Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?

Social Media Blog

Enquêtes

20:16, 27/3/2013 .. Link
Enquêtes worden vaak gebruikt binnen de social media. Vooral om te kijken hoe de doelgroep reageert op een product die het bedrijf gemaakt heeft of een actie die het bedrijf uitvoert.
Op facebook kan je veel van dit soort acties zien. Er is een actie van een bedrijf of een nieuw product en je kan het liken als je daaraan mee wilt doen of als je het een leuk product vind.
Op twitter gaat het vaak om de naam verspreiden met hashtags.

Waar worden de enquêtes voor gebruikt?
- Klanttevredenheid
Hier kunnen bedrijven kijken wat voor ervaringen de klanten hebben met het bedrijf.

- Feedback over producten / acties
Hier kijken de bedrijven vooral naar hoe het publiek het nieuwe product / acties ontvangt en of het een succes kan worden met de feedback van de klanten.

- Feedback van de doelgroep
Feedback van de doelgroep is meestal het belangrijkste voor een bedrijf. De doelgroep is het gene waar je als bedrijf op richt en hiermee kan je dus veel informatie halen over hoe je bedrijf beter kan.

- Naam van het bedrijf verspreiden
Het aantal "Likes" op facebook heeft veel invloed in hoe populair je bedrijf is en wordt. Tegenwoordig zijn het aantal likes al belangrijker dan hoeveel mensen er bijvoorbeeld op je site komen dus wordt er veel tijd besteed om de naam van het bedrijf over facebook te verspreiden.

Voorbeelden:
- Klanttevredenheid

- Feedback over producten / acties

Feedback van de doelgroep:

Naam verspreiden:

Infographic

18:35, 25/3/2013 .. Link
Ik heb mijn infographic gemaakt over e-sports. De toernooien en de competitie in gaming



Mijn social media

17:21, 15/3/2013 .. Link
Ik ben op dit moment actief op Facebook en LinkedIn

LinkedIn: http://nl.linkedin.com/pub/lex-van-der-meer/6b/481/1b5?trk=shareTw
Op linkedIn ben ik niet echt heel vaak en het ziet er bij mij nog niet goed uit maar dit ben ik van plan  te veranderen.

Wat is er goed: Het is makkelijk om mensen van je eigen interesses en vakgebied te kunnen zoeken en contact met hun opnemen. Het is heel zakelijk en vult die rol goed.

Wat kan beter: Het is wat onduidelijk hoe je een goed profiel maakt en moeilijk om te beginnen met een profiel

Hoe denk ik dat ik overkom: Ik denk dat ik op dit moment een beetje saai en amateuristisch overkom.

Hoe wil ik dat ik overkom: Als ik genoeg tijd er in heb gestopt wil ik zakelijk overkomen met kennis over de vakgebieden waar ik goed in ben.

Mijn facebook account is privé en ik vind ook dat dat zo moet blijven. Facebook is voor mij niet gericht naar de zakelijke kant en daardoor heb ik mijn instellingen zo gezet.

Wat is er goed: Makkelijk om mensen te vinden en om te communiceren.

Wat kan er beter: Meer interessegroepen zodat je mensen met dezelfde interesses kan vinden

Hoe denk ik dat ik overkom: als een aardige, normale jongen.

Hoe wil ik dat ik overkom: aardig, positief en gemotiveerd.



Social Media

16:46, 10/3/2013 .. Link
Social media is tegenwoordig een groot deel van ons dagelijks leven en we kunnen er niet onderuit.
Iedereen heeft tegenwoordig een facebook, twitter of youtube account en kijkt dagelijks meer dan één keer op die sites om te kijken wat er allemaal is gebeurt.
Er zijn twee verschillende soorten social media, de Social networks en de Social communities. Ik heb dit al in een eerdere entry beschreven maar ik ga er nu wat dieper op in.

De social network sites worden steeds groter en populairder. Met dit soort sites kan je meestal communiceren met mensen die je persoonlijk kent en hierdoor worden ze dagelijks bezocht door mensen over de hele wereld. Denk bijvoorbeeld aan Facebook of twitter, Iedereen die je als vriend hebt toegevoegd ken je en heb je als het goed is mee gesproken. Je hebt misschien niet dezelfde interesses als de andere persoon maar dat maakt in de social networks niet uit. Het gaat in de social networks ook om te laten zien wat jij allemaal in je leven doet en alle vrienden kunnen dat zien en daarover praten. Ik zet hieronder een paar voorbeelden van social networks met hun voordelen en nadelen.

Facebook:
Heel bekend en bijna iedereen heeft het of heeft er van gehoord
Voordelen :
- Je kan bijna al je vrienden vinden en toevoegen
- Er is altijd wel wat nieuws te vinden
- Iedereen kan zeggen wat hij ergens van vind
Nadelen:
- Het is heel erg open en als je de instellingen niet goed zet kan de hele wereld zien wat jij doet
- Soms kan er een post zijn wat een negatieve invloed heeft op jou als iemand het ziet die het niet mocht zien
- Soms kan je facebook meer invloed hebben op je persoonlijke leven doordat je bijvoorbeeld meer of minder vrienden hebt dan iemand anders en daardoor minder populair bent.

Twitter:
Vooral populair geworden omdat het kleine berichten zijn en passend is in de drukke levens van de gebruikers.
Voordelen:
- Kleine en snelle berichten
- Kan bekende mensen volgen
- Beter voor gesprekken tussen twee mensen
Nadelen:
- Nutteloze informatie
- Veel neppe accounts
- Niet persoonlijk

De social communities zijn de sites waar je mensen tegenkomt met dezelfde interesses als jij. Denk hiervoor bijvoorbeeld aan een subreddit of twitch.tv. Mensen die je hier ontmoet ken je waarschijnlijk niet in het echte leven en zijn soms anoniem, hierdoor kan je soms mensen beter leren kennen dan in de social networks. Als je bijvoorbeeld een gamer bent zoals ik kom je al vaak op dit soort sites en kan je mensen leren kennen die dezelfde interesses hebben maar heel anders leven en dit is een van de grootste voordelen van de social communities. Hieronder zet ik weer twee voorbeelden van dit soort sites

Reddit
Reddit is een site waar iedereen wat kan vinden, je kunt je op jouw eigen interesses op "subreddits" abonneren en hierdoor mensen ontmoeten die je niet kent
Voordelen:
- Is meestal anoniem
- Alle onderwerpen waar jij in geïnteresseerd bent komen aan bod
- Elke dag zijn er nieuwe dingen om te leren
Nadelen:
- Onoverzichtelijk voor nieuwe gebruikers
- Kan veel spam zijn
- Geen goed systeem voor het communiceren onderling

Twitch
Een site waar je videospellen kan streamen en mensen erover kunnen praten in een chat
Voordelen:
- Goed bereikbaar
- Alles is te vinden
- Archief van alle streams in video formaat
Nadelen:
- Chat is vaak niet te volgen of racistisch bij streams waar veel mensen zijn
- Lastig om populair te worden als je net begint
- Connectieproblemen

Een van de grootste voordelen van de social media is dat het meeste gratis is en hierdoor kunnen mensen van de hele wereld elkaar leren kennen zonder dat zij daar wat voor uitgeven.

Wat vinden andere mensen

23:40, 1/3/2013 .. Link
Ik heb een groep mensen gevraagd hoe zij mij ervaren en ik zet de resultaten in een opsomming hieronder:

Sterke punten :
- Positief, altijd een aardige jongen
- Denkt goed na en toont initiatief als hij iets interessant vind
- Snapt snel waar het over gaat en sluit zich goed aan

Zwakke punten :
- Soms wat lui
- Hij heeft moeite om ergens mee te beginnen
- Soms wat te afhankelijk van andere mensen

SWOT analyse

22:51, 1/3/2013 .. Link
Strengths :
- Goed in engels

- Altijd positief ingesteld

- Goed in communiceren

Weaknesses:
- Niet altijd initiatief om ergens mee te beginnen

- Selectieve motivatie

- Moeite met negatieve feedback omgaan

Opportunities:
- Met de technologie die altijd verandert zijn er altijd kansen in die richting

- Engels is een van de meest bekende talen en is daarom van groot belang

- Ik leer makkelijk en kan dus veel kanten op met de nieuwe veranderingen

Threats:
- Mijn motivatie en initiatief kunnen mij in de weg gaan zitten.

- Ik ga niet op zoek naar kansen / uitdagingen maar wacht ze af.

- Ik ben niet altijd zeker van mezelf en ik ben soms afhankelijk van andere personen.

Ik heb overlegd met vrienden en familie hoe zij mij zien en dit zijn de punten die het meest voorkwamen. Ik zie deze punten ook vaak zelf voorbij komen.

Do's en Don'ts van social media voor een organisatie

19:30, 20/2/2013 .. Link
Een organisatie moet zich op een goede manier presenteren op social media en er zijn een paar dingen die je als bedrijf wel en niet moet doen.

Do
- Zorg ervoor dat je bedrijf zelf de social media pagina's van het bedrijf onderhoud, als iemand die niet bij het bedrijf hoort de pagina onderhoud kan het zo zijn dat hij het bedrijf niet representeerd zoals dat van hem wordt verwacht.
- Steek veel tijd in het onderhouden van de social media pagina's. Voor veel bedrijven kan dit de sleutel zijn om een doorbraak te krijgen in de markt waar zij zich in bevinden. Mensen zouden zonder hun social media pagina niet kunnen vinden wat het bedrijf doet.

Don't
- Negeer de negatieve feedback die je krijgt niet. als je dit doet kan dit ervoor zorgen dat je onverantwoordelijk over komt.
- Zorg ervoor dat je niet over andere bedrijven gaat praten. zowel negatieve als positieve opmerkingen over andere bedrijven / personen kan ervoor zorgen dat dit voor je eigen bedrij negatieve consequenties hebben, je kan bijvoorbeeld reclame maken voor een ander bedrijf/

Gebruiksnormen social media

19:12, 20/2/2013 .. Link
In sociale media zijn er veel verschillende manieren hoe je je kan gedragen en meestal zijn er geen geschreven regels voor. Toch zijn er bepaalde regels waar de meeste mensen zich aan houden om te zorgen dat het overzichtelijk blijft op de site.

de meest gebruikelijke van deze regels zijn voor mij:
- geen racisme, discriminatie of handelen op vooroordelen, dit gebeurt nog wel maar het maakt het niet meer prettig om conversaties te voeren op social media.
- mensen niet publiek belachelijk maken. dit is een van de makkelijkste dingen die je kan doen op social media met hoe snel het zich kan verspreiden en mensen hebben meestal geen idee wat voor invloed dit heeft op de persoon die belachelijk wordt gemaakt.
- zorg dat je geen negatieve posts of teveel posts maakt, dit kan ervoor zorgen dat mensen anders over je gaan denken dan dat je zelf ben en kan zelfs een negatieve invloed hebben op je latere carriére

Soorten social media

18:53, 20/2/2013 .. Link
Er zijn twee verschillende soorten social media : social networks en social communities.

Social networks is een groep mensen die elkaar kennen van verschillende interesses bijvoorbeeld school of leeftijd. websites die hier vooral bekend voor zijn geworden zijn facebook en twitter. hier kan je veel verschillende mensen ontmoeten met verschillende interesses.

Social Communities is een groep mensen met dezelfde interesses. Dit kan je bijvoorbeeld tegenkomen op forums van een bepaal onderwerp en op reddit de verschillende subreddits zijn allemaal communities waar je mensen kan vinden met allemaal dezelfde interesses.

About Me

Home
My Profile
Archives
Friends
My Photo Album

Links


Categories


Recent Entries


Friends

Hosting door HQ ICT Systeembeheer