Bert, Frieda, Ria & Wil in Canada Home | Profile | Archives | Friends

Slotstuk6-8-2013

Vrijdag 7 juni. Het is nu echt zo ver. Zelfs het weer is in mineurstemming. Om 10 uur moesten wij de camper weer bij Canadream inleveren. De kledingkasten werden leeggehaald en de koffers werden gepakt. Nog even een algehele inspectie en dan was het echt zo ver. Bey bey good old chap!  Wij hadden de camper laten plaatsnemen tussen zijn ca 400 soortgenoten.

Canadream heeft ze in alle soorten en maten.

Door Canadream werden wij naar de luchthaven gereden.  Nadat we de nodige security checks hadden ondergaan, konden we nog wat inkopen doen. De laatste oortjes werden nog even uitgegeven. Precies op tijd vertrok ons toestel van de KLM richting luchthaven Schiphol. In het vliegtuig werd de reis middels verhalen nog eens dunnetjes overgedaan.

Een reis om nog lang over na te keuvelen en om nooit te vergeten.
Wij willen iedereen die de reis digitaal met ons mee heeft gemaakt nogmaals bedanken voor de leuke reacties.

Vele groeten.

Bert, Frieda, Ria en Wil

Schoonschip6-6-2013

Donderdag 6 juni.  De laatste vakantiedag is een feit. Morgen moeten we de camper inleveren en worden we weer naar het vliegveld gebracht. Vandaag staat een "doe-dag" op de camping gepland. De camper moet door de wasstraat om hem morgen weer spik en span in te leveren bij Canadream.

Vier weken vuil en stof verwijderen.

Wij hebben hem maar eens lekker vertroeteld. De 10 meter lange en ca 8000 kilo wegende \"smart\" heeft ons per slot van rekening in 4 weken tijd, bijna 4000 kilometer zonder problemen door Canada rondgereden. Je moest hem wel regelmatig van drank voorzien, iedere drie kilometer nam hij één liter liqiud, een gezellige meedrinker dus, die naadloos in ons team paste.
Nog even de laatste bladzijden van de boeken uitlezen en de voorraad- en de koelkast leegmaken om ons vervolgens met een goed en voldaan gevoel voor te bereiden op de thuisreis.

Lekker met een boek in het zonnetje.

Vancouver City6-6-2013

Woensdag 5 juni.  Vandaag weer een prachtige dag, de zon liet zich al heel vroeg zien en is de hele dag bij ons gebleven. Een uitgelezen dag om een stadswandeling door Vancouver te maken. Omdat het openbaar vervoer ons zeer goed was bevallen,  lieten we de camper met rust en kozen wij weer voor de Sky-train. Op station Chinatown stapten we uit en begon onze wandeling.

China Town

Behalve de heerlijke geuren van Chinees eten, vonden wij dit stadsgedeelte niet erg boeiend en zetten snel onze tocht naar het centrum voort. Vancouver gaat door als één van de mooiste steden van de wereld, maar daar hadden wij toch een andere mening over. Het is een moderne stad met enorme hoge kantoorgebouwen en daar moet je wel van houden. Wel hebben wij vanuit de sea-bus  foto\'s gemaakt van de skyline van Vancouver. Hier sluiten wij ons direct aan bij diegenen die Vancouver één van de mooiste steden van de wereld vinden, werkelijk een prachtig beeld.

De skyline van Vancouver

Veel hoge kantoorgebouwen

Ria wil na terugkomst in Nederland de skyline van Vancouver op doek gaan vastleggen. De stadswandeling leidde ons naar Granville Island. Een vriendelijke en gemoedelijke wijk met markten, galeries en een jachthaven. En natuurlijk moesten wij hier het  hoogtepunt van de wijk bezoeken, de Granville Island Public Market.

Hier zijn talrijke kunstzinnige types en straatmuzikanten die de boel opvrolijken  en boeiend  houden. Nog even wat gedronken in de jachthaven en vervolgens weer campingwaards vertrokken.

Ook Vancouver is evenals Arnhem een "Trolleystad"

Ps. In de precaire klaverjas-tragedie is nog geen verbetering opgetreden.

2 Comments | Post Comment | Permanent Link

Grouse Mountain6-6-2013

Dinsdag 4 juni, een zonovergoten dag.  De camper gunnen wij vandaag een rustdag en gaan met de sky -train, de seabus  en tot slot met de stadsbus naar Grouse Mountain.
Deze berg is bijna 1200 meter hoog en is erg populair bij wintersporters. Ook nu weer moesten we met de kabelbaan naar de top. Eenmaal boven aangekomen konden we genieten van een prachtig uitzicht over Vancouver.

Daarnaast kregen wij een aantal attracties aangeboden die je ook in Nederlandse parken aantreft.  Nog even naar een roofvogel show gekeken en daarna weer met de kabelbaan naar beneden.
Met de bus gingen wij naar het Capilano River Regional Park.  Hier vind je de meest aangeprezen attractie van het park, de populaire 70 meter hoge en 137 meter lange hangbrug. Het is de langste voetgangersbrug ter wereld. En volgens ons ook de duurste, $35 dollar per persoon mag toch wel aan de prijzige kant genoemd worden. Maar als je wat wilt zien, moet je dat er voor over hebben. En we kwamen niet bedrogen uit. Door plankieren rond de bomen te bouwen konden we als het ware over de toppen van de bomen wandelen.

Capilano Suspension Bridge

Een  unieke ervaring.  Ook werd het ons mogelijk gemaakt om dmv een vernuftig bouwwerk een wandeling langs de rotswanden te maken.

Na afloop nog wat gegeten in het restaurant en daarna in omgekeerde volgorde met de bus, de sea bus en de sky train weer terug naar de camping. Dit was een leuke en ontspannen dag die wij zeker niet hadden willen missen.

Een warm (Nederlands) welkom in Vancouver6-5-2013

Maandag 3 juni. Het stadje Hope werd met enig weemoed verlaten en er werd koers gezet naar de miljoenenstad Vancouver, de  laatste stop van onze reis door Canada. In Vancouver zullen wij nog drie dagen verblijven om de bezienswaardigheden van deze prachtige stad te bezoeken. Wij zijn voor het laatst neergestreken op een luxe Campground aan de rand van de stad.

Ook nu weer werden wij zeer vriendelijk welkom geheten door de campingeigenaresse die in 1956 vanuit Nederland naar Canada emigreerde.
Via haar werden we naar het schitterende uitkijkpunt  Burnaby Mount Conser Area verwezen, net buiten Vancouver. Hier konden wij genieten van een prachtige blik op de skyline van de stad.

Japanse kunst en uitzicht op de stad.

Het was wel weer even wennen aan de stadse drukte met de bijbehorende stadse geluiden van oa sirenes en verkeersgeraas.  Wij hebben nu al heimwee naar de serene stiltes en bijna autoloze wegen van de Rocky Mountains. Morgen gaan we van een aantal bezienswaardigheden van Vancouver genieten.

Uitzicht over Vancouver.

5 Comments | Post Comment | Permanent Link

Hell's Gate6-5-2013

Zondag 2 juni.  Het was prachtig weer. Het ontbijt werd dan ook buiten voor de camper genuttigd. We hadden die dag maar één activiteit gepland. Er werd een bezoek gebracht aan de beroemde Hell's Gate Air Tram.

De kloof vanuit de Airtram bekeken

De kloof van de FraserRiver is ca 180 meter diep en slechts 33meter breed. Het water slaat daar met ontzagwekkende woestheid tegen de rotswanden op. Met de rode cabines van de Air Tram - kabelbaan werden we naar beneden gebracht en konden van dichtbij mee maken met wat voor onmenselijke kracht het woeste water zich een weg baande door de Canyon.  Ook hebben wij beneden in de Canyon een zeer ijverige kolibrie, de helikopter onder de vogels, gespot. Dat is weliswaar in schril contrast met de eerder gespotte beren, maar dit was ook heel mooi om te zien. 's-Middags hebben we het plaatsje Hope bezocht.

Er staan diverse "chainsaw" kunstwerken in het stadje.

Een leuk stadje waar oa SilvesterStallone de eerste Rambo-film \"first blood\" heeft opgenomen.  Tot slot moest natuurlijk weer aan het inwendige van de mens worden gewerkt. In een gezellig restaurantje hebben we dan ook wat tappas gegeten en nog wat gedronken.
P.s. Een ware klaverjas tragedie voltrekt zich momenteel over de dames.

Dagje Camper6-5-2013

Op zaterdag 1 juni stond weer een lange rit gepland. De afstand van 206 kilometer, tussen Revelstoke en Kelowna moest worden overbrugd. Qua weer begon de dag  hoopvol met zowaar een waterig zonnetje. Maar al snel vielen de eerste druppels  op de voorruit van de camper.

Bewolking en regen.

Onderweg waren geen spectaculaire bezienswaardigheden, die het bezoeken waard waren.  De 206 kilometer asfalt gleden dan ook snel onder onze wielen door. Rond het middaguur arriveerden wij bij de camping in Kelowna.  De camping lag pal aan de snelweg en volgens ons werd de heft van de camping gebruikt door een autosloperij.  Vanwege de slechte accommodatie en het slechte weer werd besloten dat wij geen gebruik wilden maken van deze camping. Wij zijn doorgereden naar de volgende camping in het 255 kilometer verderop gelegen plaatsje Hope.  Ondanks de vele kilometers was het een goede beslissing. De lucht klaarde op en de zon ging schijnen. Ook werden de lange broeken verruild voor de korte. In Hope stonden we op een mooie camping aan een rivier, midden tussen de bomen.  `s avonds konden wij nog lekker buiten eten.

Door onze meesterkok worden de voorbereidingen voor het eten getroffen.

Cedars en Sparren5-31-2013
Vrijdag 31 mei  De tijd vliegt voorbij. Vandaag konden we uitslapen, geen lange rit en geen vol programma. Maar uitslapen met Frieda in je directe nabijheid is een utopie. Al vroeg gingen wij op pad naar de 175 meter hoge Revelstokedam.Revelstoke dam

Dit is een waterkrachtcentrale die een heel groot gebied van Britisch Columbia van elektriciteit voorziet. Na een uitgebreide security check konden we de volledige dam bezichtigen. Erg interessant om te zien hoe zo'n immense betonnen dam een watermassa kan tegenhouden waar je 2,5 miljoen olympische zwembaden mee kunt vullen. Vervolgens zijn we naar Skunk Cabbage Boardwalk gereden om daar een wandeling te maken over de houten plankieren.Skunk Cabbage Boardwalk

Hier konden we, volgens ingewijden, talloze prachtige vogels bewonderen. Wij hadden het idee dat er een spelletje met ons gespeeld werd. Prachtige zang aria's hebben we gehoord, maar geen "kunstfluiter" gezien. Daarna zijn we naar de 3 kilometer verder gelegen Giants Cedar trail gereden.Drie reuzen

Door dit bos loopt een 1 kilometer lang wandelpad langs de wel 800 jaar oude reuzelevensbomen en sparren met zeer ruwe basten. Je moet je realiseren dat Columbus in 1492 dezelfde bomen heeft kunnen waarnemen als die wij vanmiddag gezien hebben. Vervolgens zijn we terug gereden naar Revelstoke om weer proviand en de nodige Chardonnays in te slaan. Morgen gaat de reis naar Kelowna.
5 Comments | Post Comment | Permanent Link

Een dag zonder poespas.5-31-2013
Donderdag 30 mei. Na een rustige nacht met weinig bathroom bezoek in de camper, zijn we vroeg opgestaan om de bezienswaardigheden in Kaslo te bezoeken. Het miezert een beetje, maar daar zijn we inmiddels wel aan gewend. Volgens de camping-uitbater moesten we beslist de historische radarboot bezoeken.
Volgens haar duurt een bezoek aan de boot ca 45 minuten en alles was natuurlijk weer "amazing". Wij hebben haar raad opgevolgd. Wij konden de boot nauwelijks vinden omdat deze, in tegenstelling tot wat wij dachten, niet in het water lag, maar op de kant. Daarnaast moest je over een enorme creatieve geest beschikken om drie kwartier een schip op het droge te bewonderen. Het pittoreske dorpje Kaslo, zoals het in de boekjes stond, hebben wij snel verlaten en koers gezet richting Revelstoke. Opnieuw hebben wij gebruik gemaakt van de vanuit overheidswegen gratis aangeboden veerboot. De route naar de camping in Revelstoke is zonder veel poespas afgelegd. Wij kregen een prachtige grote (hoe kan het ook anders) full hooked up plaats aangewezen voor onze camper, 's middags hebben we een wandeling naar het centrum van Revelstoke gemaakt.
Het kostte wat moeite, maar uiteindelijk vonden wij een gezellig terrasje waar we een welverdiend drankje hebben gedronken met de nodige refills. 's Avonds hebben we weer geklaverjast en de mannen waren as usual onverslaanbaar. De stand is nagenoeg gelijk. Gelet op de positieve flow die door de mannen is ingezet, lijkt het dat de eindoverwinning hen niet meer kan ontgaan.

Tandenstokers5-31-2013
Woensdag 29 mei Vandaag verhuizen we van Fort Steele naar Kaslo. Volgens de boeken en brochures zijn er niet veel spectaculaire bezienswaardigheden te bewonderen, alleen een huis dat gebouwd is van lege flessen. Volgens de routeplanner van Tyre zou het een rit moeten zijn van 227 km maar volgens onze TomTom is het niet meer dan 126 km. We hebben dus het vermoeden dat er iets niet klopt, dus na een aantal kilometers toch maar even gestopt om de kaart te bestuderen en te kijken hoe we gestuurd worden. De TomTom wil ons via een kleine bergpas sturen en omdat we vroeg in het seizoen zitten is deze vanwege de sneeuw nog gesloten. We keren dus om en gaan zoals wij van plan waren via de route langs Cranbrook en Creston dicht bij de Amerikaanse grens. Net voorbij Creston houden we even een korte stop bij een "Tim Hortons" een soort Starbucks cq Mc Donalds en nemen allemaal iets lekkers te drinken en te eten en vieren zo de 91 ste verjaardag van de vader van Frieda. Pa bedankt!!!!. De rit gaat vervolgens over een afstand van 60 km langs Lake Kootenay (105 km lang en 5 km breed)
Een mooie slingerweg, dan weer langs de oevers van het meer en dan weer 10 tallen meters hoger. En onderweg zien we inderdaad het zelf ontworpen en gebouwde flessenhuis. Daarnaast hebben we nog een aantal bijzondere bouwsels gezien waar duidelijk mensen wonen met een bijzonder artistieke aanleg. Het moet al een kunst op zich zijn om in deze huisjes te kunnen wonen. Het is duidelijk te zien en te merken dat we in een meer bewoond gebied zitten. Het doet een beetje Oostenrijks/Zwitsers/Frans/Duits kortom Europees aan. Bij Kootenay Bay steken we met de langste gratis veerboot van Canada over naar de andere kant van het meer. Met ons moeten er ook nog een paar kleine Canadeese wagentjes met hout mee, dus het is even passen en meten om alles erop te krijgen. Het hout op de truck is volgens ons voldoende om heel Europa van tandenstokers te voorzien.
Helaas moet er één auto achterblijven wat volgens ons niet nodig was geweest als de belader de auto's iets slimmer op de beschikbare plaatsen had gedirigeerd. De overtocht zelf verloopt verder zonder problemen. Na 30 km komen we aan op onze Mirror Lake Campground in Kaslo. De beheerster staat juist op het punt om te vertrekken en we krijgen de instructie om maar een plekje te zoeken en ons morgen even te melden. Omdat de pick-nick tafel van de campground niet zo stabiel is besluiten we onze eigen tafel maar te gebruiken. Helaas loopt dat op een teleurstelling uit, eerst krijgen we het k...ding bijna niet door het luik naar buiten om vervolgens vast te stellen dat het blad permanent van het onderstel gescheiden is en zelfs door Bert niet te repareren is. We kunnen inloggen op een onbeveiligde WiFi (we vermoeden van een huis net naast de campground) en kunnen dus tegen de verwachtingen in toch even het "web" op.

Beeeere goed5-28-2013
Dinsdag 28 mei Vandaag van Banff naar Fort Steele gereden. Een lange tocht van 260 km. Onderweg even een koffiestop en wat schetst onze verbazing, een zwarte beer in de berm vlak bij ons koffiepoint!!! De Zwarte beer.

Omdat wij er als eerste bij waren konden we mooie plaatjes schieten, maar ja dat duurde niet lang of we stonden met zo'n tiental toeristen de beer op de gevoelige plaat vast te leggen. De beer werd hier niet warm of koud van en had meer interesse in zijn paardebloemen dan in ons. Na deze stop werden we beloond met een ontmoeting met nog een drietal zwarte beren. Het kon niet op vandaag. Je raakt er een beetje aan gewend en de helft van ons viertal gaat in overweging nemen om zo'n knuffel beer als huisdier aan te schaffen. Ze zijn zo aandoenlijk, maar wij realiseren ons terdege wat een enorm gevaarlijk beest het kan zijn. Aangekomen in Fort Steele hebben we Fort Steele Heritage town bezocht, een gereconstrueerd dorp van rond 1900.Fort Steele Heritage Town
De ca 55 huisjes zijn nog precies zo ingericht zoals het 120jaar  geleden was. Leuk was ook dat de "bewoners" van Fort Steele Herritage nog in kleding liepen die eveneens uit die tijd stamde. Aan het eind van de middag hebben wij een camping gevonden die van alle gemakken voorzien is, inclusief laundry en WiFi.
9 Comments | Post Comment | Permanent Link

Nog enkele dieren die we mochten ontmoeten.5-28-2013

2 Comments | Post Comment | Permanent Link

Dagje Banff5-28-2013
Maandag 27 mei. Een makkie vandaag, geen rit gepland, alleen maar mooie dingen bekijken in Banff. Banff is de hoofdstad (nou stad is wel wat veel gezegd) van de Canadese Rockies. Het is een druk bezochte toeristen plaats waar in het hoogseizoen dagelijks wel 50.000 toeristen komen. Wij kunnen dat wel begrijpen. Het straalt een gemoedelijke en ontspannen sfeer uit , althans nu in het voorseizoen. Wij zijn maandagmorgen naar het Hoodoo viewpoint gereden.Hoodoos

Hier hadden wij een prachtig uitzicht op het Banff Spring Hotel. Het hotel waar Robbert ten Brink een televisieprogramma heeft gemaakt.Banff Springs Hotel

Een paar kilometer boven Banff ligt het Minnewanka lake. Dit meer heeft de grootste watermassa van het National Park. Door middel van stuwdammen voorziet dit meer Banff van hydro-elektrisch opgewekte energie. Natuurlijk moesten wij Banff ook van boven bekijken. Hiervoor moesten wij met de Sulphur Mountain Gondola 700 meter omhoog. De gondelbaan heeft een stijgingspercentage van wel 51 graden, en dat is stijl........heeeeeeel stijl, maar wel een prachtig uitzicht, maar het blijft heeeeel stijl. Wil is niet helemaal op zijn gemak in de Banff Gondola.

Boven aangekomen loopt een lange houten trap naar een nog hoger gelegen uitkijkpunt, waar je een fantastisch uitzicht hebt over de Rockies.Banff en The Rocky Mountains

De dag werd verder gevuld met het shoppen in Banff en er werd een bezoek gebracht aan de plaatselijke liquorstore , wat overigens zeer de moeite waard was. 'S-avonds nog lang nagepraat en daarna onze kooien weer opgezocht om ons voor te bereiden op de volgende dag.

Het Wilde Westen5-28-2013
Het is alweer 26 mei. We staan op een eenvoudige camping met weinig faciliteiten, genaamd Lake Louise. De dag begon heel relaxed met prachtig zonnig weer. Een Amerikaanse vakantieganger kwam even een praatje maken en wees ons er op dat er een "Bear Warning" op de camping was afgekondigd. Gelet op onze eerdere ervaringen dachten wij dat eea wel mee zou vallen. Totdat wij rustig aan het ontbijt zaten en plots gewapende Rangers luid schreeuwend onze camper voorbij renden. Toen wij naar buiten keken zagen wij een grote zwarte beer in volle vaart over de camping denderen. Dat was toch wel even wennen hoor zo'n wild west tafereel. Toen de beer de camping was afgejaagd, keerde de rust snel terug. Opeens zagen wij in het gras voor de camper een metalen voorwerp liggen. Toch maar even kijken en wat schets onze verbazing ....... er lag een levensechte geladen revolver.De revolver

Het bleek de revolver van één van de Rangers te zijn. Tijdens de achtervolging was hij zijn revolver verloren. In de wetenschap dat een dergelijk voorwerp de bearspray overbodig zou maken, hebben wij toch maar besloten het moordwapen weer aan de rechtmatige eigenaar te overhandigen. Vandaag stond een bezoek gepland aan Lake Louise. Het is het beroemdste meer van de Rockies en voor iedere toerist een must om een foto te maken van het meer met op de achtergrond de 3464 meter hoge Mount Victoria. Op onze rit naar het meer kwamen wij een Grizzly beer tegen.Grizzly beer

Hij stond rechtop tegen een vuilcontainer. Daarna liep hij een beetje rond de vuilcontainer te drentelen, of anders gezegd ........te ijsberen. We konden gelukkig nog wel wat leuke en unieke foto's van hem maken. Het bezoek aan Lake Louise was ongelooflijk mooi .Lake Louise

Wij hebben, ondanks de drukte, adembenemende foto's kunnen maken. Daarna zijn wij doorgereden naar het 10 kilometer verderop gelegen Moraine Lake en hebben niet alleen genoten van het prachtige panorama, maar ook van de bochtenrijke toegangsweg.Samen bij Moraine Lake

Hier werd het bezoek aan Lake Louise afgerond en werd koers gezet richting Banff. De route leidde ons langs de prachtige en spectaculaire Rocky Mountains, die door het schitterende weer nu wel in hun volle glorie te bewonderen waren. In Banff hebben wij een camping gevonden met gelukkig weer alle faciliteiten (behalve WiFi). Banff is een leuk gezellig toeristisch plaatsje dat zeker het bezoeken waard is. Wij hebben hier heerlijk gegeten in een leuk restaurantje.

Ice Field Park Way5-28-2013
Zaterdag 25 mei, vandaag moesten wij vroeg uit de veren om een lange, maar wel de mooiste tour van de wereld te maken : de Ice Field Park way. Deze weg loopt van Jasper National Park over de 2030 meter hoge Sunwapta Pass naar Banff National Park. Jammer genoeg zat het weer ons behoorlijk tegen. Uitgerekend vandaag hadden wij, tot nu toe, de slechtste dag van onze vakantie. Regen, regen en nog eens regen. Hierdoor hadden wij maar weinig zicht op de prachtige toppen van de Rocky Mountains. Onderweg werd nog het Peyto Lake bezocht. Hier hadden we gelukkig een droge periode, waardoor we een van de mooiste uitzichten hadden van de Rockies. Een prachtig panorama diende zich aan met uitzicht over het met ijsschotsen bedekte ,smaragdgroene meer.Peyto Lake

Bert kan zich niet bedwingen in de verse sneeuw.

Super! De wandeling naar het meer had nog al wat voeten in de aarde, of beter gezegd wat sneeuw in de schoenen. Wij moesten ons een weg banen door één meter hoge sneeuw om uiteindelijk bij het meer te komen. Dat heeft ook wel wat in de zomervakantie, toch? Verder hebben we nog een kort, maar boeiend wandelingetje gemaakt naar de Mistaya Canyon. Tijdens de rit moest telkens gestopt worden voor overstekende Bighornsheeps, Herten en Caribou's.Big Horn Mountainsheep

Wel een beetje gevaarlijk met zo'n grote bak onder je gat, maar wat is dat gaaf zeg. We kwamen ogen te kort en de batterijen van de camera's maakten de nodige overuren. Ondanks de regen is deze dag gelukkig niet verregend.

"Veel regen maar niet verregend"5-28-2013
 Vrijdag 24 mei. De regen komt werkelijk met bakken uit de lucht! Ook is het behoorlijk koud, volgens de weerberichten is het 8° C. We wilden de Jasper Tramway nemen om 1.000 meter hogerop een wandeling te gaan maken, maar vanwege de bewolking laten we dit idee maar varen en vertrekken we richting het Maligne meer. Een uitgestrekt meer aan het eind van een doodlopende weg ; een prachtige route. Aan het eindpunt heerlijk koffie gedronken met de nodige versnaperingen. Rond vijf uur weer terug op de camping na gas en benzine getankt te hebben en ook de liquorstore moest uiteraard weer eens bezocht worden. Oh ja, de spoorwegovergang ging voor onze neus dicht, 15 minuten hebben wij moeten wachten om vervolgens 168 wagons voorbij te zien komen. Moet je in Nederland eens doen, dan staat de laatste wagon nog in 020 en de locomotief is al in 010.168 wagons lang

Wij danken jullie trouwens voor jullie leuke reacties. Gezellig dat er zoveel mensen met ons "meereizen". Vanavond na het eten zullen de dames de klaverjaseer weer proberen hoog te houden. De stand is op dit moment 12 - 6 in het voordeel van...... Uiteraard de dames!!! We houden het er maar op dat de mannen andere kwaliteiten hebben. Onze verhalen laten even op zich wachten vanwege het niet hebben van wifi in Jasper. Ook zullen er de komende dagen meer foto's volgen want we hebben uitbreiding gevraagd op het blog.

"Een roedel muggen"5-28-2013
 Donderdag 23 mei zijn we dan daadwerkelijk richting Jasper aangekomen. Een gezellig, leuk en vooral typisch Canadees plaatsje waar je je lekker een paar uur kunt vermaken. Wij hebben een giga grote camping uitgezocht midden in het bos en tussen de BEREN. In een persoonlijk gesprek met de camping medewerker werd ons op het hart gedrukt vooral geen voedsel buiten de camper te bewaren. De beren hebben jongen en zijn erg beschermend. Wij hebben dat vertaald met "de beren zijn daarom erg agressief". Nou door de beren zijn we niet aangevallen, maar wel door een roedel muggen. Ongelooflijk wat een agressieve beesten die naar onze mening met lansen en zwaarden ons te lijf gingen. Wij pareerden ze met onze eigen hypermoderne, hitech vliegenmepper, een waar titanen gevecht ontpopte zich met als eind resultaat de nodige vervormingen op onze gladde tere huidjes.

Big Horn5-26-2013
"Big Horn" Woensdag 22 mei zijn we vanuit Clearwater vertrokken richting Jasper. Onze geestelijke bagage verreikt met alles wat het park ons geboden heeft. Omdat de afstand tussen beide plaatsen te groot is, hebben we een tussenstop gemaakt in Valemount. Een prachtige camping met 360° zicht op de voorlopers van de Rocky Mountains. Wij waren en zijn nog steeds van mening dat wij met een grote en ruime bungalow op pad zijn. Maar wat tegenover ons stond sloeg werkelijk alles. Een kolos van een camper, genaamd " Big Horn". Onze nieuwsgierigheid werd geprikkeld en Bert, de meest brutale onder ons, is "vrienden" gaan maken met de eigenaar van de Big Horn. Wij mochten de camper van binnen en van buiten bekijken. Opnieuw was alles (te) groot en (te) veel. Blijkbaar vonden Bert z'n vrienden het zo gezellig met ons dat wij bijna niet meer weg kwamen. Wij gaan in overweging nemen om zo'n Big Horn aan te schaffen voor op de Veluwe.
Big Horn (compleet met badkamer en kookeiland)
4 Comments | Post Comment | Permanent Link

Helaas geen Wi-Fi5-25-2013
Hier even een kort stukje, op dit moment (zaterdagmiddag 18:00 uur) zitten we in Lake Louise in een Grill/Bar en maken hier even gebruik van de Wi-Fi. De afgelopen dagen verbleven we op campgrounds in het nationale park en hadden daar helas geen Wi-Fi. Morgen reizen we door naar Banff en als alles volgens plan verloopt hebben we daar weer verbinding met de rest van de wereld en kunnen we alles weer bijwerken. Tot spoedig.

Diehards!!!5-21-2013
Het is vandaag dinsdag 21 mei. Gisteren zijn wij met onze camper op camping Dutch Lake in Clearwater aangekomen. Een kleine, maar goede camping met een prachtig uitzicht over het meer. Nog even de nodige boodschappen gedaan in de plaatselijke Super en daarna onder het genot van een lekker drankje genoten van het uitzicht over het meer. Dutch Lake Campground

Vandaag zijn we te gast in Wells Gray Provincialpark in Clearwater. Dit park is een van de mooist beschermde gebieden van British Columbia. Het is een mengeling van bergen, watervallen, meren en machtige rivieren. Dwars door het park loopt een deels verharde weg met een lengte van ca 65 kilometer, welke wij zowel heen als terug hebben afgelegd. Op onze tocht hebben wij drie indrukwekkende watervallen bezocht, waarvan de Helmcken Falls de meest spectaculaire was.Helmcken Falls

Deze waterval is tweemaal zo hoog als de Niagara Falls. Het is bijna niet voor te stellen met wat voor kabaal en enorme kracht het water 137 meter naar beneden dendert , angstaanjagend gewoon. En ja hoor in dit park hebben wij dan eindelijk de zwarte beer ontmoet. Eén beer stak voor onze camper de weg over. Het was een zeer vluchtige ontmoeting. De tweede beer die wij tegen kwamen had geen enkele moeite met onze aanwezigheid. Hij bleef lekker grazen en stoorde zich geen moment aan de draaiende filmcamera's en flitsende fototoestellen. Wij durfden zelfs de camper te verlaten om prachtige plaatjes te schieten en dat zonder bearspray. Bearspray

Diehards hè !!! Morgen gaat de reis richting Jasper waar we ook nog de grizzly beer hopen tegen te komen.