Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?
Back-Stage-Performance: to be or pretend to be?

Home - Profile - Archives - Friends

Woensdag 16 april

Posted on 17/4/2008 at 06:22 - 0 Comments - Post Comment - Link

Nu startsein gegeven is, zijn wij er ook maar meteen ingevlogen!Na de infosessies rond studiekeuze, het verloop van de exploratieweek en de verduidelijking van de posterpresentatie was het echt aan ons.
 
Laten we samen dag één overlopen:
Ons eerste programmapunt hield in dat we ons interview met de deskundige gingen bevestigen. Na veelvuldig contact via e-mail kregen we dan toch de toelating voor een persoonlijk gesprek. Zo hebben we een medewerker van het PR-bureau Twizted Imagbuilding te pakken gekregen. Vervolgens hebben we onze tanden in het portfolio gezet en zijn we overgegaan tot de taakverdeling. Het overleg verliep verrassend vlot, tegen onze verwachtingen in. Iedereen zag in dat het om een groepstaak ging en nam zijn verantwoordelijkheid op. Toen was het tijd om onze mentor te ontmoeten. Ze gaf ons wat extra uitleg en stelde ons gerust dat we indien nodig op haar konden rekenen.
 
Om onze eigen weblog te creëren, hadden we natuurlijk eerst een goede, sprekende naam nodig! We noemden ons, na het nodige denkwerk: Back-Stage-Performance: To be or pretend to be?
Een klein woordje uitleg:‘Backstage’ staat voor de identiteit van een bedrijf, tijdens deze exploratieweek willen we een kijkje nemen “achter de schermen van een bedrijf”.‘Stage performance’ is misschien iets minder duidelijk dan ‘backstage’ maar het is de achterliggende boodschap die hier telt. Stage performance slaat op het imago dat een bedrijf of een organisatie zich aanmeet. De performance is de manier waarop bedrijven zich profileren naar de buitenwereld en wat door ons in vraag gesteld wordt. ‘To be or pretend to be’ Om in de theaterwereld te blijven verwezen we dan ook graag naar de bekende quote van William Shakespeare. Deze slogan stelt opnieuw de ‘waarachtigheid’ van het imago in vraag. 
 
Ons thema is dan ook: Imagebuilding: Imago of identiteit?We willen tijdens deze exploratieweek nagaan of er een opmerkelijk verschil is tussen de ware aard van een bedrijf en de manier waarop het naar buiten treedt. Op deze vraag zullen we aan hand van de informatie die we tijdens de exploratieweek verzamelen trachten zo volledig mogelijk te beantwoorden.
 
Iedereen ging naar huis met een uitgebreid takenpakket, maar dankzij de duidelijke taakverdeling weet iedereen nu precies wat haar te doen staat.
Joke Van Hoof

Hosting door HQ ICT Systeembeheer