Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?
Leads genereren

Description

Lead generatie zorgt voor de groei van uw organisatie.


My Links

» Home
» My Profile
» Weblog Archives
» Friends

Leadgeneratie business boomt en levert veel leads

Waar bedrijven snijden in de kosten doen zij dit niet bij het uitbesteden van leadgeneratie om nieuwe leads te verkrijgen. Waarom niet?

Een normaal marketingabonnement bij een leadprovider kost al snel € 3000,- wat gelijk staat aan de salariskosten van één maand van een marketingmedewerker. Hierbij gaat de leadprovider een volledig marketingproces inrichten en zorgen dat er leads gegeneerd kunnen worden. Vervolgens wordt er nog een bedrag per lead betaalt aan de provider. De criteria van de leads wordt bij de beste leadproviders meegenomen in het kwalificatieproces van de leads. De zwaarte van de criteria is medebepalend voor het bedrag wat per lead dient te worden betaald. Dit geldt ook voor de exclusiviteit. Stel dat een lead maar één keer wordt doorverkocht, dan is de succes rate van de verkoper vele malen groter, dan dat de lead vijf keer wordt doorverkocht.

Wens van de verkoper
De verkoper die leads aangeleverd krijgt, is niet altijd betrokken bij de selectie van de leadproviders. Maar de verkoper in kwestie wordt wel geacht met de aangeleverde leads zijn omzet te moeten scoren. Sterker gesteld de verkoper zijn inkomsten hangen af van degene in de organisatie die verantwoordelijk is voor de afspraken. Helemaal erg wordt het wanneer een inkoper is die puur op basis van prijs gaat kopen. We hebben het hier over een essentieel strategische samenwerking, waarbij partijen op elkaar ingespeeld moeten raken. Goedkoop is dan al snel duurkoop. De concurrent betaalt misschien wat meer voor de leads, maar krijgt deze exclusief aangeleverd. Kortom, de verkoper is King! Bedrijven die de leads meerdere malen verkopen, hebben geen interesse de verkoper zijn succes. Dit is anders wanneer de verkoper betrokken is in het selectieproces. Dan zal de verkoper in kwestie kiezen voor de iets duurdere, maar exclusieve leadprovider. In de praktijk komt het steeds vaker voor dat de partijen die de leads vijf keer verkopen, het afval willen kopen van de exclusieve leadproviders. Waarom? De criteria van de exclusieve providers zijn veel strikter. Daardoor ontstaat er afval, wat door de algemene providers als ‘goud’ verkocht kan worden.

Meer informatie: http://www.ererondje.nl/zakelijke-dienstverlening/leadgeneratie-is-onderdeel-van-4-ps-in-marketing/


Posted: 14:19, 27/2/2015
Comments (0) | Add Comment | Link

Hosting door HQ ICT Systeembeheer