Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?

Social Media

Het inzetten van Social Media voor professionele doeleinden

15:15, 22/9/2011 .. 2 comments .. Link
 Klanten willen niet meer gebombardeerd worden door reclame. Via social media kun je nieuwe manieren ontwikkelen om je klanten te bereiken. Ook kan het een manier zijn om contact met je medewerkers te onderhouden.

Maar het is heel belangrijk om eerst je doel te bepalen. Wat wil je ermee bereiken?
Daarna is het zaak te bepalen via welke tool je de klanten/relaties/medewerkers oftewel je doelgroep kan bereiken. Wat wil je delen met je doelgroep? Wat wil je ontvangen van je doelgroep?

Er zijn meerdere platforms die gebruikt worden voor professionele doeleinden. Chatprogramma’s zoals Yammer, connecting programma’s zoals linkedIn, Facebook, Twitter. Nogmaals, met welke tool bereik je je doelgroep en met welke bereik je je doel?

Social Media is de huidige tool om je relaties te onderhouden, vertrouwen te winnen van potentiële klanten en om “in the picture” te blijven in de markt waar je je in bevindt. Het is maar waar je Social Media voor wilt gebruiken.

Wanneer je een geschikt medium hebt gevonden dien je met zorg je informatie te zenden en te reageren op reacties/tweets van andere gebruikers. Het is raadzaam om niet alleen maar te zenden, maar om veel te luisteren naar de geluiden van je doelgroep.



Meetinstrument eigen werkgever

08:20, 20/9/2011 .. 0 comments .. Link

Ik heb een meetinstrument ontwikkeld voor mijn eigen werkgever. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van www.bmooo.nl/meetinstrument

De belangrijkste kenmerken van een Connected! Organisatie zijn

-          Authentiek
-          Transparant en open
-          Faciliteren i.p.v. bepalen
-          Aandacht geven i.p.v. vragen
-          Vertrouwen
-          Samenwerken

Ik heb een aantal vragen opgesteld om zo te kunnen achterhalen of mijn werkgever een connected! organisatie is.
Bij het opstellen van de vragen heb ik rekening houden met de zeven punten van de website bmooo.nl/meetinstrument.

1.            Efficiëntie

2.            Standaardisatie

3.            Normering

4.            Objectiviteit

5.            Betrouwbaarheid

6.            Validiteit

7.            Discriminatievermogen

Ik heb een aantal open vragen gemaakt, deze vragen hebben een punt van 1-5 gekregen (1 = minst, 5 = hoogst). Ik heb vastgesteld dat 60 punten het minimum is voor een connected! organisatie. Het maximaal te behalen punten is 80.

Het blijkt dat mijn werkgever nog geen connected! organisatie is, het scoorde 47 punten. Maar mijn werkgever is hard op weg om er wel één te worden, dus wellicht over een jaar dat we wel een connected! organisatie zijn. Onze directeur en ik hebben er in ieder geval veel vertrouwen in dat het een connected! organisatie wordt. Mijn directeur is namelijk heel erg geïnteresseerd in social media. Hij is in eind 2010 bij ons gekomen en het is duidelijk dat zijn visie nauw aansluit bij een connected! organisatie.



The Social Media Bible

17:32, 6/9/2011 .. 0 comments .. Link

Wat is Social Media?

Safko legt duidelijk in zijn boek uit wat Social Media is. Hij vertelt o.a. dat het merendeel van de mens niet precies weet wat het precies is, maar dat iedereen wel weet dat het veel impact heeft op zowel persoonlijk vlak als op zakelijk vlak. Ik weet zelf wel wat het ongeveer inhoudt, maar weet ook nog niet het fijne ervan. Jij wel?

Hij beschrijft dat Social media de nieuwe marketing is, dat je er simpelweg niet omheen kunt. Het is super effectief, in 6000 jaar was er niks veranderd tot aan nu en met veel bewezen successen!

In de huidige tijd heeft de consument niet zomaar vertrouwen in een bedrijf, hij wilt informatie van mensen die hij vertrouwt en/of waar hij een relatie mee heeft. Het motto is: “luisteren, begrijpen en dan pas je product of dienst aanbieden”. Je product hoog van de toren schreeuwen werkt echt niet meer. Ik ben het met Safko eens, ik koop zelf ook geen producten van “schreeuwers”.

De tegenwoordige blog

Blogs maken communiceren mogelijk en communicatie bouwt vertrouwen op en ze zijn nog gratis ook!  Een blog is eigenlijk gewoon een online dagboek. Blogs hebben ervoor gezorgd dat mensen en bedrijven op de kaart werden gezet.

Bloggen begon vooral voor persoonlijke kwesties, vanaf 2001 werd het ook veel zakelijk gebruikt. Bloggen is ook heerlijk om dingen van je af te schrijven, maar ook heerlijk om er je geld mee te verdienen. Safko schrijft over een aantal mensen die van bloggen kunnen leven, erg interessant.

Publiceren

Dit hoofdstuk van Safko legt een aantal belangrijk ‘tools’ uit aan de lezer zodat hij/zij kan bedenken wat het beste past bij zijn/haar bedrijf.  Voor het bedrijf waar ik werk zal Knol misschien wel interessant zijn. Bij ons werken een aantal mensen met ontzettend veel kennis, wanneer zij ons verlaten gaat er dus veel kennis verloren. SlideShare is mogelijk ook interessant voor ons.

bron: www.thesocialmediabible.com



About Me

Home
My Profile
Archives
Friends
My Photo Album

Links


Categories


Recent Entries

Het inzetten van Social Media voor professionele doeleinden
Meetinstrument eigen werkgever
The Social Media Bible

Friends

Hosting door HQ ICT Systeembeheer