Mountainbiken

27/5/2013 - Wedstrijd holte

Vandaag wedstrijd gereden in holte. Het ging super!!
Bij de start moesten ee gelijk een berg op, best lastig. Na de start zat ik acher een groepje wat stil viel of ik zat weer vast in de modder na 1.5 ronde zat ik bij kiki in het wiel die ik vervolgens voorbij ging. Uiteindelijk moest ik nog een ronde eztra en was kapot toen ik over de finish kwam. Totaal heb ik anderhalf uur gefietst!!!
Ik vond het een leuke wedstrijd! En ben blij met het resutaat

27/5/2013 - Wedstrijd holte

Vandaag wedstrijd gereden in holte. Het ging super!!
Ik vond het een leuke wedstrijd! En ben blij met het resutaat

18/5/2013 - wedstrijd apeldoorn

Op zondag 12 mei had ik wedstrijd in apeldoorn. We kwamen in de regen aan, maar dat ging gelukkig snel voorbij!! Bij het in rijden was het rondje heel blubberig , maar wel heel leuk. Er zat een rock garden in en een paar leuke slingers.
Om 11.15 Klonk het startschot voor mij en mijn categorie. mijn start ging niet al te best, maar daarna had ik de vaart er goed in en heb ik veel mensen ingehaald.
Ik ben uiteindelijk als 3e nieweling geeindigd!! Ik ben super blij met het resultaat. Het was ook een SUPER parcours!!!

4/5/2013 - training oostvoorne

Vanochtend om kwart voor tien vertrokken voor een leuk tochtje naar oostvoorne. De heenweg lekker door gefiets en even uitgerust op de pont. Op het ATB parcours van oostvoorne hebben we 1,5 rondes gereden met een heerlijk zonnetje op een super leuk parcour!!!!! :) na die rondjes reden we naar de 'fast ferry' (een pont die heel hard gaat :p ) en vervolgens met een lekker vaartje naar de club.
Het was weer een leuke training!!

2/5/2013 - KNWU training zoetermeer

Gisteravond heb ik weer een hele goede KNWU training gehad. Deze keer gingen we aandacht besteden aan het op en afstappen en het starten.
Het op en afstappen gingen we oefenen in stappen. Het op en afstappen was op een andere manier als ik deed, maar ik vond het wel betere manier.
En het starten deden we met sprinten en starten. Eerst op een grasveld en daarna op een heuvel.
Na de training reden we weer met de hele groep naar huis.
(Beetje kort verslag, maar wel krachtig HAHA)

1/5/2013 - Wedstrijd havelte

Zondag heb ik wedstrijd in Havelte gereden. Ik vond het een super leuk rondje met hele leuke klimmen!!!! En het is eindelijk lekker weer aan het worden! Ik was als 18e geeindigd en als 3e van de eerste jaars nieuwelingen.
Vanochtend ging ik zwemmem met mijn zus en moeder. En nu even chillen voordat ik aan de KNWU training begin. Leuk dagje vandaag!

1 CommentsPost A Comment!Permanent Link

20/4/2013 - De dag voor de wedstrijd van honserlijsdijk.

De ultieme voorbereiding voor de mountainbikewedstrijd in de Wollebrand. Vandaag 20 april een leuk rondje gereden, mijn zus aangemoedigd tijdens haar 1e zwem-hardloopwedstrijd en even op een hekje uitgerust.

Het mtb parcours voor morgen is gelukkig droog. (Dan is het rondje het leukst).
Er zitten ook een paar technische en vooral leuke stukken zoals de rockgarden. Ik heb er super veel zin in!! En ik ben natuurlijk benieuwd hoe ik dit keer mijn wedstrijd rij.

14/4/2013 - Ardennen kamp

Vorig weekend ging onze groep op kamp in de Ardennen. Vrijdag middag vertrokken  we naar de herberg La vache in Warempage. We kwamen aan en het zag er allemaal super leuk uit!! Grote kamers en een heerlijk warme openhaard.

Zaterdag begonnen we met de eerste fietstocht waar we hele leuke paadjes tegenkwamen. Onder de middag aten we in de herberg ons luchpakketje op en gingen weer met nieuwe energie op pad. Toen we eenmaal terug kwamen konden we onder een heerlijke douche en er lag verse cake met thee klaar.
S'avond gingen we een beetje met het openhaard vuur rommelen. We hadden er een beetje veel hout bij gedaan waardoor de hele kamer vol met rook was.
De volgende ochtend hadden we een lekker ontbijtje met een vers wit bolletje en nog een vers groot rond  brood. mmmm.... We hadden ons lunch pakketje in elkaar gezet en stapte op de fiets. Als eerst gingen we naar de 'skiberg'. Als je daar te hard van af gaat kan je de controle kwijt raken en hard vallen, dus ik begon lekker rustig. Er was op dat moment ook een downhill wedstrijd. Ze gingen met een volle vaart naar beneden, dat was wel super gaaf!!
Toen we weer bij de herberg aan kwamen was het SUPER MOOI WEER!!!! 15 GRADEN!!! Daar hebben we een heerlijk soepie gegeten!!

Na het soepie vertrokken we weer naar ´t westland.

Het was een super weekend!!!

11/4/2013 - Trainingskamp Ardennen

In het weekend van 6 en 7 april in de Ardennen getraind en we waren te gast bij Philip en Lidia, herberg La Vache, in Warempage, Belgie. Het was een superweekend met mijn trainingsgroep. Het was droog weer en zondagmiddag hebben we zelfs buiten soep gegeten, het was 15 graden. De nacht ervoor had het nog 3 graden gevroren, het was dus koud toen we in de ochtend op de fiets klommen. Ondanks het droge weer toch nog een vieze fiets. Hier en daar was het toch nog erg nat, er lag zelfs nog ijs.

4/4/2013 - Kester2Wielers

Kester2Wielers

4/4/2013 - training woensdag avond

Gister was de MTB training op de woensdag avond weer begonnen en het rondje voor de wedstrijd van Honserlijsdijk was bekend. Die gingen we eens goed oefenen.
Ik ben 1 keer gevallen, omdat ik achter iemands wiel bleef haken en twee meter verder stuiterde. Gelukkig in het zachte gras.
Nadat we het rondje goed in ons hadden opgenomen en een paar keer hadden gereden(het is trouwens een heeeeel leuk rondje!!!!!!) gingen we naar de rockgarden. Eerst deden we hem een paar keer de goede kant op. Die kon ik al helemaal rijden, maar daarna reden we hem andersom dat was een stuk moeilijker! De meeste stukken heb ik nog niet onder de knie, maar het begint te komen.
En met mijn 29er ging het trouwens heel goed en daar ben ik super blij mee! (Met dank aan: http://www.kester2wielers.nl/ )

1/4/2013 - Wedstrijd Nieuwkuijk

1 april, 2e Paasdag, Wedstrijd nieuwkuijk!!!    (marianne vos reed tegelijk met mij super gaaf!!)

Vanmiddag wedstrijd gereden in nieuwkuijk!! het was een heel  leuk rondje met een drop-off en een rock garden.
De start ging niet zo goed. Ik reed een groot deel van de wedstrijd met dyonne bouwmeester en iris van der pol. Een ronde of twee later reed ik met iris verder. We reden een goed tempo en ik wist in de derde ronde bij haar weg te rijden. ik ben op een 4e plaats van de eerste jaars nieuwelingen  ge-eindigd.
Ik ben super blij met het resultaat en het was weer een leuk daggie.

24/3/2013 - Kester2Wielers Wateringen

Kester2Wielers, Wateringen

24/3/2013 - Bergrace Wageningen

Zondag 24 maart 2013 meegedaan aan de Bergrace van 75 minuten in Wageningen, Renkum.

Even inrijden voor de wedstrijd

Afgelopen zondag vertrokken we om 12 uur  naar Wageningen om daar me eerste wedstrijd op mijn nieuwe MTB te rijden!! Toen we de auto uitstapte waaide het heel hard en het was koud! We liepen gauw naar het parcours waar het bijna niet waaide, omdat het tussen de bomen lag.
Nadat ik me had ingeschreven ging ik met Roel, Timo en Kim het rondje verkennen. Het rondje had lange rechte stukken, veel inhaal mogelijkheden en een paar heuveltjes. Veel techniek was er niet.
De eerste paar ronden gingen erg goed. Ik zat goed in me ritme en haalde een paar dames in. Ik zag Anouk Pelsinger voor me rijden en reed er naar toe. Een tijdje later ging het toch iets te hard, waardoor ik moest afhaken en als 14e van de dames finishte.
Na 1,5 uur wedstrijd was ik erg moe, maar buiten dat vond ik het een hele leuke wedstrijd! En me fiets reed weer TOPPIE!!

0 CommentsPost A Comment!Permanent Link

17/3/2013 - Na de training van vandaag .....

Heerlijk op de bank uitrusten en .... nog wat huiswerk maken voor de komende week.

17/3/2013 - De eerste trainingen op de nieuwe MTB

Dit weekend voor het eerst op mijn nieuwe Giant gereden, zaterdag in Rijswijk en zondag in Bergschenhoek.

Rijswijk
In de middag reden we op de fiets naar Rijswijk. Ik hobbelde alle kanten op, want mijn banden waren knoert hard! We hebben verschillende rondjes gereden, van technisch tot snelheid. Met de 29 inch wielen merkte ik dat ik minder hobbels voel. Ik heb lekker gefietst. Na 2,5 uur fietste ik op gemak weer naar huis. Thuis heeft me vader een stukje van me stuur afgezaagd, want die was erg breed.

En dan nu de training in: Bergschenhoek!!!
In de ochtend reden we met de auto naar Bergschenhoek om weer even lekker te trainen. Ik had er veel zin in want het parcours is heeeeeel leuk!!
We hebben 3 verschillende rondes gereden. Opvallend was dat het klimmen beter ging in vergelijking met mijn oude vertrouwde mountainbike.
In een van de rondje zat het kersenbos. Je moest in dit bos tussen allerlei bomen door kronkelen wat best technisch was. Met mijn 29er merkte ik dat het sturen wat lastiger was door de grote wielen. Na de training hebben ik en me moeder nog even lekkere chocomelk gedronken.
Ik vond deze trainingen erg leuk en ik ben weer wat meer over mijn 29er te weten gekomen.
Kester2wielers (Wateringen) ik ben heeel blij met mijn 29er!!!

17/3/2013 - En nu naar huis

Supertrots

17/3/2013 - Op weg naar huis

Aan de Herenstraat in Wateringen

17/3/2013 - In de winkel van Kester2wielers, Wateringen

Even passen, even testen!

17/3/2013 - Fietskleding Kester2wielers

<- Last Page • Next Page ->

About Me

Mountainbiken is leuk, mountainbiken is stoer!