Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?
Emma&Elvedina

Description




«  November 2017  »
MonTueWedThuFriSatSun
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 

My Links

* Home
* My Profile
* Weblog Archives
* Friends

Voordat je klanten kunt helpen.

3 soorten artikelkennisen.

 

  1. Praktische artikelkennis
  2. Technische artikelkennis
  3. commerciële artikelkennis

Praktische artikelkennis = de kennis van een artikelkennis

Technische artikelkennis = wat je weet van het artikel

commerciële artikelkennis = de kennis die vooral bij het verkopen erg belangrijk is.


Posted: 10:33, 14/12/2011
Comments (0) | Add Comment | Link

Werkzaamheden van een verkoper

Wat doet een verkoper?

Vijf hoofdtaken

1. Pre sales: het traject dat vooraf gaat aan de verkoop

Op basis van de doelstellingen van de organisatie heeft de sales manager een verkoopplan gemaakt. Dit is onder andere gebaseerd op marktonderzoek en bevat indicaties over waar de meeste verkoopkansen liggen. Het is vervolgens natuurlijk geen goede strategie om in het wilde weg een paar mogelijke klanten te bellen en hopen dat er een iets bestelt. In plaats daarvan moet je je grondig verdiepen in de mogelijke klanten en deze kennis documenteren. Dit wordt meestal gedaan door verkopers uit de binnendienst. Tot de pre sales wordt ook wel het eerste (telefonisch) contact met de klant gerekend. Ook dit wordt meestal verzorgd door een verkoper uit de binnendienst. Deze voert vaak al een eerste verkoopgesprek (zie beneden), waardoor de buitendienstverkoper in een volgend gesprek snel tot de kern van de zaak kan komen. Goede pre sales zorgt ervoor dat de verkoper buitendienst optimaal in stelling wordt gebracht en geen kansloze missies onderneemt.

2. Het voeren van een verkoopgesprek

Een van de belangrijkste vaardigheden van een goede verkoper (meestal een verkoper van de buitendienst) is het stellen van de juiste vragen. Als verkoper verdiep je je vantevoren zoveel mogelijk in de situatie van de klant, zodat je geen vragen hoeft te stellen waarop je het antwoord al had kunnen weten. Een slim soort vragen zijn zogenaamde implicatievragen, zoals: ‘wat zijn de gevolgen van een computerstoring voor uw productiviteit?’ Door deze vragen te beantwoorden, formuleert de klant zelf het probleem. Vervolgens is het natuurlijk de kunst om de klant ervan te overtuigen dat jij als verkoper de oplossing voor het probleem hebt. En ook belangrijk: vergeet niet te vragen om de order ("Hoeveel exemplaren zal ik noteren?"). Met name beginnende verkopers weten soms niet dat de klant geholpen moet worden bij het kopen. Ze verwachten dat de klant zelf de laatste stap zet, wat meestal niet zo is.

3. Het verzorgen van de after sales

Deze taak, die vooral de verantwoordelijkheid is van de binnendienst, is het laatste stuk van het verkooptraject. De binnendienstcollega zorgt ervoor dat bestelling geleverd wordt. Je gaat na (meestal door een telefoongesprek) of de klant heeft gekregen wat hij dacht te krijgen. Hij peilt of de klant tevreden is en stelt vragen over een mogelijke verbetering van de dienstverlening.

4. Administratieve taken

Als de deal is gemaakt, moet deze natuurlijk worden vastgelegd en opgeslagen. De klant krijgt een file in het Customer Relation Systeem (CRM). Je maakt een bezoekrapportage. Offertes en orders krijgen een plaats in dit administratieve geheel. Zo bouw je de geschiedenis van de relatie met de klant op en kun je analyseren of je "eruit haalt wat erin zit". Deze gegevens heb je nodig voor relatiebeheer.

5. Relatiebeheer

Het kost minder energie om een nieuwe order te krijgen van een bestaande klant dan van een potentiële klant. Om die reden is het heel effectief om te investeren in het behoud van een goede klantrelatie. Ook om te voorkomen dat de ‘hunters’ van de concurrent de klant afpakken. Als je het contact laat versloffen als verkoper, voelt de klant geen verbondenheid meer en is de kans groot dat hij gaat 'shoppen'. Je hoeft niet per se met grote relatieschenken op de proppen te komen. Even je gezicht laten zien en praten over ontwikkelingen op het vakgebied kan al voldoende zijn. Zo’n contact is natuurlijk ook geschikt om je nieuwe producten onder de aandacht te brengen.


Posted: 08:52, 13/12/2011
Comments (0) | Add Comment | Link

Niet bang zijn voor wat kleur..

Je draagt het liefst zwart, want je bent bang dat je anders kleuren draagt die niet bij je passen? Ontdek onze behulpzame tips!

Tegenwoordig vind je overal kleurenconsulentes en wordt er gepraat over 'winter'- en 'zomertypes'. Maar uiteraard kun je je ook mooi en kleurig kleden zonder professioneel advies. Toch zijn er een aantal dingen waar je rekening mee moet houden. Yunomi vertelt je meer.

Echt fout

Kleur in je outfit is echt super, je fleurt er meteen je hele look mee op. Maar let wel op overdaad. En op combinaties die echt niet werken. Een gewaarschuwde vrouw telt voor twee, en daarom geven we je deze raad. Om te beginnen raden we je aan om niet te overdrijven met kleur: draag niet meer dan 3 verschillende kleuren bij elkaar of je lijkt op een op hol geslagen regenboog. Daarbovenop hoor je ook te weten dat er combinaties zijn die vaak niet werken. Deze kleuren draag je dus best niet samen in één outfit: blauw & groen, bruin & zwart, rood & rose, marineblauw & zwart, paars & violet.

Goed om weten

Naast kleurencombinaties die je beter kunt vermijden, zijn er nog een aantal dingen waar je op moet letten:

  • Sommige kleuren passen beter bij je haarkleur dan andere. Wie blond of ros is, heeft meestal een behoorlijk blanke teint waar het beste warme kleuren bij passen (crèmekleur, geel, rood, bruin). Warme kleuren zijn die kleuren waar geel aan wordt toegevoegd.  Brunettes dragen dan weer best koude kleuren (grijs, rose, violet, blauw, paars), dat wil zeggen kleuren waar blauw aan wordt toegevoegd.
  • Om je silhouet te benadrukken, draag je de donkere kleren aan de onderkant van je lichaam en lichte kleren aan de bovenkant van je lichaam.
  • Heldere  en flashy  kleuren hebben het meeste effect als je ze draagt aan de bovenkant van je lichaam, dicht bij je gezicht. Dit helpt namelijk je gezicht op te lichten en je look te doen stralen.
  • Kies voor één basiskleur, en geef deze dominante kleur enkele kleine accenten met een of twee andere kleuren.
  • Kies de keur van je outfit in functie van de reactie die je wilt uitlokken: rood windt op en is perfect voor een avondje uit; marineblauw eist respect en is dus geschikt om te gaan werken. Elke kleur lokt een andere reactie uit, en het is dan ook leuk daar wat mee te experimenteren.  

Draag jij altijd sobere kleuren? Of durf jij wel eens felle kleuren te dragen?


Posted: 08:49, 13/12/2011
Comments (0) | Add Comment | Link

KLEDING!!

Waar komen sommige kledingstukken vandaan?

Ben jij ook benieuwd wie de sportbeha of puntschoenen heeft uitgevonden? 

Hoe begon de trend om puntschoenen te dragen?

Lang voor ze in ‘Sex and the City’ gedragen werden, droegen Poolse edelen al puntschoenen. Zij  introduceerden deze mode rond 1300 in Engeland tijdens diplomatieke bezoeken. De schoenen, die “crackowes” of “poulaines” genoemd werden naar Krakow in Polen waren zo lang dat er een ketting nodig was tussen de teen en de knie om ervoor te zorgen dat de schoenen niet over de grond sleepten. In 1363 probeerden Engelsen deze trend te beperken door elke sociale klasse een schoenlengte toe te wijzen. De adel mocht schoenen met punten van maar liefst 60 cm dragen. 

Wie vond de sportbeha uit?

Lisa Lindahl van de universiteit van Vermont liep in 1977 elke week 50 km en haar beha bleef niet goed zitten. Samen met 2 klasgenootjes naaide Lindahl 2 suspensoirs aan elkaar en hup de sportbeha was geboren! De meisjesstudenten richtten het bedrijf ‘Jogbra’ op en jaren later zijn sportende vrouwen van over de hele wereld hen nog altijd dankbaar. 

Is er een echte Mary Jane achter de Mary Jane schoenen?

Niet echt. Meestal wordt aangenomen dat deze schoenen met een ceintuurtje rond de enkel afkomstig zijn van de zus of vriendin van stripfiguur ‘Buster Brown’ uit de gelijknamige strip uit 1900. 

Wat is de link tussen Shakespeare en regenjassen?

Gabardine, een waterafstotende stof, uitgevonden door Burberry, werd voor het eerste genoemd door Shakespeare. Hij gebruikte het woord in ‘The Merchant of Venice’ om naar een grof geweven mantel te verwijzen die beschermt tegen stormweer. Tijdens WOI hielden Britse officieren zich droog en warm in een uniform uit deze stof, de originele Burberry regenjas. 

Wie was de eerste ooit met gepiercete oren?

Niemand weet wie deze stijl begon, maar er is wel bewijs dat Soemerische vrouwen in 2500 v.C. al gouden oorbellen in de vorm van een halve maan droegen. Mannen dragen al oorbellen sinds het oude Egypte, waar juwelen geïntroduceerd werden in 1500 v.C.


Posted: 08:35, 13/12/2011
Comments (0) | Add Comment | Link

10 Belangrijkste huisregels

1. Een medewerker mag niet in de winkel roken.

2. Een medewerker mag niet vloeken in de winkel en het magazijn.

3. Een medewerker moet letten op zijn taalgebruik.

4. Een medewerker moet een onveilige situatie in de winkel direct melden.

5. Een medewerker is een kwartier voor de openingstijd van de winkel aanwezig.

6. Een medewerker mag niet eten en drinken in de winkel.

7. Een medewerker heeft tijdens de werkuren zijn mobiel uit staan.

8. Een medewerker moet er goed verzorgd uit zien.

9. Er moet serieus gewerkt worden in de winkel.

10. Een medewerker houdt zich aan de regels van de winkel. 



Posted: 08:31, 13/12/2011
Comments (0) | Add Comment | Link

Hosting door HQ ICT Systeembeheer