Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?

Weblog van Job & Dennis 

ADVIES: Postbank; Hypotheken

10:04, 8/10/2008  ..  0 comments  ..  Link

Achtergrond informatie:
De Postbank is met 7,5 miljoen particuliere rekeninghouders een van de grootste financiële dienstverleners van Nederland. Klanten kunnen bij de Postbank terecht voor alle financiële producten: betalen, sparen, lenen, hypotheken, verzekeren, beleggen en pensioenen.

In 1881 begon de postbank al met het verstrekken van Hypotheken. En in 2005 begon men met de reclame campange die wij gaan aanpassen.

 

Probleemstelling:
De huidige Postbank reclame. Een een saaie reclame waaraan mensen zich beginnen te irriteren. Er moet wat nieuws vernieuwends komen wat het Nederlandse volk weer moet laten lichen om de Postbank reclames.

 

Doelgroep:
Onze doelgroep is 22 t/m 35 jaar, dit zijn de mensen die vaak voor het eerst een huis kopen, en dus een hypotheek nodig hebben.  We zoeken uit wat hun intresses zijn, en spelen daar op in.


Doel:
Het doel is om meer hypotheken te verkopen aan nieuwe huizenkopers. Dit gaan wij doen door een nieuwe reclame campange op te zetten en daarbij een nieuw medium (Hyves) gebruiken.

Visie en conceptbeschrijving:
Er komen totaal nieuwe reclame spotjes waar in de blauwe Postbank Leeuw bewaard blijft omdat dit toch iets is waar de Postbank om bekend staat. Jan Mulder en Ellen de Man zullen echter niet meer terug komen in onze nieuwe reclame spotjes.

Wij gaan wel met drie nieuwe acteur  werken in de reclame spotjes. Acteurs die onze doelgroep aanspreken. De acteurs die de rol hiervan gaan vervullen zijn Najib Amhali die bekend is onder heel onze doelgroep. Deze reclame zal worden uitgezonden bij programma’s die door onze hele doelgroep worden bekeken.

Ook Lieke van Lexmond zal een rol in onze reclame campange gaan vervullen. Zij zal velen vrouwen in deze doelgroep aanspreken. Deze reclame spot zal worden uitgezonden in bij echte ‘vrouwen programm’s’.

Humberto Tan zal ons gaan vertegenwoordigen in reclame spotjes tijdens zo genaamde ‘mannen programma’s’. Dit omdat Tan bekend is bij vele mannen en mannen zich intresseren in zijn vak.

De reclames moeten grappig zijn. Waarbij onze acteurs de hoofdrol invullen en er een kleine rol is voor de blauwe leeuw. De reclames moeten grappig maar toch duidelijk zijn.

In de reclame spotjes word verwezen naar Hyves. Op hyves komen namelijk gadgets waarmee je een spelletje speelt met de acteurs uit de reclames. Je moet dan proberen je huis te redden van het kwaad waardoor je Hypotheek gered word en steeds lager word.

Werkwijze:

Na het accepteren van het plan, gaan we natuurlijk eerst Jan Mulder en Ellen de Man het ‘slechte’ nieuws vertellen dat hun geen reclame’s meer zullen maken voor de Postbank. We zullen hierna Najib Amhali, Lieke van Lexmond en Humberto Tan benaderen of zei willen meedoen met een reeks grappige reclame’s voor de postbank.

 

Ook zullen we hyves moeten benaderen om de online spellen op de site te krijgen.

 

Met allemaal zal goed gesproken moeten worden, over wat wij willen, en zei willen.

 

 

Inzet van middelen:

 

De inzit van middelen is het populaire hyves, waar we onze doelgroep goed mee kunnen bereiken. Verder gebruiken we de eerder genoemde BN’ers om Nederlandse starters op hyves te krijgen. Die dan ons grappige hyptheek-check spel kunnen spelen.

Globale kosteninschatting:

 

De grootste kostenpost, zijn de 3 BN’ers, waar een goeie deal mee gemaakt moet worden.

Verder zullen w eop hyves een doelgroep bereiken van 2523662 mensen bereiken.

Dit kost per 1000 vieuws 9 euro. De Game op hyves kost dus ongeveer 22000 euro.

Wij schatten dat de BN’ers rond de 100.000 euro per BN’er gaan kosten.

Verder schatten we dat het maken van het reclame filmpje en de game rond de 20.000 euro gaat kosten. Verder kopen we voor 3 miljoen euro zendtijd in, zodat het reclamespotje, goed en veel te zien is.

 

Deze campagne gaat dus rond de 3.350.000 euro kosten.

 

Globale planning:

 

Deze reclame campagne bevat geen lastige dingen. Als BN’ers instemmen, en contracten rond zijn, het reclame spotje is opgenomen, en de game is gemaakt, schatten wij dat daar ongeveer  3 maanden overheen gaat.

 

Beeldmateriaal:

 

Door middle van moodboard, een screenshot met de “ play the game op hyves, zullen we dit plan ondersteunen. Verder zullen we dit plan versterken door een goede duidelijke presentatie neer te zetten.



CONCEPT: Postbank; Hypotheken.

10:19, 30/9/2008  ..  0 comments  ..  Link

De Postbank maakt heel veel reclame voor haar hypotheken. Iedereen kent ze wel Jan Mulder samen met Ellen de Man lapidoth (Het postbankmeisje) die elke keer weer iets positiefs weten te brengen over de hypotheken van de Postbank. Samen met de blauwe leeuw, zou dit het grappig moeten maken.

Toen ze dit duo de reclames van de Postbank lieten maken, was het in het begin grappig. De blauwe leeuw werd een fenomeen, met: ‘Wat is de kracht van de Postbank?’ en als antwoord: ‘GRRAAUWW’.

Het Nederlandse volk nam dit massaal over, en iedereen deed de leeuw wel is na om grappig te zijn.Na een aantal reclames met het duo verder, vinden mensen het storend, worden. De leeuw is niet grapppig meer, en de mensen zijn het duo een beetje zat.

Het is dus tijd om een nieuwe campagne te bedenken,

Aan de campagne middelen ligt het niet, ze adverteren via tvspotjes, kranten,
banners op internet, overal zie je Postbank.

Kortom, de reclamemiddelen pakken wij niet aan, alleen hoe de reclame gemaakt word, het moet van het oudbollige imago af, en hiervoor gebruiken wij de volgende dingen:

De Postbank;hypotheken reclame moet; jonger, vernieuwend, grappig, kort maar krachtig; en een specifieke doelgroep aanspreken.

Doelgroep: 22 t/m 35 jaar, dit zijn de mensen die vaak voor het eerst een huis kopen, en dus een hypotheek nodig hebben.  We zoeken uit wat hun intresses zijn, en spelen daar op in.


 

Hoe gaan we dit aanpakken?
Er komen totaal nieuwe reclame spotjes waar in de blauwe Postbank Leeuw bewaard blijft omdat dit toch iets is waar de Postbank om bekend staat. Jan Mulder en Ellen de Man zullen echter niet meer terug komen in onze nieuwe reclame spotjes.

Wij gaan wel met drie nieuwe acteur  werken in de reclame spotjes. Acteurs die onze doelgroep aanspreken. De acteurs die de rol hiervan gaan vervullen zijn Najib Amhali die bekend is onder heel onze doelgroep. Deze reclame zal worden uitgezonden bij programma’s die door onze hele doelgroep worden bekeken.

Ook Lieke van Lexmond zal een rol in onze reclame campange gaan vervullen. Zij zal velen vrouwen in deze doelgroep aanspreken. Deze reclame spot zal worden uitgezonden in bij echte ‘vrouwen programm’s’.

Humberto Tan zal ons gaan vertegenwoordigen in reclame spotjes tijdens zo genaamde ‘mannen programma’s’. Dit omdat Tan bekend is bij vele mannen en mannen zich intresseren in zijn vak.

De reclames moeten grappig zijn. Waarbij onze acteurs de hoofdrol invullen en er een kleine rol is voor de blauwe leeuw. De reclames moeten grappig maar toch duidelijk zijn.

In de reclame spotjes word verwezen naar Hyves. Op hyves komen namelijk gadgets waarmee je een spelletje speelt met de acteurs uit de reclames. Je moet dan proberen je huis te redden van het kwaad waardoor je Hypotheek gered word en steeds lager word.

MOODBOARD:


(klik voor grote versie!)

TREND: Reclame maken via Narrowcasting

08:34, 24/9/2008  ..  0 comments  ..  Link

Ondanks dat er tegenwoordig steeds vaker reclame word gemaakt door middel van Narrowcasting zie je ook de ouderwetse posters nog in het straatbeeld van Nederland.


Waardoor dit komt is in onze ogen duidelijk. (1) Het is goedkoop. (2) Het valt op. (3) Makkelijk te plaatsen.

Het is verreweg de goedkoopste manier van adverteren. Daarom word het dus nog steeds veel gebruikt.

Wij vinden dit handig, goedkoop en simpel.  Zal jij adverteren via Narrowcasting? Of zou jij eerder voor een nieuwe technologische manier doen?




TRENDS: Internet

10:35, 17/9/2008  ..  0 comments  ..  Link

Een echte trend op het gebied van internet is winkelen op het internet.  Tegenwoordig heeft haast elke winkel wel een website en een webshop. In een webshop  kan je online producten bestellen.

Zelf vinden wij dit erg handig en mkakkelijk. Je hoeft niet helemaal naar een winkel toe om iets te halen. Het is erg makkelijk om te bestellen. En het word gewoon bij je thuis bezorgt. Wat vind jij hiervan? En gebruik jij vaak een webshop?

 



TRENDS: Mode

09:59, 17/9/2008  ..  1 comments  ..  Link

Steeds nieuwe mode bedenken is moeilijk, vaak word oud en gecombineerd. Wat je tegenwoordig heel veel ziet is dat de jaren 80 stijl weer terugkomt. Leggings, in allerlei gekke kleuren, en met een simpel shirt erboven, of een strakke jurk, het kan allemaal.  Hoe gekker je het maakt, hoe beter. Ook de opdrukken zijn heel erg kleurrijk, en wijzen vaak terug naar de jaren 80.

Hier een voorbeeld:

 


Wij vinden deze mode wat minder, alleen als het een legging is met een strak shirtje, of jurkje is het wel oke. Wij zijn benieuwd wat jullie hiervan vinden.



TRENDS: Mobiliteit

09:57, 17/9/2008  ..  0 comments  ..  Link

Met de dure olieprijzen van tegenwoordig, is de benzineprijs de laatste jaren flink omhoog geschoten.  Iedereen zeurt al jaren, maar begint nu echt met actie. Veel mensen laten luxe auto’s in de showroom staan en gaan voor de zuinige kleine modellen.  De zogehete ‘B’ merken slaan hun slag en komen met kleine zuinige auto’s op de markt. Audi, Mercedes, BMW, zien de omzet dalen, omdat veel consumenten maar ook zakelijke klanten, voor de zuinige ‘B’ merken kiezen. En zijn daarom genoodzaakt ook zuinige auto’s op de markt te brengen.

Een voorbeeld van zo’n zuinig ‘B’ merk is de  Fiat Panda, die ook meteen het zuinigst is van allemaal.


Wij zijn van mening dat hoe duur auto rijden ook word, mensen het altijd zullen blijven doen. Het aantal mensen wat dan auto zal rijden, of hoeveel ze zullen rijden zal wel iets afnemen. De regering krijgt volgends ons autorijdend Nederland niet snel achter het stuur vandaan.

Geef jou mening hierover.



TRENDS: Mobiele telefoons / Gadgets

08:32, 17/9/2008  ..  1 comments  ..  Link
  Tegenwoordig is het een trend dat mobiele telfoons steeds meer opties krijgen. De mobiele telefoon die ooit werd bedacht om overall en nergens te kunnen bellen is tegenwoordig een echt gadget.

Tegenwoordig moet een telefoon allerlei opties bevatten van het standard bellen tot bijvoorbeeld tv kijken. Misschien wel het beste voorbeeld van deze ontwikkelingen is de iPhone.

Zelf vinden wij het wel leuk om van een mobiele telefoon een gadget te maken.  Zo is een mobiele telefoon wat meer dan alleen een telefoon. Je heb wat meer aan je telefoon. En tegelijkertijd is het gewoon leuk om te hebben.





Heb jij bijvoorbeeld een iPhone? Of zou jij er best wel een willen hebben? Laat je mening horen.




About Me

Home
My Profile
Archives
Friends
My Photo Album

Links


Categories


Recent Entries

ADVIES: Postbank; Hypotheken
CONCEPT: Postbank; Hypotheken.
TREND: Reclame maken via Narrowcasting
TRENDS: Internet
TRENDS: Mode

Friends

Hosting door HQ ICT Systeembeheer