Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?
Welkom!

Home - Profile - Archives - Friends

Posted on 6/6/2006 at 20:00 - 1 Comments - Post Comment - Link

 

Welkom op Music Habbo!!

Op Music habbo kun je habbo spelen en je kunt muziek luisteren!!

Jaja tegelijkertijd!

Ik wens je veel

plezier!!

spelen en je kunt muziek luisteren!!

Jaja tegelijkertijd!

Ik wens je veel

plezier!!

kun je habbo spelen en je kunt muziek luisteren!!

Jaja tegelijkertijd!

Ik wens je veel

plezier!!




En natuurlijk ook om de twee

weken een nieuwe clip.

Dus op 19 juni 2006 staat

de nieuwe clip op deze site.

En natuurlijk kun jij op jou lievelings

liedje stemmen onder in het

gastenboek en misschien

wordt dat wel de nummer van

de 2 weken!

Dus stem snel.

En natuurlijk ook om de twee

weken een nieuwe clip.

Dus op 19 juni 2006 staat

de nieuwe clip op deze site.

En natuurlijk kun jij op jou lievelings

liedje stemmen onder in het

gastenboek en misschien

wordt dat wel de nummer van

de 2 weken!

Dus stem snel.

Nu in Habbo

of lees de homepage en zorg dat je de huisregels kent!

Hoe speel je Habbo:
1 - Om in te checken heb je Shockwave nodig: gratis en veilig te downloaden;
2 - Check in!;
3 - Maak een Habbo;
4 - Bevestig je registratie door op de link te klikken in het bericht dat je per e-mail ontvangt.
5 - Verken het hotel en heb plezier!
Habbo Credits
Dankzij Habbo Credits kun je je kamer inrichten, cadeaus kopen voor je Habbovrienden, lid worden van Habbo Club, Battle Ball spelen, een duik nemen van de hoge duikplank en nog veel meer!
Habbo Meubi
Met Habbo Meubi kun je je huiskamer inrichten, doolhoven maken, een ruilhandel beginnen, of een wortelkerk oprichten.

Blader eens door de online Catalogus om er achter te komen wat Meubi is en wat je ermee kunt doen!
Habbo Club
Word lid van Habbo Club, en geniet van extra's zoals extra kamervormen, zeldzame meubi, meer keuze uit kleren en kapsels!
Welkom in Music Habbo !!
osto 1Music Habbo is een virtueel hotel waarin je 'echt' kunt
rondlopen
en nieuwe vrienden kunt maken. Door je te registreren
'word' je een Habbo en kun je lopen, dansen, eten, drinken en
chatten in de cafés, restaurants, zwembaden en gamerooms. Je kunt zelfs je eigen kamer inrichten. Er is voor iedere
smaak wel iets te vinden in de Catalogus.

Je zult merken dat het helemaal niet moeilijk is om een
gesprek
aan te knopen, en al snel zul je andere Habbo's vinden
waarmee
je iets gemeenschappelijks hebt. En maak je geen zorgen,
we vertellen niemand je persoonlijke gegevens en we hebben
er
hard aan gewerkt om het hotel veilig te maken
(lees meer over veiligheid en onze privacyregels). Habbo is
ontworpen voor jongeren van 12 tot 20 jaar oud, maar iedereen
is welkom.

Dus gebruik het hotel hoe je maar wilt - als messenger, als plek
om te gamen, als hang out voor jou en je vrienden of om nieuwe
mensen te ontmoeten. En ja, er zijn een paar huisregels, maar die zijn
er om het voor zoveel mogelijk mensen veilig en prettig te houden.

Spelletjes

We beginnen vandaag eerst met

raadsels,en jij kunt meedoen

we hebben 10 raadsels

als jij 6 van de 10 antwoorden denkt

te weten doe dan snel mee!!

Engaonderaan de pagina bij het

gastenboek een privé

bericht naar mij sturen en op welk

nummer het meest word gestemd

dat wordt de

Top Raadsel van de week!!

Dus doe snel mee........en win

1.Wat is een wesp?

2.Hoe noem je twee vechtende bejaarden?

3.Wat is bruin en kruipt langs je been omhoog?

4.Waarom moeten alle stoeltjes uit de Arena?

5.Wat zingt hoog en heeft zware ballen?

6.Wat is de overeenkomst tussen Feijenoord en de Kerstman?

7.Hoe noem je brood dat net op vakantie is geweest?

8.Wat zegt een gierige kinderlokker?

9.Waarom hebben ze in Afrika geen Albert Heijn?

10.Hoe noem je een kikker die op weg is?

Veel Succes!

En nou een paar leuk puzzels

om eens lekker uit te printen

en eens te gaan maken.

Dus print snel!

en

maken

dan.

En op 14 juni natuurlijk weer

nieuwe puzzels.

Dus hou deze site in de gaten!!







Dat waren de puzzels nou een

paar leuke doolhoven.

Veel succes ermee.

En Printen dus!!

En op 14 juni natuurlijk weer

nieuwe doolhoven.

Dus hou deze site in de gaten!!






Nou dat waren de doolhoven

nou ook weer iets heel leuks

jaja verbinding maken.

Dan moet je bijvoorbeeld

van nummer 1 tot nummer 20

een verbinding maken en dan als

je dat hebt gedaan dan komt er een

plaatje of figuur uit als tekening.

Dus print ze snel uit!

En op 14 juni natuurlijk weer

nieuwe Verbindingen.

Dus hou deze site in de gaten!!






Nou dat waren dan de verbindingen.

Nou krijgen we een paar

leuke verhalen.

Vind je het een leuk verhaal??

Print hem dan uit en verras iemand

anders ermee.

Dus Printen maar!

En op 14 juni natuurlijk weer

nieuwe Verhalen.

Dus hou deze site in de gaten!!

De heks en de straaljager
Er was eens een heks, die er genoeg van kreeg elke keer twee uur nodig te hebben om van Malden, waar ze woonde naar Nijmegen te reizen. Dat deed ze namelijk op een oude bezem! Toen kreeg ze de kans van haar leven!
Op een klein vliegveldje werd ze een dief-heks en ze pikte een straaljager.
De baas van de straaljager zag dat wel, maar de heks was hem te vlug af! Hij zag zijn mooie vliegmachine in de wolken verdwijnen.
Toen de heks merkte, dat andere piloten achter haar aan zaten ging ze een tovertruukje uithalen.
Elke keer als ze op een vliegveld landde spreidde ze haar vingers uit en zei ze "Psst".
Dan bleven alle vliegtuigen staan waar ze stonden. Geen een vliegtuig kon meer opstijgen!
Zo ging de heks alle vliegvelden langs en hoe langer hoe meer vliegtuigen bleven staan waar ze stonden.
Een paar mannen gingen eens met elkaar praten. Wat doen we daar toch aan, zeiden ze.
Er was een man bij die een oude wijze man in India kende. Daar gingen ze eens mee praten.
Hij vroeg 40.000 gulden om de heks te vangen. Nou, dat betaalden ze maar wat graag!
Toen het 14 dagen later was hadden ze nog niets van de oude wijze man gehoord!
Zou hij van onze centen lekker bruin liggen te bakken aan een mooi strand? Maar nee, dat was niet zo!
De oude man had alle vliegvelden met een plakkertje aangegeven op een wereldbol.
Toen zag hij, dat er ergens in Australië een vliegveld, waar de heks nog niet was geweest!
Daar ging hij met boot en trein naar toe. "He", riep hij, "doen jullie vliegtuigen het nog?"
Nou, er was daar nog niets aan de hand! Hij was nog maar net met die mensen van de vliegveld aan het praten, toen er aan de horizon een stipje was te zien. Is dat een vliegtuig van jullie? vroeg hij. Nee, dat was niet zo.
Zelfs de verkeerstoren had niets van het vliegtuig gehoord! Dan moet dat bijna wel de heks zijn, dacht de oude, wijze man.
Toen de heks - want die was het - ging landen, rende hij de landingsbaan op. De heks stapte uit.
Ze wilde net met haar handen de toverspreuk doen, toen de oude man haar een schop tegen haar kont gaf.
Ze viel op de grond en nog voor ze verder wat kwaads uit kon voeren had de oude man haar handen beetgepakt en van achter vastgebonden. Toveren kon ze zo niet meer! Zo, ga nou maar eens al die vliegtuigen weer laten vliegen, zei de oude man.
Dat wou die heks helemaal niet. Ik ben niet gek, zei ze, jullie kunnen mij toch niets doen! Nou dat was niet zo.
Ze namen een grote ton, die op het vliegveld stond en daar werd de heks ingezet.
Toen begonnen de mannen van het vliegveld steeds meer emmers water in de ton leeg te gooien.
Op het laatst kwam het water bij de heks tot haar kin. Nog wilde ze niet meewerken! Toen tot aan haar mond.
Ze kon nog net met haar neus adem halen. Toen nog een emmer erbij en de heks verdronk bijna. Help! schreeuwde ze.
Haal me eruit! Ik zal alles doen wat jullie maar willen. Ze kon niet in een keer alle vliegtuigen weer laten vliegen.
Daarvoor moest ze naar al die vliegvelden toe. Dat hebben ze toen gedaan. Steeds kwam er weer een vliegveld bij, waar alles weer lekker kon vliegen! Toen het laatste toestel weer op kon stijgen, waren de heks en de oude man in Kazakstan.
Wat doen we nou met jou? Vroegen ze aan de heks. Ach, laat mij toch lopen, zei ze. Nee, zei iedereen, dat niet.
Maar als je beloofd nooit meer slechte dingen te doen, zullen we je niet in de gevangenis stoppen.
Je vliegtuig ben je natuurlijk kwijt, maar als je nu gaat lopen naar Malden, dan hebben we voorlopig geen last meer van je.
Ik denk, dat die lelijke heks nu nog ergens tussen Kazakstan en Malden loopt, want dat is wel een stevige wandeling!

Geheime apentaal
De aapjes Ellie en Nellie zitten in de kamer zich te vervelen. Opeens roept Ellie "Ik weet iets.
We verzinnen een geheime apentaal". "Geheime apentaal?" vraagt Nelly. "Wat is dat?" "nou", zegt Ellie, "geheime apetaal is een taal die niemand begrijpt. Alleen wij tweeën begrijpen het wel.
Zo kunnen wij samen praten en niemand begrijpt waar we het over praten." "Is dat heel moeilijk?" vraagt Nelly.
"Nee hoor", zegt Ellie, "juist heel gemakkelijk. We spreken gewoon af dat alles wat we zeggen, moet beginnen met een B van boom. Dan kun je bijvoorbeeld zeggen: hoe gaat het met jou? En dan wordt het:
Boe baat bet bet bou? Snap je wat ik bedoel?" Nellie moet hard lachen. "Wat klinkt dat raar, maar ik snap het wel.
Want nou moet ik zeggen: met mij gaat het goed. En dan wordt het: Bet bij baat bet boed".
Ellie en Nellie moeten keihard lachen. Het klinkt ook zo grappig, die geheime apetaal.

Dan komt moeder aap binnen. "Hallo", zegt moeder aap. "Ballo" zeggen Ellie en Nellie tegelijk.
Moeder aap kijkt verbaasd. Wat zeggen ze nou? Is alles goed met jullie? vraagt moeder.
"Ba,boor", zeggen Ellie en Nellie. En ze moeten lachen.

Moeder aap begrijpt er niks van, maar wij wel, he?

De juf is jarig
Peter is vanmorgen al heel vroeg uit zijn bed gegaan. Hij zit nu druk te tekenen aan zijn tafel op zijn slaapkamer. "Oh, ben je al wakker?
Wat ben je een mooie tekening aan het maken", zegt moeder als ze in Peters slaapkamer komt. "Maar waarom ben jij zo vroeg al zo druk aan het tekenen?" "Mijn juf is vandaag toch jarig en daarom maak ik deze tekening voor haar", vertelt Peter aan zijn moeder.
"Nou als ik jouw juf zou zijn, was ik heel blij met deze tekening". "Dat hoop ik ook", zegt Peter "en dan hangt ze hem vast aan de waslijn".
"Aan de waslijn?" zegt moeder verbaasd, "en als het dan begint te regenen, wordt de tekening helemaal nat!" Peter begint hard te lachen.
"Nee, mam niet buiten! Wij hebben in de klas toch een waslijn hangen, waar juf Dorien werkjes en tekeningen ophangt, die wij hebben gemaakt".

"O", zegt moeder, "gelukkig maar". "Kom" zegt moeder "dan gaan we ons aankleden". Peter pakt snel zijn nieuwe kleren uit de kast, want vandaag moet hij er natuurlijk wel feestelijk uitzien, dan wassen en aankleden. "Ik ben klaar", zegt Peter. "Mam, heb je nog mooi inpakpapier voor mij?" "Ja, kom maar mee naar beneden, dan gaan we eerst eten en dan kun je daarna je tekening inpakken", zegt moeder.

Even later brengt mama Peter met zijn prachtig ingepakte tekening naar school, Als hij de school binnenkomt, doet hij gauw zijn jas uit, mama geeft hem zijn beker drinken en fruitbakje, die hij op het aanrecht in de klas zet. Peter zoekt zijn stoel, die hij herkent aan de sticker en zijn naam, achterop de rugleuning. Mama geeft Peter een dikke zoen en wenst hem veel plezier, ze zwaait nog even door het raam en gaat dan naar huis. In de klas is het een gekwek en gekakel, de kinderen zijn erg opgewonden en vinden de ballonnen en slingers prachtig, ook juf haar stoel is mooi versierd. Alle kinderen hebben cadeautjes voor de juf gemaakt, die ze allemaal op schoot hebben.

Maar waar is de juf eigenlijk? Juf Els van de andere groep, klapt in haar handen en zegt: "Zo kinderen, ga allemaal gauw op jullie stoel zitten, dan haal ik juf Dorien op en dan gaan we voor haar zingen". Al snel zitten alle kinderen op hun stoel en juf Els haalt hun jarige juf Dorien op. Iedereen kijkt gespannen naar de deuropening en als juf dan binnenkomt, zingen ze allemaal: "Lang zal ze leven, lang zal ze leven . . . . . . . . . . . . . . . . . . Hieper de Piep, Hoera! Hoera!" Als de kinderen uitgezongen zijn gaat juf Dorien op haar versierde stoel zitten. "Goedemorgen allemaal, wat hebben jullie prachtig voor mij gezongen. En wat is het hier mooi versierd, zelfs mijn stoel is niet vergeten!" "Jullie mogen een lange rij voor jullie juf maken", zegt juf Els, "zodat iedereen juf Dorien kan feliciteren". Als de rij is gemaakt, gaat juf Els gauw terug naar haar eigen klas.

Peter staat ook in de rij, met zijn tekening in zijn hand. Gespannen wacht hij tot hij aan de beurt is. "Als juf mijn tekening maar mooi vindt", denkt hij. Dan is Peter aan de beurt: Gefeliciteerd met je verjaardag", zegt Peter een beetje verlegen en geeft haar een hand en zijn cadeau. Heel voorzichtig maakt juf het pakje open. "Oh, wat een mooie tekening, daar ben ik heel erg blij mee, straks als alle kinderen weer zitten, zal ik hem aan de waslijn hangen, dank je wel hoor Peter!" Peter is opgelucht dat juf zijn tekening mooi vind en hij gaat weer op zijn plekje zitten. Als alle kinderen bij de juf zijn geweest, heeft de juf ook nog een verrassing voor de kinderen. Ze krijgen allemaal een feestmuts en een vlaggetje.

Eigenlijk is vandaag iedereen een beetje jarig. Ze gaan de hele morgen spelletjes doen en als de kinderen limonade met cake krijgen, hangt de juf alle tekeningen aan de waslijn, de andere cadeautjes legt ze op haar tafel, zodat iedereen goed kan zien, wat de juf allemaal gekregen heeft.
En iedereen vindt het een hele fijne dag, was de juf maar iedere dag jarig!!!!!

Het sleuteltje
Er was eens een glanzend sleuteltje.Het lag onder een boom, aan de kant van een landweggetje. En deed niets.
Het wist dat het in een slot zou moeten passen. Maar welk slot? Dat wist het niet.
“Pff, wat is het warm!” zucht de sleutel. “Ik lig hier alsnog in de schaduw, maar het lijkt wel, alsof het hartje zomer is, en dertig graden, in de zon!”
Het was een lekker weertje, van 22 graden. In de lente.
Maar toch leek het veel warmer.

Daar kwam een vlieg aan. “Hallo, wat doe jij daar?” vroeg het vliegje. “Ik lig niks te doen, een beetje aan het warm hebben, ook goed.” zegt het sleuteltje. “Moet je een mens opzoeken, misschien weten die wel in welk slot je past.” zegt het vliegje.
“Ja, maar jij kan vliegen en lopen, jij bent geen sleuteltje, jij het pootjes en vleugeltjes, ik niet!”
zegt de sleutel verontwaardigd. “Zo, nou ik,” zei de vlieg, “Jij glanst nu nog mooi, jij kan tegen een stootje, jij hebt als je zuinig bent met jezelf, nog een heel lang leven, jij hebt een taak, jij weet wat je moet doen, ik niet!”
“Hoezo weet jij niet wat je moet doen dan?”vraagt de sleutel. “Nou, ik vlieg maar wat dom rond, en eet soms een kruimeltje mee van mensenbrood.” “Oja, nou, en ik moét een sleutelgat vinden wat ik alleen maar open kan maken?” zegt de sleutel. “Ja, vind ik wel.” antwoordt de Vlieg. “Anders heb je toch niets aan je leven?”
“Anders dien je toch nergens voor?” zegt de vlieg. “Jah, misschien heb je gelijk, maar hoe kom ik dan bij een mens?” vraagt de sleutel. “Dat is niet mijn probleem.” zegt de vlieg. “Doei!” zegt de vlieg. “Ja hallo?”
“Waar ga je heen?” roept de sleutel uit. “Weet ik nog niet, ik heb geen taak, had ik toch al gezegd?” zegt de vlieg.
Dat gesprek heeft de sleutel aan het denken gezet. Waar moest het heen, wat moest hij doen, hoe kon hij tenminste érgens komen, maar welk sleutelgat?
“Nou ja, laat ik eerst maar eens een tukkie gaan doen.”zegt de sleutel, en hij valt in slaap.
Ondertussen komt Joedel, de hond van de boer Bernald langs. Hij ziet het sleuteltje, pakt hem in zijn bek, en rent naar boer Bernald. De sleutel is inmiddels wel wakker, en hij schrikt zich dood.
Maar nu weet hij dat de hond hem nooit zal opeten. Nu ligt hij bij de boer op een tafel, en de boer bestudeert hem.
“Nummer 126 of 128?” “Ik kan het niet goed lezen, maar ik weet alleen 128 te vinden.” “We kunnen het proberen.”
floept de sleutel eruit. Alle voorwerpen hebben afgesproken niets te zeggen tegen de mensen.
Ze hadden hem geleerd dat dat geheim moest blijven. Maar de boer is zo doof als een kwartel.
Hij zei: “Ik dacht dat ik iets hoorde, maar mijn vrouw zegt dat ik doof ben, dus ik heb het vast niet goed gehoord.”
“Gelukkig”, zucht de sleutel. Ik heb het niet verknald. En zo gaat de boer met het sleuteltje op pad.
De boer start zijn auto, en rijd een naar een boerderijtje verderop. Hij belt aan, en er komt een huilende vrouw naar buiten.
Boer: “Ik weet niet zeker hoor, mevrouw, maar kan dit de sleutel zijn, die de deur van de kelder kan openmaken, waar al uw kostbare antiek achter zit?” “Tja, dan moeten, snik, we dat even proberen” zegt de vrouw.
En zo gaan ze naar binnen. De vrouw pakt de sleutel, en draait hem in het slot. De deur kraakt, en gaat moeizaam open.
De ogen van de boer doen zeer van al het glinsterende goud dat daar ligt. Horloges, kettingen, armbanden, haar-knipjes, ringen, glinsterende kleren, en nog veel meer. De sleutel is blij, dat hij zijn slot heeft gevonden.
En de vlieg was door het sleutelgat gegaan, en was ook binnen!
“Goed zo,” fluistert de vlieg. “Dank je” fluistert de sleutel terug. En ze geven elkaar een knipoog, en nemen afscheid.
De vrouw stopt de sleutel in een heel mooi doosje, en de sleutel maakt nog vaak, gelukkig, en vrolijk, de krakende deur open.

Vogel vergeet een afspraak
Al vanaf het moment dat Vogel is opgestaan, zit haar iets dwars.
Ze kan er niet achter komen wat en waar precies en daar wordt ze verdrietig van.
Ze zit in haar schommelstoel en probeert een reden te vinden.
`Misschien komt het wel doordat het gister zo'n mooie dag met Vlinder was.
Of omdat ik Uil al een tijd niet heb gezien. Of omdat ALLES voorbij gaat. Ik weet het niet.' zucht Vogel.
`Misschien ook wel door al die raadsels die ik bedenk en niet kan raden. Waarom vraag ik altijd bij alles waarom?
Zie je, dat bedoel ik nou. En als er geen antwoord is, bedenk ik het zelf en dan weet ik nooit of het helemaal goed is...'
Weer een diepe zucht en een paar tranen rollen omlaag. `O! Uil! Waarom kom je nooit bij mij langs?'
En nog twee dikke tranen rollen omlaag. Wat kan Vogel doen? Ze kan wachten tot er iemand langs komt om haar te troosten.
Maar er is niemand die Vogel kan komen troosten, want niemand weet dat ze verdrietig is. Ze kan ook naar Uil toe gaan.
Maar waarom zou ze dat doen? Uil ..? Ze weet het niet. De ene vraag na de andere vraag bonkt nu in haar kopje.
`Uil, waarom doe je net alsof je niet blij bent om me te zien? Uil, waarom mag jij wel verhalen vertellen en ik niet?
UIL! Waar ben je NU?' Snikkend schommelt Vogel heen en weer in haar schommelstoel.
Ze weet helemaal niet meer of ze Uil wel tien liter lief vindt. Ze is nu boos. Opeens stopt ze met huilen en loopt op en neer door haar huisje. `Ik ga nu naar Uil en ik zal het hem zeggen. Dat lijkt me het beste.', zegt ze tegen de voordeur, voordat ze die met een zwaai open doet en weg vliegt. Het is al middag en Vogel knippert tegen het felle zonlicht.
Ze kijkt vandaag niet omlaag om de dieren te begroeten. Regelrecht vliegt ze naar de eik van Uil.
`Hallo! Ui-huil, ik ben het.' en Vogel verdwijnt tussen de bladeren. Plotseling vliegt er iets kaarsrecht de lucht in als een gierende vuurpijl. Het komt net zo snel weer naar beneden en verdwijnt tussen de bladeren. Het is Vogel, die zo geschrokken is, dat ze als een pijl uit een boog de lucht in is geschoten. 'UIL! UIL! Waar ben je!?' roept Vogel zo hard ze kan.
Maar er komt niet veel geluid uit haar keel. `Net nu ik boos op je ben, ben je vertrokken, voor altijd weg!
En je hebt niet eens iets gezegd! UIL! WAAROM?' Vogel is kwaad en verdrietig tegelijk.
Ze gaat op de tak zitten naast Uil die er niet meer is en barst in tranen uit. Er zijn nu geen raadsels of vragen meer in haar hoofd, merkt Vogel. En daar is ze toch blij om. Alleen tranen, mooie grote tranen in haar hoofd.
Met een zwaar hoofd van de tranen vliegt ze terug naar haar huisje aan de andere kant van het bos.
Voor haar deur zit Uil. Hij draait met zijn hoofd naar links en naar rechts. Als hij Vogel ziet, zegt hij kalm:
`We hadden afgesproken dat ik de volgende keer bij JOU langs zou komen. Dit is, zoals je ziet, de volgende keer.'
Vogel kan niets zeggen. Ze wil Uil om zijn nek vliegen. In plaats daarvan doet ze de deur open en zegt, nog wat bozig:
`Kom dan maar binnen en pas op dat je je hoofd niet stoot.'

Habbo Meubi

Habbo Credits
Dankzij Habbo Credits kun je je kamer inrichten, cadeaus kopen voor je Habbovrienden, lid worden van Habbo Club, Battle Ball spelen, een duik nemen van de hoge duikplank en nog veel meer!

Huisdieren
Heb jij een Habbo Huisdier? Ze zijn schattig, trouw, en zijn bijna in staat om vervelende Habbo's te verjagen.
Habbo Club
Word lid van Habbo Club, en geniet van extra's zoals extra kamervormen, zeldzame meubi, meer keuze uit kleren en kapsels!
Wat zijn Habbo Meubi?
Alles wat je nodig hebt om je kamer helemaal jouw stijl te geven kun je vinden in de Habbo Catalogus, naast je Habbo Console. Hier vind je een enorme collectie spullen, van deurmatten, planten en badkamertegels tot digitale tv's, teleports en overvolle koelkasten. Maar wil je je kamer inrichten, dan heb je Habbo Credits nodig.

Op deze pagina beantwoorden we een aantal van de meestgestelde vragen over Habbo Meubi. En een aantal minder gestelde :P

Hoe kom ik aan Habbo Meubi?
Om Meubels te kunnen aan te schaffen heb je Habbo Credits nodig. Klik hierboven op de 'Credits Kopen' knop om daarover meer te weten te komen. In het Hotel maak je een eigen kamer aan, en open je de Catalogus op de toolbar onderin het Hotelvenster. Klik op de verschillende Cataloguspagina's om de verschillende stijlen en soorten Habbo Meubi te vinden. Zo krijg je vast genoeg ideeen over wat je van je eigen stekkie kunt maken!

Waar vind ik de Catalogus?
De catalogus is alleen zichtbaar als je ingelogd bent in Habbo, en je in een gastenkamer bevindt. De Gastenkamers zijn te vinden in het tweede tabblad van de Navigator. In de Openbare Ruimten en het Hotel Overzicht is de Catalogus niet zichtbaar.

Wat als ik iets heb gekocht wat ik niet meer leuk vind?
Uitgekeken op die openhaard? Ruil hem dan tegen een lege pizzadoos of knuffelkonijn! Helaas kunnen wij gebruikte Meubi niet terugnemen. Je kunt jouw poster of bank wel ruilen met andere Habbo's via het veilige ruilscherm dat in Habbo is ingebouwd. In de gastenkamersectie van het hotel is een hele etage vol ruilkamers. Ga daar gerust eens kijken!

Ik heb een ge-wel-dig idee voor een nieuw Meubi!
Als je echt een ge-wel-dig idee hebt voor een nieuwe Meubi, en je hebt het bij je vrienden gechecked, en die vinden het ook een ge-wel-dig idee, dan kun je ons mailen via de Habbo Help Tool. Kies 'Ik heb een idee' uit het keuzevenster, en vertel het ons! Eens in de zoveel tijd bekijken we alle ideeen die de Habbo's ons sturen, en de leukste sturen we ter inspiratie door naar het designteam van Sulake.

Waar koop ik ___? Ik kan het niet vinden in de Catalogus!
Het kan voorkomen dat je bij een andere Habbo in de kamer iets ziet staan dat je niet terug kunt vinden in de Catalogus. Dat kan gebeuren, bijvoorbeeld als het betreffende meubel een Zeldzaam is, een bijzondere prijs die de Habbo heeft gewonnen, of een Seizoens- of thema meubel uit een Cataloguspagina die alleen bij speciale gelegenheden in het hotel te vinden is.

Mijn meubels zijn ineens onzichtbaar!
Als je je meubels niet ziet, kan dat komen omdat ze tijdelijk niet door de database geregistreerd worden (herstart Habbo Hotel, en check je kamers opnieuw) of omdat iemand ze in je muur heeft geplaatst (als grap), of iemand heeft je wachtwoord, en is er met je spullen vandoor (minder grappig).
Helpt het opnieuw opstarten niet, ga dan naar je kamer en check je Grote Hand. Misschien dat je ze daar in hebt gezet. Roep anders via het blauwe vraagteken onderin je scherm de hulp in van een Moderator. Die kan zien of je meubels in de muur staan, en of je meubels zichtbaar zijn in je account. Liegen over verdwenen meubels, terwijl je nooit iets hebt gekocht is laf en nutteloos: We kunnen namelijk precies zien of je ooit iets hebt gehad.
Zijn je meubels echt verdwenen, verander dan meteen je wachtwoord, en check je computer op keyloggers. Het is goed even te bedenken aan wie je je wachtwoord hebt verteld. En doe dat dan nooit meer!

Habbo Huisdieren

Links
Habbo Credits
Dankzij Habbo Credits kun je je kamer inrichten, cadeaus kopen voor je Habbovrienden, lid worden van Habbo Club, Battle Ball spelen, een duik nemen van de hoge duikplank en nog veel meer!
Habbo Meubi
Met Habbo Meubi kun je je huiskamer inrichten, doolhoven maken, een ruilhandel beginnen, of een wortelkerk oprichten.

Blader eens door de online Catalogus om er achter te komen wat Meubi is en wat je ermee kunt doen!

Habbo Club
Word lid van Habbo Club, en geniet van extra's zoals extra kamervormen, zeldzame meubi, meer keuze uit kleren en kapsels!
Habbo Huisdieren

Je kamer komt pas echt tot leven als er een hond of kat in ronddribbelt. Voor 20 Habbo Credits koop je een gezellige kat of hond. Huisdieren zijn leuk om voor te zorgen, maar alleen als je hun 'gebruiksaanwijzing' kent kun je er het maximale uithalen!

Let op: De naam van je huisdier kun je maar een keer kiezen, en deze is niet te veranderen. De mand van je huisdier kun je alleen in je eigen kamer neerzetten. Je kunt een oneindige hoeveelheid huisdieren bezitten, maar er passen er maximaal 2 in elke kamer. Huisdieren kun je niet ruilen, en niet aan een andere Habbo geven.

Het leven van je huisdier
right Het leven van een dier begint op de dag dat je hem koopt. De leeftijd wordt geteld in jaren, en elke echte dag telt als een dierenjaar. Als hij ouder wordt zal je dier niet doodgaan, maar een beetje suffig en minder actief worden. Gedurende zijn leven verandert de activiteit van het dier van dag tot dag. Net als in het echte leven is een puppy heel speels, en een oudere hond wat minder actief. Je dier is "passief" zolang hij in je hand is, of er niemand in je kamer is, maar als je je kamer binnenloopt zal hij je begroeten, net als een echt huisdier!

De identiteit van je huisdier

Als je niet goed voor je dier zorgt, wordt hij - net als in het echt - wat verdrietig en sloom, en zal hij om aandacht en zorg vragen door je steeds te volgen. Als je wilt weten hoe je dier zich voelt - zijn status - dubbelklik dan op je huisdier, en een schermpje met alle informatie verschijnt. En als je goed kijkt naar de lichaamstaal van het dier, kun je daar ook wel heel wat aan aflezen.
De identiteit van je huisdier bestaat uit zijn soort (hond of kat), zijn uiterlijk, zijn ras en zijn status. Klik op een huisdier en de informatiebalk rechtsonder in je scherm toont zijn uiterlijk, naam en ras. Door te dubbelklikken op je huisdier krijg je zijn status van dat moment te zien:

Leeftijd: Elke echte dag is gelijk aan een dierenjaar
Honger: Vertelt hoeveel honger je dier heeft
Dorst: Vertelt je hoeveel dorst je dier heeft
Humeur: Vertelt je hoe jouw huisdier zich voelt
Karakter: Is uniek voor elk huisdier, bepaalt hoe je dier reageert; hoe energiek en vriendelijk je dier is.

Huisdieren in een andere rol
Je huisdier kun je prima inzetten als onderdeel van een spel. Hier een paar voorbeelden, maar zorg zeker als je ze voor games gebruikt, dat je dieren gelukkig zijn, anders doen ze niets. Een depri huisdier is voor niemand leuk!

Voorbeelden:

Huisdier Judo (twee teams/spelers) - Elk van de twee teams/spelers kiest een dier uit dat in een kleine arena met uitgang zit. De spelers met het dier dat het eerst uit de arena weet te ontsnappen is de winnaar. Dit spel kan, zoals je je kunt voorstellen best een paar uur in beslag nemen, zeker als je het met oude, slaperige dieren speelt.

Racekamers (2 of meer spelers) - Geen betere blokkade dan een huisdier! Zet een huisdier voor een teleport of in een smalle doorgang en frustreer je bezoekers door hun voortgang te vertragen. Gemeen, en niet al te aardig voor het huisdier. Die kan er namelijk ook niets aan doen...

Een Huisdier kopen

Een Huisdier kopen is niet moeilijk. Open de Catalogus en zoek de "Huisdieren" pagina. Kies het ras van je hond of kat, geef hem een naam en klik om hem aan te schaffen.

Er zijn 25 hondenrassen en 25 kattenrassen, van Doberman Pixels en Brad Pittbulls tot Puertoricaanse Pluispoten en Wafgaanse Windhonden. Elke keer als je de huisdierenpagina opent zul je verschillende rassen tegenkomen.

Denk goed na over de naam die je hem gaat geven, want deze kun je niet meer veranderen. Denk eraan dat je je dier commando’s geeft met zijn naam erbij. Een naam als Quadreeziladuquwoeliwoeli is dan een beetje lastig in het gebruik. Een dierennaam kan ook geen speciale tekens (*^# en dergelijke) bevatten. Een goede dierennaam is dus kort en krachtig.Op pagina 2 van de catalogus vind je een paar belangrijke weetjes over het houden van huisdieren in Habbo hotel.

Heb je je dier uitgekozen en betaald, dan komt hij in zijn mandje in je Grote Hand terecht. Als je de mand in je kamer zet komt je huisdier tot leven. Je kunt een dier alleen in je EIGEN kamer neerzetten, niet bij iemand anders. Je kunt meerdere huisdieren hebben, maar er passen er maximaal 2 in een kamer. Je kunt je huisdier niet ruilen.

InfoBus

De Infobus
De Infobus is een plek in het hotel, waar je onder leiding van een expert met negen andere Habbo's over verschillende 'real life' onderwerpen kunt praten. Bijvoorbeeld over internetveiligheid, rechten van jongeren en pesten.
Waar is de Infobus?
guide_pointing.gifDe Infobus staat in park "Het Groene Hart". Deze vind je door in te loggen in het hotel, klik in de Navigator op "Openbare Ruimten" en dan op "Parken en tuinen". De bovenste ruimte heet "Het Groene Hart". Klik op "Ga" om de ruimte binnen te gaan.

Eenmaal in het park kun je ervoor kiezen om in de rij voor de bus te gaan staan, of op een bankje van de frisse lucht te genieten. Klik op de deur van de bus voor meer informatie over de openingstijden.
InfoBus

hubujonoIn de Infobus kun je onder leiding van een expert met negen andere Habbo's over verschillende 'real life' onderwerpen praten. Bijvoorbeeld over internetveiligheid, rechten van jongeren en pesten.

De Infobus is een ruimte die in het Habbo Hotel samen met maatschappelijke organisaties geleid wordt. Habbo Hotel stelt de ruimte beschikbaar, en de andere organisatie levert de deskundige, die de gesprekken leidt. In Nederland werkt Habbo Hotel samen met de organisaties ChildRight, Pestweb en de StichtingTegenZinloosGeweld.

Hoe herken je de expert?
De officiele Infobus expert die de discussie in de bus leidt is altijd te herkennen aan zijn of haar badge en naam. De expert van Childright heeft als Habbonaam 'Childright', de expert van de Pestweb hebben de namen 'Pestwebrene', 'Pestwebchristin' en 'pestweb-floor'. De expert van de StichtingTegenZinloosGeweld heeft als naam 'STZG'.

Wanneer is de bus open?
Maandag
15:00-16:00 - Pestweb
16:00-17:00 - Childright

Dinsdag
16:00 - 17:00 - StichtingTegenZinloosGeweld

Woensdag
16:00 - 17:00 - Childright

Donderdag
15:00 - 16:00 - Pestweb
16:00 - 17:00 - StichtingTegenZinloosGeweld

Vrijdag
16:00 - 17:00 - Childright

Childright

Childright
ChildRight is in 1994 opgericht door de Nederlandse Nobelprijswinnaars Jan Tinbergen en Simon van der Meer en heeft de steun van 120 Nobelprijswinnaars, bijvoorbeeld Nelson Mandela, en Bono van de band U2. Het oorspronkelijke doel was om kinderslavernij en erge vormen van kinderarbeid - iets waar 'gewone mensen' eigenlijk niets van wisten - breed onder de aandacht van pers en publiek te brengen.

ChildRight strijdt tegen elke vorm van uitbuiting van kinderen en jongeren. Eén van de belangrijkste missies is h


Hosting door HQ ICT Systeembeheer