Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?
Actuele Kunst

Home - Profile - Archives - Friends

Posted on 10/11/2009 at 13:21 - 3 Comments - Post Comment - Link



1. Is het een schilderij, een sculptuur, een foto, installatie, video, een ets, een bouwwerk?
Het is een schilderij.
2.Wat zijn de afmetingen?
325x193 inch
3. Wat is de titel/naam van het werk.
Duel
4. Wat is de naam van de maker?
Barnaby Furnas
5.Wat is de datum van ontstaan?
2004
6. Waarvan is het gemaakt? Is het olieverf, krijt, waterverf, tempera? Is het van papier, wat is de drager van de afbeelding dus: Is het geschilderd op een paneel (hout) of op textiel?
Het is van olieverf en waterverf op canvas gemaakt.
7.Waar is het ontstaan?
Obekend
8. Ligt het beeldvlak of staat het juist?
Het staat.
9. Is het misschien ovaal of heeft het een andere vorm?
Nee, het is gewoon rechthoekig.
10. Werkt het kader (meestal de lijst) als een afsnijding ten opzichte van wat er binnen het kader te zien is?
Ik denk het niet want er is duidelijk een midden.
11. Er is niet alleen sprake van een fysieke begrenzing. Je zou ook een onderscheid kunnen maken tussen kaderbevestigende en kaderontkennende kunstwerken. Is het werk dat jij hebt gekozen kaderbevestigend of kaderontkennend? Motiveer.
Ik denk dat dit kaderbevestigend is omdat er in het midden lijnen te zien zijn zie in de zelfde richting zijn als het kader, waardoor het langer lijkt.

12. Heeft de maker zich bediend van plans om diepte te suggereren? Motiveer.

  1. Waarschijnlijk wel, er is duidelijk een ondergrond en er is gebruik gemaakt van overlapping en afsnijding.

    13. Heeft hij overlapping gekozen? (Motiveer, zie pag. 81-91)
    Ja, vooral de vuurwerkachtige verspatten overlappen elkaar, en de in het middenstaande voorstelling ( twee mannen )overlapt het onderste vlak waardoor het dus dichterbij lijkt te staan en ergens op komt te staan waardoor er diepte wordt gesuggereerd.

    14. Is er een duidelijk verschil waarneembaar tussen grote figuren (dichtbij) en kleine (ver weg)? Motiveer.
    Het is niet heel duidelijk maar onderaan lijkt het alsof er een bloemenveld is dat kleiner is en verder weg lijkt dat het voorwerp dat in het midden staat.

    15. Heeft hij misschien diepte gesuggereerd door licht/donker contrasten? Motiveer.
    Ik denk het wel, de achtergrond is veel lichter dan de wat er in de voorgrond is afgebeeld waardoor de achtergrond ook verder weg lijkt.

    16. Schepte/onscherpte contrasten? Motiveer.
    Die zie ik niet

    17. Lineair perspectief? Motiveer.
    Nee, er zijn geen contouren of heel duidelijke lijnen omdat het vooral op verfspatten lijkt.

    18. Kleurperspectief (pag. 99-112 en 121)? Motiveer.
    Er is een kleurperspectief, in de voorgrond zijn donkere kleuren gebruikt en de achtergrond is licht en helder.

     

     

     

     

    19. Hoe karakteriseer je de contouren van het werk? Geeft van elk soort contour een voorbeeld. (zie pag. 63-65)

    Ik weet niet precies hoe ik deze vorm van contouren kan noemen, maar ik denk dat vloeiende contouren er het beste bij past omdat de vormen vloeiend zijn maar niet stak of brokkelig.

    20. Maak een plattegrondje van de voorstelling. Je tekent dus de voorstelling alsof je er boven hangt en op het tafereel neerkijkt. Let op: dus geen sterk vereenvoudigde tekening van het werk of een contourlijn langs de omtrek van de voorstelling.

    komt er nog aan.

    21. Is er sprake van ordonnantie in het werk? Zo ja welke? Motiveer.

    ja, er is te zien dat er een voorgrond en een achtergrond is, vooral bij het soort van bloemenveld zie je diepte, vooraan is het donkerder en verder zie je meer kleur.

    22. Beschrijf de compositie van het (kunst)werk. Zie o.a. pag. 66-76 van Hardop Kijken waarin maar liefst 10 verschillende soorten composities zijn beschreven. Het kan zijn dat de compositie er van jouw kustwerk niet bijstaat. Beschrijf de compositie dan zoals die is.

    De composite is verticaal, als je het werk zou omkeren zou het namelijk horizontaal worden, dus het is niet centraal.

    23. Maak een compositietekening van het werk, scan deze in en plaats het op je blog.
    komt er nog aan.


    24. Zijn er verschillende toonverschillen te ontdekken in het werk? Motiveer.
    Ja, onderaan zijn de tonen veel donkerder en meer met zwart gemengd, naar boven toe zijn de kleuren helderder,

    25.Is het een ruimtelijk beeld? Zo ja waar?
    nee

    26.Is er sprake van plasticiteit? Zo ja waar?
    Nee

    27.Kent het beeld convexe vormen? En concave vormen? Zo ja waar?
    Nee, er is niets hol of bol

    28.Is er sprake van kleur-tegen-kleurcontrast? Zo ja waar?
    Ja, bijvoorbeeld van het rood tegen het blauw

    29.Is er sprake van complementaire kleurcontrasten? Zo ja waar?
    Nee

    30.Is er sprake van analoog kleurgebruik? Zo ja waar?
    ja, onderaan in het soortvan bloemenveld zijn paarse,rode, roze en oranje tinten te zien.

    31.Is er sprake van kwaliteitscontrasten? Zo ja waar?
    Ja, bij de roze en rode verfspattend op het blauw.

    32.Is er sprake van spectraalkleuren? Zo ja waar?
    ik denk het niet

    33.Is er sprake van koud-warmtecontrast? Zo ja waar?
    Ja, het rood op blauw.

    34.Is er sprake van oppervlaktekleuren? Zo ja waar?
    Dat is moeilijk te zeggen want je weet niet precies wat het voorstelt, als de gekleurde vlekjes onderaan, die op aan een bloemenveld doen denken, ook echt bedoeld zijn als bloemenveld dan wel.

    35.Is er sprake van verschijningskleuren? Zo ja waar?
    Waarschijnlijk wel, als er met het blauw inderdaad de lucht wordt bedoelt.
    36.Is er sprake van kleurperspectief?
    Ja, de ondergrond is donkerder dan de achtergrond.

    37.Is er sprake van cerebraal, impressief kleurgebruik of expressief kleurgebruik? Zo ja waar? Dat is moeilijk te zeggen omdat het zoiezo al onduidelijk is wat er wordt afgebeeld,het lijkt op twee mensen die in een veld staan met een soort van vuurwerk om het ''duel'' aan te geven. De mensen hebben wel een kloppende huidskleur, de lucht is blauw en het gras is groen ( met bloemen?) Dus ik denk dat het kleurgebruik cerebraal is.

    38.Heeft de schilder zich bediend van optische kleurmenging? Zo ja waar?
    Nee

    39.Is er sprake van licht op zichzelf? Claire obscuur? Zo ja waar?
    Nee

    40.Is er sprake van strijklicht. Zo ja waar?
    Nee

    41.Zou je kunnen spreken van toneelbelichting? Motiveer. Nee, er is namelijk ook geen schaduw te zien.

    42.En spiegeling? Is dat ze zien? En waar dan?
    Nee

    43.Is er nog sprake van lichtsymboliek? Zo ja waar?
    Nee

    Ik denk dat ik maar op zoek ga naar een nieuwe site voor een blog, want hij zet er staat ongevraagd zelf cijfers voor slaat regels over etc.


Hosting door HQ ICT Systeembeheer