Carp Army Gulp Home | Profile | Archives | Friends
De ervaringen van Roy met de Gulp Carp boillies en toebehoren

7 dagen aan het water9/7/2012
Visvakantie van 22-06-2012 tot en met 29-06-2012

Eerste deel van de week is een wedstrijd dus we mogen maar met 2 hengels vissen per persoon. We zitten weer op het verenigingswater. We loten meteen een goede stek waar we de rest van de week kunnen blijven zitten. We beginnen met de wedstrijd we beginnen met de volgende soorten: Particle bomb en de Absolut plum. Helaas vangen we de hele wedstrijd geen vis. Mijn koppelpartner van de wedstrijden vangt wel een vis, maar het was helaas een kleine schub van 5kg.

Maar weer is goed geweest, alleen op zondag toen iedereen moest stoppen, kregen we regen, gelukkig bleven wij zitten, dus hoefde we niet op te ruimen. Zondagmiddag, komt mijn broertje mee vissen, en in de avond een kameraad, zodoende zitten we gemiddeld met 11 hengels te vissen en in de nacht met 12 hengels want dan doet de vriendin van me broertje ook nog mee.

In de regen gaan we beginnen met 5 hengels te vissen, we vissen met de volgende soorten: Particle bomb, Absolut Plum, Coco Banana, Tangerine Fish. Helaas vangen we op zondag geen vis, we moeten tot maandag wachten tot we onze eerste vis gaan vangen.

Maandag vangen we onze eerste vissen, allemaal die we vangen op maandag zijn op de Tangerine Fish. De eerste vis vangen we rond 8 uur op 23 pond, een mooie schubkarper. De 2de vis vangen we rond 12 uur op 19 pond, weer een mooie schubkarper. De 3de vis vangen we rond 20.30 dit is mijn grote trots, hier mee verbreek ik me pr van 26 pond, en maak er 28.4 pond van, weer een super mooie schubkarper.

Dinsdagmorgen run gehad op de particle bomb en die loste op 10 meter van de kant, was om 06.15. Verder vangen we ook nog een vis op de Tangerine Fish, deze is 26 pond, en weer een mooie schubkarper. Verder wel veel piepjes gehad.

Woensdag, hebben we een bijvangst gehad op de Tangerine Fish, een brasem van een 70 centimeter, het kratje Hertog Jan was volledig bedekt. ’s Middags met marye ff gaan vissen met de winkelpicker, toen kreeg ik weer een run, me broertje en een kameraad waren bij de hengels, me broertje slaat aan en vis duikt weg, en we waren alles kwijt, lood, rig, bollie, haak, waarschijnlijk losgehaald aan de talut rand. Deze was ook op de Tangerine Fish. Vandaag stopt me broertje met vissen, dus komt er weer meer ruimte op de stek. Wij gaan door tot vrijdag daar hadden we onze zinnen opgezet dus doen we ook.

Donderdag, om 4 uur ’s nachts vangen we een schubkarper van 16 pond op de coco banana, van het eiland af, dus dat was een lange dril +/- 150mtr. Om 06.45 1 misgeslagen, op de Tangerine Fish. Onze kameraad stopt vandaag met vissen.

Vrijdag, tijdens het opruimen vangen we om 09.15 een mooie spiegelkarper van 20 pond op de particle bomb. Hebben over het algemeen mooi weer gehad, alleen op zondag veel regen en vandaag tijdens het opruimen een paar kleine buitjes.

Mijn eindtotaal voor deze week is: 5 schubkarpers met de volgende gewichten: 23 pond, 19 pond, 28.4 pond, 26 pond en 16 pond, en 1 spiegelkarper van 20 pond. In totaal heb ik er 5 misgeslagen/gelost. Dus eigenlijk zou mijn totaal 11 moeten zijn. En 1 brasem.

Mijn broertje heeft 3 om 3 gescoord, 3 gevangen en 3 gelost/misgeslagen.
Mijn kameraad heeft 1 gevangen en verder 2 gelost/misgeslagen en 1 brasem gevangen.
0 Comments | Post Comment | Permanent Link

bussloo17/6/2012
hier komen mijn ervaringen op het water Bussloo te staan. voor mij een compleet nieuw water. ga dit uitzoeken en bevissen. volg hier mijn ervaring en vangsten van dit mooie water.

48uur sessie12/6/2012
Op 8 juni zijn we vroeg vertrokken voor een sessie van minimaal 36 uur. Het water waar we gaan vissen, houden we voor ons zelf, het is een verenigingswater. We vissen met de volgende bollies van Berkley Gulp: Absolut Plum, Particle Bomb, Cocos Banana en Irish Cream. We zijn begonnen met de volgende verschillende soorten: 2x de Absolut Plum, 2x Particle bomb en 1x cocos banana.

We hebben ongeveer 3 uur moeten wachten voor we onze eerst run kregen, op de particle bomb, een mooie schub karper van 19 pond is het eindresultaat, heeft wel even geduurd voor die op de kant was, vertoonde de trekken van een graskarper, zodra de kant in zicht was weer gaan zwemmen om je bezig te houden.

Na ongeveer anderhalf uur wachten een mooie spiegelkarper van 21 pond op de kant gekregen tijdens een regenbui, weer op de particle bomb.

Verder heel veel piepjes, maar zette niet door, helaas moest ik ’s avonds even naar huis, me vriendin let op de hengels, ben ik bijna bij haar, belt ze me op waar ik ben, want ze had een run gekregen, maar helaas had de vis zich vast gezwommen. Dit was op de Absolut plum. In de nacht hebben we nog 2x een run gehad, 1x misgeslagen en 1x zette de run niet door ook allemaal op de Absolut Plum.

Het is nu 9 juni 2012 en we hebben nu de volgende boilies gebruikt van Berkley Gulp: Absolut Plum, Particle Bomb, Coco & Banana, Irish Cream. Jammer genoeg niks meer gevangen wel piepjes op alle hengels gehad, maar hebben wel super relaxte dagen gehad.