Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?

Gezond Eten

Gezond Eten

13:14, 15/11/2011 .. 0 comments .. Link
Vitamine C, ook bekend als ascorbinezuur, is noodzakelijk voor de groei, ontwikkeling en herstel van alle lichaamsweefsels. Het is betrokken bij vele lichaamsfuncties, waaronder de vorming van collageen, de absorptie van ijzer, het immuunsysteem, wondgenezing, en het onderhoud van kraakbeen, botten en tanden en gezond eten.

Vitamine C is een van de vele anti-oxidanten die beschermen tegen schade veroorzaakt door schadelijke moleculen, de zogenaamde vrije radicalen, maar ook giftige stoffen en verontreinigende stoffen zoals sigarettenrook. Vrije radicalen kunnen opbouwen en bijdragen aan de ontwikkeling van gezondheidsproblemen, zoals kanker, hart-en vaatziekten en artritis.

Vitamine C is niet opgeslagen in het lichaam (overmatige hoeveelheden worden uitgescheiden), dus een overdosis is geen probleem. Maar het is nog steeds belangrijk om niet hoger zijn dan de veilige bovengrens van 2000 milligram per dag om maagklachten en diarree te voorkomen.

In water oplosbare vitamines moet continu worden geleverd in de voeding op een gezond niveau te houden. Eet vitamine-C-rijke groenten en fruit rauw, of kook ze met een minimum aan water, zodat je niet verliest een deel van de in water oplosbare vitamine in het kookvocht.

Vitamine C wordt gemakkelijk geabsorbeerd zowel in voedsel en in pilvorm, en het kan de absorptie van ijzer verbeteren wanneer de twee samen gegeten.

Tekort aan vitamine C is relatief zeldzaam, en vooral gezien bij ondervoede volwassenen. In extreme gevallen kan dit leiden tot scheurbuik - gekenmerkt door zwakte, bloedarmoede, blauwe plekken, bloeden, en losse tanden.
Hoe meer vitamine C in uw dieet te krijgen

Deze antioxidant super-voedingsstof is gevonden in een verscheidenheid van groenten en fruit. Maar, volgens de inname via de voeding van gegevens en de in 2005 Amerikaanse Dietary Guidelines, de meeste volwassenen niet genoeg vitamine C in hun voeding. Dit geldt vooral voor rokers en niet-Spaanse zwarte mannen, blijkt uit onderzoek uitgevoerd door Jeff Hampl, PhD, RD, en collega's aan de Universiteit van Arizona.

Het voedsel rijkste aan vitamine C zijn citrusvruchten, groene paprika's, aardbeien, tomaten, broccoli, witte aardappelen en zoete aardappelen. Andere goede bronnen zijn onder andere donkere bladgroenten, meloen, papaja, mango, watermeloen, spruitjes, bloemkool, kool, rode paprika, frambozen, bosbessen, winter squash, en ananas en gezond eten.

Hier zijn acht eenvoudige manieren om meer fruit en groenten werk in uw dieet elke dag:

    
Voeg gepureerde of geraspte fruit en groenten naar recepten voor muffins, gehaktbrood, en soepen.
    
Houden cut-up fruit en groenten bij de hand, zodat ze klaar zijn voor een snelle snack.
    
Bevroren fruit schijfjes maken een koele zomer te behandelen.
    
Onder andere donkere sla, tomaten, broccoli en geraspte slaw op al uw broodjes en wraps.
    
Eet rauwe groenten met hummus, vetarme dips, en salsa's.
    
Voeg vers of diepgevroren bessen muffins, pannenkoeken, granen, en salades .
    
Gooi een handvol gedroogd fruit op de top van je ontbijtgranen of in een zakje met noten voor een eenvoudige snack.
    
Geniet van een glas groentesap als vulling en laag-calorie halverwege de middag snack.


About Me

Home
My Profile
Archives
Friends
My Photo Album

Links


Categories


Recent Entries

Gezond Eten

Friends

Hosting door HQ ICT Systeembeheer