Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?
De internetlessen Home | Profile | Archives | Friends

Zoekmachines15/10/2007

Het onderwerp van de les was 'zoekmachines'. Iedereen heeft wel eens met zoekmachines gewerkt, en zo niet...dan wordt het eens tijd dat ze die gaan ontdekken.

Met behulp van een zoekmachine kun je bijna alles vinden waarnaar je maar op bent. Van de titel van een film tot de hele werking van bijvoorbeeld de 2e Kamer. Maar een groot probleem is: "Op internet kun je alles vinden, maar de vraag is vaak waar". Je zoekt vaak naar een speld in een hooiberg. In dit geval naar een 1- of een 0'tje in een digitale hooiberg. Om dit op te lossen is het belangrijk dat elke site wordt voorzien van zogenaamde Metatags, dit zijn bepaalde woorden die vermeld worden in HTML-codes waarop gezocht wordt met behulp van bijvoorbeeld Google. Des te uitgebreider en exacter de Metatags zijn van een bepaalde site, des te beter hij gevonden kan worden. En dit is natuurlijk het uitgangspunt voor de meeste websites: gevonden worden.

Maar er zitten ook negatieve kanten aan zoekmachines. Zo kun je er veel correcte informatie op vinden, maar steeds vaker komt het voor dat er privezaken van mensen op worden gezet. Iemand kan zonder enige moeite jouw hele leven op internet zetten. Maar jijzelf moet ook oppassen met wat je allemaal op het internet plaats, bijvoorbeeld op forums. Iedereen kan namelijk deze informatie over jou vinden en lezen. Mensen uit je omgeving, maar ook toekomstige werkgevers. Deze kunnen jou dus in feite van top tot teen onderzoeken op wat je allemaal uitvoert op het internet; op welke pagina's je komt, met welk soort vrienden je omgaat, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
De conclusie is dus: Let op wat je allemaal op het net plaatst!

0 Comments | Post Comment | Permanent Link

Gesneuveld voor een paar dagen15/10/2007

Tsja...deze les kon ik er niet bij zijn. De verkoudheid en hoofdpijn hadden me donderdagmiddag getroffen, en hier was ik vrijdag nog niet van opgeknapt.

Maar na een beetje navragen heb ik toch kunnen achterhalen wat we tijdens deze les behandeld hebben, het onderwerp was zogenaamde 'Virale marketing'. Geen idee wat dit inhield, maar na een beetje speurwerk was mij duidelijk dat het bijvoorbeeld om een filmpje of spelletje gaat. Deze staat dan op een site geplaatst, en de enige manier om dit spelletje te kunnen spelen of om het filmpje af te kunnen draaien is het doorgeven van een mailadres van een vriend of familielid. Dit is een zeer goede manier om aan emailadressen te komen, want als het bijvoorbeeld een leuk spelletje is wordt dit snel naar anderen doorverteld met als gevolg dat er steeds meer mensen het spelletje gaan spelen. Meer mensen betekend meer emailadressen.

Met een zeer uitgebreide database aan emailadressen is het voor een bedrijf zeer makkelijk om bijvoorbeeld zijn nieuwe dienst of product bekend te maken aan de burgers. En daarnaast is het nog eens extreem goedkoop.

Groeten,
Les

0 Comments | Post Comment | Permanent Link

DM-email15/10/2007

Tijdens de middageditie van de tweede les zijn we dieper ingegaan op het toepassen van direct mail met behulp van e-mail. We hebben enkele voorbeelden gepresenteerd gekregen, en moesten daarna zelf aan de slag: "Maak de lay-out hoe volgens jou een dm-email eruit zou moeten zien om je product of dienst het beste te kunnen promoten". Ons product was een autofabrikant. Er kwamen veel verschillende versies uit de hoge hoed, de ene nog beter dan de andere.

Mijn groepje koos ervoor een ludieke auto te kiezen: de AIXAM...beter bekend als een oma-bakkie. De titel van de DM luidde ongeveer zoiets als "Wij zijn alles behalve snel, maar we komen er wel". Weet m niet precies meer, maar zo ongeveer was hij.

Het was een leerzame les, met name door de presentatie die we van de lerares voorgeschoteld kregen. Daarnaast konden we onze opgedane kennis van de afgelopen jaren over DirectMail goed toepassen in deze opdacht. Welk kwamen we erachter dat er meer verschillen zijn tussen gewone DM en DM-email. De lay-out bijvoorbeeld, en tevens maak je veel minder gebruik van tekst. De informatie moet kort en bondig, en de uitstraling moet veel beter opvallen.

Het was dus een zeer leerzame les. Op naar volgende week!

0 Comments | Post Comment | Permanent Link

De 1e internetles15/10/2007
Nou, de 1e 'internetles' zit erop. Het is nog niet helemaal duidelijk wat we precies gaan leren, maar het hoofdonderwerp is 'Nieuwe media'. Dit interesseert mij wel omdat ik tijdens mijn afstudeerstage me hierop wil gaan richten.

De eerste opdracht die we hebben gekregen is het opzetten van een eigen blog, waarop we ingaan op zaken die behandeld zijn in de les. De bedoeling is dat we elke week een stukje schrijven over een onderwerp dat is behandeld tijdens de les. Dus allereerst heet ik je welkom op mijn weblog, houdt 'm de komende weken in de gaten...want wie weet wat je er allemaal van kan leren.

Nu is het afw88 hoe het verder zal gaan lopen, ik houd je op de hoogte.

Tjauw!
0 Comments | Post Comment | Permanent Link
Hosting door HQ ICT Systeembeheer