Chiem Oostdijk

13/10/2007 - Roosje

Afgelopen week vier dagen naar Havelter berg geweest (boven Meppel in Drenthe) en daar deelgenomen aan een schilderscursus. Iedereen was vrij om te doen wat hij of zij wilde en een ervaren ror in het vak gaf je zo nu en dan aanwijzigingen. Het was weer in het NIVON Natuurvriendenhuis, inclusief slapen en eten. Bijzonder gezellig en zeker voor herhaling vatbaar. Ik had de laatste 15 jaar niets meer aan mijn hobby gedaan dus was het wel even aftasten of er nog iets was blijven hangen. Ik denk dat ik nu weer genoeg motivatie heb opgedaan om thuis weer wat te gaan doen. afwachten dus en ik zal t.z.t. het resultaat wel laten zien.

13/10/2007 - Roosje resultaat van een schilders sessie

Comments (0) :: Post A Comment! :: Permanent Link

28/9/2007 - Dam loop

Stoer he om mee te doen met de Dam tot Dam wandeling, maar viel mee want er deden nog ca 15.000 mensen mee en super gezellig. De start op de Dam in Amsterdam, dan een stuk door de Jordaan, verder de pont over naar A,dam-N, Landsmeer, Oostzaan en tenslotte naar de Dam in Zaandam.En niet te vergeten bloemen van Annemarie. Onderweg is het altijd gezellig met hapjes en drankjes van bedrijven die reclame maken. Vorig jaar ook gelopen en nu weer dus ik krijg ervaring in de route.!

20/9/2007 - Vakantie 2007

Bijna al weer vergeten zo lang niets geschreven maar ook ik heb vakantie gehad. In het begin toen de meesten uit  onze straat op vakantie gingen was ik best wel een beetje jaloers en dacht ja dat is voorbij dat kan ik vergeten maar een paar dagen later kwam de oplossing. Marian ging camperen in Drente en haar vriendin zou daar 3 dagen blijven om samen te fietsen. Britt haar hond bleef bij mij en na de drie dagen vroeg ze of ik dan kwam voor 10 dagen om samen in Drente vakantie te houden. Slapen kon ik daar in een Nivonhuis (een soort Natuurvriendenhuis met mini camping).Zo gezegd zo gedaan en ik heb een pracht tijd daar gehad.Veel fietstochten gemaakt o.a naar Giethoorn en Westerbork.Ook een keer in Steenwijk met de fiets op de trein gestapt tot Akkrum en vandaar terug gefietst. Het leuke in zo,n Nivonhuis wordt ervan je verwacht dat je soms ook corvee klusjes doet. Die avond belde Annemarie dat ze met Cees in Scheveningen in bad zat van een luxe hotel te gek pap zei ze en ik moest die ochtend corvee doen, toilet en douce reinigen. Ja zegt ze er zijn luxe paarden en werkpaarden.!! Leuk he back to basic dacht ik.Dus voor mij een heerlijke vakantie met alleen thuiskomen een kleine domper waar je weer mee moet leven.

2/7/2007 - 1 Juli 2007

Ja nu een jaar later en hoe zou het gaan ? Zoals gebruikelijk het gaat goed, natuurlijk mis ik Alma en ik denk dat zal altijd wel zo blijven. Je vrouw of man noem je vaak je wederhelft en als die er dan niet meer is ja dan ben je ook echt de helft van je leven kwijt en moet je alleen verder. Er zijn best momenten van intens verdriet maar ik kan er ook weer goed mee omgaan ook dank zij veel fijne mensen om mij heen. Gisteren dus op 1 juli ben ik naar een opera geweest in de Stopera te Amsterdam.Het was een Amerikaanse opera "doctor Atomic". Ik zou het verhaal wel kunnen vertellen maar er is een probleem nl. onmogelijk om te vertellen hoe mooi dit was er zijn geen woorden voor, wat heb ik genoten, van half twee tot 5 uur. Daarna op het Rembrandspleein op een terras in het zonnetje nagenieten en om en om zeven uur ergens gaan eten, Toen gewandeld naar het station  , met de trein terug en tot half elf met Marian naar de grote bingo show op tv gekeken. Twee dingen waren echt toepasselijk n.l het liedje je moet zeilen op de wind van vandaag want de wind van gister breng je niet vooruit en het slotlied was ÿou never walk alone" dit laatste als dank voor iedereen waar ik het afgesloten jaar steun van heb gekregen.

Comments (2) :: Post A Comment! :: Permanent Link

5/6/2007 - Familie reunie

Het afgelopen weekend hebben we weer onze familie reunie gehouden op een camping in Vierhouten.Dit is echt iets bijzonders dat de gehele familie ( met enkele uitzonderingen om bekende redenen) ieder jaar bij elkaar komt voor een geheel weekend van Vrijdag tot en met Zondag. Totaal nu met 80 personen, broers , zusters,neven, nichten met aangetrouwden en de ook hun kinderen. Zaterdags is het dan jeu de boule ( misschien niet goed geschreven) maar voor outsiders je moet met grote stalen ballen naar een klein houten balletje gooien . Ik dacht dat ga ik winnen maar sorry ik maakte er niets van, wel heel veel lol gehad en dat is toch het voornaamste bij een spel waar de meesten mee meedoen.! Zaterdagmorgen heb ik een fietstocht gemaakt van ruim 20 km met An en Renee,geweldige lieve mensen en een prachtige tocht door de bossen en over de heide. Zondag nog een tocht gemaakt met Jan en Miny met Joop en Heiltje, ook ca 20 km. Zondag avond een heerlijke maaltijd in een restaurant door Jan aangeboden dus wel verwend he. Als jullie de foto,s willen zien van dit weekend ga dan naar www.picasaweb.google.nl/chiem.oostdijk dit geeft een globale indruk hoe gezellig het op zo,n gereserveerd veldje op de camping kan zijn.

26/5/2007 - Wat een week

Ja er zijn stille weken maar ook drukke en plezierige weken zoals de laatste dagen.Dinsdag ben ik naar de Stadsschouwburg geweest met kaartjes van de buren.Ruud zou met  Ina gaan maar zij kwam net terug uit Australie en was te moe daarom zou ik samen met Ruud gaan maar die had op het laatste moment geen tijd en stelde voor dat ik dan met Marian zou gaan en zo is het gekomen. De Stadsschouwburg in Amsterdam is al een belevenis op zich,Een prachtig klassiek geheel zoals je kunt zien in Wenen en Milaan. Het toneelstuk "kentering van een huwelijk"met Huub Stapel en Will van Kralingen was  fantastisch. Het speelde zich af net voor de tweede oorlog in BoedaPest bij een steenrijke familie Donderdagmiddag hadden we de laatste sessie van onze gespreksgroep in Purmerend deze was zeer gezellig , iedereen had een leuke en kleine attentie meegenomen voor de anderen.Na afloop zijn we met elkaar gaan eten in een Chinees Restaurant in Purmerend.Ook dat was bijzonder leuk en je kon ook echt merken dat we in die tien weken echt vrienden van elkaar zijn geworden. Uiteraard hebben we afspraken gemaakt over vervolg ontmoetingen bij elkaar thuis. Met de een heb je meer en beter kontakt dan met de ander maar dat regeld zich vanzelf denk ik. Vandaag Zaterdag ben ik met Marian naar Amsterdam geweest n.a.v een speciaal programma uit de Elsevier. Van 10 tot 10.30 ontvangs in de Jordaan met koffie en gebak, van 10.30 tot 12.30 een rondwandeling door de Jordaan en diverse hofjes bekeken, daarna een aangeboden lunch en van 2 tot 3 een Vioolconcert in de Noorderkerk door Christiaan Bor. en tot slot nog koffie en een drankje toe. Daarna ben ik samen met Marian dwars door Amsterdam gelopen omdat we bij Carre nog kaartjes moesten halen en via een andere route weer terug naar de Jordaan om onze auto te pakken. Wel moe nu maar heel voldaan.!!

7/5/2007 - Zaterdag 5 mei geboortedag van Alma.

Als niemand had gereageerd op zo,n belangrijke dag was het natuurlijk ook een zure tegenvaller geweest en zou ik gedacht hebben zijn jullie Alma nu al vergeten. Maar niets is minder waar want ik kreeg erg veel lieve reacties met kaartjes en telefoontjes en dat doe je toch goed ook al roept dat de nodige emotionele uitingen op. Vroeg in de morgen stond Ina mijn lieve buurvrouw voor de deur met een bos rozen waar Alma gek op was -dit had ze onthouden. Later belde Johan een lotgenoot om me sterkte te wensen ,hij had vorige week dit meegemaakt en kon zich indenken hoe of ik me voelde.Daarna ben ik met Annemarie naar de begraafplaats geweest om bloemen bij het graf te zetten en s,middags Walter en Francien gesproken die bij Eva haar nieuwe woning in Assendelft waren. Voor in de avond belde Elly - de liefste lotgenoot- die voorstelde om naar me toe te komen omdat ze merkte dat ik niet zo lekker in mijn vel zat. De hele avond gezellig gekletst en dat luchte op juist omdat zij precies aanvoelde hoe je verdriet kunt delen. Zondagmorgen stond ik op met een gevoel van heerlijk een normale dag nu weer genieten.! Om tien uur met Marian een wandeling door het park gemaakt en daarna samen op de fiets naar de begraafplaats om het graf van haar man op te knappen een een aantal nieuwe plantjes erbij te zetten Voor het graf op een bankje de meegenomen koffie zitten drinken en uren gebabbeld - en dan kom je tot de ontdekking dat alles toch op den duur een plekje krijgt (bij haar is het nu 7 jaar geleden dat Hans overleed. Misschien vreemd met de dag ervoor maar ik voelde me weer content en hoop voorlopig zo te blijven.gemotiveerd voor de toekomst-moet toch?

1/5/2007 - Zondag 29 April

Vandaag een fietstocht geplant met Marian naar Castricum ecter bij het ochtendgloren blijkt er wel een vrij harde wind te staan uit het Noord-Oosten en dat is nu net de richting Castricum. Slimheid was geboden en we kozen voor richting Zandvoort. In dat geval hadden wij de wind in de rug en veel aantrekkelijker.Vanuit Zaandam via Westzaan naar her pondje Buitenhuizen.( Zo dus ook nog even een bootreis.!) Daar vandaan naar Spaarndam voor de eerste stop, een kopje koffie op een terrasje in de zon. Verder via Haarlemmerliede, Santpoort, Overveen en dan richting Bloemendaal. Ergens op een bankje aan de kant van de weg even een broodje en wat te drinken ingenomen. Verder naar de duinen bij Bloemendaal bij het PWN waterleidingbedrijf annex Museum een tussenstop gemaakt voor de lunch. Hiervandaan richting Bloemendaalstrand halverwege gestopt om een kijkje te nemen bij een oorlogsgraven monument. Verder naar het strand en toen richting Zandvoort dorp. Heel even gekeken naar de motorraces op het circuit van Zandvoort. En nu rusten op een terras en denken hoekomen we terug naar Zaandam met deze tegenwind. We hebben niet lang gedacht en en wij snel met de fietsen op de trein richting Amsterdam-Sloetrdijk. Hierna nog 8 km naar Zaandam met tegenwind !!! maar dat was om te doen. Een heerlijke ontspannen dag na 55 km fietsen.

Comments (0) :: Post A Comment! :: Permanent Link

11/4/2007 - Wat vrienden zijn

Met vrienden kan je huilen en lachen en dat is iets waar ik zeker in de begin periode veel behoefte aanhad en soms helaas nog wel. Op de tafeltennisclub had ik twee vriendinnen die me goed opvingen n.l  Laura en Marian. De laatste is zelf weduwe en wist als geen ander wat het betekende om je liefste te verliezen, zij was degene die me bijbracht om niet alleen te treuren maar ook probeerde om me positief naar de toekomst te kijken. Met haar heb ik heel veel gezellige uitstapjes gemaakt, vaak bij haar koffie gedronken en gegeten. Waar vind je zo iemand. Met Laura ging het ook goed maar ik bespeurde bij haar enige jalouzie (zij is de overbuurvrouw van Marian) en vond-vind misschien dat ik teveel aandacht van Marian krijg, maar ja ik zal dat wel proberen te klaren. Sinds enkele dagen heb ik er een nieuwe vriendin bij van de gespreksgroep in Purrmerend ( een groepje lotgenoten) .Ook iemand om mee te lachen en te huilen en waarmee het heerlijk is te e-mailen en te msn,en. Misschien komen er nog enkele bij van de groep.Anderen zegt dit geklets misschien niet veel maar als je alleen bent dan geniet je van ieder kontakt en vooral wanneer dat warm en gemeend is.Natuurlijk moet ik in dit hele verhaal mijn eigen dochter Annemarie niet vergeten dat is echt een schat die er altijd is en ook de vriendin van Annemarie Saskia die me regelmatig opzadeld met hele leuke e-mailtjes, ook dat vrolijkt me vaak op dus ik mag eigenlijk echt niet klagen en doe ik dan ook maar niet.!