timdingen Home | Profile | Archives | Friends

zomaar21/6/2011
gisteren was het alweer 39 jaar geleden dat H. geboren werd, vandaag was het de langste dag en vanaf morgen worden de dagen korter...Het valt niet mee allemaal, maar, de lamskoteletten, opperdoesjes en de verse tuinbonen waren lekker vanavond!

Ladies run.19/6/2011
Tuurlijk had ik het moeten weten: de ladiesrun was voor deze zondag gepland. Dat was er aan de hand vandaag. Ondanks de regen: een geweldig roze spectaculair evenement, en gelukkig, veel sportieve vrouwen. Voor mij was het moeder-dochter onderdeel het meest fascinerend. Wat leuk om te zien hoe die moeders hun dochters bijna over die finishlijn tilden!! We kregen onverwacht bezoek van Minke en Meike, twee fanatieke deelneemsters, moeder en dochter dus. De drie bijbehorende mannelijke leden van het
gezin bleven zo lang als het maar even kon lekker in ons huis, totdat de onverbiddelijke plicht riep en ze moesten aanmoedigen, onder de paraplu, in de regen. Ook opa Koos en oma Didi gaven actie de presence vanaf het balkon, en zo werd het een onverwachte, heel gezellige zondagmiddag. Toch wel fijn, wonen in het centrum van de mooiste stad van Nederland. Er gaat niets boven Groningen!!!!!!!!!!!!!!!

Donkere wolken19/6/2011
Mensen in regenpakken zijn druk bezig iets op te bouwen bij ons voor de deur op De Grote Markt. Zal wel voor een evenement zijn, maar dat wordt niks vandaag in die regen! Wat een zielige vertoning...
Ik denk dat ik maar muffins ga bakken, net weer voor.

Grote Markt17/6/2011
Het is net wat ik dacht: het vakantiegevoel is over: niet dat het op de Grote Markt in Groningen onprettig is, maar het is zo "thuis"...

weer thuis15/6/2011
En dat was het dan, we zijn weer thuis. Ik lig nu lekker in m'n witte bedje. Dit voelt nu ook  een beetje als vakantie: dat zal morgen wel over zijn ben ik bang, er ligt een berg was te wachten! Nou ja, dat zien we morgen dan wel weer, eerst lekker slapen.....

Luxemburg12/6/2011
En toen waren we in Luxemburg. Camping Nommerlayen. Een wonderbaarlijk comfortabele camping, en we staan op een superplekje. Internettoegang op de standplaatsen, lekker makkelijk. Van leeftijdsindeling merken we niks, nou ja, het zijn momenteel toch bijna allemaal grijzegolfjes, dat zijn we inmiddels al wel gewend. Ook de trip naar hier was weer heel fijn. Luxemburg is mooi hoor! Meestal doen wij Nederlanders daar een beetje schamper over, maar dat is volledig ten onrechte. Het is een heel afwisselend landschap, van vlak naar heel hoog, enorme bossen, hele mooie huizen, veel te zien dus. Ook het weer laat niets te wensen over. Het is nu half 4, K en ik zitten alweer lekker voor de camper, in de zon aan de wijn en eten daar een heerlijke pate en croute bij. Wat een leven!!!!

De laatste week...11/6/2011
We zitten dus midden in onze laatste vakantieweek. Het zij zo. Vandaag en gisteren verblijven we op een camping vlakbij Reims. Om daar te komen reden we door de Champagnestreek, leuk hoor, om ook daar geweest te zijn. Het weer is niet meer zo super, maar nog heel goed te doen. Af en toe een regenbuitje, maar dat mag eigenlijk geen naam hebben. Morgen gaan we naar Luxemburg, naar een camping waar een indeling van de gasten is op leeftijd!!! Raar hoor, ik ben benieuwd. Verder smaakt de wijn ook hier voortreffelijk; en we hebben het nog steeds erg naar onze zin.

grijze golf9/6/2011
K vindt dat onder de vroege vakantiegangers het grijzegolf gehalte zo hoog is, en verbeeldt zich daar nog niet bij te horen....tja, als je altijd je koppie glad scheert kun je je eigen haarkleur ook niet weten!!!!

Loire8/6/2011
We staan momenteel op een Castellcamping op een landgoed aan de Loire, vlakbij het beroemde kasteel Chambord. Prachtig is het hier, en de onderweg was het helemaal geweldig. We zij dwars door de meest bekende wijngebieden gekomen, nou, je weet niet wat je ziet!! Sancerre was adembenemend,. Ook wel een beetje eng hoor, want de plaats ligt erg hoog, en de straten zijn erg smal. Dan is een camper best wel een groot ding hoor! Enfin, K. is een kanjer en nergens bang voor, dus dat enge zal wel tussen mijn oren zitten, maar toch! Morgen blijven we hier nog lekker een poosje uitrusten en wijn drinken, en dan gaan we weer verder noordwaarts. We beginnen ons zo langzamerhand al een beetje zigeuners te voelen!

Een hele week erbij!!!!3/6/2011
Onze plannen zijn gewijzigd; we kregen een mailtje dat de mensen die na ons de camper zouden huren hebben geannuleerd, dus wij konden nog een weekje bijboeken!! Lekker, dus nog niks geen Luxemburg, schoonmaken etc, dat schuiven we lekker een weekje op. K. heeft een nieuwe route uitgezocht, vandaag zitten we op een, voor de verandering heel drukke, camping in de Jura. Aan een meer, in de buurt van Zwitserland, maar aangezien het ons hier een beetje te druk is, (oudjes he, dan krijg je dat) gaan we morgenvroeg hier vandaan. De koers is dan naar de Loire, naar de wijnen en de kastelen. Lijkt me wel wat!

Langres2/6/2011
Gisteren zijn we onder betere weersomstandigheden, nog niet heel warm, maar toch wel lekker, gereden naar Lac de Liez, een camping aan een mooi water in de buurt van Langres.Vandaag is het weer heel aangenaam, beetje meer wind als in het zuiden, maar toch wel weer heerlijk. Vanmorgen ontdekten we dat het hemelvaartsdag is, tja, je raakt de tel en het gevoel voor data een beetje kwijt als je on tour bent, maar wat we ons wel heel goed beseffen dat de laatste week van de vakantie vandaag is ingegaan! Voorlopig nog maar even niet aan denken. Morgen zoeken we nog een tussenstop uit om vandaar naar Luxemburg te gaan waar we een paar dagen van plan zijn te bivakkeren en de camper klaar gaan maken voor het inleveren bij Margreet en Peter in Emmen, waar we onze fijne mobile home hebben gehuurd. Beetje poetsen, schoonmaken en opruimen dus. De laatste dag gaan we, zoals het er nu uitziet tenminste, overnachten in een hotel in de buurt van Maastricht, om van daar uit naar Groningen te gaan. Maar zover is het gelukkig nog niet, nog even genieten!!

Gigny sur Saone2/6/2011

Gisteren hebben we ongeveer 3 uren gereden; weer door een prachtig gebied, o.a. Door Bresse, waar de beroemde kippen vandaan komen. We gaan steeds een beetje noordelijker, steeds een beetje dichter naar Nederland dus. Nou, dat is wel te merken aan de temperatuur, gisteren was het nog fijn weer., maar vandaag heeft het de hele dag gemiezerd!! dat was deze keer dus geen zonne en/of zwembad. We zijn wel op de camping gebleven; veel gelezen, eigenlijk helemaal niet erg zo'n regendagje, maar morgen moet de zon toch wel weer schijnen.De plaats waar we nu zijn is Gigny sur Saone. De camping ligt op het domein van een kasteel uit de zestiende eeuw.“ Chateau de l' Eperviere” Heel indrukwekkend allemaal; ook weer veel comfort, maar het leukst was wel het restaurant welke in een van de zalen van het restaurant was gesitueerd. Heel sfeervol.We hebben er gisteravond hartstikke lekker en heel frans gegeten: escargots, boeuff bourgignon, nougatine glacé etc. Het is hier wel veel drukker dan op alle vorige campings. Dat komt waarschijnlijk omdat het dichtbij de snelweg ligt en veel vakantiegangers al op weg zijn naar het zuiden.

Vorey-sur-Arzon29/5/2011
Gisteren zijn we neergestreken op een (alweer) hele leuke camping in Vourey su Arzon, vlak bij de Loire. de camping, (Les Moulettes), ligt pal aan de rivier, super! Het weer blijft ons goed gezind, heerlijk is dat toch. Vandaag zijn we hier gebleven, morgen zoeken we weer een andere plek. De rit door het Central Massief was prachtig, echt genieten, ik reken erop dat dat morgen weer zo schitterend is. Uit Nederland kregen we berichten dat het weer grijs, grauw en miezerig is, en dat vinden we stiekem toch wel een beetje leuk!!
T, we hebben de begeerde mandjes gevonden op de lokale markt hoor!

Drome27/5/2011
We hebben het plan Provence laten varen, en zijn belandt in Bourdeaux, aan de andere kant van de Rhone, tegen de Alpen aan. Ook hier is het wederom hartstikke mooi We hebben vannacht weliswaar een paar regendruppels gehad en vanmorgen was het een beetje bewolkt, maar vanmiddag was het alweer heerlijk weer. Beter dan in Nederland heb ik begrepen! Zo'n Tom-Tom is toch ook ideaal, je komt op mooie binnenwegen wat je met alleen een kaart nooit zou kunnen bedenken. Het is nog steeds niet erg druk op de campings. We kiezen steeds voor een camping met een hoge ANWB waardering, nou, dat is te merken ook! Eigenlijk heeft het niet veel met echt kamperen te maken, zo lux en zoveel comfort. Zelfs de campingrestaurants, waar we af en toe gebruik van maken zijn van topklasse. W & T zijn weer op de terugtocht naar Nederland, wij genieten nog lekker even een poosje! K. kon het niet laten ze vanmorgen nog even een plagerig mailtje te sturen met een
 "aan alles komt een eind" strekking.

Ardeche25/5/2011
Vandaag zitten we voor de 3de dag alweer, op een fantastische camping aan de Ardeche. De rit van Ile d'Oleron naar hier was heel, heel mooi. We hebben overnacht op een camping in de Dordogne, en hebben genoten van de prachtige omgeving onderweg. De Dordogne kenden we nog niet, dit was de eerste keer. Helemaal geweldig. Reizen met een camper is toch zo hartstikke leuk, je ziet veel, je zit lekker comfortabel en hoog, en volgens K geeft het rijden op zich ook geen enkel probleem. W. & T. zitten met hun hondekinders op een camping in de buurt, en uiteraard hebben we elkaar al gezien. Gisteren zijn we met z'n vieren wezen lunchen in Vallon Pont D'Arc. Een hele leuke eigenlijk veel te toeristische plek, maar omdat het nog geen seizoen is, is het nergens druk, des te leuker dus. Na vandaag gaan we richting Provence, en daarna langzaam weer naar boven. We zijn alweer op de helft van de vakantie, sh.... Aanvankelijk waren we van plan Spanje en Portugal op te nemen in onze route, maar hebben daar toch maar vanaf gezien, Frankrijk is zo mooi, en het weer is zo lekker, bovendien is het heerlijk af en toe even niks te doen. Met de bek in de zon, wijntje derbij, Vive la Vie!!

De campervakantie...16/5/2011
Een mooi voornemen: dagelijks een verslag van onze vakantieervaringen etc. Helaas, het is heeeel moeilijk plekken te vinden om internet te kunnen gebruiken en tja, dan lukt het dus niet! Evenwel, vandaag zijn we op Ile d' Oleron en hier op de camping La Brande lukt het. Gelukkig. We hebben het super!! De eerste week verliep geweldig; per dag ongeveer 3 uur gereden, veel leuke campings bezocht, een prachtige route langs de kust, wat wil een mens nog meer. De camper is boven verwachting heel prettig, rijdt goed, slaapt goed kortom, ideaal! Last but nog least: het weer is elke dag formidabel! Vooral hier op Oleron is het heerlijk warm, zwembad voor de deur, genieten dus. We blijven hier een paar dagen, morgen een vervolg, nu ga ik eerst lekker zwemmen. Het lijkt wel Aruba!!!!!!
3 Comments | Post Comment | Permanent Link

Dinsdagavond 3 mei4/5/2011
De perfecte Dinsdagavond. Superlekkere asperges gegeten bij K & D met M en G, heel gezellig. Het was een dankjeweletentje  voor de hulp aan de boot, tuurlijk niet echt nodig, wel  zeer gewaardeerd en erg lekker. Mijn (haak)knuffelverslaving is vanmiddag afgerond met een zwangere Elkeknuffel, en nu is het na 6 haakdingen welletjes geweest. Zaterdag gaan we weg, het mooie weer achterna. Ik zal proberen zoveel mogelijk verslag te doen.

timdingen4/5/2011
Mijn weblog liep niet zoals het zou moeten. Er verdwenen zomaar blogs, en da's niet goed!
Daarom ben ik  opnieuw begonnen. Nu maar hopen dat het goed gaat.