Rondreis Bali Gili Lombok zomer 2008

About Me

In de zomer van 2008 maken we een rondreis over Bali, Gili en Lombok. Hier kan je lezen wat we onderweg meemaken.
Home | Profile | Archives | Friends

Mooie herinneringen - 20:53, 30-Oct-2008

We zijn nu al weer ruim een maand thuis, maar kijken nog steeds met heel veel plezier terug op onze mooie vakantie. Ondertussen zijn de foto's afgedrukt en kan het inplakken beginnen.

Om iedereen een beetje mee te laten genieten van onze mooie herinneringen klik dan hier .

Je krijgt dan onze volledige vakantieroute met foto's te zien in Google Earth. Je moet hiervoor wel Google Earth op je computer geinstalleerd hebben.

Google Earth software kan je hier gratis downloaden.

Veel plezier!!!

woensdag 24 september 2008 - 10:17, 26-Sep-2008

De laatste hele dag van de vakantie is aangebroken. Morgen begint de lange terugreis. Weinig meegemaakt, behalve dat Hennie de vaart erin heeft met lezen. Hij heeft zijn derde boek al uit. 's Middags komt Yoman gillend naar Saskia. Er blijkt een jong katje te water zijn geraakt in de vijver bij de voordeur. Zelf is ze panisch van katten. Met vereende krachten wordt het kleintje weer op het droge gezet. Moeders stond al op de uitkijk. Yoman kookt voor ons als afscheidsmaal Soto Ayam. Dit had ze ook de eerste avond van onze vakantie gekookt. Een lekkere afsluiting van een lange en prachtige tijd op Bali, Gili en Lombok.

Dinsdag 23 september 2008 - 10:13, 26-Sep-2008

De nacht begon met een jacht op onze grooooooote kamerspin. Met behulp van een handdoek heeft Hennie hem te pakken gekregen. Saskia stond op grote afstand het te managen. Vandaag begint onze eerste dag allen Vila Nova. De tuinman en de schilder komen nog langs, dat wordt weer managen. Voor de rest lekker niks doen. Saskia gaat aan het eind van de middag samen met Yoman op de brommer nog groente en fruit kopen op de markt. Saskia heeft dan nu bijna alle veroersmiddelen gebruikt.

Maandag 22 september 2008 - 10:10, 26-Sep-2008

Vandaag gaan Ada en Aad naar huis. Met Yoman, Ketut, de tuinman, de schilder en de klusjesman zwaaien we ze uit. Voor hen is het ook vreemd om 3 maanden van huis te zijn. Over een paar dagen zullen we ze in Nederland weer zien. Op Saskia en Hennie hun schouders rust nu de "zware" last om de komende dagen de boel te managen. Met een boek aan het zwembad zal dat we lukken. Hennie leest vandaag zijn tweede boek uit.

zondag 21 september 2008 - 10:00, 26-Sep-2008

Deze lange dag begint meteen al zwaar. Aad en Hennie moeten om 10.00 uur al klaar liggen voor een massage. Daarna snel even de olie afspoelen onder de buitendouche en in de auto naar Kuta. Hier weet Ada een adres waar je op zondagmiddag heerlijk kunt dimsummen. We doen ons te goed aan allerlei heerlijke hapjes, van hartig tot zoet. Als Saskia vraagt wat ze nu zit te eten, smaken de kippenvoetjes ineens een stuk minder lekker. Na deze stevige lunch, kunnen we er voorlopig even tegen. We gaan richting het zuiden waar Ada en Aad ook nog een stuk grond hebben. Hier willen ze misschien in de toekomst ook nog wat laten bouwen. Na een half uurtje rijden, ligt het prachtige met palmbomen omgeven strand van Belangang. Dit is een waar surfersparadijs. Hier zitten we te genieten van het uitzicht. Daarna is het tijd om naar Uluwatu te gaan waar vanavond Kecakdans in te tempel wordt opgevoerd. De tempel is aan zee hoog bovenop een rots gelegen.  Hennie is al snel zijn petje kwijt. Hoe vaak moet hij gewaarschuwd worden??? Voor 5.000 roepiahs weet een meisje het in ruil voor een stukje appel, van de aap terug te krijgen. Het kleine amphitheatertje loopt al snel vol. Met de ondergaande zon is de Kecakdans spectaculair om te zien. De vuurdans aan het eind is met al die mensen niet zonder gevaar. Het liep goed af zonder brandwonden. Voordat we naar huis gingen nog ergens wat gegeten. Daar stond toevallig de tv met de dutch league aan, zodat we konden zien dat Feijenoord - Ajax 2-2 werd. Gelukkig maar, want een eindje verder was een 020-tafeltje.

zaterdag 20 september - 14:21, 20-Sep-2008

Gisteravond in Warung Haarlem bij de nicht van Gerda langsgeweest. Gerda had haar vorige week gebeld of we al langsgekomen waren. Het was heel gezellig. We moesten ook naar binnen om foto’s van haar en haar familie te bekijken. Toen we zeiden dat we met haar op de foto wilden, ging ze zich snel verkleden. Opgedirkt kwam ze weer naar buiten en heeft Aad een mooi plaatje geschoten.

Vandaag hebben we een relaxdag. Lekker hangen bij het zwembad en kijken hoe de tuinman het gras aan het maaien was. Aad is weer moe van het managen. He Cock (CeeOoCeeKaa) Hennie heeft voor jou de Ceedeetjes (op z’n Indonesisch) gekopieerd.

Vanavond weer naar Kuta om te stappen. Erg laat zal het niet worden, want Aad en Hennie worden morgenochtend om 10.00 uur al weer gemasseerd.

vrijdag 19 september 2008 - 08:26, 19-Sep-2008

Ubud staat op het programma vandaag. Vanochtend om 11.00 uur vertrokken.  Eerst zijn we gestopt bij een lokale markt. Het was me daar een drukte van jewelste. Aad en Hennie wilde broeken kopen maar zelfs Hennie paste ze niet. Zelfs niet na de Bali Belly. Daarna doorgereden naar Ubud en lekker bij Murni's geluncht. Hier hebben we ook de weblog bijgewerkt. Hierna gaan we naar een stonecarving fabriekje. Ook proberen we bij Warung Haarlem te gaan eten. We zijn benieuwd.

Donderdag 18 september 2008 - 08:23, 19-Sep-2008

Na alle inspanning van gisteren doen we het vandaag weer rustig aan. Aad en Hennie beginnen de dag met een massage. Na een uurtje is je hele lichaam van top tot teen, (inclusief je oren Serge!) weer heerlijk soepel. Verder lekker een beetje lezen, zonnen en zwemmen. Morgen hebben we het plan om naar Ubud te gaan.

Woensdag 17 september 2008 - 08:22, 19-Sep-2008

Nadat de klusjesmannen klaar zijn gaan we met zijn vieren naar Kuta om boodschappen te doen. Ook nu weer een leuke winkeltje bezocht waar je allerlei snuisterijen kan kopen. Ada en Aad hebben twee mooie grote houten beelden voor in huis gekocht. Dit kostte natuurlijk weer een fortuin 350.000 rupiah ofwel 30 euro. Natuurlijk lekkere ijskoffie gedronken bij Discovery aan het strand. Als je bij Discovery bent kan je er niet omheen om lekkere reuze chocolade croissants voor morgen bij het ontbijt mee te nemen.

Dinsdag 16 september 2008 - 08:18, 19-Sep-2008

Vanmiddag is de terugreis van Serge en Ingrid begonnen. Maar eerst hebben ze nog even genoten van een kopje capuccino en de zon. Wij (Saskia en Hennie) hopen dat ze het naar hun zin hebben gehad, maar dat weten we eigenlijk wel zeker. Saskia en Hennie waren gisterenavond al naar Ada en Aad gegaan, omdat Hennie al twee dagen op bed lag met een Bali Belly. Gelukkig gaat het vandaag al een stuk beter met hem. Saskia is vanmiddag met Ada nog even lekker wezen winkelen bij Geneva in Denpasar een groot warenhuis. Hennie blijft lekker thuis maar heeft nu wel zijn boek uit! ‘s Avonds is het weer genieten van de kookkunst van Yoman.

maandag 15 september 2008 - 14:38, 15-Sep-2008

Vandaag is Leo jarig en dus zingen we hem vanuit Bali toe. Vandaag wederom gerelaxed aan het strand. Onder het genot van een cappucino heerlijk boekje gelezen of zo maar om ons heen gekeken. Hennie is nog steeds ziek en uiteindelijk besluiten Saskia en Hennie aan het eind van de middag terug te keren naar Ada en Aad in Vila Nova. Helaas komt hierdoor eerder dan verwacht een einde aan onze gezamenlijke vakantie. Jammer want we hebben het erg goed en gezellig gehad. Vanavond zijn Ingrid en Serge dus met z'n tweetjes uiteten geweest bij Cafe Lotus Garden. Voor het laatst een heerlijke rijsttafel gegeten. Dat blijft genieten. Morgen nog een beetje zonnen en een massage voor Serge en dan terug naar Nederland. Het was in een woord fantastisch. We zullen er zeker nog eens terugkeren. Vanuit het internetcafe op de boulevard van Sanur wensen wij Hennie en Saskia nog een aantal zeer plezierige dagen op Bali en zien elkaar weer gauw in Nederland.

Zondag 14 september 2008 - 14:00, 14-Sep-2008

Another relaxing day in Paradise. Zon, Zee, Strand zijn de ingredienten van vandaag. Heerlijk lezen of een muziekje luisteren. (Saskia 3 boeken uit, Serge bijna 3 boeken uit, Ingrid begonnen in boek 3 en last but not least Honey halverwege boek 1!!). Aan het einde van de middag ondergaan Ingrid en Serge een heerlijke relaxing aromatic massage. Echt genieten!!. Helaas is Hennie ziek. Morgen hopelijk weer beter. Derhalve met z'n drietjes een heerlijke fles wijn koud gemaakt en wederom heerlijk gegeten op het strand bij Benno's. Daarna door naar het internetcafe om onze belevenissen (zijn er nu niet meer zo veel) over te brengen aan het thuisfront.

Zaterdag 13 september 2008 - 13:55, 14-Sep-2008

Vandaag doorgebracht op het strand bij ons hotel. Met een lekker windje is het prima toeven en er is volop leven op het boulevardje te zien. Verder lekker lezen en zwemmen. Einde middag maken we gebruik van de aangeboden (gratis) welkomstmassage. Voor morgen boeken we een heerlijk vol uur. Daarna met de taxi rond 17.00 uur naar Kuta. Shoppen!!!!. Daarna door naar restaurant ketupat waar we met Aad en Ada hebben afgesproken (zelfde restaurant als waar we twee weken geleden ook waren alleen lijkt het veel langer terug). Na wederom een prima rijsttafel proeven we nog even de sfeer van "Kuta Nightlife". Erg gezellig rond 01.00 zijn we terug in Sanur. Weer een erg leuke dag.

Vrijdag 12 september 2008 - 13:51, 14-Sep-2008

Gisteren een heerlijke avond gehad in Senggigi. Fantastisch gegeten in restaurant Square. Met twee heerlijke flessen rode wijn erbij kon deze avond niet meer stuk. Heel gezellig. De rekening bedroeg een luttele 1.5mln rupiah. Zeg maar een zeer goed maandsalaris hier, maar dan hebbie ook wat. Vanochtend in 20 minuten teruggevlogen van Lombok naar Bali. Deze kort vlucht was echter genoeg voor de steward om heerlijk in slaap te vallen. De ramadan valt blijkbaar zwaar, hoe zit het met de piloot.......
Vervolgens met chauffeur door naar Sanur de laatste bestemming van Serge en Ingrid van onze geweldige reis. Heerlijk nog een paar uurtjes in het zonnetje gelegen bij het strand van ons hotel. Einde middag nog een heerlijk biertje gedronken. Hotel is prima, dus hier houden we het zeker nog wel een paar dagen uit. Heerlijk relaxen en alle indrukken verwerken. 's Avonds heerlijk bij Benno's op het strand gegeten. Het ultieme vakantiegevoel.

Donderdag 11 september 2008 - 11:32, 11-Sep-2008

Vroeg half acht vertrokken richting Senggigi. Al snel zitten we shocking klem in de lokale ochtendmarkt. De enige oplossing is hand continue op de claxon en hard gassen. Het lukt !!. We vervolgen onze weg door de bergen. Onderweg zien we nog enkele fraaie panoramas maar eigenlijk willen we zo snel mogelijk naar Senggigi. Ca 13.00 uur komen we aan bij het hotel. We worden beloond met een upgrade van de kamer. Wat een leuk hotel. 's Middags relaxen aan het zwembad. Hoewel bewolkt en soms een drup regen is het heerlijk. Einde middag maken we allemaal gebruik van de 10 minuten gratis massage. Dat hadden onze spieren we verdiend na gisteren. Heerlijk!.

Woensdag 10 september 2008 - 11:27, 11-Sep-2008

Vanochtend al vroeg wakker. Dit levert ons een fraaie blik op de Gunung Rinjani die overdag vrijwel volledig door wolken aan het zicht wordt ontrokken. Na het ontbijt vertrekken we om 09.00 uur voor de zgn. Senaru Panoramic Walk. Wederom trotseren we steile paden en snelstromende beekjes voordat we bij prachtige rijstvelden komen. De paadjes door de rijstvelden zijn zeer smal en vragen onze uiterste concentratie om niet in een met water gevuld rijstveld te vallen. Het wachten is tot iemand een ouderwets "zeikie" haalt. Saskia is de gelukkige (dolle pret). Verder gaat alles goed en na een wandeling van ca 4 uur komen we voldaan maar flink vermoeid aan bij het eindpunt (Susan, ben je nu tevreden??). De rest van de middag doen we niks (er is ook niks) en rusten we dus uit. Voor het eten nog een spelletje dobbelen. Hollandse gezelligheid in de Tropen. Morgen een lange autotocht op weg naar Senggigi. Dit keer vindt niemand het erg dat we deze toch wel sobere/smoezelige (zeer net beschreven) pondok verlaten. Gillend naar huis!!!!!!!!(Senggigi).

Dinsdag 9 september 2008 - 11:20, 11-Sep-2008

Een echte avonturendag. Na het ontbijt nog even een laatste duik in het zwembad genomen en dan met de speedboot naar Lombok. Echt waanzinnig gaaf!. In ca. 10 minuten varen we over naar Lombok, waar onze chauffeur al wacht. Vervolgens met de auto naar Senaru. Onderweg nog even in een oud Sasak dorpje gestopt. Hennie ontpopt zich als een ware kindervriend door snoep en ballonnen uit te delen. Na aankomst en lunch bij onze laten we zeggen eenvoudige pondok (is wel even wennen na alle luxe) zijn we klaar voor een volgend avontuur. Samen met een gids doen we een trekking naar de Tiu Kelep waterval. Via steile paden, bruggen en klauterpartijen over rotsen en door stromingen komen we na ca een uur bij de waterval. Wat een indrukwekkend natuurgeweld. Vanaf een hoogte van ca. 50 meter raast het water naar beneden. Door het stuivende water krijgen we een verfrissende douche. Vervolgens klimmen en klauteren we via de Sendang Gile waterval (lang niet zo indrukwekkend) weer terug naar huis. Wat een belevenis!. 's avonds lekker gegeten en vroeg naar bed. Vertier is hier niet. Morgen wederom een trekking door een deel van het Taman Nasional Gunung Rinjani park.

Maandag 8 september 2008 - 13:43, 8-Sep-2008

Vandaag bekijken Hennie en Serge de onderwaterwereld van Gili. De aangemeten wetsuites zitten als gegoten en de boot vertrekt naar Coral Fan Garden (toch geen shark point). Aangekomen plonsen we in het water en zien direct tientallen kleurige vissen. Van groot tot klein. We laten ons heerlijk met de stroming meedrijven en zien naast de vissen ook koraal, enorme waterschildpadden en zelfs een zeeslang, wat redelijk bijzonder schijnt te zijn voor een snorkelaar. Na een uurtje komen we weer aan boord en varen terug naar Villa Ombak. Wederom een erg leuke belevenis. Vervolgens wandelen we met z'n vieren over het hagelwitte strand en maken foto's van de helblauwe zee met zijn leuke prauwtjes. Ingrid en Saskia shoppen wat !.Na keihard onderhandelen kopen ze voor bijna EUR 5 zes armbandjes. Waren de dames in Holland ook maar zo goedkoop. Na de lunch worden we getrakteerd op een tropisch buitje. Als het opklaart stappen Serge en Hennie op de mountainbike. Hier weliswaar geen bergen maar wel zandpaden. Vermoeiend dus. In anderhalf uur fietsen we het eiland rond. Leuk!!.

De vis die overdag gevangen is wordt 's avonds door Ingrid en Saskia gegeten (snapper en tonijn). Het is verrukkelijk. Zo komt er een eind aan ons verblijf op relaxing Gili Trawangan. Het was fantastisch!!

Morgen met de speedboot naar Lombok.

Zondag 7 september - 13:38, 8-Sep-2008

Begonnen met heerlijk ontbijt (scrumm. eggs, pancakes, koffie, thee, jam, croissants en cake). Daarna heerlijk afwisselend in de zon, het zwembad of onder de parasol. Oh ja en 's avonds heerlijk douchen onder onze buitendouche met mandibak. Blijft ook een leuke ervaring. Overigens schrijven we dit verhaal vanaf het loungebed onder onze lumbung hut. Kortom we genieten. Morgen gaan Serge en Hennie een snorkeltrip maken naar o.a. shark point. Leuk maar hopelijk niet TE dichtbij die haaien.

Overigens erg leuk om jullie commentaren te lezen. Ga zo door !!

Zaterdag 6 september 2008 - 08:58, 7-Sep-2008

Om 6 uur gaat de wekker. Nog een ontbijtje op de veranda, het laatste uitzicht op de rijstvelden en hup in de auto naar Padangbai. Hier ligt onze snelle boot naar Gili Trawangan. Met dertig man stappen op de door 600 pk aangedreven boot die ons in anderhalf uur naar ons paradijs eiland brengt. Gelukkig duurt de tocht niet langer, want de zee is behoorlijk ruw (windy season). Hier beginnen onze relaxdagen. Maar voor het zover is moeten we vlak voor het strand overstappen op een klein prauwtje en vervolgens keihard onderhandelen om een goede prijs te krijgen voor het sjouwen van onze barang. Met paard en wagen worden we naar het hotel gebracht. Ander vervoer is hier niet. Het paard van Hennie en Saskia is niet te houden, en de crazy horse begint te steigeren voordat hij koers zet naar Villa Ombak. Ons onderkomen voor de komende dagen in een Lumbung hut. Boven slapen met een kleine veranda, onder een buitendouche met mandibak want het water is hier zout. Verder beneden nog een zitje, hangmat en loungebed. Dat wordt dus afzien de komende dagen!!.

4 Comments | Post Comment
« Last Page   Next Page »