The London Geezers

Description

Werkweek 2007 Joanette en Sigria

My Links

* Home
* My Profile
* Weblog Archives
* Friends
*My Photo Album

Donderdag

Vandaag is het donderdag en meteen onze laatste dag.

Om half negen stonden wij allemaal klaar bij de Metro en kregen we allemaal een dagkaart. We zijn ook meerdere malen mensen uit het oog verloren die dan allemaal een metro later moesten nemen enz. heel gedoe allemaal.

We kregen die dag 10 pond mee waar we eten voor de busreis en de bootreis mee moesten halen. We hebben er allemaal chips en snoep van gehaald waar we uiteindelijk niet zo veel van hebben opgegeten.

Die dag zijn we door een heel mooi parkje gelopen en toen lang Buckhingmans palace waar we eerlijk gezegd niet zo heel veel van hebben meegekregen. Daarna zijn we naar Covent Garden gegaan wat een heel leuk pleintje was waar allemaal mensen optreden om geld te verdienen. Je had een soort acrobaat en op een ander plekje was weer een vrouw die opera aan het zingen was. Het was heel gaaf om te zien.

Toen kwam er een tijd van nog een hele lange wandeling met tussendoor wat metro stopjes. We kwamen uiteindelijk bij een tweedehandse markt waar we allebei slaagden. was echt heel erg leuk om te zien. Toen het ongeveer 7 uur was en we allemaal ontzettend veel trek hadden gingen we eindelijk lekker buffet eten bij een Thais restaurant. Over de kwaliteit van het eten waren de meningen verdeeld.

Om 8 uur kwam eindelijk onze lieftallige Joke opdagen en konden we weer een terugreis maken. In de bus en op de boot en weer in de bus is weinig geslapen. Toen we dus ook aankwamen weer in Zwolle waren we nog nooit zo moe en kapot geweest en heeft bijna iedereen wel tot vier uur smiddags geslapen ofzo.

We hebben echt een top week gehad en er enorm van genoten. Het was ook erg vermoeiend maar dat hadden we er graag voor over.

Posted: 20:24, 28/5/2007
Comments (0) | Add Comment | Link

Woensdag

Op Woensdag zijn wij naar het bekende Windsor Castle geweest. Toen we daar met de bus aankwamen kregen we allemaal een groen bandje om die ons toegang bood tot het kasteel. Eenmaal op het terrein vertelde iemand in het kort de geschiedenis van het kasteel wat verrassen interessant was. Toen kregen we de tijd om vrij rond te kijken en omdat er op dat moment net de wisseling van de wachten was bleven we daar een hele poos plakken! Toen dat eindelijk voorbij was zijn we naar zo´n wacht toegelopen en hebben we fotos gemaakt wat ontzettend grappig was.

Na het Windsor castle avontuur zaten wij weer in de bus onderweg naar Londen naar allemaal verschillende soorte musea. Wij zijn twee musea binnengelopen eentje vol met allemaal wetenschappelijke dingen waar je allemaal grappige dingen zag en ook dingen kon doen. Zoals een glazen brug die geluid maakte als je er overheen liep omdat hij vast was gezet met allemaal snaren. Daarna zijn we naar een wat algemeen museum geweest die allemaal verschillende onderwerpen had zoals Azie, Mode, fotografie, renaissance, en nog veel meer.

Later die middag gingen wij naar het beroemde Harrods. Wij mochten niet met de hele groep gelijk naar binnen en moesten ons verdelen in groepjes van MAX. 4 personen. We wisten niet wat ons overkwam, alles was daar DUUR! onbetaalbaar. alle designers die je maar konden bedenken hadden daar hun niewste collectie. Je durft niks aan te raken, bang dat je het stuk of vies maakt. Het was ook ontzettend groot allemaal. Na hooguit een half uur waren wij daar dan ook op uitgekeken.

Als laatste die dag gingen wij naar een kerk waar die man ons een beejte vertelder over zijn kerk en hoe de situatie in Londen was wat geloof betreft. Hij zei dat een heel groot deel nog nooit van Christus gehoord had was best shockerend was.

Helemaal uitgeput van die dag kwamen wij terug in ons hotelletje. Wij hebben nog even lopen internetten en zijn toen lekker ons nest in gekropen uitzien na de volgende dag. En ook nog eens de laatste dag.

Posted: 20:11, 28/5/2007
Comments (0) | Add Comment | Link

Dinsdag

Lieve familie en vrienden,

Dinsdag moesten we alweer vroeg op. Aangezien we geen wekker hadden, lieten we onze lieve overburen ons wakker maken. Toen we uiteindelijk onszelf uit bed konden krijgen, liepen we naar beneden naar de ontbijtzaal. Hiervoor moesten we wel een aantal deuren in, waar je een pasje voor nodig had.

Het hotel had een handig systeem voor de toegang tot ruimtes en je eigen kamer. Sigria en ik waren met z'n tweeen. Dus kregen we 2 pasjes, hiermee kregen we toegang tot onze eigen kamer en andere deuren in het hotel. Ook kon je deze pasjes opladen met geld, en kon je snacks,soep en drinken kopen bij de automaten die in het hotel stonden. Het hotel had ook ook eigen supermarktje en internetcafe. Hier kon je voor een bedrag een aantal minuten internetten. bijv. 20 min voor 50 p. je kreeg een code en daarmee kon je internetten.

De ontbijtzaal.

Dit was een aardig grote zaal en er was een soort van buffet. melk en sap machines en ook koffie apparaten waren aanwezig. Ook had je hele gave brood roosters, waar het brood als het ware over de rolband heen ging en geroosterd werd. Je had wel alleen wit brood..beetje ongezond..Na dit heerlijke ontbijt gingen we snel de bus en gingen weer op weg.

Posted: 11:37, 14/5/2007
Comments (1) | Add Comment | Link

Maandag Werkweek

Lieve vrienden en familie,

Maandag was de grote dag!

Wij sliepen bij Joanette en om vier uur werden wij wakker helemaal met kriebels in onze buik! Om kwart over vijf zou de bus bij school vertrekken en zouden wij eindelijk richting Londen gaan.

Wij wisten niet wat wij moeste verwachten, ook niet van de groep. Toen we allemaal om kwart over vijf in de bus zaten werden wij voorgesteld aan onze bus chauffeur JOKE!!.. Zij zou de hele week met ons mee reizen.

Om half twaalf kwamen wij in Callais aan ( iedereen was ondertussen al wat meer wakker). Daar moesten we een klein half uurtje wachten voor dat de boot aankwam. Eenmaal op de boot met wat lekker eten bij ons gingen wij op avontuur uit! Het was een hele grote veerboot met allemaal stoelen overal en kleine resaurantjes. Het weer op zee zat ons niet mee want er waren echt golven van ongeveer 5 meter hoog en de boot heeft de hele reis op en neer geslagen! Iedereen was zeeziek toen wij weer veilig in de bus zaten.

Op het eerste gezicht was Londen niet heel anders dan Frankrijk. Een beetje heuvelachtig. Het taaltje daar viel ons gelijk op! dat mooie beleefde maar toch echt bekakte engels, Super!!

Onze eerste (en laatste stop voor die dag) was Canterbury. Een klein dorpje dicht bij Londen en de plek van de boot. Er waren allemaal hele schattige huisjes en kroegjes. Toen we wat meer in het centrum kwamen zagen we in een keer hele grote luxe winkels waar wij naartuurlijk gelijk in gingen! We waren helemaal overdonderd! Zooo geweldig gaaf die mode daar.

Joanette wou nog heel graag even langs het beroemde StarBucks waar ze koffie aan het halen was toen de groep al weer bijna vertrok richting de bus.

Eenmaal aangekomen in ons Hotel gingen wij gelijk naar onze kamer toe om alles uit te pakken en even te douchen. Wij waren de enige met een twee persoons kamer. En ook de enige dus met een eigen douche waar wij flink gebruik van hebben gemaakt. We hadden uitzicht over een soort binnenplaats.

Na het snelle douchen gingen wij naar beneden en kregen even een snelle rondleiding door de straat en er werd ons wat verteld over de verkeersregels daar. Toen kregen we allemaal 5 pond per persoon en mochten we ergens gaan eten. Iedereen stormde meteen naar de Mc Donalds. Aangezien iedereen erg moe was van de reis gingen we allemaal lekker op tijd naar bed.

Het was een vermoeiende dag met veel nieuwe belevenissen.

We zien uit naar de volgende dag!