Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?
Ziek van Ziggo

Het begin…

De licentie van m'n antivirussoftware liep af. Ik had bedacht dat het misschien wel een slim idee was om gebruik te maken van het programma dat Ziggo aanbood. Gratis proberen kon in ieder geval geen kwaad en het beviel, dus ik besloot na twee maanden om een betaald abonnement aan te gaan. Waarom ook niet? Je rekent af per maand en het was ook zo weer op te zeggen, dacht ik…

Bij het aangaan van het betaalde gebruik viel m’n oog op nog een handige dienst. Je kon voor een paar euro per maand ook bestanden back-uppen. Superhandig! Even instellen welke mappen het betreft en geen omkijken meer naar, dacht ik…

Helaas viel dat tegen. Blijkbaar is 65 GB aan bestanden toch iets te hoog gegrepen. Na twee dagen (!) aan één stuk contact met de betreffende server was nog niet alles gekopieerd, terwijl m’n systeem maar trager en trager werd. Een tweede poging leverde hetzelfde resultaat op dus ik stopte er mee. Gelukkig was ook dit een gratis probeerperiode. Wél bedacht ik me dat ik bij de klanten’service’ voor de zekerheid moest melden geen gebruik te maken van deze dienst dus ook geen abonnement te willen. Zo geregeld, dacht ik…

 

Het was een vriendelijke meneer. Aardig zijn ze bijna allemaal. Hij moest het even navragen want deze dienst was betrekkelijk nieuw. Of ik een momentje had? Nou dat kon nog bij de momentjes die ik al had doorstaan voordat ik überhaupt een mens van vlees en bloed te spreken had gekregen. Hij verbond me daarna zelfs door met een blijkbaar nog slimmere meneer want die wist meer van het systeem. Er werd me verzekerd dat ik me geen zorgen hoefde te maken. De software installeren was voldoende om ‘het systeem’ te laten weten dat ik er gebruik van ging maken. Dan ging ook je abonnement in, althans na twee maanden gratis proberen. Als je voor die periode het programma weer de-installeerde zou ‘het systeem’ dat ook registreren en werd er geen betaald gebruik in rekening gebracht. Wat prachtig eenvoudig! Dacht ik…

Totdat ik een paar maanden later ineens ontdekte dat er al sinds het einde van het voorjaar kosten werden opgevoerd voor de back-up dienst. Balen! Nou ja, foutje kan gebeuren. Even bellen met de klanten’service’ en we komen er vast wel uit. Ik bedacht me nog, voordat ik de telefoon pakte, dat ‘het systeem’ kon zien dat ik er geen gebruik van had gemaakt, op die eerste paar dagen na en die waren gratis. Dit was vast zo opgelost, dacht ik…

Daar dacht de dame aan de andere kant van de lijn duidelijk anders over. Haar toon werd zelfs al redelijk snel minder vriendelijk. Ze geloofde ook niets van mijn verhaal over die collega en de uitleg over ‘het systeem’. “Dat werkt zo helemaal niet, meneer.” Zoiets zouden Ziggo medewerkers nooit zeggen, daar kwam het eigenlijk op neer. Ik voelde me voor leugenaar uitgemaakt. Ze kon niet meer voor me doen dan het abonnement op de back-up software alsnog stopzetten maar niet met terugwerkende kracht en deze maand was net ingegaan dus het gold pas voor de volgende. Ik kon op geen enkele manier bewijzen dat het gesprek met die collega over 'het systeem' had plaatsgevonden dus legde me er maar bij neer. Zonde van het geld maar ik was er nu in ieder geval snel van af, dacht ik…

Ook dat bleek niet het geval. Wat een verrassing! Na de toegezegde einddatum stond de ‘dienst’ wederom op m’n factuur, een maand later. Wederom gebeld en het werd gecrediteerd. “Nu moet het toch geregeld zijn”, dacht ik…

 

Maand in maand uit hetzelfde circus. Weer berekend, weer verrekend en ga zo maar door. De tijd die het me kost als zelfstandig ondernemer vergoedt natuurlijk niemand. De telefoonkosten (al snel 15 tot 30 minuten per keer) ook niet. Ik heb het abonnement al eens zelf online opgezegd. De print ervan nota bene fysiek in huis. Ik kreeg brieven, mails, reacties via Twitter van het Ziggo Web Care team. Ik hing nog diverse malen aan de lijn met de klanten’service’ maar steevast staat Online Backup weer voor €4,95 op m’n maandelijkse factuur. Ook weer op die van vandaag. “Laat ik er nu maar eens een blogje van gaan maken dan.”, dacht ik…

 

Reageert u gerust! Ze lezen vast mee. Dáár zijn ze namelijk wel heel goed in!

01:00 - 25/5/2011 - comments {1} - post comment

Oh ja…

Een paar maanden geleden besloot ik ook om te stoppen met de antivirus software van Ziggo en over te stappen op ESET. Raad eens of dat abonnement al wél is stopgezet…

22:05 - 24/5/2011 - comments {0} - post comment

Description
In gevecht met een log orgaan dat zich klantgericht durft te noemen.

«  December 2017  »
MonTueWedThuFriSatSun
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Home
User Profile
Archives
Friends

Recent Entries
- Het begin…
- Oh ja…

Friends
Hosting door HQ ICT Systeembeheer