Tour For Life 2014

Home - Profile - Archives - Friends

Lekker thuis

Posted on 8/9/2014 at 16:24 - 0 Comments - Post Comment - Link

Gisteren was de laatste dag van onze monster tocht, 110 kilometers vlogen voorbij! 13 kilometer voor de finish moesten alle team verzamelen en vertrokken we per team onder motorbegeleiding naar de finish waar alle familie en vrienden waren! Een super ontvangst met een ere ronde, kei harde muziek en heel veel klappende juichende mensen! Geweldig om zo binnen te komen! Toen we uit gejankt waren vertrokken we met het hele team naar een voetbalkantine in de buurt waar de renners konden douche en opfrissen en waar we gezellig met z'n alle even konden na zitten.. Ik ben iedereen super dankbaar voor alle support en lieve berichten! We hebben echt een super tijd gehad, dit is iets wat ik nooit zal vergeten. Het was geweldig om mee te maken en we hadden echt een top team! Met z'n alle hebben we het gewoon geflikt, op de fiets, van Italië naar Nederland, 1250 kilometer, in 8 dagen!! En toch ben ik blij weer thuis te zijn.. Maar wat een bende nog joh, de hele dag bezig geweest met opruimen, wassen en schoonmaken. We hebben ook sportvoeding en sportdrank over voor de komende 3 jaar.. Nu lekker aan de stamppot want we kunnen geen pasta meer zien!! Gelukkig ben ik morgen nog een dagje vrij en dan moet ik woensdag weer naar school.. Heb een hoop gemist dus moet maar even goed opletten denk ik!

Woehoeee nog 1 dag!

Posted on 6/9/2014 at 20:32 - 1 Comments - Post Comment - Link

Waaauuwww! Wat een rit zeg! 215 kilometer! Ik heb nog nooit zover gefietst op 1 dag.. Het ging wel lekker alleen sommige wegen waren heel saai.. Lange rechte stukken met alleen bomen om je heen en steeds heuvel op, heuvel af, leek soms wel op een griezel film! En het is bijna niet te geloven, na 200 km lekker fietsen, nog 15 km te gaan.. Jahooor Frans krijgt een lekke band! Gelukkig konden we er allemaal wel om lachen. Straks snel naar de bonteavond en dan naar bed, gelukkig starten we morgen om 9 uur pas! Ik kan niet wachten tot k weer thuis ben ookal ga ik de gezelligheid van alle mensen wel missen! Altijd een volk apart hea die wielrenners! Omdat het de laatste avond samen op de camping was hebben we lekker patatjes gehaalt met kroketten en frikadellen en lekker veel mayonaise.. Hmmmm! Het eerst wat we thuis gaan eten is stamppot want we kunnen geen pasta meer zien! Laatste keer in een tentje, laatste keer op een lek luchtbed, laatste etappe, toch best jammer maar trots op alle renners, begeleiders en vrijwilligers dat we het met z'n alle zo goed volbracht hebben! Om nooit te vergeten. Morgen een korte etappe van 110 km met een finish in Landgraaf waar de familie op ons wacht.. Dan nog een gezellige afsluiter in een voetbalkantine ergerns in Landgraaf en dan richting huis! Maandag m'n mannetje weer zien en m'n beste vriendinnie Ilse!!

Heeeeerlijk!

Posted on 5/9/2014 at 19:04 - 0 Comments - Post Comment - Link

Wat fijn! Vandaag weer prima kunnen fietsen, lekkere etappe van 175 km met prachtig weer, super warm! Een etappe met wat meer mijn ding, korte maar toch wel heftige heuvels.. Ik voelde me weer helemaal blij! Ookal ben ik de campings wel een beetje zat.. Dat moeilijke douchen, 100x op dat knopje drukken voordat er 3 stralen uit de douchekop komen.. Wachten voor de wc.. In de rij voor je eten en dan niet eens een lekker toetje krijgen, hmm.. Ook dat gekloot steeds met die tassen, dan weet je dat je genoeg T-shirtjes mee hebt maar na 10 minuten zoeken nogsteeds niks gevonden.. Naja dan maar weer het zelfde shirtje aan als gisteren.. Haha ellende! En dat moet je je ook nog uit en aankleden in zo'n klein krap kut tentje met een luchtbed zo zacht dat je alsnog op de grond ligt.. Nog 2 dagen, even doorbijten nu! Morgen de langste etappe 215 km door de Ardennen en daarna de laatste!! Woehooeee! Vanavond weer lekker optijd naar bed en hopen dat m'n luchtbed me nu niet in de steek laat..

Morgen weer een dag!

Posted on 4/9/2014 at 19:04 - 1 Comments - Post Comment - Link

Gisteren avond bij de arts geweest en vandaag niet wezen fietsen.. Advies was om te rusten en veel water te drinken. Als ik niet kon eten mocht ik ook niet fietsen.. Nu wel goed uitgerust en bijna geen last meer van m'n maag. Voel me ook weer fit! Kan ook weer eten maar durf nog niet veel te eten.. Steeds een klein beetje. Vandaag dus met de volgwagen mee geweest naar de camping, ook wel leuk om mee te maken! Maar ik ga toch liever fietsen haha.. Wel leuk om te stoepkrijten op de route en bij de finish, trots op het team dat ze weer een dag volbracht hebben! Het einde komt in zicht! Morgen een lange etappe maar geen bergen meer gelukkig, hooguit een paar heuvels! Het was weer lekker warm vandaag en de route was mooi ( zelfs vanuit de auto ) vanavond optijd naar bed ookal vertrekken we morgen wat later! 8 uur, lekker!! Voor de mensen die m'n mam ook willen volgen word het lastig, haar telefoon doet het niet en via mijn telefoon kan het niet geplaatst worden, heel raar! Ik begin thuis wel een beetje te missen.. Dat kleine tentje en die stomme rot douches ben k nu wel een beetje zat.. Alles begint ook naar camping te ruiken en organisatie in m'n tas is ver te zoeken. Nog even door bijten en dan weer lekker in m'n eigen bedje slapen of in die van m'n lieve vriendje want die mis ik natuurlijk ook verschrikkelijk!! Gelukkig kunnen we af en toe even appen!

Balen..

Posted on 3/9/2014 at 15:45 - 1 Comments - Post Comment - Link

Vanmorgen vroeg opgestaan en om half 8 gestart, ik voelde me gelijk al niet lekker.. Misselijk, duizelig, buikpijn.. Toch door gegaan, na 30 kilometer gaf m'n lichaam het op. Kon helemaal niks meer, door de ambulance opgepikt en na gekeken.. Advies gekregen om vandaag te laten voor wat het is.. Verstandig maar moeilijk besluit genomen om het op te geven. Er komen nog veel meer kilometers en m'n gezondheid is belangrijker! Super veel steun, liefde en begrip gehad van het team. In de volg auto gestapt naar de camping met Theo, Anouk en m'n pap! Nu rusten en morgen hopelijk weer fit starten. Ik ben echt trots op het hele team wat er allemaal gepresteerd word! Heb nog wel even kunnen helpen met de tenten opzetten en de was ophangen en luchtbedden pompen! Straks bij de finish even m'n top team opvangen en optijd naar bed!

Wat een dag!

Posted on 2/9/2014 at 20:20 - 0 Comments - Post Comment - Link

Oef wat een dag.. Lange dag met nog best wat bergen.. Morgen worden de bergen iets minder en starten we een half uur later gelukkig.. Alleen wel 190 km! (Vandaag 180) Vandaag en gisteren was echt super mooi, ik wou dat iedereen kon zien wat ik door mijn ogen heb gezien! Ik heb ook nog nooit zoveel pijn aan m'n kont gehad.. Verschrikkelijk, weet van ellende niet meer hoe ik moet zitten.. En dan ben je eindelijk binnen ga je lekker eten, moet je nog wachten voor de douche omdat er 8 douches zijn voor meer dan 300 man... En dan ook nog mannen en vrouwen bij elkaar.. Gelukkig kunnen mannen snel douche.. Straks even lekker op de massage tafel, misschien helpt het, misschien niet! Vandaag vroeg slapen want morgen word het weer een lange dag!

Zadelpijn.. heel veel zadelpijn..

Posted on 1/9/2014 at 21:52 - 0 Comments - Post Comment - Link

Het is al weer super laat dus dit word een kort maar krachtig verhaal vandaag! Col De La Croix De Fer was super zwaar, mega lang, maar prachtig mooi! Wat een uitzicht, en wat een prachtige afdaling! Toen we beneden waren gelijk door naar de Col De Madeleine, zwaar maar niet zo heftig als de Alpe D'Huez! Na 160 km de camping bereikt! Met veel pijn aan m'n kont en super kapotte benen toch maar gedaan wat ik allemaal moest doen. Ik word nu al helemaal gek van die campings, iedereen is om de 3 seconden alles kwijt en er is amper licht en stroom.. We moeten het er maar mee doen.. Morgen weer een lange dag dus ik ga nu lekker slapen!!

Goed begin

Posted on 31/8/2014 at 21:28 - 1 Comments - Post Comment - Link

Wat een dag zeg.. Vanmorgen gestart meteen de Col De L'Echelle op! Daarna een mooi af daling, best wel lang ook! Onderweg naar de Col De Lautaret kreeg Thom pech aan zijn achterwiel maar gelukkig was onze volgauto dichtbij en konden we snel weer door. De Lautaret was erg lang en we hadden een pittige tegenwind, gelukkig konden we met een groepje makkelijk omhoog rijden met een prachtig uitzicht. Boven op was het 1e checkpoint waar we genoeg eten en drinken konden krijgen, er stond ons namelijk een super mega duper mega mega afdaling te wachten door de bergen met allemaal watervallen! Echt genoten en samen met Ben naar beneden gereden op een goed tempo. Eenmaal beneden stonden onze begeleiders klaar met eten en drinken om ons klaar te stomen voor de Alpe D' Huez. Ze hadden al onze namen met stoepkrijt op de weg gezet, echt super leuk! De Alpe D' Huez was echt zwaar.. Ik heb zwaar respect voor mensen die 6x omhoog fietsen! Op de camping stond alles al klaar en de begeleiders hebben ons goed verzorgt. Heerlijk onder de douche geweest en daarna goed gegeten. Alle herstel shakes zijn genomen, op naar dag 2! Morgen word het een mega zware dag dus ik ga nu meteen slapen!

Het aftellen is begonnen

Posted on 30/8/2014 at 19:30 - 0 Comments - Post Comment - Link

Yes! Morgen is eindelijk de start!! Vandaag bij de Belgen gekeken, echt super veel zin om zelf ook te vertrekken! Vandaag hebben we rustig aan gedaan, het was super warm en rust is natuurlijk ook belangrijk.. Na het gezamenlijke koffie moment zijn we met m'n pap, mam, Dieneke, Thom, Merel en Christine met het kabelbaantje naar boven gegaan, prachting uitzicht over Bardonecchia! We hebben om 17:00 uur nog een team bespreking gehad over morgen en we zijn er allemaal klaar voor! Daarna even lekker onder de douche geweest en om half 8 weer een Italiaanse maaltijd, jam jam jam! Om 21:00 uur is de Kick Off met alle teams bij elkaar en daarna gaan we met het team nog een wensballon de lucht in schoppen. Optijd slapen want morgen word het een drukke dag!

Warming-Up!

Posted on 29/8/2014 at 17:45 - 2 Comments - Post Comment - Link

Wat een heerlijke dag! De wekker ging vroeg en gelukkig ben ik zo'n heerlijk ochtend mens.. NIET DUS! Na het ontbijt zijn we lekker gaan fietsen. Alleen er was 1 probleem.. Onze teamleider was zijn helm kwijt, we hebben overal gekeken maar niet te vinden.. Ik wou op de mannen kamer naast ons kijken maar die was dicht, dusja wat doe je dan? Over het balkon klimmen natuurlijk! Als de achterdeur toch open staat haha.. Ik zoeken en zoeken, en god wat een lucht.. Ik roep naar de andere meiden: HET STINKT HIER!! Hoor ik vanuit de badkamer: Ja ik zit te schijten!! Zat Frans op de wc haha.. Oeps.. En helaas geen helm, maarja dan maar een nieuwe! De fietsenwinkel was dichtbij en hij is er nog op vooruit gegaan ook! Nog even een team foto gemaakt en toen de eerste berg op die we zondag krijgen! Col de l' Echelle. Mooie beklimming met een prachtig uitzicht! In de afdaling kreeg m'n moeder een lekke voorband, ze fietste wat achteraan dus alleen Dieneke had het door! Alle mannen waren al bijna beneden, ik was boven nog even gestopt om een reep te eten, dus ik kwam er gelukkig nog aan.. Samen met Dieneke hebben wij dames het helemaal zelf gefixt! GIRL POWER!! Daarna gelukkig nog lekker kunnen afdalen met een maximale snelheid van 66 km per uur ( ja ja opa en oma ik doe voorzichtig ) Dus toen we terug waren hadden we wel even een groot glas koud drinken verdiend! We zijn net nog even door het dorpje gelopen en wat foto's gemaakt, nu maar wachten op het eten.. Die gekke Italianen hebben het eten pas om half 8 klaar.. Ja hallooo! Ik heb om 6 uur al honger hooor! Maarja dan kunnen we na het eten meteen door naar bed. Morgen ochtend starten de Belgen dus dan gaan we daar even spieken hoe dat allemaal gaat! Nog 2 nachtjes slapen en dan start voor ons ook het avontuur!!

Aangekomen in Bardonecchia

Posted on 28/8/2014 at 20:31 - 0 Comments - Post Comment - Link

Vanmiddag om half 4 aangekomen in het hotel! De reis verliep zeer goed, ging sneller dan verwacht.. Tijdens één van de vele stops stond er een hele vieze Spaanse vrachtauto, ik kon het niet laten om alle namen van de teamleden en de datums van de Tour For Life erop te kalken haha! Foto komt nog!! Ik heb lekker geslapen onderweg en de bus is gelukkig groot genoeg om de macarena in te dansen, dat was dus benen strekken op een hoger niveau haha! Het is hier lekker warm, de zon heeft de heletijd geschenen en mooie blauwe lucht! Het hotel is 1 groot doolhof maar hoe vaker je je kamer zoekt, hoe beter het gaat.. Toen alle kamers waren ingedeeld zijn we even naar het dorpje gelopen en hebben we met z'n alle wat gedronken in een klein leuk Italiaans tentje. Het eten in het hotel is zeer goed.. Het zit hier alleen vol met monnikken haha, de hele dag al zeer nieuwsgierig wat hun hier allemaal komen doen. Gelukkig had ik net weer een heerlijke actie.. Loop rustig door de gang richting de kamer, komt er ineens een monnik achter ons aan! Dus ik roep OOH GOD (in het engels).. Maarja natuurlijk nooit nagedacht dat die meneer dat gewoon begrijpt.. Gelukkig moest hij lachen en hij zei: don't worry i'm not gonna kill you.. Toen ben ik maar heel beleefd een gesprek met de meneer aangegaan en erachter gekomen dat hij uit Venetië komt en dat ze hier een meeting hebben.. Wij hebben ook na het eten nog een korte briefing gehad met het team.. Morgen ochtend gezellig ontbijten en dan even lekker een rondje infietsen! Zo dan ga ik nu maar richting de douche en dan lekker t bedje in, morgen weer een dag!

We zijn vertrokken!! Woooeeehoooeeee!!

Posted on 28/8/2014 at 01:25 - 0 Comments - Post Comment - Link

Zo! We zijn eindelijk onderweg naar Italië om het avontuur te beleven! De bus is helemaal vol geladen met 8 fietsen en spullen.. Heel veel spullen.. Tenten, luchtbedden, koffers, slaapzakken en stoelen voor 11 personen! Ohja en dan vergeet ik nog de massagetafel, de partytent en ik kon het niet laten om stiekem toch nog een voetbal mee te nemen. Het is ook een fijn idee dat als ik door het raam van de cabine kijk dat ik dan m'n eigen tent zie liggen en 30 zakken XXL lays chips.. Ik heb dus sowieso eten en een slaapplek! Vanavond nog even ontspannen met pap en Ilse Madagascar 3 gekeken, nog een beetje ontspanning voor zo'n lange reis. Gelukkig is Bardonecchia maar ongeveer 1200 kilometer verderop, ik zit dus nog wel even in deze bus.. Super lief dat m'n beste vriendinnetje Ilse nog even langs kwam om ons nog even goede moed in te spreken! En daarna natuurlijk ook nog even afscheid genomen van m'n lieve vent.. Ik ga die 2 echt heel erg missen! Nu nog zelf even proberen te slapen en hopelijk pas wakker worden in Italië.. Goodnight!! ZzzZz...

Nog even geduld...

Posted on 25/8/2014 at 09:40 - 1 Comments - Post Comment - Link

Zoals de meeste wel weten doe ik mee aan Tour For Life, een fietstocht van Italie naar Nederland voor het goede doel: Artsen Zonder Grenzen! Met een team dat bestaat uit 15 bikkels hebben wij meer dan €15.000 opgehaald! Om per dag te kunnen zien welke route wij fietsen en welke bergen wij trotseren kun je kijken op www.tourforlife.nl/etappes , ben je benieuwd wat voor evenementen wij hebben georganiseerd of vind je het leuk om foto's te kijken? Ga dan naar www.facebook.nl/ClassicGymforLife . Via deze blog probeer ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden over het reizen, fietsen, eten, slapen en hoeveel pijn ik aan m'n kont heb!

Nog 2 nachtjes slapen en dan is het eindelijk zover! Op donderdag 28 augustus vertrekken we rond 02:00 (uitzwaaien mag haha). Hier leven we al bijna een jaar naar toe! Ik weet het nog als de dag van gister, de eerste keer dat mijn moeder vertelde over de Tour For Life en dat er een man (John Spee) was in de sportschool die vroeg of wij mee wouden doen. Natuurlijk willen wij dat, beetje fietsen.. dat kunnen wij wel! Tot we erachter kwamen dat het van Italie naar Nederland niet alleen maar berg af was... Maar zo'n uitdaging laat je natuurlijk niet zomaar aan je voorbij gaan. Ik heb nog nooit zoveel getraind en volgens mij ben ik er nogsteeds niet 100% klaar voor, maar is dat eigelijk wel mogelijk? Laten we positief blijven denken, we redden het wel! De fietsen hebben de laatste check gehad en de tassen zijn al bijna klaar, nu maar hopen dat we niks vergeten... De belangrijkste dingen zijn al ingepakt, oordopjes&oordopjes... De eerste oordopjes zijn natuurlijk voor muziek en de andere voor op de camping, het is natuurlijk al vreselijk genoeg om 8 nachten in een tentje op de camping te liggen met minimaal 200 boerende, schijtende, snurkende mannen om je heen... Ondanks dat ik weet dat het echt heel erg afzien word kan ik niet wachten tot we eindelijk vertrekken!