Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?

Medialandschap


Beste bezoeker. Aller eerst hartstikke leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Dit is een blog dat is opgezet voor school. Wij moeten namelijk een blog maken over de medialandschap in Nederland. De blog is nog niet beoordeeld. Veel lees plezier!

Home | Profile | Archives | Friends


Games & Entertainment

Posted at 23:04, 11/1/2014

Spelletjes, iedereen speelt wel eens een spelletje. Op je computer, telefoon, tablet of ga zo maar door.

Vroeger waren spelletjes, spelletjes. Nu zijn spelletjes zo realistisch geworden dat er zelfs een leeftijdsgrens op moet komen. Neem hier als voorbeeld Call of Duty. Dit is een oorlog spel, waarbij je een soldaat bent die voor het leger vecht. Vroeger zag alles er nog niet zo realistisch uit, maar als je naar de beelden van nu kijkt sta je met een mond vol tanden. Het is zo realistisch en game consoles kunnen zoveel grapische kracht leveren, dat alles er bijna echt uitziet. 

Dit is ook een van de redenen waarom spelletjes in het nieuws komen. Er wordt namelijk een ophef over gemaakt dat het te realistisch wordt. Kinderen worden hier bewust of onbewust door beinvloedt. Vroeger was een spelletje een kikker naar de overkant van de weg brengen of een rondje dat bolletjes at en niet zelf opgegeten moest worden. Als je dat nu aan een kind van 12 geeft is die er binnen 1 minuut op uitgekeken en zal die snel naar zijn GTA V of Call of Duty spel grijpen. 

Tijden zijn veranderd en niet alleen met spelletjse of entertainment, maar met alles. De technologie, de digitalisering, de communicatie, alles is veranderd. Dit is wel logisch, want als er niet met de tijd mee wordt gegaan blijven mensen hangen en gaan ze er niet op vooruit. Ondanks dat alles zo zijn negatieve kanten heeft, heeft het ook positieve kanten. De digitalisering heeft het mogelijk gemaakt om contact met familieleden aan de andere kant van de wereld te behouden, je kunt ze zelfs zien met een webcam. Dit hadden mensen zich nooit kunnen bedenken 20 a 30 jaar geleden. 

Dit zal de komende jaren nog wel zo doorgaan, met grote stappen vooruit.


Moderne digitale media en communicatie

Posted at 22:49, 11/1/2014

Jaren geleden kent iedereen het nog wel, de papieren krant. In de ochtend bij het ontbijt las je vader de krant of jijzelf natuurlijk. De papieren krant bestaat nog steeds en word door mensen nog steeds gelezen, maar niet meer zoals het was. Nu als je in de trein naar school of werk zit zie je wel 1 persoon die de krant op zijn tablet of smartphone zit te lezen. Hedendaags is alles meer digitaal, waarom?

Mensen willen het liefst alles zo klein mogelijk hebben. Het liefst willen ze hun portemonee, telefoon, paspoort, vliegtickets en ga zo maar door in 1 hebben. Dit merk je vooral als je een Iphone gebruiker bent. Sinds de nieuwe IOS zit er een standaard applicatie op dat Passbook heet. Op wikipedia heb je al een hele lijst die deze app al ondersteunt http://en.wikipedia.org/wiki/Passbook_(application). Dit maakt alles veel kleiner en kunnen mensen met alleen hun telefoon zoveel doen. Je kunt betalen met je telefoon, je kunt inchecken met je telefoon. Wat kunnen we over 20 jaar met onze telefoon? Een auto besturen of een vliegtuig? 

Wat ik je hiermee probeer duidelijk te maken is dat digitalisering zo erg afspeelt nu en dat bedrijven zich daar heel goed op afstemmen. Bedrijven gaan steeds meer digitaal promoten en proberen digitaal te communiceren naar hun consumenten. De Passbook is daar een voorbeeld van. Bedrijven passen hun bedrijf zo aan dat zij de Passbook app ondersteunen. Als bedrijven daarin achterblijven verliezen ze een hoop consumenten, want de consument gaat wel gewoon mee met de digitalisering. 

Ik persoonlijk ben heel erg benieuwd wat de tijd met zich mee gaat brengen, want de digitalisering gaat zo snel dat we niet weten wat er over 20 jaar zal zijn. Hoe gaan bedrijven dan communiceren met hun consument? Krijg je dan een holografisch reclame via je smartphone? Vroeger zou je denken, dat kan nooit! Tegenwoordig is het juist andersom, wij gaan een manier zoeken zodat het wel kan.


Telecommunicatie

Posted at 22:39, 11/1/2014

Iedereen kent het bekende fenomeen wel, een mobieltje. Je kunt het je zo gek nog niet bedenken maar in alle maten en soorten heb je een mobieltje. Dit geld tevens voor televisies. Op de dag van vandaag heb je televisies in verschillende maten, groot, klein, super scherp of gewoon scherp. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Niemand staat stil bij het feit dat deze apparaten onder telecomunicatie valt. Ja het zijn voorwerpen, maar deze voorwerpen kunnen mensen informatie geven over bepaalde producten of stand van zaken. 

Telecommunicatie is het overbrengen van informatie zonder dat iemand of iets zich er fysiek naartoe hoeft te verplaatsen. Als jij op de bank zit en je kijkt televisie, dan kan een fabrikant in China informatie overbrengen van zijn nieuwe product. 

Sinds de opkomst van smartphones is het voor fabrikanten en bedrijven nog makkelijker om mensen te bereiken via telecommunicatie. Op je telefoon heeft iedereen vast wel een applicatie erop staan. Die applicatie brengt onbewust ook informatie naar je over. 

je ontkomt er niet aan, overal op de wereld vind telecommunicatie plaats. De een zal het waarderen de ander zal het helemaal niet waarderen.

 

Hoe je het wend of keert overal is telecommunicatie!


verschillende soorten media

Posted at 21:04, 11/1/2014

Printmedia

Met printmedia wordt bedoeld: 

  • kranten
  • nieuwsbrieven
  • pamfletten
  • magazines

Alles wat gedrukt wordt valt onder printmedia. Hier in Nederland wordt er steeds minder op papier gedrukt. Alles gaat digitaal. Een voorbeeld hiervan is dat de NS de gele vertrekstaten wilt weghalen uit de stations. Dit omdat er over het hoofd word gekeken ernaar en mensen nu ook steeds meer hun smartphone gebruiken voor reistijden. http://www.rover.nl/actueel/nieuwsarchief/645-ns-wil-minder-gele-vertrekstaten 

Wat ik jullie hiermee probeer duidelijk te maken is dat in de loop der tijden de printmedia is afgezakt in Nederland. Alles is meer gemoderniseerd en tablets,smartphones en computers worden de vervangers voor papieren versie.

 

Buitenmedia


Met buitenmedia wordt bedoeld de billboards, de affiches, alles waarmee je jouw bedrijf meer op de kaart kunt brengen. 

In Nederland wordt nog veel gebruik gemaakt van affiches en billboards. Als je in de auto ziet zie je overal wel een reclame bord. Of je nou op de snelweg rijd of in de stad. Ook al denk je dat je zelf niet onthoud wat je gezien hebt, onbewust bewaard je hersen het toch en als je het dan terug ziet denk je van OJA! dat heb ik al eens eerder gezien. Ik denk zelf dat de buitenmedia verlopig nog niet vervangen wordt door social media. Het zal misschien een koppeling hebben naar social media, maar niet vervangen worden daardoor.

 

Audiovisuele media


Audiovisuele media zijn media die je kunt zien en horen. 

In Nederland wordt er veel gebruik gemaakt van audiovisuele media. Overal waar je loopt, overal waar je kijkt, vind je wel iets van audiovisuele media. 

Iedereen kent het wel www.youtube.nl een site waar je filmpjes kunt kijken. Dagelijks maken er miljoenen mensen gebruik van over de hele wereld. Jij zelf gebruikt Youtube minimaal 1x per week en als je het gebruikt ken je de reclames wel die je voor je filmpje te zien krijgt. Zoals je ziet kan je niet meer onder reclame door middel van audiovisuele media onderuit komen. 

Met audiovisuele media kun je veel mensen bereiken. Mensen kijken televisie of zitten op het internet. De kosten voor een reclame spotje kost een hoop geld. Dit hangt tevens wel af van wanneer je iets wilt uitzenden en waar je het wilt uitzenden. Zo zul je minder te hoeven betalen voor een reclame midden in de nacht als voor een reclame die om 20:30 zal worden uitgezonden. Dit omdat om 20:30 de meeste mensen in Nederland wel televisie kijken. Zo is volgens www.nu.nl de Euro Song Festival van 2013 het best bekeken progamma http://www.nu.nl/media/3669551/finale-eurovisie-songfestival-best-bekeken-in-2013.html. Had je dan een reclame spotje willen uitzenden had je de volle pond moeten betalen. 

Naar mijn mening is audiovisuele media het beste soort media om je doelgroep te bereiken, dit omdat iedereen wel iets bekijkt. Al is het een filmpje op Youtube of op Facebook. Mensen kunnen overal en op welke tijdstip dan ook wel iets zien of horen. Dit mede dankzij door de snelle groei van de technologie. Wil je iemand bereiken? Zoek uit welk medium door jouw specifieke doelgroep veel gebruikt wordt en speel daar op in.


Impact media op mens en maatschappij

Posted at 19:28, 11/1/2014

Zoals jullie weten worden kinderen in de loop der tijd steeds meer beinvloed door bepaalde media. Als het niet door films zijn, dan is het door games. Een voorbeeld van een game is Grand Theft Auto V. Voordat de game uitkwam was er een hele ophef over het spel. Het spel zou teveel geweld hebben en zouden ouders het niet goed vinden dat hun kind het spel speelt. Op het internet kun je verschillende discussie vinden over het spel en hoe ouders ermee omgaan. Zo is er ook een ouder die dit over het spel zegt:

"Er ontstaat op dit moment dan ook een kloof tussen ouders die hier bewust mee omgaan en grenzen willen stellen enerzijds, en ouders die het allemaal toelaten anderzijds. Hierdoor kom je in een behoorlijke spagaat als ouder. Hoe zien jullie dit?"


Deze discussie vind plaats op de website http://www.ouders.nl/artikelen/gta-5-maakt-het-ouders-lastig. Veel ouders laten kinderen het spel spelen, zodat zij nog toezicht kunnen houden.

Een ander impact wat media op de maatschappij heeft is het internet. Vroeger was er nog niet zoveel op het internet en zat men zelf niet heel veel op het internet. Hedendaags zit iedereen op internet op elke werelddeel. Als het niet achter een computer is, is het achter een smartphone. Is het geen smarthphone is het wel een tablet. Tegenwoordig zijn er zoveel manieren om op het internet te gaan dat de wereld open ligt voor wie het maar wilt. 

Een voorbeeld hiervan is de hacker groep Anonymous. Dit is een hele beruchte hack groep die grote invallen pleegt op de overheid van de VS bijvoorbeeld. een artikel hierover kun je vinden op http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.1779978 hieraan kun je zien dat door het web en de kennis van mensen steeds meer de wereld open begint te liggen. Mensen kunnen hacken, mensen kunnen het nieuws van over de hele wereld lezen. Wij hier in Nederland kunnen lezen wat er in Australie gebeurt, dit allemaal dankzij het web. 

Zoals je kunt lezen heeft de media heel veel impact op de mens en de maatschappij. Mensen vertrouwen steeds meer op het internet en wat er op staat. Mensen beginnen afhankelijk te worden van het internet. Kinderen kunnen niet meer zonder internet. Iedereen heeft een smartphone. Volgens de site http://www.gfk.com/nl/news-and-events/press-room/press-releases/paginas/aantal-smartphones-hoger-dan-aantal-computers.aspx zijn er meer Nederlanders met een smartphone dan een computer. Dit zegt al iets over hoe mobiel mensen in Nederland zijn. Met je smarthphone kun je waar je ook bent verbinding met het internet hebben. 

Mijn conclusie is, dus dat de media in de loop der jaren steeds meer impact heeft op de maatschappij dan voorheen. Dit zal in de loop der tijd nog wel meer worden, want de techonologie verbeterd zich met hele grote stappen.

 


Mediaonderzoek

Posted at 18:08, 11/1/2014

Mediaonderzoek is een verzamelnaam voor alle onderzoeken die gedaan worden naar het bereik, consumptie en effecten van media.

Zo zijn er in Nederland een aantal bedrijven die onderzoek doen naar verbanden van media. Een voorbeeld van zo'n bedrijf is:

http://www.mediaonderzoek.nl

http://www.kijkonderzoek.nl

Zo heeft de site www.multiscope.nl in 2010 een onderzoek gedaan naar de populariteit van social netwerken in Nederland. Zo stond in 2010 Hyves bovenaan in de poll. Twitter en Linkedin stonden lager dan Hyves. In de poll kon je de populairiteit van de social netwerken bekijken, maar tevens ook hun toekomstcijfers. Ondanks dat Hyves heel hoog stond waren de toekomstcijfers van Hyves niet positief. Die van Twitter en Linkedin waren daarin tegen wel hoog. 

Het onderzoek heeft zich goed tot zijn recht laten brengen, want 4 jaar later, in 2014, is Hyves inderdaad helemaal niet meer bekend. In 2013 is Hyves zelfs in het journal geweest dat het zal stoppen als social netwerk. Twitter en Linkedin zijn meer op de kaart gekomen in de afgelopen jaren. 

Linkedin is vooral op de kaart gekomen omdat veel bedrijven het gebruiken. Bedrijven bieden banen aan via dit social netwerk en mensen zoeken banen via dit medium. Nu het crisis is, zijn mensen meer opzoek naar een baan en dat doen ze met behulp van verschillende mediums. Dat is een van de redenen waarom Linkedin nu meer op de kaart staat.

zo kun je vele onderzoeken vinden op het internet. Dit is heel handig om je verslagen te onderbouwen en om marketing campagnes op te zetten. 


Mediatheorie

Posted at 20:12, 6/1/2014

"Mediatheorie is theorievorming rond de betekenis van mediaproducten"


Mediatheorie was niet altijd de mediatheorie zoals wij die kennen. Vroeger werd mediatheorie namelijk ontwikkeld in vakbladen. Hedendaags wordt dit onderzocht bij universiteiten en zijn er specialisten die zich daarover ontfermen. 

Mediatheorie nu wilt zeggen de media die nu gebruikt worden. Namelijk de laptops, mobiele telefonie en ga zo maar door. Veel jongeren die mijn leeftijd hebben zullen de mediatheorie van vroeger niet kunnen voorstellen. Want onder de oude media wordt verstaan, de oude telefoons, de pers, fotografie (en nee geen instagram), traditionele film. 

Studies onderzoeken wat onder de nieuwe mediatheorie vallen. Wilt het onder de nieuwe mediatheorie vallen moet het aan een aantal criteria voldoen namelijk:

  • de apparaten moeten digitaal zijn.
  • de computer de toekomst zal zijn. 
  • de enorme snelheid waarin nieuwe apparaten en technologie zich ontwikkelen.

Het is logisch dat er meerdere theorien zijn over de media. Dit komt, omdat de media zich in de afgelopen tijd zo erg heeft ontwikkeld. Tegenwoordig kan men een verslaggever zijn. Met behulp van media zoals Youtube, Facebook of Twitter kunnen mensen van de ene kant van de wereld hun nieuws zo op het web delen en dat de hele wereld het kan lezen. 

Mediatheorie is in de afgelopen tijd zo snel veranderd, dit allemaal door de snelle verandering van de technologie. 


Mediaontwikkeling in mijn leven

Posted at 19:37, 6/1/2014

Jullie kennen het allemaal wel. Kinderen van 12 die met een Iphone rondlopen. Het moet niet gekker worden, maar ik kan mij nog heel goed herrineren dat het vroeger heel anders was. 

Toen ik 12 was mocht ik al blij zijn met een Nokia. In de afgelopen tijd zijn de tijden zo veranderd. Alles is veranderd de technologie is veranderd, maar de media is ook veranderd. Vroeger kende mensen nog geen Facebook of Twitter. Iedereen was al heel cool met MSN. Nu zou je het niet kunnen voorstellen een wereld zonder internet, Facebook, Twitter of Mobieltjes. 

Ik kan mij nog heel goed herrineren, dat ik 10 was en achter de computer spelletjes speelde. Wilde je internetten, moest je inbellen om verbinding te maken. Ongeveer 2 jaar later stapte iedereen over adsl, het internet werd steeds populairder. Je merkte ook dat iedereen steeds meer internet ging gebruiken om iets op te zoeken of contact met elkaar te blijven houden. Vanaf dat moment maakte het Web een enorme stappen in de ontwikkeling. Mensen begonnen te internetten, te downloaden, mensen begonnen internet te gebruiken op hun mobieltje. 

Paar jaar later kwam Hyves naar boven, een social media dat werd gebruikt onder de jongeren. Zo hielden ze contact en konden ze onderling spelletje online samen spelen. Paar jaar later kwam Facebook omhoog en werd dat HET sociale medium dat iedereen gebruikt. 

Nu de dag wordt Facebook, Twitter, Linkedin, MySpace steeds meer gebruikt. Mensen zouden zich geen wereld zonder internet kunnen voorstellen. Alles gebeurd online, aankopen worden online gedaan, mensen doen hun bankzaken online. 

Media heeft zich in de afgelopen tijd zo ontwikkeld dat de mens in principe afhankelijk is geworden van media. Als je geen Facebook zou gebruiken spreek je mensen veel minder. 

Mijn ervaring is dat het internet steeds meer invloed heeft gehad. Niet alleen het internet, maar alles qua media heeft zoveel invloed. Tegenwoordig hoor je het nieuws van de andere kant van de wereld via Facebook. 

Niet alleen voor mensen is media heel erg belangrijk geworden in de afgelopen tijd, maar voor bedrijven ook. Bedrijven gebruiken media heel vaak voor hun marketing. Reclames vind je overal. Als je een filmpje op Youtube kijkt  kun je niet meer onder de reclames uit komen. Je wordt omver geblazen met reclames via media. 

Zoals je kunt lezen heeft media zich heel erg ontwikkeld in de afgelopen jaren en zo heb ik dat ook ervaren in mijn leven. Ik zou me niks kunnen voorstellen zonder mijn Iphone of mijn laptop of mijn Ipad. We hebben het wel eens gehad over het einde van de wereld. Het zou pas de einde van de wereld zijn voor de mens als al het technologie en media zou verdwijnen. 

Hosting door HQ ICT Systeembeheer