Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?

het leven van alle dag

evangeliseren???

14:40, 16/3/2014 .. 0 comments .. Link

Evangeliseren? Ik?

God is goed, Hij is geweldig en het is heerlijk om Hem te kennen! Iedereen zou moeten weten hoe geweldig God voor ons is, maar als we het zo vertellen, zal menigeen je vreemd aan kijken en zich afvragen wanneer je weer met beide benen op de grond komt te staan.

Maar Jezus heeft ons zelf de opdracht gegeven om over Hem te vertellen. In Marcus 16:15 zegt Hij: Trek de wereld in en vertel aan de hele schepping het goede nieuws over Mij.

En ook God zelf heeft Zijn verlangen, met daarin een boodschap aan de gelovigen gegeven. In 2 Petrus 3:9 wordt geschreven; God wil dat er niemand verloren gaat, maar dat alle mensen tot bekering komen.

Voor deze opdracht zijn alle Christenen nodig, om over heel de wereld het goede nieuws verder te vertellen. Hier wordt niet letterlijk van ons verwacht dat we met z’n allen huis en haard verlaten om de wereld over te trekken om het Woord te verkondigen. Uiteraard zijn er wel mensen die als roeping hebben om over de hele wereld te reizen om in alle uit hoeken het Goede nieuws van Christus te vertellen, maar dit kan ook dichter bij huis. Bijvoorbeeld zoals Paulus ons leert in Kolossenzen 4:5-6 Gedraag u wijs tegenover buitenstaanders en benut iedere gelegenheid, en als u wilt weten hoe u op de mensen moet reageren: vriendelijk, maar beslist.

 

Wij zijn discipelen van Jezus en discipelen hebben een getuigende levensstijl, niet alleen zondags in de kerk of als we gericht met iemand in gesprek zijn. Nee, het is een levensstijl, dus een deel van jezelf. Levensstijl wordt door Wikipedia omschreven als de manier van leven van een individu of een groep. Een manier van leven waarvan je vindt dat het bij je past of dat je vindt dat dit de juiste manier van leven is.

Discipel van Jezus ben je altijd, 24 uur per dag 7 dagen in de week, Jezus is niet alleen voor de zondag. Ook tijdens de week bij alle dingen die we doen of die we tegenkomen zijn we discipel van Jezus, op school, tijdens het boodschappen doen of als we de hond uitlaten in het park. Maar ook in het drukke stadsverkeer, als je op je fiets wordt afgesneden door die net iets te snelle auto, of tijdens die voetbalwedstrijd op dat kletsnatte veld met tegenstanders die net een maatje te groot zijn.

 

Evangeliseren is niet overal roepen dat Jezus jouw redding is en dat je zonder de liefde van God niets waard bent. Dat is natuurlijk wel waarheid, maar vaak niet de manier waarop de mensen die God nog niet hebben aangenomen het willen aannemen. Er zijn manieren waarop het anders kan en ook voor jezelf makkelijker is. Bijvoorbeeld; bid voor je de trein instapt dat je naast een persoon komt te zitten met wie je over het evangelie kan praten. Vertrouw dat God een ontmoeting voorbereid heeft. Deel bijvoorbeeld snoepjes uit, dat praat makkelijker. Een rolletje King-pepermunt werkt niet alleen tijdens de preek goed. Dit is een voorbeeld van gelijk met iemand in gesprek gaan, maar het kan ook meer in praktische zin.

Geef bijvoorbeeld een gezin waarvan je weet dat ze het financieel niet breed hebben eens een gezonde voedzame maaltijd of nodig ze uit bij je thuis voor het eten. Bid voor het eten en leg uit waarom je dat doet en wat het voor je betekend.

Ook op vakantie zijn er heel veel mogelijkheden om te evangeliseren, mensen zijn op vakantie vaak blij en in een goede stemming, nodig de buren eens uit voor een kop koffie voor de tent. Maar ook de plaats om de afwas te doen is een goede meeting-point voor een gesprek.

Maar ook het naar boven dragen van boodschappen van de buurvrouw in de flat, of het stoepje van de buren sneeuwvrij maken of de kinderen van de moeder bij school die het even lastig heeft naar huis brengen na schooltijd. Dit zijn allemaal mogelijkheden om de liefde van Jezus te laten zien, als dat je drijfveer is zorgt Hij zelf voor de rest!

Dit is heel spannend als je het niet gewend bent, maar bid tot God voor zijn leiding in het gesprek. En je zult zien dat er ontzettend mooie gesprekken kunnen ontstaan. En het zal vaak zo zijn dat mensen niet direct bekeerd zijn, maar als je ze een klein stukje laat zien van de liefde van Jezus, dan zal het zeker smaken naar meer!

 

Van elkaar houden, elkaar wakker schudden, gaan doen wat Jezus deed ( Herman Boon)



Welkom

10:14, 15/3/2014 .. 0 comments .. Link

Welkom op mijn blog, eindelijk is het er dan toch van gekomen.

Al een poosje heb ik gedacht, ik wil schrijven, gewoon de dingen die ik beleef en die ik tegen kom. Niet dat ik nou zo'n spannend leven heb en dat ik een wereldvrouw ben.

Maar ik hoop dat ik met de dingen die ik beleef anderen kunnen inspireren, bemoedigen of dit gewoon lekker kunnen lezen.

Ik ben getrouwd, moeder van 3 kinderen en ben in het dagelijks leven met heel (te) veel dingen te gelijk bezig en probeer daar tussendoor ook nog goed christen te zijn.

Veel leesplezier.



About Me

Home
My Profile
Archives
Friends
My Photo Album

Links


Categories


Recent Entries

evangeliseren???
Welkom

Friends

Hosting door HQ ICT Systeembeheer