Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?
9 weken SB-en

Home - Profile - Archives - Friends

Nieuwe week, nieuwe kansen

Posted on 7/12/2015 at 14:32 - 0 Comments - Post Comment - Link

Sinterklaas

De Sint is met zijn gevolg weer naar het warme Spanje toe en heeft de gemoederen in Nederland weer flink bezig gehouden. Nu de beste man weer uit het land is, is de discussie ook weer gestopt. Volgend jaar pakken we het weer op, met dezelfde voor en tegen argumenten. Laten we het een kinderfeest houden! Nu met een kleintje er bij, die er dit jaar nog niet veel van heeft meegekregen, is het toch een echt Nederlands feest die ik graag in ere wil houden. We hebben er een gezellige avond van gemaakt, inclusief een diner voor dat de Sint met de cadeautjes langs kwam. Ons netjes gehouden aan de Hollandse kost. De "borrelhapjes" bestonden uit pepernoten. Niet zwaar SB proof, maar de chocoladeletters en andere aanverwante artikelen zijn netjes in supermarkt achter gebleven.

 

Zo links en rechts krijg ik de opmerking dat wat ik op het moment eet niet echt SB proof is en dat ik op dieet ben. Het 9 weken SB-en gaat vanaf 1 januari 2016 in. De tips neem ik nu al mee. Dus ik zit netjes aan mijn glas water terwijl ik dit typ, heb als lunch 2 plakjes brood met kaas en kipfilet genomen en heb SB boodschappen laten doen. Daar ik de tussendoortjes erg lastig vind, heb ik de koelkast eens uitgezocht en de spullen die over datum zijn weggedaan. De gezonde dingen staan vooraan en de wat ongezonde dingen staan wat hoger en achteraan. Zo heb ik nog een paar appels gevonden die in de Nutribullet kunnen en heb ik nog een rijpe banaan die niet meer lekker is om op te eten, maar nog wel in de Nutribullet kunnen.

 

Mijn eigen tip om het brood in kleine stukjes te snijden werpt zijn vruchten af. Ik eet niet meer in 3 happen mijn brood op en doe er ook langer over om het op te eten. Ik ben expres niet achter de laptop gaan zitten om te eten, maar heb het dichtgeklapt. Dan ben je ook met je gedachten aan het eten.


Oops, I did it...

Posted on 3/12/2015 at 11:50 - 0 Comments - Post Comment - Link

Babyzwemmen

Gisteren, 2 december 2015, heb ik niet geblogd over mijn eetgedrag. Ik kan melden dat ik een aantal dingen heb gegeten en gedronken die niet SB proof zijn, zoals een beker warme chocolademelk met slagroom en 4 runder knakworstjes. Ik had echt zin in warme chocolademelk met slagroom. De houtkachel stond aan en het waaide buiten. Dit jaar kan het nog, volgend jaar niet meer, het pak chocomelk was toch al open, de bus met slagroom was al aangebroken, allemaal smoesjes. We praten onszelf er goed mee. Volgend jaar komen die dingen niet meer in huis. 

De hardloopband is gisteren bezorgd, snelle service! Deze ga ik vandaag uitpakken en testen. Oja, er moet ruimte worden gemaakt om het weer op de bergen. De rommelkamer staat vol!

 

Gisteren hebben mijn dochtertje en ik gezwommen. Met allerlei liedjes en beweging in het water worden baby's waterproof gemaakt. Die van mij vind het allemaal prima, al was ze gisteren de aanvoerster van het huilteam. Als er 1 baby huilt, gaan de anderen mee. Heel bijzonder! 

 

Vanochtend heb ik ontbeten met een plakje ontbijtkoek, een beschuit met vruchtenhagel en een glas thee. Als tussendoortje heb ik een banaan en een glas thee genomen. Nu ZIT ik te lunchen met 2 plakjes bruin brood met boter, 48+ kaas en kipfilet naturel. Daarbij drink ik een beker Optimel en een glas thee. Water heb ik vandaag nog niet gedronken. Dat blijft lastig. Toen ik nog werkte (wat heel lang geleden lijkt) was het drinken van 2 flesjes water niet zo moeilijk. Nu ik thuis ben gaat dat wat minder makkelijk. Ik reken een glas thee niet mee als water, dus er is nog werk aan de winkel. 

 

TIP!: snij je brood in kleine stukjes, zo neem je geen grote happen (zoals ik) en kauw je langer op je brood. Ik ga er van uit dat dit beter is dan hap, slik, weg...


18u: avondeten

Posted on 1/12/2015 at 21:22 - 0 Comments - Post Comment - Link

Laatste maand van het jaar

1 december, het begin van de laatste maand van het jaar. En ook meteen de moeilijkste afvalmaand. Na de lunch geprobeerd niet te snaaien. Dat is aardig gelukt. Misschien iets teveel tussendoortjes gehad en heb ik SB een beetje links laten liggen. Ik moet wel zeggen dat deze blog na dag 1 al meteen een grote stok achter de deur is. Ik maak wereldkundig wat ik elke dag eet. Daar denk ik wel over na als ik ga kiezen wat ik ga eten. Dan denk ik, nah, toch maar niet. De koekjes en andere zoetigheden blijven in de kast en hebben plaats gemaakt voor een eierkoek of 1 sultanakoekje. Het sultanakoekje is niet SB proof, maar 1 eten is al een hele stap. "Vroeger" moest het hele pakje leeg, nu eet ik er netjes 1. Dit allemaal volgens de SB methode.

Naast de grote glazen thee en water drink ik verder niets. Geen cola met een schijfje citroen of Icetea green. Dat bewaar ik voor het weekend. Al zweer ik de cola helemaal af. Doe dan maar water. Als tussendoortjes een eierkoek en 1 sultanakoekje. Als avondeten een stukje zalm met pandanrijst met spinazie ala creme. Soms hebben we een voorgerechtje. Dat hadden we vandaag ook. Spaghetti met knoflook en kaas. Ik vergeet te vermelden dat we vanmiddag ook nog tomatensoep met toastjes met knoflook hebben gegeten. Eerlijk is eerlijk, dat moet ook vermeld worden, dus hierbij. 

Vanavond grote glazen thee en water met een eierkoek. Prima te doen zo. Wel moeten er boodschappen gedaan worden om variatie in het eten te krijgen.

 

Conclusie van vandaag: te weinig water en fruit. Het eten moet meer gevarieerd worden en ik moet meer letten op de tussendoor maaltijden. Waar overigens wel een glas water bij gedronken wordt, dat dan weer wel. :-)


8:30u: Ontbijt

Posted on 1/12/2015 at 12:22 - 0 Comments - Post Comment - Link

Slaapkop(je)

Ons dochtertje van ruim 3 maanden laat ons heerlijk slapen. Afgelopen nacht heeft ze van 23u tot 8u vanochtend geslapen. Hierdoor schuift haar ochtendfles op tot kwart over 8. Hierna kunnen papa en mama ontbijten. Vanochtend eten we een plakje ontbijtkoek met boter, een plakje brood met boter en hagelslag en een grote kop thee. Gisteren aten we vruchtenhagel. Ik dacht dat dit niet SB proof was, maar niets is minder waar. We gaan in 2015 nog niet volledig over op SB. Daar beginnen we echt op 1 januari 2016 mee. De tips die SB geeft nemen we nu al wel mee. Zo probeer ik meer gevarieerd te eten. Niet elke ochtend hetzelfde ontbijt, niet elke dag om 10u een banaan... Volgens SB mag je maar 2 bananen per week, dus dat wordt afbouwen. Ook vind ik de variatie in fruit niet denderend. Daar ga ik zelf onderzoek naar doen. 2 bananen, appels en kiwi's, daar valt nog wel wat aan te verbeteren.

Zoals gezegd een banaan als tussendoortje. Nu bevatten bananen veel koolhydraten heb ik mij laten vertellen, dus een ander tussendoortje moet te vinden zijn. Ook weer iets voor op het boodschappenlijstje.

Als lunch eet ik 2 plakjes brood met boter en 2 plakjes kipfilet met tuinkruiden. Een beker halfvolle melk (200 ml) neem ik er bij. Ik twijfel om er snoeptomaatjes bij te doen. Dat zal ik nalezen in het boek van SB of zoeken op internet. Wat moet je tegenwoordig zonder internet? Voor elk kuchje, lachje of beweging van m'n dochtertje speur ik het internet af op zoek naar een verklaring. Ook word je als jonge moeder gebombardeerd met mailtjes van allerlei instanties over voeding, vorderingen en andere zogenaamde nuttige informatie. Ook kom je veel tegenstrijdige informatie tegen. En zoek het dan zelf maar uit. Hoe hebben onze ouders dat 30 jaar geleden gedaan? Ik denk gewoon je gevoel volgen en dan komt het vanzelf goed. En dat gaan wij dus nu ook doen.

Even weer terug op het onderwerp. Gisteren heb ik een Nutribullet gekocht. Er zit een receptenboek bij, maar ik ga ook zelf proberen recepten te ontwikkelen. Deze zal ik ook posten op deze blog. Het eerste recept zal ik hier alvast plaatsen:

1 banaan (daar is ie weer)

Jus d'orange (SB raad Cool Best aan, dus dan doe ik dat ook)

Scheut magere yoghurt

Beetje jam (SB raad halvajam aan. Deze heb ik nog niet in huis. Wel een paar minijammetjes. Hier gebruik ik er 1 van.)

Vandaag heb ik de hardloopband besteld. Als het goed is heb ik deze morgen in huis. Ik heb gekozen voor de Focus Fitness Slimline. Deze is in te klappen en heeft een maximale snelheid van 16km/u. Dit is voor mij snel zat. Mijn topspeed zat vorig jaar op 8,5km/u, dus met deze hardloopband kan ik nog wel even vooruit. Ook vind ik het erg handig dat deze ingeklapt kan worden. Dan neemt het niet zoveel ruimte in beslag en kan ik er in de woonkamer op lopen. Dochtertje slaapt de meeste avonden beneden in de box, dus dan kan mama even 'een rondje de woonkamer doen' tijdens GTST. :-)

 

NB. TIP! Ik vind het lastig om 8 grote glazen water per dag te drinken. Als er bij elke maaltijd en tussendoortje een glas water wordt gedronken zit je ook bijna op 8 glazen. 

 


12u: lunch

Posted on 30/11/2015 at 18:56 - 0 Comments - Post Comment - Link

Soepie

Vandaag eten we tomaten(creme)soep uit een pakje... een bolletje uit de oven met 30+ Old Amsterdam kaas. En een beker Optimel, zeer SB proof. Dit is toeval, want dit hadden we in huis, net zoals de 30+ kaas.

Een stevige bodem voor het helpen van Sinterklaas, het doen van Sinterklaasinkopen. De auto zet ik zo ver mogelijk weg om zoveel mogelijk beweging te krijgen... OK, ik moet eerlijk zijn. De auto staat wat verder weg om 1. gratis te kunnen parkeren en 2. beschadigingen tegen te gaan. Extra beweging is een mooie 3e reden.

De cadeautjes voor pakjesavond zijn binnen en de Nutribullet is gekocht. Ik sleep me een breuk met dat zware ding richting auto die gvd zo ver weg staat. Ook regent het, maar ben lang geleden gestopt met me daar aan te ergeren. Je kunt er toch niets aan doen, je wordt er alleen maar nat van.

Op de terugweg langs de supermarkt voor het halen van kipfilet en bruin brood. Niets nieuws, dit at ik altijd al. Net zoals de rundergehakt die ook op de boodschappenband beland. Nieuw zijn de eierkoeken. Ook zeer SB proof. 1 koek als ik thuis ben.. Oef! Maar het is gelukt. Thee met een eierkoek.

2 mandarijntjes als tussendoortje en dan is het weer tijd voor het avondeten!

 

PS. Het is opvallend makkelijk om geen extraatjes te eten. De koekjes en andere snelle hapjes zijn tot nu toe in de kast gebleven. 

 


18u: avondeten

Posted on 30/11/2015 at 18:38 - 0 Comments - Post Comment - Link

Aardappelen, vlees en groente

Lekker Hollands, aardappelen, vlees en groente. Aardappelen dus, een redelijk grote gehaktbal en spinazie ala crème. Als afsluiter een glas water. Het formaat van de gehaktbal  zal niet SB proof zijn, net zoals de crème in de spinazie. Dat kan dus beter. Alles met smaak opgegeten, nu afwachten hoe ik het ga volhouden tot de fles van 23u. De fles is voor m'n dochtertje, hihi!

 

PS. Ik heb PDS (prikkelbaar darmsyndroom) en een lage bloeddruk. Ik MOET dus soms wat eten om pijnlijke darmen of sterretjes te voorkomen. Nu zitten er voldoende suikers in fruit, dus ik ga er van uit dat ik het met fruit ga redden.


Klaar voor de start... AFvallen!

Posted on 30/11/2015 at 17:06 - 0 Comments - Post Comment - Link

Alle begin is moeilijk

Waarom beginnen met afvallen op 1 januari 2016/17/18/19?

We beginnen vandaag, 30 november 2015, nu, na het ontbijt :-) want die heb ik inmiddels al op.

Deze blog start ik als stok achter de deur om af te vallen en om bij te houden waf ik dagelijks eet. Want stiekem eten doen we allemaal wel. Daar zijn zelfs tv-programma's over gemaakt. Hoe kan het toch dat ik me netjes aan een dieet houd, maar toch aan kom? Dus... Stiekeme eters, daar ben ik er ook 1 van. Het is nog net niet zo dat ik de auto pak en richting fastfoodketens race, maar de koekjes in de kast staan erg gevaarlijk. Een makkelijke gedachte zou zijn om die koekjes helemaal niet meer te kopen, maar dat is ook zo saai. Daarom was ik op zoek naar een dieet of eetgewoonte, zoals ik het liever noem, waarbij je gewone dingen eet en gewicht verliest. Daarnaast moet er ook (weer) gesport worden. Weer inderdaad. Het afgelopen jaar ben ik 8,5 maand zwanger geweest, heb ik veel gegeten (eten voor 2...) en niet gesport. De zwangerschapskilo's moeten er weer af en het liefst nog een beetje meer.

het boek van Sonja Bakker (SB) 'Bereik je ideale gewicht!' stond al een poosje in de kast, maar is dan nu ook echt open geslagen. Met de recepten uit het boek beginnen we (vriendlief en ik) op 1 januari, echt. Met de tips van SB begin ik vandaag. Ook wordt er een Nutribullet en een hardloopband aangeschaft. Alles voor het goede doel!


Hosting door HQ ICT Systeembeheer