Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?

Geld verdienen als.... Mystery Shopper


Klant is koning. In theorie althans. In de praktijk durft er wel eens wat mank te lopen met de dienstverlening....

Home | My Profile | Archives | Friends

Geld verdienen als.... Mystery Shopper

Posted at 15:25 on 2/9/2006

Mystery Shopping
Klant is koning. In theorie althans. In de praktijk durft er wel eens wat mank te lopen met de dienstverlening. Om na te gaan wat beter kan, huren steeds meer bedrijven een mystery shopper in. Hij doet zich voor als een doodgewone klant en bezoekt o.a. winkels, fitnesscentra, restaurants en hotels om er de kwaliteit en de bediening te evalueren.

Iedereen kent het gedoodverfde beeld van de restaurantcriticus. Als anonieme klant doet hij zich tegoed aan een ruim assortiment van wat het menu te bieden heeft. Wordt het oog verwend en heeft de maag niet te klagen, dan is er geen enkel probleem. Laat de bediening te wensen over en is het eten niet te vreten, dan wacht het restaurant een vlijmscherpe kritiek. De mystery shopper werkt volgens hetzelfde principe. Het grootste verschil is dat hij door het geŽvalueerde bedrijf zelf wordt ingehuurd.

Bedrijven zijn tegenwoordig meer en meer klantgericht. Alleen blijkt dat er nogal eens wat mank loopt met de dienstverlening. Om na te gaan wat beter kan, huren zij een mystery shopper in. Zo krijgt het bedrijf inzicht in die aspecten van de bedrijfsvoering die vanuit het oogpunt van de klant verbeterd kunnen worden."
* Genereren de werknemers omzet?
* Volgen de medewerkers de procedures?
* Werkt het dure trainingsprogramma?
* Hoe behandelen de werknemers de klanten?
* Zijn de klanten tevreden?
Op deze en vele andere vragen biedt Mystery Shopping een antwoord. Het gaat dus duidelijk om een positieve actie. "Mystery shoppen is zeker niet bedoeld om specifieke medewerkers te viseren. Bovendien zijn alle werknemers op de hoogte van het feit dat ze 'geŽvalueerd' worden. Ze weten zelfs waarop ze getest worden. Wat ze niet weten is wanneer, hoe vaak en door wie."

Meer info over mystery shoppen: http://www.Mystery-Shopper.nl
 

Comments (1) | Post A Comment! | Permanent Link

Hosting door HQ ICT Systeembeheer