Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?

PRC

25/11/2011 - Project week 7 e.v.

In het laatste blog was te lezen dat er flink wat onenigheid was binnen de projectgroep. Ik heb echter ook geschreven dat ik er in geloof dat er de tijd die daarop volgde een goede samenwerking mogelijk zou zijn. Dit is uitgekomen. Er zijn natuurlijk nog wel wat kleine dingetjes geweest, maar dit is snel opgelost en uiteindelijk hebben we het nu zo goed als af. Wat ik ook als laatste beschreven heb is dat ik alles samen zou voegen, en er een samenhangend geheel van zou maken. Dit heb ik inderdaad gedaan. Dit heeft mij enorm veel tijd gekost, want het was toch al een aardig groot geheel. En alles moest doorgelezen worden, en op elkaar afgestemd worden. Toch ben ik blij dat ik dit gedaan heb, want achteraf was er duidelijk te zien wat er precies nog miste en was het een beter geheel dan daarvoor. Daarna moest de SWOT gemaakt worden. Dit hebben Landy en Pascalle geregeld, maar dat was niet zo'n grote klus. Omdat het eigenlijk gewoon een samenvatting was van de analyses. Daarna hebben Richard en ik op dinsdagochtend bij het hotel onze eerste enquêtes afgenomen. Dit schoot toen niet erg op. Bij de balie wisten ze ons te vertellen dat het een erg rustige ochtend was en hierdoor hadden we na 2 uur maar 5 mensen die de enquête ingevoerd hadden. Pascalle en Landy zijn de dag daarna nog terug gegaan, en troffen het beter. Uiteindelijk hebben we ongeveer 25 enquêtes gedaan. Richard en ik hebben toen een Excel-bestand gemaakt waarin alle resultaten ingevuld konden worden. Richard heeft er in die week ook voor gezorgd dat er een conclusie klaar was van de analyses van de recensies van het eigen hotel, en van de concurrenten. Er moesten vanaf toen dus eigenlijk alleen nog maar adviezen geschreven worden. In eerste instantie hadden Richard en ik de optie van de Goodiebag uitgewerkt. En daarna wat vage ideeën over een eventueel service evaluatie beleid. De week daarna bleek dat we de dagen 9 en 10 uit de map op een verkeerde manier hadden geïnterpreteerd, en dat we eerst meerdere opties moesten bedenken. Van die opties moesten we er twee kiezen, en die moesten we verder uitwerken. Pascalle en Landy hebben toen nog meer opties bedacht. Uiteindelijk zijn we toch tot de conclusie gekomen dat de opties van Richard en mij de twee handigste waren en hebben wij die verder uitgewerkt. Het plan was toen vorige week qua inhoud klaar. Deze week is er gewerkt aan de lay-out, de samenvattingen, bronnenlijst en bijlagen. Daarnaast hebben we een opzet van de presentatie gemaakt, die nu ook zo goed als uitgewerkt is. We zijn volgens mij helemaal klaar voor maandag, en we hebben een paar leuke dingen om de presentatie net wat leuker en origineler te maken dan de rest.
Comments (0) :: Post A Comment! :: Permanent Link

25/10/2011 - Project week 5 & 6

Ik ben vergeten om na de afgelopen week een nieuwe blog te schrijven over de voortgang in ons project. Vandaar dat ik nu de beide projectdagen in één blog zet. Het laatste wat in mijn blog stond was over het maken van de meso-analyse. We hebben daar toen commentaar op gehad, en er waren best wat dingen waar nog wat op aan te merken was. Richard is daar vooral druk mee geweest in de week die daarop volgde. We hebben toen die week de verbeterde meso-, en de macro-analyse ingeleverd. Dit was echter in eerste instantie fout gegaan met de mail. Komende week zal dit dus pas echt goed nagekeken worden. We zijn gister ook naar de Manager van het NH-hotel geweest voor een interview. Dit met het oog op het maken van het 7s-model en om een beeld te kunnen krijgen van de organisatiecultuur (dag 7). Ik vond dit een heel fijn gesprek. We hebben alle vragen die we hadden kunnen stellen, en hier ook goed antwoord op gekregen. Er waren nog een paar gegevens die we nodig hadden voor de interne analyse (cash-flow, rendement etc.). En ook deze gegevens krijgen wij binnenkort opgestuurd via de mail. Na het interview zijn we naar school gegaan om het interview uit te werken en het 7s-model in grote lijnen te maken. We hebben toen een nogal heftig gesprek gehad over de werkhouding van elkaar. We waren het niet helemaal met elkaar eens op bepaalde gebieden. We hebben toen besloten om even weer in twee groepen te werken. Richard en ik om de enquete verder op te stellen, en Pascalle en Landy om verder te gaan met het 7s-model. Toen dat klaar was hebben Richard en ik besloten om nog even naar hun toe te gaan, om het nog even uit te praten. Uiteindelijk is dit volgens mij goed gelukt, behalve dat Richard niet bij dit gesprek aanwezig was, omdat hij gelijk aan het begin boos weggelopen is. Het leek mij toen niet slim om daar gelijk achteraan te gaan, en ik heb toen zelf nog een hele tijd met Pascalle en Landy om te tafel gezeten. We hebben toen echt een goed gesprek gehad, en in mijn opzicht is alles nu duidelijk en opgelost! We hebben daarna de taken weer verdeeld. En omdat een van de punten van kritiek was dat het nog onsamenhangend was hebben we besloten dat ik (als eindverantwoordelijke voor de inhoud/spelling) alles bij elkaar zou voegen er een geheel van zou maken. Hier ga ik vandaag mee beginnen. Mijn plan is om een inhoudsopgave te maken, van alles wat we nodig hebben. En dan gewoon zoveel mogelijk invullen, en ook op zo'n manier invullen dat alles weer een geheel is, in plaats van een verzameling van ingevulde dagen. Volgens mij zijn we na komende week voor een heel groot deel klaar met ons project. We hebben dan ongeveer tot dat 6á 7 af, en compleet in één bestand. Wat ons daarna alleen nog rest is het maken van een SWOT (deze hebben we al voor een groot deel af) en het verzinnen van de verschillende adviezen. Ik denk dat dit een goed project kan worden als dit is afgerond, en ik denk dat de samenwerking ook erg goed zal verlopen in de komende tijd.
Comments (0) :: Post A Comment! :: Permanent Link

3/10/2011 - Project week 4

Week 4. Richard en ik zijn bezig geweest met de MACRO-analyse, en Landy en Pascalle zouden ervoor zorgen dat de MESO-analyse af was. Daarnaast heeft Landy, zoals gezegd, gemaild voor de gegevens die we nog nodig zouden hebben voor dag 3. Hier hebben we inmiddels antwoord op: De organogram is binnen, de rest van de gegevens komt in de loop van de week. De MACRO-analyse die Richard en ik gemaakt hebben was achteraf nog lastiger dan verwacht. Je bedenkt allemaal mogelijke trends, en andere belangrijke ontwikkelingen, maar daarna moet je die nog kunnen onderbouwen aan de hand van cijfers. We hebben deze week dan ook heel veel de site van het CBS afgespeurd. Vooral Demografisch was lastig, omdat het moeilijk is om gegevens te vinden die ook relevant zijn voor ons project, en ons hotel. Ik reken hierbij dan ook nog wel op enig commentaar. Richard en ik hebben in de tussenuren hier op school gewerkt aan de DESTEP. Die hebben we toen zo goed als af gekregen. Ik heb zelf thuis nog wat gewerkt aan de P, en Richard heeft thuis nog wat gewerkt aan de lay-out. Binnen de groep ontstaan een beetje twee groepen. Richard en ik doen ons werk, en Landy en Pascalle doen hun taken. Het overleg tussen de groepen vind ik te weinig. We hebben gezamelijke momenten, waarin we de taken verdelen en overleggen hoe we het ongeveer willen hebben, maar het werk zelf gebeurt nog te afzonderlijk. Hier wil ik iets in veranderen. Ik hoop dat we de taken voor de komende week dan ook wat meer kunnen mixen, zodat we de cohesie in de groep iets verbeteren. Overigens heb ik het idee dat zowel ik en Richard, als Pascalle en Landy hun werk goed uitvoeren. Dit hoeft dus geen problemen te veroorzaken. Op naar week 5, waarin de interne analyse aan bod zal gaan komen.
Comments (0) :: Post A Comment! :: Permanent Link

14/9/2011 - Project week 3

Deze week hebben wij commentaar gekregen op het Plan van Aanpak. Het waren vooral kleine dingetjes, en dat is natuurlijk heel mooi. We hebben ze verbeterd en nog wat gepraat over de eventuele enquetes en interviews die we willen houden. Aan de hand daarvan heeft Landy een mailtje gestuurd naar het hotel. Met de vraag om toestemming voor die enquetes en interviews. We waren heel blij toen de reactie kwam dat dat goed was. Ik heb aan het einde van de week het hele Plan van Aanpak en de verbeteringen weer gecontroleerd op de spelling en inhoud. Het is volgens mij een mooi geheel. Verder hebben Richard en ik een begin gemaakt aan de volgende dag van de projectmap. We zijn op zoek gegaan naar de uitgangspunten van de organisatie. Hoewel we een paar gegevens niet hadden hebben we het grootste deel af gekregen. Dit geeft ons in de volgende week weer iets meer rust. Voor die paar gegevens die we niet hebben heeft Landy weer een mailtje gestuurd naar het hotel. We hopen dat ze ons die gegevens kunnen verschaffen, en anders moeten we daar even een oplossing voor bedenken. De samenwerking verliep ook deze week erg goed. Ik heb geen problemen ondervonden! Dus dat gaat helemaal de goede kant op. Volgende week begint het echte werk, dus even afwachten hoe dat gaat worden.
Comments (0) :: Post A Comment! :: Permanent Link

8/9/2011 - Project week 2

Na een beetje zinloze eerste week is de tweede week zeer zinvol geweest. We hebben, nadat we maandag de projectmappen kregen, gelijk een afspraak gemaakt met het NH-Carlton hotel in Amsterdam. We konden hier gelijk dinsdag terecht, en het was een heel leuk gesprek. We hebben met de assistent-manager gesproken en halverwege het gesprek kwam de manager ook nog even langs om zich voor te stellen. Ze waren allebei zeer enthousiast over het project en zullen ons dus ook, waar nodig, steunen door middel van gegevens en gesprekken. Na het gesprek hadden wij een duidelijk beeld van de verwachtingen vanuit het hotel en hadden zij een beeld van het project. We zijn toen de dag daarna (woensdag) bijeen gekomen om de grote lijnen van het Plan van Aanpak uit te zetten. Dit ging zeer voorspoedig. We kenden elkaar nog niet van vorig jaar dus dit was eigenlijk de eerste keer dat we er echt achter kwamen hoe iedereen werkt. Ik was hier zeer over te spreken, we hebben goed overleg gevoerd over verschillende punten en uiteindelijk hebben we een mooi resultaat opgeleverd. Dit heb ikzelf, zoals afgesproken, op inhoud en spelling gecontroleerd en naar Pascalle gemailt. Die heeft er toen voor gezorgd dat het voor 12.00u naar dhr. Roelofs gemailt was. Conclusie, een hele productieve week waarin de grote lijnen voor het project bedacht zijn. We hebben een goede stap gezet naar een mooi strategisch plan.
Comments (1) :: Post A Comment! :: Permanent Link

4/9/2011 - Project week 1

Week 1 van het project. Deze week is altijd een van de lastigste weken. Je moet je project op poten zien te krijgen. We hadden deze week nog geen projectmap. Hierdoor was het lastig inschatten wat er precies van ons verwacht werd. Wel is ons aangeraden gelijk een bedrijf te zoeken. We hebben twee opties gevonden. Voordat we daar verder mee in gesprek gaan willen we eerst in de projectmap bekijken wat precies de bedoeling is. Onze opties zijn: - NH-Hoteles Amsterdam - De Rading, jeugdzorg Utrecht. Voor het NH-hotel kent Landy de assistent-manager. Dit geeft ons een goede connectie binnen het bedrijf. Verder is mijn vader werkzaam bij de Rading, wat ons ook voor dit bedrijf een goede ingang kreeg. Verder is er over de eerste week niet veel te zeggen. Als we maandag de projectmap krijgen zullen wij verder plannen maken over de verdere voortgang van het project. Bram Kodde 2MER2
Comments (0) :: Post A Comment! :: Permanent Link

About Me



«  October 2017  »
MonTueWedThuFriSatSun
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 

Recent Posts

• Project week 7 e.v.
• Project week 5 & 6
• Project week 4
• Project week 3
• Project week 2

Links

• Home
• View my profile
• Archives
• Friends
• Email Me

Friends

Hosting door HQ ICT Systeembeheer