Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?
Diederik en Rick Home | Profile | Archives | Friends
Voor marketing

Resultaat project!16/6/2011

Het communicatieplan voor DockYourBook is afgemaakt en ook de videopresentatie is gemaakt. De directie van DockYourBook is erg tevreden met het resultaat en plaatst daarom graag een samenvattinkje op het weblog, die een kleine impressie geeft van het verslag.

De missie van DockYourBook luidt als volgt: '' het beschikbaar stellen van meerdere en betere electronic devices om de consument een handje te helpen in het dagelijkse leven''. DockYourBook heeft een duidelijke structuur. De output van DockYourBook zal van de beste kwaliteit zijn. DockYourBook hanteert een motiverende leiderschapsstijl. De strategie die DockYourBook hanteert is de marktleidersstrategie.

Uit de SWOT-analyse valt te concluderen dat DockYourBook op de hoede moet zijn voor zwakten en bedreigingen. Deze kunnen een rol gaan spelen in de toekomst. Het is dus zaak om nu maatregelingen te nemen om de gevolgen te beperken. Mogelijke maatregelen zijn het verbeteren van de kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid, het maken van een community om de populariteit te verhogen en het houden van online research om vervolgens de wensen van consumenten nog beter te vervullen.

DockYourBook wil het leven van de consument vereenvoudigen. De focus zal komen te liggen op de online marketing. Hierbij zal voornamelijk social media gebruikt worden.

 

0 Comments | Post Comment | Permanent Link

Videopresentatie16/6/2011
Hierbij de link naar de videopresentatie

http://www.youtube.com/watch?v=GAzC6krHKX8

Deze kon niet op de blog zelf geplaatst worden in verband met de grootte.
0 Comments | Post Comment | Permanent Link

Links12/5/2011
Interessante links

http://www.ehow.com/how_4794382_how-use-laptop-dock.html
0 Comments | Post Comment | Permanent Link

Newsflash 12/5/2011
Hier zullen nieuwsberichten worden geplaatst naar aanleiding van de diverse items die we tegenkomen binnen de module.

Tevens zullen hier ook actuele ontwikkelingen met betrekking tot DockYourBook geplaatst worden.
0 Comments | Post Comment | Permanent Link

Het onderwerp12/5/2011
DockYourBook
Als onderwerp hebben wij gekozen voor DockYourBook. Het product dat DockYourBook op de markt brengt, is eigenlijk een 2-in-1 oplossing. Het is een beeldscherm, met daarin een dockingstation. Het voordeel hiervan is dat mensen geen los scherm en docking systeem hoeven aan te schaffen, maar dit in één apparaat hebben. Het idee is dat de laptop in een monitor wordt geschoven. Hierdoor is de laptop weggewerkt en zijn er geen kabels meer zichtbaar.

De geschiedenis
DockYourBook bestaat als bedrijf nog niet lang. Pas sinds oktober 2010 zijn ze begonnen. Sinds die tijd is er dan ook weinig gebeurd. De producten zijn nog niet verandert, wat overigens wel gaat gebeuren eind 2011.

Core business
De kernactiviteit van DockYourBook richt zich op het maken van de dockingstations. Verder zijn er nog geen andere producten op de markt gebracht. De kernactiviteit is dus het produceren van de dockingstations en daarmee het vergemakkelijken van het leven van de consument.


0 Comments | Post Comment | Permanent Link

Wie zijn wij? 12/5/2011
Wij zijn Diederik de Sonnaville en Rick van Woudenbergh. Twee ambitieuze studenten van cev1vwo die de opleiding commerciële economie volgen.

Wat algemene informatie over ons:
Diederik de Sonnaville:
- 19 jaar
- geboren in Oisterwijk
- wil later een eigen bedrijf runnen
 
Rick van Woudenbergh
- 20 jaar
- geboren in Zeist
- wil later een eigen bedrijf runnen

Samen hebben we ontzettend veel zin om de een mooi eindresultaat te maken!!
0 Comments | Post Comment | Permanent Link

Online marketingcommunicatieplan 12/5/2011

Met goede moed begonnen Diederik en Rick aan het schrijven van een interactief communicatieplan. Hieronder staan enkele deelopdrachten die per week uitgevoerd moesten worden.



Deelopdracht 1: De koppeling aan bestaand marketing- en communicatieplan

In deze deelopdracht zal een koppeling worden gemaakt aan een reeds bestaand marketing- en communicatieplan.

Missie en doelstellingen
De missie van DockYourBook luidt als volgt: ''het beschikbaar stellen van meerdere electronic devices om de consument een handje te helpen in het dagelijkse leven''.
Deze missie geeft aan dat DockYourBook op zoek is naar nieuwe producten om te introduceren. Hieruit blijkt dus dat Research en Development een belangrijk onderdeel is van het bedrijf.

De doelstellingen zijn geformuleerd op vier verschillende categorieën:
- Categoriebehoefte: naamsbekendheid opbouwen bij de doelgroep.
- Merkbekendheid: merkbekendheid van 75% bij potentiële klanten voor het einde van 2011.
- Merkkennis: product en specificaties voor het einde van 2011 bekend bij de doelgroep.
- Merkattitude: de doelgroep moet een goed beeld hebben van het merk en moet enthousiast zijn over de producten. 

Het 7S-model

Structuur
DockyourBook heeft een duidelijke structuur. In Rotterdam is het hoofdkantoor van DockyourBook, hier wordt het bedrijf bestuurd. De producten die DockyourBook verkoopt worden hier uitgewerkt. Tevens is hier de marketingafdeling aanwezig. Deze zorgt voor het uitwerken van alle zaken die met marketing. Verder bevind de serviceafdeling, de directie, de binnen en buitendienst en de administratieve afdeling zich op deze locatie. DockyourBook wordt dus volledig bestuurd vanuit deze locatie.

Hoofdprocessen van DockyourBook:

1.      de producten;

2.      De afdelingen;

3.      Marketing;

4.      Overige afdelingen.

Systems
DockyourBook wilt ervoor zorgen dat de output, in dit geval DockyourBook, zo optimaal mogelijk is. Dit gebeurd door middel van verschillende systemen. Er zijn binnen DockyourBook systemen voor het verwerken van orders, systemen voor het bereiken van nieuwe werknemers, maar ook weer systemen voor het betalen van salaris. Iedere handeling die volgens een bepaald protocol verloopt binnen de organisatie, is een soort van systeem.

Style

DockyourBook hanteert een motiverende vorm van leiderschap. Dat betekent dat de managers een stijl zullen moeten hebben die ervoor zorgt dat medewerkers worden gecomplimenteerd wanneer er een opdracht succesvol wordt uitgevoerd. De managementstijl zal in ieder geval een divergerende stijl zijn.

 

Staff

Het menselijk kapitaal binnen DockyourBook wordt aangestuurd door 2 ondernemers van beide 20 jaar oud. Deze proberen de beschikbare kennis over te dragen op de medewerkers die onder hen staat. Door middel van verscheidene trainingen wordt de beschikbare kennis van de 2 directieleden overgebracht op bestaande en nieuwe medewerkers. Op deze manier probeert DockyourBook nieuwe kansen te scheppen om in de toekomst meer te kunnen groeien.

 

DockyourBook wilt ook door middel van maatschappelijke betrokkenheid haar werknemers vaardigheden toekennen. DockyourBook is ervan overtuigd dat maatschappelijke betrokkenheid ervoor zorgt dat de medewerkers beter ontwikkeld worden en daardoor gemotiveerder zijn en beter presteren.  

Skill

De sterke en zwake punten van DockyourBook zullen worden weergegeven dooor middel van een sleutelvaardighedenmatrix:

 

Gebieden

Sterk

Zwak

Strategie

X

 

Structuur

 

x

Systemen

 

x

Personeel

x

 

Stijl van leidinggeven

x

 

Gedeelde waarden

x

 

Producten/diensten

x

 

Technologie

x

 

Strategy

DockyourBook onderscheidt zich van andere merken omdat die nog geen vergelijkbaar product op de markt hebben gebracht. DockyourBook heeft dus een zeer grote kans om marktleider te worden. DockyourBook wilt een marktleiderstrategie gaan voeren. Doordat het op dit moment de enige aanbieder is van dit exacte product, zal dit geen moeilijke opgave worden. DockyourBook verwacht echter wel dat het binnen afzienbare tijd concurrentie gaat krijgen. Het bedrijf wilt hier op inspelen door een product te leveren wat luxe en kwaliteit uitstraalt.

 

Na het maken van deze opdracht hadden we al een beter idee hoe we het plan verder gingen schrijven.



Deelopdracht 2: SWOT-analyse

Sterke punten:

  • Een goed kennisniveau van online marketing binnen de organisatie

Kansen:
  • Er zijn nog geen soortgelijke aanbieders op de (online) markt
  • Er bestaan nog veel mogelijkheden om uit te breiden op de markt
0 Comments | Post Comment | Permanent Link
Hosting door HQ ICT Systeembeheer