Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?
Hardlopen Afvallen

Home - Profile - Archives - Friends

Kan je afvallen met hardlopen?

Posted on 29/7/2013 at 17:36 - 0 Comments - Post Comment - Link

Al vele jaren zijn mensen al aan het joggen om af te slanken en ook omdat het invloed heeft. Als je kijkt naar marathon hardlopers en alle andere lange afstanden renners, dan zul je bemerken dat ze allemaal een afgeslankt lichaam Afvallen met hardlopenhebben. Hoewel dit ook te maken heeft met andere factoren, zoals diëten, joggen is de hoofdfactor voor het behouden van een afgeslankt lichaam.

Hardlopen staat bekend al als een zeer effectieve manier om af te vallen omdat er calorieën verbrand wordt op een hoog tempo. Terwijl je aan het hardlopen bent, gebruikt je lichaam energie van voedsel die je eerder op de dag heb gegeten. Maar terwijl je verder gaat met joggen, zal deze energie bron leeglopen. Je lichaam zal dan vet verbranden om nieuwe energie te creëren om verder te rennen.

Hoe meer je gaat hardlopen, hoe meer vet je zult verbranden. Als je dit meerdere malen herhaalt, zul je uiteindelijk veel vet verbranden en afvallen.

Als je niet het soort persoon bent die veel sport of niet goed fit is, kan hardlopen erg zwaar overkomen. Mensen kunnen vrij snel gedemotiveerd raken wanneer ze niet eens meer dan 1 minuut kunnen hardlopen. Wanneer je ook nog eens ziet dat andere hardlopers je met gemak inhalen kan het je zelfs in verlegenheid brengen.

Om niet ontmoedigd te raken is het wijs om in het privé op bijvoorbeeld een sport gebied te joggen. Wanneer je net begint met joggen in je eerste paar dagen, is het belangrijk om korte afstanden hardlopen en aan je adem en hardloop techniek te werken. Vergroot steeds de hardloop afstanden beetje bij beetje na een bepaald periode.

Er zijn diverse methoden om je hardloop afstanden te vergroten. Het beste en bekenste systeem is het joggen en lopen samenstelling. 1 km hardlopen doe je het best door bijvoorbeeld door 1 kwartaal te hardlopen en de rest van de drie kwartaal te lopen. Voor je eerste week, doe je dit vier keer per dag.

De week erna verhoog je de hardloop lengte naar een half km en de loop afstand verlaag je met een half km. De week erna verhoog je weer de hardloop afstand, maar deze keer verhoog je het met drie kwartaal van één km en ook verlaag je de loop afstand naar één kwartaal van één km.

Je moet dan in je vierde week een hele km aankunnen. Zorg dat je per km van je hardloop routine vier keer opnieuw doet met korte pauzes om even uit te rusten.

Sportactiviteiten komt pas goed van pas met een gezond dieet. Het is dus essentieel om voedsel te vermijden met te hoge calorieën. Zorg ook ervoor dat je genoeg water inneemt voor het compenseren van het water die je kwijtraakt door het zweten.


Hosting door HQ ICT Systeembeheer