Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?
Gezond afvallen Home | Profile | Archives | Friends
Tips om op een gezonde manier af te vallen en een gezonde leefstijl te ontwikkelen

Advertentietekst Wellnessbijlage maart 201124/2/2011

Wilt u slanker worden en blijven?

Er zijn veel afslankproducten op de markt. Vetverbranders, afslankthee, speciale afslankslippers, pillen in alle soorten en maten, dieetboeken met of zonder koolhydraten en eiwitten.

Wat werkt, en wat niet? Ik denk dat u zelf het antwoord wel weet. De meeste diëten en pillen werken een korte tijd. U valt af en dat is uw doel. Maar wat gebeurt er na het lijnen? Op gewicht blijven lijkt onmogelijk.

Hoe komt dit?  Na het lijnen gaat u gewoon eten en uw lichaam is dat niet meer gewend. De kilo’s kunnen dan helaas weer terugkomen. Jammer van de lijnperiode en u begint vol goede moed met het volgende dieet. Weet u dat het ongezond is om telkens af te vallen en weer aan te komen? Er wordt na een streng dieet (crashdieet met te weinig energie of voedingsstoffen) vet opgeslagen, omdat uw lichaam in de spaarstand is gezet door het dieet.

Het is veel gezonder om uw voedingsgewoonten blijvend te veranderen. Ook u kunt leren  uw eigen eetgewoonten te veranderen. Wilt u meer weten over afslanken en gewoon eten? Neem dan vrijblijvend contact op met Afslankstudio Maassluis. Simone Schaap vertelt u graag hoe u kunt afvallen zonder jojo- effect. Zij is BGN gewichtsconsulent en kan u begeleiden naar een gezond gewicht.

 

0 Comments | Post Comment | Permanent Link

Jo-jo effect bij afvallen21/2/2011

Het jo- jo effect bij afvallen

Iedereen heeft energie nodig om te kunnen leven.  Deze energie komt uit  je eten. In voeding zitten koolhydraten, eiwitten, vetten en soms ook alcohol. Dit zijn de energieleverende voedingsstoffen.

De behoefte aan energie is voor iedereen verschillend. De energie die je lichaam niet nodig heeft wordt opgeslagen als vet. Een beetje reserve is nodig, maar worden dit kilo’s en neem je veel meer energie dan je lichaam nodig heeft voor je lichaamsfuncties, beweging en warmte, dan kun je overgewicht ontwikkelen. Je energiebalans is dan verstoord.

De hoeveelheid energie die je nodig hebt hangt onder andere af van hoeveel je beweegt, hoeveel spiermassa je hebt, je leeftijd en je gezondheid.

Als je gewicht wil verliezen kun je het beste je voeding aanpassen naar gezond volwaardig eten en regelmatig over de dag eten. Doe je dit in combinatie met meer bewegen dan gaat je stofwisseling omhoog. Stofwisseling is kort gezegd het vrijmaken van stoffen uit  voeding. Dit gebeurt in de lichaamscellen. De stofwisseling gaat snel bij inspanning met werk of sport en traag bij het slapen. De verbranding in de cellen gebeurt dan traag. Je stofwisseling werkt 24 uur per dag door en is een continu proces.

Wat is nu het jo-jo effect?

Veel mensen die willen afvallen gaan veel minder energie gebruiken dan daarvoor. Een gemiddelde vrouw  van bijvoorbeeld 20 jaar heeft ongeveer 2100 kcal per dag nodig. Gaat deze persoon 1000 kcal eten en niet extra sporten, dan went het lichaam aan deze lage hoeveelheid energie. De verbranding wordt minder, de stofwisseling gaat op een laag pitje en je lichaam past zich aan. Je kunt wel zeggen dat je lichaam in de spaarstand gaat. Na zo’n lijnperiode, wanneer er weer meer gegeten wordt blijft de stofwisseling op dit lage niveau, want dat is je lichaam gewend. De hoeveelheid energie is teveel , en wordt opgeslagen als vetmassa. Dit levert snel weer extra kilo’s op. Wat weer een lijnpoging nodig zal maken. Je kunt elke keer minder eten en toch kom je aan.

Hoe kun je dit voorkomen?

Door tijdens en na het lijnen elke dag minstens een half uur te bewegen en zorgen voor voldoende energie, zodat je lichaam niet in de spaarstand komt. Herhaaldelijk streng lijnen en weer aankomen kan ervoor zorgen dat je stofwisseling zich niet opnieuw aanpast en je lijnpogingen niet meer helpen om gewicht te verliezen. Gewicht verliezen met een lichaam in spaarstand in onmogelijk zonder meer te gaan eten en flink te gaan bewegen. Je moet als het ware eerst zorgen dat je “motor” weer goed gaat draaien. De balans kan dan weer in evenwicht komen.

 

 

 

 

 

0 Comments | Post Comment | Permanent Link
Hosting door HQ ICT Systeembeheer