Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?
stage Kristianne Home | Profile | Archives | Friends
Stage Kids and Science

De laatste lootjes22/1/2007

Het eind van de stage nadert. Om eerlijk te zijn vind ik dat wel lekker. Er komen toch meer aspecten binnen het bedrijf die ik anders zou willen zien. Maar als stagiair heb je er minder invloed op. De tijd van verslagen maken is nu aangebroken, waar ik het wel erg druk mee heb. Het eindverslag voor Kids and Science en het procesverslag zijn nu in de maak. Door het een beetje af te wisselen probeer ik het toch nog leuk te houden, maar echte werkzaamheden voor Kids and Science doe ik nu niet meer. Eigenlijk heb ik nu dus weinig te melden. Morgen een dagje NOT voor wat contacten, daar heb ik wel erg veel zin in! We hebben ook vorige week een MSN adres van Kids and Science geopend om meer contact met de jongeren te houden op een manier die zij veel gebruiken. Nu maar afwachten of het hen aanspreekt. Ben benieuwd.

0 Comments | Post Comment | Permanent Link

verandering in onderzoek12/12/2006

Met de naderende Ideemarkt stijgt de spanning elke dag een stukje meer. Waarschijnlijk bij de kinderen, maar vooral ook bij ons! Voor een perfect geregelde dag, van de eerste tot de laatste minuut, moet alles goed doordacht zijn. Hiervoor zijn we nu de puntjes op de i aan het zetten. Maar dat is wel erg leuk, ik heb echt al zin in vrijdag!

Echter moeten er meer dingen gebeuren tijdens de stage. Op dit moment ben ik een beetje vastgelopen met het onderzoek. Voor de geplande creatieve sessie heeft het grootste deel van de deelnemers afgezegd, zodat ik de sessie moest afblazen. Heel erg jammer natuurlijk en vooral omdat ik nu een andere oplossing moet zoeken. De beslissing die ik, samen met mijn stagebegeleidster genomen heb, is om nog een aantal extra interviews te houden. Aan de hand van die interviews zal ik een aantal nieuwe ontwerpen maken en deze in een later stadium laten beoordelen in een sessie. Op deze manier hoop ik dezelfde informatie, misschien nu nog wel beter te verkrijgen. Dus nu weer druk aan de slag.

0 Comments | Post Comment | Permanent Link

Nieuw bericht!1/12/2006

Het leukste aan deze stage zijn toch de activiteiten die niet direct in verband staan met het onderzoek van de stageopdracht. Op dit moment ben ik druk bezig met het onderzoek. De interviews zijn nu achter de rug, dus op naar de creatieve sessie!

Na de interviews komen er al een hoop leuke dingetjes naar voren. Aspecten die bij de verschillende interviews steeds terugkwamen. Daar zit wel waardevolle informatie in. Na de intervisie van deze week heb ik mij een aantal dingen voorgenomen. Ten eerste maak ik een duidelijke activiteitenlijst, zodat alle punten die ik moet doen behandeld worden, de minder leuke ook. Ten tweede om alles met Jitske (mijn collega) te bespreken over het onderzoek. Op deze manier deel ik voor mijn gevoel de verantwoordelijkheid, door andere meningen te horen.

Naast het onderzoek staan er ook elke week een hoop activiteiten op de agenda. Er zijn nu steeds meer gesprekken met scholen om het programma te verkopen. Ook komt De Haagse Ideemarkt steeds dichterbij, waar veel voor voorbereid moet worden. Maar het allerleukste aan de komst van de Ideemarkt zijn de beginnende zenuwen van de kinderen. Hoe ze hun idee het leukst verkopen en welke voorbereidingen ze moeten treffen. Elke donderdag zijn we daar nog op school voor de voorbereidingen en “Het Spreekuur”. Ik vind het contact met de kinderen nog het allerleukste.

 

0 Comments | Post Comment | Permanent Link

het programma in werking10/11/2006
De afgelopen drie weken zijn we bezig geweest met de uitvoering van het programma op de vrije school. De kinderen kregen allemaal een week Kids and Science. Dit hield voor hen in dat ze zich voor een week uitvinder mochten noemen. De week begint met een uitleg over het bedenken van uitvindingen, wat een vernieuwing is en aansprekende voorbeelden voor de kinderen. Wel is belangrijk in de gaten te houden dat ze ook even in groepjes gaan werken of iets dergelijks, omdat de kinderen een concentratie spanningsboog van ongeveer 10 minuten hebben. Ik heb gemerkt dat dit echt erg weinig is en dat je dus goed moet weten wat je gaat vertellen. Verderop in de week mogen de kinderen zelf een idee verzinnen en deze presenteren. Natuurlijk kunnen niet al deze ideeen door en uitgewerkt worden, wat niet betekent dat een kind er niet meer mee door kan gaan. De klas stemt na de presentaties op de ideeen die zij het best vinden. Hierna worden groepjes gemaakt met de beste ideeen en gaan de groepjes het idee uitwerken, wat dingen uitzoeken en het uiteindelijk presenteren aan hun eigen klas en nog een andere klas voor een frisse blik. Vooral de eerste week was erg intens met de kinderen. Deze week hebben wij eigenlijk de klas grotendeels overgenomen en het programma gedraaid. Dit was heel erg leuk.Ik vond het vooral erg leuk om de groei van de kinderen te zien gedurende de week. Sommigen zitten in het begin van de week nog wat te vervelen, maar worden helemaal enthousiast bij het uitzoeken en uitwerken van het idee. Er is dan een grote verandering bij de kinderen te zien. Ze gaan inzien dat ze een grote bron van ideeen zijn, en als ze doorzetten echt iets kunnen veranderen. nu moeten de kinderen het idee verder uitwerken en op de ideemarkt presenteren aan studenten en docenten van de Haagse Hogeschool. Erg spannend en dus na een week nog niet afgelopen.. Op naar de ideemarkt!!
0 Comments | Post Comment | Permanent Link

Eindelijk weer een bericht!18/10/2006

Het heeft even geduurd, maar hier is dan weer een berichtje! Het is de bedoeling dit goed bij te houden, zodat je altijd het proces kan volgen. Maar nu even een update van de afgelopen weken. Inmiddels is mijn plan van aanpak af en de literatuurstudie bijna. Ik vind het wel erg moeilijk een balans te vinden tussen de stageopdracht en het werk dat gedaan moet worden. Vorige week is ook mijn stagebegeleider (Theo) langsgeweest, die ik ook deze kwestie voor heb gelegd. Volgens hem is het 50/50, dus is het handig om er speciaal rekening mee te houden in de weekplanning zodat iedereen weet waar hij aan toe is. Deze week heb ik dit al in praktijk gebracht, zodat ik voldoende tijd heb gehad voor het onderzoek. Om een beetje duidelijkheid te scheppen in dit bericht zal ik eerst iets over vorige week vertellen. Maandag hadden we nog de tweede dag van de st.Michaelsconferentie. Dit is een dag waarop leraren (ongeveer 600) van verschillende vrije scholen bij elkaar komen voor ontmoeting en praten over het vak en onderwijs. Voor velen is dit weer een dag waarop men even bij kan tanken. Kids and Science verzorgde een workshop, waar 6 leraren aan mee deden. Het was erg leuk om van de leraren te horen wat zij van het programma dachten en hoe zij het zelf ervaarden om nu een opdracht uit te voeren. Verder zijn we zijn erg druk bezig geweest met het zoeken naar scholen om het programma bij uit te kunnen voeren. Want geen school betekent geen geld. Vrijdag hebben we twee leerlingen begeleid naar Rotterdam om hun idee uit te werken. Op de Hogeschool Rotterdam was een student die hen hielp bij het ontwikkelen van de WakeUp GoodMorning. Dit idee trilt je 's ochtends uit bed, zodat je je nooit meer zal verslapen. Na het harde werken kregen de jongens een lunch en een rondleiding door de school vol noops (dit woord hadden de jongens verzonnen voor de nerds zodat ze niet wisten dat het over hen ging).

Deze week zijn we dan eindelijk begonnen met het werkelijk uitvoeren van het VOV!programma, waarin de kinderen een week uitvinder mogen spelen. Het begin was moeilijk, omdat we de klas niet kenden en het moeilijk was de aandacht van de kinderen vast te houden. Maar nu de kinderen inmiddels echte ideeen hebben en met de uitvoering bezig zijn, zijn het ware ideefabriekjes geworden. Dit is echt heel leuk om te zien, ze werken samen aan een product dat ze allemaal zo goed mogelijk willen maken, zodat ze er ooit heel rijk mee zullen worden. Ik heb gemerkt dat zodra wij een goed schema hebben met wat we willen vertellen en dit goed afwisselen met opdrachten, het veel makkelijker gaat. De kinderen hebben nu nog twee dagen om met de groep een goed product en goede presentatie te hebben. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk allemaal wordt.

Groetjes

0 Comments | Post Comment | Permanent Link

20 september20/9/2006

Welkom op mijn weblog!

Nu ik al even begonnen ben met stage lopen, zullen jullie het wel erg leuk vinden iets te lezen over wat ik tot nu toe gedaan heb. Als eerste zal ik vertellen wat mijn opdracht nu precies is. Ik zal de gebruiksvriendelijkheid van de website onderzoeken, en dan vooral hoe de kinderen en docenten ermee omgaan. Maar nu reist de volgende vraag, wat is Kids and Science?

Kids and Science leert jongeren wat wetenschap en technologie nou eigenlijk inhoudt, welke rol het speelt in hun leven en hoe belangrijk het voor ze zal zijn in de toekomst. Wat ze ook doen, wat voor werk ze ook kiezen, bijna alles zal afhankelijk zijn van wetenschap en technologie.

We helpen de jongeren ook om zelf ideeën te ontwikkelen om de wereld om hen heen verbeteren. Al snel realiseren ze zich dat ook zij, met hun verbeelding en energie en wat ondersteuning van ons, wetenschap en technologie kunnen gebruiken om het leven te verbeteren.

Deze weken ben ik al druk bezig geweest met de site (die kunnen we nu helemaal zelf onderhouden door les te hebben gehad van een oostenrijker) en de handleiding voor leraren. Heel spannend dus allemaal. Dit was het wel weer even voor nu. Tot later!!

Liefs

0 Comments | Post Comment | Permanent Link
Hosting door HQ ICT Systeembeheer