A Taste of Thailand

29/6/2006 - Dag 8 - 1st day Trekking.

Na het ontbijt worden we om ca. 08:30 opgehaald in de lobby van ons hotel.

Hier ontmoeten we ook onze "medetrekkers" Dorien, Anja(logisch) en de twee nieuwkomers Jordi & Phillipine.

En onze gids MR Rat, zijn hulp(ik noem hem Bob) en trainee IKE.

Het klikt direct tus B myself en de laaste twee en we zijn vanaf het eerste moment al aan  het ouwehoeren .

Na een ritje van ca een half uur stopen we bij een kleine thaise Bazar.

Hier doet nze gids inkopen voor de komende dagen.

En ik koop nog een paar veel te kleine slippers want die schijnen toch wel handig te zijn in de dorpjes waar we slapen.

Na weer een half uur rijden(morgn typ ik verder........

Comments (0) :: Post A Comment! :: Permanent Link

25/6/2006 - Dag 7 Chang Mai(rustdag)

Om een uur of 6 ongeveer wordt ik wakker. En Barry een half uurtje later.

De vorige avond hebben we onbijt besteld wat word geserveerd vlak nadat onze bedden weer zijn teruggetoverd tot bedden.

We drinken alleen de Thee en de Jus op de rest verwdijnt onaangeraakt in de prullenbak.

Tegen 9 uur arriveren we op Chang Mai station.

Hier is het een grote chaos van mensen die net arriveren en taxi en tuktuk drivers die op zoek zijn naar een ritje.

In principe zouden wij worden opgehaald, maar als er na een half uur nog niemand is wordt er even gebeld naar het Hotel en een paar minuten later worden we opgepikt.

Na een kort ritje(10 minuten)arriveren we bij het Chang Mai Gate hotel.

Geen bijzonder hotel; schone kamers nette lobbu en internet toegang....(o ja en een zwembad)

De rest van de dag brengen we internettend/luierend door.

Om 19:00 uur worden we opgehaal voor een Khantoke Diner.

Een tradfitioneel noord-thais diner.

We zitten op de grond en eten met onze handen uit kommetjes.

Eigenlijk direct na het eten smeren we hem, want van dat op de grond zitten krijg ik veel last van mijn been en we hebben een driedaagse trekking voor de boeg.

Wel gaan we nog even naar de "Sunday Market".

Dit is een gigantische avondmarkt waar alleen handgemaakte dingen vrkocht mogen worden.

Barry koopt een schilderij en ik twee fijne hoofddoekjes.

We gaan terug naar het hotel waar we na het inpakken van onze rugtassen nog even een borrel in de lobby drinken met Ayla en Ard.

24/6/2006 - Dag 6 - The river and the railway - Erawan & the road to Chang Mai

Dag 6

Vandaag staan er 2 dingen op het programma. De Erawan watervallen en een tempel bezoek.

Maar we beginnen met een ontbijt in het hotel. Lekker aan de waterkant op het terras van het hotel. Heerlijk wakker worden zo.

Nu tassen inpakken en uitchecken.

Aan de overkant staan de chauffeurs ons alweer op te wachten dus we pakken het pontje naar de overkant. We hebben onze wandelschoenen aangetrokken want het  schijnt een mooie wandeling naar de top te wezen.

Na een tijdje in de auto gezeten te hebben arriveren we bij het erawan park. Fung geeft ons wat uitleg over de regels in het park. Wanneer je namelijk flessen water meeneemt moet je vooraan bij een soort controleur aangeven hoeveel flessen je meeneemt en dan moet je er borg voor betalen. Dit om te voorkomen dat de waterval vervuild.

De waterval bestaat uit 7 niveaus. De eerste 3 zijn vrij makkelijk bereikbaar,  een beetje een heuveltje omhoog lopen en je bent er. Op niveau 1 wordt er ook al stevig gezwommen. Het is erg mooi op te zien. Het water is een beetje blauw/groenig. Dit kwam door de kalksteen of zo(limestone in ieder geval)  en er zwemmen vissen in van verschillende formaten.

Dennis en ik besloten om voor de top te gaan. Dit was een wandeling van zo'n 2.2 km lang. In ons kielzog hadden we David, Arjen en Annet. De rest had besloten om te blijven zwemmen in de lagere etages. Niet iedereen had bijvoorbeeld geschikt schoeisel en alleen de thai konden daar met hun teenslippertjes naar boven.

Het was een pittige wandeling. Naast dat het vandaag erg warm is, is door de waterval de lucht ook erg vochtig. Na drie stappen valt het zweet ook al van je voorhoofd.

Bij etage 4 begint de toch wat zwaarder te worden. We krijgen nu steile trappen met hoge treden. Ongelooflijk hoe de thai hierop komen met hun korte pootjes.

We klimmen stevig door en onze kleding wordt steeds natter.

Toen we aankwamen bij ongeveer niveau 6 ging het over van traplopen naar klimmen. Je moest nu echt over de rotsen heen klimmen om verder te komen. Lang leve goede wandelschoenen want zonder dat was het echt geen doen.

Bij het bordje van niveau 7 is dennis afgehaakt. Die had last van zijn been en het zou anders gevaarlijk worden om verder te klimmen. Ik ben verder gegaan naar niveau 7. Het was een pittige klim en ben ook van een steen afgegleden en stond toen tot mijn knieeen in het water. Maar het was de moeite waar. Boven aangekomen trof ik de mooiste waterval die ik ooit gezien heb. Balend als een stekker dat ik de camera niet mee heb genomen, steek ik mijn  kop in het water en begin weer aan de terug reis. Dennis was inmiddels ook al met de afdaling begonnen want het duurde erg lang voor ik terug was.

Toen we bij niveau 1 aankwamen waren we allebei zo doorweekt van het zweet dat we er weinig natter van zouden worden als we zo in de poel zouden springen. We hebben dus onze schoenen en sokken uitgedaan en zijn lekker in poel gesprongen. Dennis werd natuurlijk eerst nog even gestalked door wat chinezen die met hem op de foto moesten maar uiteindelijk nam ook hij de duik. Het was erg verfrissend, maar relaxed was het niet. De visjes begonnen aan je te sabbellen als je wondjes had wanneer je bijvoorbeeld even ging zitten of zo. Dat gold ook voor muggen beten en daar hadden we er zat van. Er zat dus niets anders op dan te blijven bewegen.

Toen we uit het water kwamen bleek dat iedereen eigenlijk al klaar was om weg te gaan. Wij waren echter kletsnat en moesten ons eerst nog ff omkleden en als het ff kon nog ff douchen. Dat douchen konden we echter vergeten. We konden even snel nog wat uit onze koffers graaien en omkleden in het toilet want iedereen stond al te trappelen bij de bus.

Rozig en nog half nat rijden we naar de volgende lunchpost. De airco was wederom erg prettig en het was fijn langzaam op te drogen en af te koelen.

De lunch was weer hetzelfde als de afgelopen 2 dagen. En hier verklapte Fung waarom... Deze gerechten werden steeds besteld omdat dit waarschijnlijk gerechten waren die iedereen wel kon verwerken. De rest zou te pittig zijn of zo. Anyway, het was de laaste dag dus we hebben lekker zitten knabbelen en kregen een ijsje toe.

Nog even wat water gescoord en toen gingen we op weg naar bangkok. We hadden alleen wel nog een tussen stop in een tempel. De chedi van Nakorn Pathom. Het bleek de grootste stupa (pagode) van de wereld te zijn. Hier lag een stukje van de Buddha onder bewaard. Gebouwd door koning Rama de zoveelste om de stupa eronder te beschermen.  Er was ook een monnikken school in het complex. Leuk om te zien en Fung wist veel dingen over het boedhisme te vertellen. Het was ook weer erg interessant, maar de meeste mensen wilden eigenlijk gewoon naar huis. Het waren een paar intensieve dagen en iedereen was rozig van de watervallen.

Het nadeel was alleen dat bijna iedereen naar het station moest. Wij zelf gingen net als de meesten met de nachttrein naar Changmai. Arjen en Annet gingen naar Ayutayah. Alleen David ging naar een hotel en zou de volgende dag vertrekken naar Cambodja. Die hebben we ook niet meer gezien na de tempel.

We werden dus na een tussenstop om wat koffers op te pikken en Fung te dumpen, afgezet op het station van Bangkok. Eerst hebben we even afscheid genomen van Arjen en Annet. Als het goed is zien wij ze in Changmai weer. Vervolgens zijn we even gaan informeren of er niet wat aan dat kaartje voor de trein te doen was. We zagen het namelijk niet echt zitten om op elkaars lip met tig man in een soort rijdende jeugdherberg met miniscule stoeltjes te slapen. Bij de tourist information werd ons verteld dat we voor 12 eu pp een van ons ticket een eerste klas ticket konden maken. Daar hoefden we dus niet lang over na denken.

Nu was het tijd voor belangrijke dingen. We snakten allemaal naar junkfood, na 3 dagen lijst met lundvlees dus op naar de KFC. Daar hebben we heerlijk zitten smullen, tegelijkertijd de tijd dodend voor we op de trein konden stappen. Voor we naar de trein gingen, ging dennis nog even fourageren. We wisten namelijk niet wat er in de trein te krijgen zou zijn en het kon zo maar eens een lange nacht worden. De trein vertrok 7 uur s'avonds en zou de volgende ochtend om een uur of 9 arriveren in Chang Mai.

Toen we bij de trein kwamen werden onze koffers naar onze eigen coupe gebracht :) Dit was een soort kamertje met een bank wat beenruimte, een wasbak en een eigen airco. Niet veel soeps maar vele malen beter als de rest van de trein. Om een uurtje of 12 kwam de steward en die heeft ons stapelbed opgemaakt. Ik lag boven, dennis onder. Tijd om te slapen en wakker te worden in Chang Mai!!!

23/6/2006 - Dag 5 - River & the railway - Railwaydag

Nadat ik gisteravond tot iets te laat ( en naar ik begrepen heb iets te luidruchtig ) met wat andere mensen uit onze groep stevig aan de Singha heb gezeten (tailan namba wan beeh (Thais voor Thailand number 1 beer)) worden we s'morgens wakker getoeterd door de olifantent van de Mon's. Die werden gewassen in de Kwai, dus wij zijn in ons kloffie gesprongen en naar de rivier gerend. Helaas.... te laat. Maar goed misschien zullen we het nog een keertje zien.

Nu we toch wakker zijn gaan we maar ontbijten. De Mon komen ons eerst koffie brengen en die was naar thaise maatstaven best goed drinkbaar. Vervolgens kregen we Geroosterde bimbo, ham, een gebakken ei en wat jam. De wespen vonden de jam erg lekker maar daarvoor hadden de Mon ergens een grote bak jam neergezet zodat de wespen daar heen gingen. Helaas voor de dames waren er sommige die daar schijt aan hadden en liever bij ons aanschoven. Gelukkig is er niemand geprikt.

Voor het eerst deze vakantie waren we nu op tijd op. Dus we konden op ons gemakkie de koffer inpakken en klaar maken voor vertrek. We waren ook als eerste bij de longtail boot. Deze bracht ons nadat iedereen gearriveerd was terug naar de bussen. Dit keer moesten we allemaal een bankje naar achter zodat de boot ietsie beter in het water lag en er wat minder water in de boot kwam. Op de heenreis waren er namelijk een aantal mensen niet helemaal droog aangekomen.

Bij de bus aangekomen en weer ingeladen, vertrokken we naar Hellfire pass.

Hellfire pass is en onderdeel van de Burma - Thailand spoorlijn die in de 2e wereld oorlog is gemaakt. Het heet zo omdat er 18 uur per dag doorgewerkt werd en s'nachts verlicht door de toortsten leek het op een stukje hell volgens de krijgsgevangenen.

Er was een museum waarin verteld werd over de geschiedenis van de spoorlijn en met name over het stukje Hellfire Pass. Het museum en de tocht door hellfire pass waren erg indrukwekkend.

De wandeling door hellfire pass vond iedereen erg pittig. Moeilijk voor te stellen hoe die krijgsgevangenen dit op blote voeten en zonder trap iedere dag hebben gedaan...

Na dat iedereen verzameld was gingen we weer naar de bus. Op naar de lunch.

De lunch was in een hutje bij de Kwai. Hoe iedereen het eten vond was zeer verschillend. Ik zelf heb daar de beste kip met cashewnoten tot nu toe gegeten. Het was helaas wel weer iedere keer dezelfde gerechten.

Na de lunch vertrokken we naar een klein stationnetje met een grote boom. Daar hebben we een boemeltreintje gepakt om te kijken naar onderdelen van de spoorlijn. We gingen over knappe contsructies waardoor de spoorlijn door en om de bergen kon. De natuur was werkelijk prachtig en eerlijk gezegd vond ik dat mooier als de hele spoorweg contsructie's..

Toen we bij de eindhalte kwamen stonden daar de busjes ons op te wachten. Lang leve de airco en de chauffeur die het bussie laat draaien om hem af te koelen :)

Na weer een fijn stukje in de bus komen eindelijk aan bij DE brug. Ik moet zeggen... stel je er niet teveel van voor. Maar na het bezoek aan het hellfire pass museum maakt het wel een behoorlijke indruk en is het een knap staaltje werk gezien de omstandigheden. Tevens is er een leuk dorpje omheen met heel veel touristen.

Na heen en weer gelopen te zijn over de brug zijn we weer in de busjes gestapt. Dankzij het heerlijke weer beginnen we ook al een beetje rozig te worden en zitten we lekker te knikkebollen in de bus.

Een stukje tuffen later komen we aan bij de begraafplaats, of zoals Fung (onze gids) zegt da wa cemateeelie. Hier liggen tig nederlanders/australiers/engelsen/amerikanen begraven die gesneuveld zijn tijdens de aanleg van de spoorlijn.

Erg stil en wederom erg indrukwekkend. Wanneer je de nederlands namen op de grafstenen leest komt het op de een of andere manier toch een stukje dichterbij en lijkt het wat meer realiteit te worden.

De begraafplaats is in Katchanaburi. Ook ons hotel is in Katchanaburi dus we hoeven niet lang meer in de bus te zitten. We worden weer naar een pier gebracht en stappen daar op de pont naar het hotel.

Na 5 minuten varen komen we aan bij ons hotel. De entree is erg mooi en we zijn erg tevreden. We krijgen en welkomst drankje (een glaasje cola :) en de sleutel. Aangekomen in de kamer zijn we een beetje teleurgesteld. Het is ooit een mooie kamer geweest maar dankzij slecht onderhoud zien sommige dingen er niet meer uit. Jammer, gemiste kans.

S'avonds ging het regenen en onweren. Dit was wel geweldig te zien vanuit onze hotel kamer. We keken uit over wat bergen en we zagen de storm zo voorbij komen. Net als bijvoorbeeld op het strand.

S'avonds hebben we in het hotel gegeten. De portie's waren naar thaise maatstaven dus er werd flink besteld maar het was allemaal erg lekker. Daarna met z'n allen voetbal zitten kijken met een glaasje whiskey. Erg geslaagd.

Dit was dag 5,

Comments (0) :: Post A Comment! :: Permanent Link

22/6/2006 - Dag 4: The River and the Railway(1st day)

Vandaag beginnen we aan onze eerste grote excursie genaamd teh River and the "River and the Railway".

We worden om 06:40 opgehaald bijons hotel het eerste dag vroeg opstaan en Barry heeft wat opstart problemen waardoor we 10 minuten later dan gepland vertrekken.

We vertrekken met zijn vieren uit ons hotel en worden gevraag plaats te nemen in een klein busje.

Onze gids verteld me  dat het  de bedoeling is dat er buiten haar en de chauffeur nog 5 personen in het piepkleine busje plaatsnemen.

Ik begin meteen te protesteren en nadat ik op ben gestaan ziet ze wel in dat dat idd niet gaat passen en belt met haar baas om een 2de busje te regelen.

We vertrekken uiteindelijk vanuit Bangkok en komen na 2 uur rijden aan bij de "floating market"

Omdat er een 2e busje geregeld moest worden zijn wij er een stuk eerder als onze 5 lotgenoten en na een kop koffie slenteren Barry en ik langs de winkeltjes en zowaar ze hebben hier shirts in mijn maat.

Kopen dus.

De initiele vraag prijs is echt belachelijk hoog (Bijna 50 euro per shirt)na wat schreeuwen en verdrietig kijken van weers kanten komen we uiteindelijk uit op 22 euro per shirt.

Ik sta op het punt om af te rekenen, maar dan komt onze gids(fung)eraan en vraag mij hoeveel we moeten betalen.

Die wordt vervolgens woest en begint de verkoopster uit te kafferen ik kreeg bijna medelijden.... maar uiteindelijk komt zij op een prijs uit van ca 12,50 per shirt

Ik blij.

De floating market bestaat uit allemaal bootjes die je met name souvenirs en groente en fruit proberen te verkopen

Je neemt plaats in een bootje en je vaart vervolgens door een wir war van kraampjes heen.

Niemand kopt hier wat want niemand heeft zin om 2 weken met die zooi te slepen.

Na een uur vertrekken we hier.

Een rit van ca 40 minuten brengt ons bij een pottenbakkerij.

Wel leuk om te zien maar valt mijn inziens weinig bijzonders over te melden.

We vertrekken na enige tijd naar onzer volgende bestemming de lunch.

We arriveren bij een voor nederlandse maatstaven zeer onhygienisch restaurant, maar ja de borden en het bestek is schoon dus what the fuck...

Het eten bestaat uit rijst en een aantal thaise gerechten: Kipmet cashewnoten, Varkensvlees in zoetzure saus, Een of andere omelet met uit, en pittig gerkuide kipfilet.

Omdat ik dit na de trip schrijf kan ik alvast verklappen dat we dit de komende dagen zowel s'ochtens als s'middags te eten krijgen.

Na de lunch gaan we de bus weer in en na ca 30 minuten komen we aan bij een grot die we gaan bezoeken, nou ja grot het was meer een sauna.

De grot is op thaise wijze verlichte met roze en feel gele tl balken ziet er eigenlijk niet uit.

Vanwege de warmte sprinten we hier echt doorheen.

Gauw weer naar de lekkere airco in het busje.....

Een rit van 2 uur brengt ons vervolgens naar ons hotel.

Neet dat zeg ik verkeerd naar een pier aan teh Kwai Rivier midden in de Jungle.

Hier ligt een longtail boot op ons te wachten, we nemen allen het noodzakelijke aan kleding mee.

De boot tocht duurt ca 10 minuten enn de omgeving is schitterend.

Uiteindelijk zien we in de verte ons hotel en dat ziet er echt adembenemend uit.

In een bocht in de rivier zijn een op een aantal drijvers ca 40 cabins gebouwd(Niet makkelijk te beschrijven maar we hebben foto's)

De cabins zijn uiters primitief 2 bedden metb klamboe.

Een kleine scheidingswand naar de douche/toilet en op het acherbalkon hang een hangmat(Barry is gelijk verliefd)

In de omgeving van het hotel woon een stam "Mon" genaamd; Zij beheren het hotel en vanuit het hotel kun je lopend hun dorpje bezoeken.

Hier zien we olifanten en een aantal apen.

Vervolgens besluiten we een duik in de rivier te nemen , we moeten wel een zwemvest aan omdat de stroming erg sterk is.

Eten is "hetzelfde" maar erg lekker.

S'avonds geven de "Mon" een dans show.(Wat een teringherrie).

Hierna gaan we naar ede bar van het hotel waar met met ons reisgezelschap nog even gezellig wat drinken.

21/6/2006 - Dag 3 21-06-2006 Tempeldag

Vandaag heeft onze reisorganosatie bedacht dat we een aantal tempels gaan bekijken.

Dit zou in principe een halve dag duren. Dus ik denk een hele halve dag!!!!!!!!!!!

Maar goed om 08:30 worden we in de lobby opgepikt(ietsje later sanitaire stop Barry) en vertrekken we richting The Grand Palace(Wat Kaew). Hier worden we door onze niet engels sprekende chauffeur afgezet en overgedragen aan onze gids.(Die spreekt wel Engels)

Na een korte wandeling komen we aan bij de ingang die me sterk doet denken aan De efteling/EuroDisney.

Het is hier echt gigantisch druk heel veel kinderen zijn hier op schoolreisje en verder stikt het hier van de chinezen, welke me in tegenstelling tot de thai niet met rust kunen laten vanwege mijn lengte.........

Maar goed na een toegangskaartje te hebben gekocht ca..300 Bath worden we door de mensemassa richting 2 miezirige tourinketjes(schrijf je dat zo)geleid. Waarna we direkt op het paleis terrein zijn.Dit valt onder te verdelen in het tempel terrein en het daadwerkelijke paleis.

Nog niet echt onder de indruk worden we eerst richting de tempels geleid waar het weer plotseling omslaat.... Van een lekker zonetje staan we binnen een minuut in een hoosbui die zoals ik er nog nooit een heb meegemaakt.

Gnuivend haal ik de paraplu's tevoorschijn die wij een daag eerder hebben aangeschaft en begin mijn omstanders stiekem een beetje uit te lachen, maar plots blijkt de wind van alle kanten te komen en heb ik ook niets meer aan mijn paraplu en ben tot op het bot nat..................

Na tien minuten is de regenbui ten einde en waden wij ons door de diepe plassen verder over het terrein. Hier worden we door onze gids een tempel in gestuurd waar een "Emerald Boeddha" beeld te zien is. We belanden in een met goude overladen ruimte en heel hoog bijna bij het dak is een amper met het blote oog te onderscheiden Boeddha beeld te zien.

De ruimte laat bij mij een grotere indruk achter als het daadwerkelijke beeldje...

Langzaam bewegen we ons richting de paleis tuin welke een mengelsmoes tussen thaise/europese bouwstijlen laat zien.

Het begint steeds warmer te worden en geloof me in je drijfnatte kleding wordt je daar niet vrolijk van, maar goed we willen toch graag verder en gaan opweg naar de volgende tempel " Wat Arun".

Een wandeling van ca.. 15 minuten brengt ons bij een bootje welke ons naar de overkant van de rivier brengt waar deze tempel te vinden is.

Hier brengen we ca. 45 minuten door en ik begin nu best wel tempelmoe te raken. Bergrijp me niet verkeerd het is echt behoorlijk indrukwekkend in deze met een gigantische hoeveelheid porselein versierde tempel rond te lopen, maar na 15 minuten was ik gewoon klaar. Gelukkig denkt zowel Barry als onze groepgenoten hier hetzelfde over en pakken we al vrijsnel het bootje terug.

We zijn nu op weg naar de laatste tempel die we vandaag bezoeken  "Wat Pho" (Zo heet toch ook dat massagesalon op de de papaverweg).

Deze laatste tempel maakt op mij de allermeeste indruk en dat terwijl ik er eigenlijk al een beetje klaar mee was.

Hier vinde we in een kamer een gigantische liggende Boeddha de afmetingen moet ik je schuldig blijven, maar als ik zeg gigantisch dan bedoel ik ook gigantisch....

Bar en slenteren nog een beetje verder door de tempeltuinen, waar we plots worden aangesproken door een "kleine thai"(ok ze zijn allemaal klein).

Hij zegt:"Kom mee dan kunnen jullie gezegend worden door een Monnik"

Ik denk waarom niet; Bar dacht sodemieter op.....

Ik won(Logisch)!

De man leid ons via een aantal weggetjes naar een terrein waar ca.. 200 monikken schijnen te wonen in huisjes van ca...260 jaar oud.

Hij belt aan bij een van deze huisjes??????????

We worden binne gelaten en nadat we onze schoenen hebben uitgetrokken nemen we plaats voor de oude monnik, in een flits zie ik een stapel pioneer autoradios staan :-))

Barry zit zachtjes te vloeken en ikzeg laten we de lol hiermar van inzien.

Nadat de monnik ons een armabandje omdoet en ondertussen wat spreuken uitspreekt krijgen we nog een plens water in ons gezicht :-)))

We begeven ons weer terug bij de groep alwaar de gids ons mededeeld dat dit het einde van de tempeltour is.

Terug in het hotel belsluiten we vanmiddag rustig aan te doen en begeven ons na de lunch naar het zwembad.

Vanavond nog even naar Luphini park en dan vroeg naar bed want morgen worden we vroeg opgehaald voor het volgende deel van onze reis

20/6/2006 - Dag 2: Khlongtour en chinatown

Dag 2

Vandaag was de enige dag waarbij we los Bangkok in mochten. Morgen middag kan het ook nog wel maar dan gaan we in ieder geval eerst op tempel tocht.

We hebben ons helaas verslapen zodat we te laat waren voor het ontbijt. We waren om iets van 10:05 wakker en dat was dus 5 minuten te laat. We zijn dus maar eerst even naar de MacDonalds gegaan om te ontbijten. Daarna zijn we weer even naar het hotel gegaan. Ik ben vervolgens nog even naar de Starbuck gewandeld voor weer een lekker bakkie koffie. Dennis was even in het hotel gebleven omdat ie nog steeds last van zijn been had.

Onze eerste echte activiteit was een Khlong tour. We wilden eigenlijk met de taxi naar Yaowatan (chinatown) maar de chauffeur wist ons te verleiden daarheen te gaan met de boot. Uiteindelijk bleek dit een erg leuk uitje te wezen.

We zijn op een longtail boot gestapt met z'n tweeen en de kapitein en die heeft ons rondgestuurd in de Khlongs van Bangkok. Khlongs zijn een soort grachten waaraan de thai zelf ook leven. Voor de thai is het overigens ook een soort afval bak, maar daar kijk je na een aantal minuten niet meer naar.

Het eerste wild dat we tegenkwamen was het kikker vrouwtje. Een thai's vrouwtje in een kajak die ons houten kikkers, olifanten en andere beestenm wilde verkopen. Uiteindelijk hebben we wat water en een biertje voor de kapitein gekocht en zijn we weer verder gegaan.

Naast vuilnis leven er ook leguanen in de khlongs. Dat was erg leuk om te zien. Flinke jongens ook nog.

Na een tijdje door de sloppenwijken gevaren te hebben, kwamen we bij de snake farm zoo. Een soort mini dierentuin waar je volgens mij alleen met de boot kan komen. We hebben daar beren, apen, tijgers, vogels en reptielen gezien. Bovendien was er nog een slangen show en ben ik op de foto geweest met een slang om mijn nek.

Vervolgens zijn we verder gevaren en heeft de kapitein ons nog wat van bangkok vanuit de boot laten zien.

Uiteindelijk zijn we afgezet bij de pier van Chinatown. Dat is voor zover wij hebben kunnen zien eigenlijk een verzameling van winkelstraatjes in veel te weinig ruimte. We hebben nog nooit in zo weinig tijd zoveel haarspeldjes gezien. Er waren wel aparte lekkernijen dingen te koop zoals gerookte vleermuis en gerookte varkenskop...

Toen we naar huis wilden was het even puzzelen hoe, want in de krappe straatjes van Chinatown konden niet echt taxi's komen. Na een stukje gewandeld te hebben en een aantal keer de weg gevraagd te hebben zijn we beland op het treinstation van Bangkok. Waarschijnlijk zullen we hier weer terugkomen als we met de nachttrein naar ChangMai gaan.

Daar hebben we de metro gepakt naar halte Silom waar we overgestapt zijn op de Skytrain naar Siam. Daar zouden we moeten overstappen op de Skytrain die wat meer naar ons hotel ging, maar het was spitsuur en rete druk dus we hebben toen besloten om maar even de Tuk Tuk te pakken. Onderweg naar de TukTuk zagen we de BK (Burger King) en zijn we daar maar even een happie gaan doen. Daarna hebben we de TukTuk gepakt wat een aparte ervaring was in het spitsuur in Bangkok. Aan uitlaatgassen geen tekort...

Gearriveerd in het hotel is dennis even gaan liggen en ben ik lekker gaan zwemmen. Ondanks de regen was dat erg prettig aangezien het toch een graadje of 30 blijft.

S'avonds hebben we in hotel wat gegeten en zijn we nog even een bakkie met een gebakkie gaan doen in de coffeeshop van het hotel.

19/6/2006 - Dag 1: eerste dagje bangkok

We zijn hier vanmorgen om een uur of 06:00 aangekomen. De vlucht was vrij relaxed. We konden zelf kiezen welke films we wilden zien en we kregen goed te eten en te drinken.

De aankomst in het hotel was een beetje minder. Het duurde ongeveer een uur of anderhalf voor we in onze kamer konden, dus we hebben toen eerst maar een ontbijtje gepakt in het restaurant van het hotel.

Toen we eenmaal op de kamer aankwamen zijn we op ons bed geploft en rond een uurtje of weer 12 s'middags opgestaan om te proberen een jetlag te voorkomen.

We zijn toen een beetje rond gaan lopen in de buurt van het hotel om een de omgeving te verkennen.

We zijn uiteindelijk beland in Central want ik moest even slippers kopen en Dennis had erg last van zijn been en moest ff zitten. Central is een soort warenhuis (met airco :) waar je o.a. een lekker bakkie kan doen in de starbucks. Daar hebben we van een lekkere caramel macchiato genoten. Gelukkig ook in een gezonde maat beker (groot dus :).

We hebben ook nog even gepraat met die kerel van het reisbureau. Die had een erg afleidende spleet tussen zijn tanden dus wat hij precies verteld heb weet ik niet meer zo goed. Het is in ieder geval de bedoeling dat we een paar dagen in Bangkok zijn, vervolgens naar Katchanaburi gaan (bridge over the river Kwai), vervolgens naar Chang Mai gaan waar we een jungle trek gaan doen en daarna chillen op het strand van Koh Samui.

S'avonds zijn we naar Silom Village gegaan. Dit was onderdeel van de reis. Het was een Thaise maaltijd met een thaise dansvoorstelling. Het leek me op voorhand niet erg spannend maar ik moet zeggen dat het eten erg lekker was en de voorstelling best vermakelijk.

19/6/2006 - Dennis en Barry in Thailand

Hier is die dan toch maar wel, de weblog van de reis naar Thailand van Dennis en Barry.

Het is de bedoeling dat we dit een beetje gaan gebruiken als vakantie dagboek. Mocht je willen weten wat we doen of gedaan hebben moet je hier af en toe kijken. Zo gauw we in de buurt van een internet verbinding zijn werken we hem bij.

Eventuele spelfouten liggen aan het kl*te toetsenborden in de hotels ;)

Een overzicht van de reis staat hier: