Thailand 2008

Eindelijk Krabi

11:14, 24/3/2008 .. 1 comments .. Link

Hallo allemaal,

Eindelijk zijn wij aangekomen in Krabi in het prachtige piece laguna resort. Een hotelkamer met jacuzzi, prive terras en buitendouche, wat wil een mens nog meer.

Wel een groot minpunt althans voor dominique, het is hier niet snikheet, het is hier broeiend heet. Een ongelooflijke hitte hier in het zuiden, het is nu 17u en het is nog steeds 38 graden, zelf lieselotte zweet er van.

Voor de rest amuseren wij ons goed en genieten van het mooie hotel met drie zwembaden.

Dus mensen

Tot de volgende keer

Groetjes

Dominique en lies

Stand van zaken

05:25, 23/3/2008 .. 2 comments .. Link

Hallo allemaal,

Ja, wij zitten nog altijd in Thailand. Het is al een tijdje geleden, maar veel heeft te maken met het feit dat wij de laatste dagen veel moesten rondtrekken.

Wij hebben de laatste dagen enorm veel gezien (de landschappen in het noorden van Thailand zijn indrukwekkend) en bezocht.

Zo hebben wij een boottocht gemaakt op de indrukwekkende Mekong rivier en hebben we ook het drielandenpunt gezien, de zogenaamde Golden Triangle. Dat is waar Laos, Myanmar (Birma) en Thailand samen komen.

Daarnaast brachten we ook een paar bezoeken aan het teakhouten fabriek ( van de tuinmeubelen), de zijdefabriek (dat kost hier geen geld) en tenslotte ook nog een paar ( hoe kan je het raden) tempels.

Allemaal de moeite waard gegarandeerd.

Tenslotte het hoogtepunt van de reis, voor ons toch. Een bezoekje aan het olifantenkamp, daar hebben wij een wervelende olifantenshow gezien, zelf op een olifant gezeten, en dan ook nog een mooie tocht door de jungle met zo een mastodont van een beest.

Om die mooie dag af te sluiten hebben we nog een rivier afgevaren met een bamboevlot.

We hebben vandaag een vrije dag in Chiang Mai, het is voor ons nu 11u30, de meesten van jullie liggen nog te slapen of komen net terug van een avondje stappen. Deze middag gaan we nog eens goed shoppen en daarna lekker luieren in de mooie lagune van Krabi.

Tot later of tot thuis....

Groetjes Dominique en Lieselotte

Dag 6 : Ayuthaya

05:15, 18/3/2008 .. 3 comments .. Link

Hallo allemaal,

Vandaag hebben we niet zo veel gedaan buiten een shedi bezoeken in attaya en het zomerpaleis van hun koning hier.

Voor de rest vooral veel reizen naar onze volgende bestemming, want vanaf morgen trekken we naar het noorden.

Maar nu een paar serieuze dingen die ik zeker niet mag vergeten:

LIEKE, een hele mooie VERJAARDAG gewenst van nonkidomi en tante lies uit Thailand, als dat geen verre verjaardagswensen zijn.

RITA / MAMA , voor jou ook een hele mooie verjaardag vanuit het verre thailand, wil je iets speciaals uit Thailand, wel geen thai, want die mogen we niet uitvoeren .

Dus ik zou zeggen slaapwel, want het is alweer 22u hier in Thailand.

dag 5 : Kanchanaburi

13:48, 17/3/2008 .. 2 comments .. Link

hallo allemaal,

Vandaag was het schroeiend warm, bijna 40 graden. Wat hebben wij gedaan vandaag, wel een heleboel.

Deze morgen hebben wij de river kwai bezocht en ook de dodenspoorweg, bekend van de film river kwai.

Wij hebben ook met een speedbootje op de river kwai gevaren, ik kan je verzekeren dat ging enorm snel zeker een 150 pk, die snelheid.

Een lekkere lunch gehad en dan de oude sites bezocht van thailand, zie de film Mortal Kombat, antonio je had gelijk hoor man.

Voor de rest een hele leuke dag gehad en nu een beetje eten en het zwembad in en oh ja het is hier nu 19u, maar nog steeds 35 graden, wat denk je daarvan :-)

Dag leuke mensen.

Dag 3 en 4 : bangkok en kanchananubri

13:14, 16/3/2008 .. 2 comments .. Link

Hallo allemaal,

we zijn van deze keer iets later maar veel heeft te maken met het feit dat wij vandaag een verplaatsing moesten maken naar een ander hotel.

Het is hier ook verschroeiend heet, de temperatuur loopt hier makkelijk op naar 38 graden en meer. Lekker warm dus pffff....

We hebben de laatste dagen heel veel gezien o.a : chinatown, bloemenmarkt, koninklijk paleis, teakhout paleis, suikerfabriek, drijvende markten, het grootste boedhistische shedi (soort tempel), en tenslotte een mooie show met tal van typische thaise gewoonten.

Ondertussen zitten we in ons tweede hotel aan de mooie rivier river kwai. Een ongelooflijk prachtig uitzicht, hetgeen je echt in de boekjes ziet.

Het is bij ons hier ongeveer 22u30 en bij jullie 16u30. Wij zeggen u slaapwel en tot de volgende zitting.

En voor de familie, we stellen het hier heel goed, geen zorgen maken...

Groetjes domi en lies

dag 2: bangkok

11:43, 14/3/2008 .. 4 comments .. Link

Hallo allemaal,

Wij zijn hier goed aangekomen. Na een zeer lange vlucht, deze middag hebben wij dan bangkok bezocht. We hebben een ritje ge;aakt op de klongs en twee tempels bezocht. Het was ongelooflijk boeiend, maar wel verschrikkelijk warm.

Ik ga jullie nu al laten, moet hier typen op een klote toetsenbord :-)

tot morgen

Dag 1 : Het Vertrek

20:59, 12/3/2008 .. 1 comments .. Link

Hallo,

Nu is het nog 21u de avond voor het vertrek. Deze nacht om 4u45 vertrekken wij met de wagen naar zaventem waar wij dan met de bus vertrekken naar Parijs. We vinden de busreis een rare beslissing van het reisbureau, maar dat zal waarschijnlijk wel zijn om de kosten wat te drukken.

In Parijs nemen we dan het vliegtuig richting Bangkok. Na een vliegreis van bijna 13u komen wij vrijdagochtend om 5u aan. Die ochtend hebben we vrij, maar dat zal vooral zijn om ietwat te bekomen van die lange vlucht.

Ziezo, nu ga ik nog een beetje mijn ipod bijwerken(kwestie van een goede tracklist op zak te hebben), nog wat lezen over thailand en dan richting mijn bed, om goed uitgerust aan onze reis te beginnen.

Oh ja leuk detail, ik heb deze avond nog eens goed genoten van lekkere frietjes :-).

Groeten en slaapwel

Dominique

Start van een mooie Reis

22:34, 9/3/2008 .. 1 comments .. Link

Hallo allemaal,

We zijn vandaag 9 maart en binnen drie dagen vertrekken wij op een mooie rondreis naar Thailand.

Op deze weblog zal ik mijn verhalen proberen neer te pennen zodat jullie op het thuisfront ook mooi kunnen meevolgen van wat wij allemaal gaan doen in die wervelende 16 dagen.

Dus hou jullie klaar en check deze weblog regelmatig, het is de enige manier van contact met het thuisfront.