Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?

CrossMedia

Personalisatie

22:43, 13/1/2008 .. 0 comments .. Link

Het onderwerp personalisatie aan de hand van een top en een Flop.

 

Top: http://www.molblog.nl/online/1619

Personalisatie via het web blijkt steeds een effectievere manier te zijn voor bedrijven om een goed beeld te vormen van hun klanten.  Het web word namelijk steeds persoonlijker omdat vrijwel iedereen erop actief is en terug te vinden , tot aan de individu aan toe en tot in de details.

 

Flop: http://www.marketingfacts.nl/berichten/20071021_marketeers_worstelen_met_digitale_investeringen/

De digitalisering van de marketing brengt met zich mee dat mensen persoonlijker bereikt worden , echter hebben veel bedrijven een achterstand als het gaat om de snelle digitalisering. veel bedrijven weten zich dus nog geen raad met de vogelvlucht die  personalisatie met zich mee heeft gebracht en kunnen dit nog niet in  gedegen beleid omzetten door de vele (technologische en organisatorische) barrieres.



Social Networks

22:17, 13/1/2008 .. 0 comments .. Link

Aan de hand van wederom een top en een flop licht ik het onderwerp social networks nader toe, deze spelen een belangrijke rol in de wereld van een nieuwe manier van markten bewerken.

 

Top : http://www.marketingfacts.nl/berichten/20071122_de_kansen_van_sociale_netwerken/

In Nederland geeft 74% van de internettende mensen aan lid te zijn van een netwerksite. Dat zijn dus ook uw (potentiële) klanten en werknemers. Toch zijn adverteerders nog steeds huiverig om te gaan adverteren of participeren in sociale netwerken. Toch zijn er veel kansen wanneer men de goede strategie gebruikt en bedrijven hun doelgroep goed kennen en benaderen

 

Flop : http://www.marketingfacts.nl/berichten/social_networks_bestaan_niet/

Volgens dit artikel bestaan sociale netwerken gewoon niet , simpelweg omdat er weinig sociaals is aan sociale netwerken op het web. De content word bovendien door een beperkt aantal mensen aangelevert. Ik kan mij hier wel in vinden , een groot deel van de mensen doet hier immers niet aan mee, maar veel mensen en vooral jongeren zien social networks als iets onmisbaars in hun leven ,is mijn mening, het is dus belangrijk zich af te vragen op wie je je richt en of je je doelgroep door middel van een social network kan bereiken ja of nee.



Brand activation

22:00, 13/1/2008 .. 0 comments .. Link

Top en Flop Brand activation

 

TOP : http://www.brandactivation.nl/

De definitie: Brand Activation is het naadloos integreren van alle beschikbare communicatie middelen in een creatief platform om consumenten te activeren. Activeren betekent het stimuleren van:
1. intrest
2. trial
3. loyalty

www.brandactivation.nl een site waar talloze voorbeelden staan, van succesvolle Brand Activations van bedrijven die interactief en crossmediaal een Brand proberen te Lanceren. Er is de zogenaamde Brandbase ontwikkeld,  bestaande uit 7 punten om tot een goede Brand action te komen. De volgende site geeft uitleg over hoe dit model werkt ;

http://www.frankwatching.com/archive/2007/11/28/7-tools-for-brand-activation/

 

Flop http://www.usarchy.com/2006/07/tijdelijke-actie-campagnes-hou-ze-op-je-eigen-website/

Een uitermate slechte manier van Brandactivition en ook volgens bovenstaand artikel is werven buiten de eigen sites om. Mensen worden op de meeste sites overspoeld met talloze banners waardooor de booschap niet overkomt omdat men ze in een compleet verkeerde context plaatst. Bijvoorbeeld de talloze banners op nieuwsites en forums zoals www.fok.nl bij elk nieuwsbericht verschijnd een banner die de meeste gebruikers als zeer irritant ervaren.

 

 



Word of mouth

01:28, 13/1/2008 .. 0 comments .. Link

Word of Mouth:  Kortom mond tot mond reclame aan de hand van een top en een flop.

Top; http://www.marketingfacts.nl/berichten/20071008_word_of_mouth_meest_betrouwbare_vorm_van_reclame/

Maar liefst 78 procent van de mensen vertrouwd aanbevelingen van andere consumenten. Voor online aanbevelingen van andere consumenten ligt dit op 61 procent. Advertenties in kranten scoort met 63 procent iets beter.  Naar mijn mening is positieve word of mouth veruit het grootste bewijs van succes wat een marketeer kan bereiken het geeft aan dat klanten tevreden zijn over product en service.

Flop ; http://www.marketingfacts.nl/berichten/20060712_stimuleren_van_mond_tot_mond_is_een_trend/

Dit artikel geeft min of meer een waarschuwing aan marketeers dat sommige producten zich niet goed lenen voor  mond tot mond reclame. Ik denk dat dit artikel gelijk heeft op het punt dat sommige producten zich hiervoor niet lenen. Ik denk hierbij aan producten waarbij enige kennis van zaken nodig is om te beoordelen of het product goed of slecht is. Bijvoorbeeld technisch zeer ingewikkelde producten of diensten die alleen proffessionals kunnen beoordelen op kwaliteit. 



About Me

Home
My Profile
Archives
Friends
My Photo Album

Links


Categories


Recent Entries

Personalisatie
Social Networks
Brand activation
Word of mouth

Friends

Hosting door HQ ICT Systeembeheer