerosine  WWW.PRONATURA.NL (#321) www.waterfactory.nl (#321)


Posted: 10:52, 7/12/2005
Comments (2) | Add Comment | Link

MESSAGE in this BOTTLE

Formula 23
FORMULA 23 kent een rijke historie. De basis is de Aloë Vera. Een plant die in tropische en subtropische gebieden heel bekend is. De sappen van deze plant blijken toepassingen te hebben op breed gebied. In de paardenwereld is bij velen bekend dat de FORMULA wordt ingezet bij darmstoornissen. Naast een uniek reinigend vermogen heeft de FORMULA een weerstand verhogend en ondersteunend effect. Dit komt doordat het zure milieu een goede darmflora bevordert. De FORMULA bevat o.a. de bioflavonoïden Hesperidine en Rutine, die de werking zelfs nog versterken. FORMULA 23 bevat 72 mineralen en sporenelementen die bijdragen tot ondersteuning van de lichaamsfuncties. De mineralen zijn allen van organische oorsprong, dus afkomstig van planten. Daarnaast bevordert het de opname van een aantal vitaminen en draagt bij aan het vermogen van ons lichaam spanning te hanteren. Ideaal voor vrouwen en meisjes bij ongemakken voorafgaand aan/rondom/tijdens de menstruatie. Daarnaast helpt ze bij het behouden van een goede gezondheid gebaseerd op een goede stofwisseling. Lichaamsfuncties versoepelen, doet de geestelijke druk afnemen.
Een optimaal resultaat wordt vaak al bereikt door drie maal per dag een eetlepel FORMULA te nemen. Flacon even schudden voor gebruik.
 
Hoeveelheid: 

Artikel nr.: 1-1



Posted: 21:43, 28/11/2005
Comments (0) | Add Comment | Link

"With a little help from my friends"!

Eigenlijk is het een eer, om "de bal" weer op de middenstip te leggen en het startsein te geven voor de tweede generatie jonge ondernemers, die met het Cross -media effect, de communicatie voor gebruikers relevanter en persoonlijker maken.

Cross-media is over 10 jaar gemeengoed, mede dankzij de generatie die mij nu vraagt, en die deels al opgegroeit zijn met combinaties van internet, chat, games, sms/mms, gsm/wap/umts, tv, mp3, dvd, nog eens te beschrijven wat ondernemen inhoud en wat mensen, zoals ik bewogen heeft en nog beweegt, dit vrij ondernemerschap als het mooiste vak in de wereld te beschouwen.

 

Events 'business and pleasure'

Communiceren via Business Events. Een boodschap overbrengen naar relaties, klanten of prospects, intern of extern, dat maakt niet uit, ofwel, "what you want is what you get"! Evenementen met een zakelijk tintje, altijd met een doel, en altijd; "with pleasure"! ! En natuurlijk zal ik de laatste zijn, die de "zaken gaan voor het meisje" onder stoelen of banken steekt! Waarschijnlijk is dat mede de reden dat ik Pro Natura Nederland, vanaf de wortel mag ontleden, dankzij de hulp van mijn persoonlijke sponsors, Minie en Mannes, familie, vrienden en vriendinnen en mijn twee zonen, waarmee het eigenlijk begonnen is; want "waar doe je het voor, in deze wereld", ? Het behoeft geen vraagteken meer te zijn, als u, jij en ik maar weten het evenwicht te behouden in; " De Natuurlijke Basis" !

 

Ook een "Message in a Bottle-Blog" ?

Support this super bottle "Formula 23", there must be 50 way's to.........

 

 

 


Posted: 21:28, 28/11/2005
Comments (1) | Add Comment | Link

Hosting door HQ ICT Systeembeheer