Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?
Energie Problemen Blog Home | Profile | Archives | Friends
Als werknemer bj een energieleverancier weet ik dat er veel problemen zijn. Echter komen veel van deze problemen voort uit de concurentiestrijd. Energieproblemen Blog is hier om u tips te geven, wat wel te doen, wat niet te doen. En om u onafhankelijk advies te geven als de leverancier en de netbeheerder, of 2 leveranciers elkaar tegenspreken. LET WEL! Ik doe dit vrijwillig en alleen. Er is dus geen garantie dat uw vraag binnen een x aantal dagen is beantwoord.

Intro23/12/2007
Dit is de eerste post die ik doe in dit blog. Welkom op het blog Energie problemen.

Ik ben zelf werkzaam bij een van de grote energieleveranciers en ik zie daglijks hoeveel problemen er zijn. Let wel, dit komt vaak echt niet door het bedrijf alleen. Vaak heeft dit ook te maken met de concurentiestrijd. Dit blog heb ik gemaakt om mensen advies te geven. Onafhankelijk advies. Ook zal ik handige tips geven. Wat wel te doen, wat niet te doen enzovoorts.

Als eerste:

Voor dat een bedrijf je als klant kan registreren moeten ze je eerst binnenhalen. Dir gebeurd door middel van telefonische marketing en door 2 door verkoop. Deze mensen zijn NIET te vertrouwen. Al zullen er zeker wel uitzonderingen zijn. Maar de meeste verkopers zouden alles zeggen om je een contract aan te smeren. Hier een paar tips om zulks problemen te voorkomen.

- Bij energieleveranciers zit je vrijwel altijd aan een contract vast. Het is voor nieuwe leveranciers bijna onmogelijk om je precies op de einddatum van het contract weg te switchen. Ga hier niet op in maar doe altijd eerst navraag bij je huidige leveranciers wat zij voor regels stellen hieraan.

- Een andere leverancier kan nooit uw contract opzeggen bij uw oude leverancier. Een contract is een juridische bintenis tussen u en de leverancier. Hier mogen geen derden tussenkomen. Het is ook maar een kleine moeite om zelf even op te bellen en het contract op te zeggen.

-Als je om informatie vraagt, en de medewerker vraagt je om een bandje in te spreken. GA HIER NIET OP IN!! Dit is een zogenaamde "voicelog". Dit is bindend en juridisch net zo sterk als een handtekening!! Ook als ze vragen om uw rekeningnummer. Geef dit niet door!! En moht er per ongeluk toch iets fout zijn gegaan waardoor u een informatiepakket ontvangt, let hier dan ook mee op. Dit is vaak een bevestiging van de contractgegevens. Als u hier binnen de zogenaamde "afkoelperiode" van 7 dagen niet op reageert om het te annuleren, gaat het contract in. Hierna is het niet mogelijk om 1 a 1,5 maand op te zeggen omdat u dan in het aanmeldtraject zit.

- Door 2 door verkopers vragen u vaak wie uw leverancie is. U zegt bijvoorbeeld Oxxio. Nou, dat is toevallig, zegt de verkoper. Wij werken samen met Oxxio. Wij leveren dezelfde energie als Oxxio, maar dan goedkoper. Eigenlijk verandert er dan niets voor u. U blijft nog steeds klant van Oxxio.
Dit is natuurlijk de grootste ONZIN! Als dit nieuwe bedrijf deze energie goedkoper aan kan bieden, maar wel van uw oude leverancier afkomstig is... WAAROM DOET UW OUDE LEVERANCIER DIT DAN NIET!?

Let op de bovenstaande punten, en alles komt in orde. Feedback hoor ik graag! Heb je ook iets meegemaakt hierover. Deel het met ons!

Heb je een probleem met een leverancier waar je echt niet uitkomt? Mail me op energie.problemen@gmail.com
0 Comments | Post Comment | Permanent Link
Hosting door HQ ICT Systeembeheer