Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?

Mijn grote dieet

Dag 3: Is dit wel goed...

{ 18:17, 6/6/2013 } { 0 comments } { Link }

Jup het is ondertussen dag drie, en het was geen goede dag. Nu begin ik echt goed te merken aan mijn lichaam dat ik op dieet ben. Pfff en dit is pas het begin (nog 206 dagen te gaan).

Het ontbijt:
Net als afgelopen dinsdag mocht ik weer yoghurt met muesli. Maar helaas weer geen koffie vanmorgen :( maar het sap van 1 citroen met heet water (geen aanrader ik heb de hele ochtend pijn in m'n maag gehad). Maar ik moet sterk zijn. Ik kan niet nu al de handdoek in de ring gooien. 

Ochtendsnack:
Unos bananos 

Lunch:
Niet zulke smaakvolle noodles (en dat nog op een maag die nog steeds enigsinds van streek is van de citroensap van vanmorgen) en een gekookt ei. Nou heb ik met gekookte eieren geen problemen maar dan is 1 gewoon wel heel karig.

Middagsnack:
Een kiwi

En rond een uur of vijf ging het fout. Ik kon praktisch niet meer op mijn benen staan, en dat is niet handig als je een staand beroep doet. Mijn benen leken wel van elastiek en ik was aardig licht in mijn hoofd. Ik heb er op gelet dat ik voldoende drink. Dus daar kan het niet aan liggen. Uiteindelijk heb ik een dextro genomen en idd na een half uur begon ik me al iets beter te voelen. Maar m'n hoofd bleef wazig. En dan moet je nog met de auto een half uur terug naar huis rijden.

Avondeten:
Één kop heldere groente soep (zonder slierten of vlees) ik heb daar wel een snee bruin brood bij genomen om ervoor te zorgen dat ik vanavond niet ga lopen snaaien. Maar ik mocht een hamburger :-) uiteraard zonder olie of boter gegrild. Maar het was fatsoenlijk vlees. Echter omdat ik me nog steeds als een vaatdoek voelde heb ik een klein beetje gesmokkeld en heb ik een half plakje kaas op de burger mee gebakken, niet alleen voor de smaak maar ook voor een wat voller gevoel. En als toetje mocht ik nog een appel.

Doordat de porties klein zijn ben ik nog steeds niet verzadigd maar heb ik nu wel het idee dat ik het tot het ontbijt morgenochtend ga redden.

Tijd om alvast mijn lunch en mn snack voor morgen klaar te maken en daarna m'n bed in en als een bejaarde om negen uur gaan pitten omdat de batterij behoorlijk leeg is.

Fijne avond en weltrusten.

Groetjes Mandy



Dag 2: Jeej koffie...

{ 21:15, 5/6/2013 } { 0 comments } { Link }

Bonjour,

Dag 2 en ik heb nu al honger. Ik lag gisteravond gewoon al om tien uur in bed, ik had totaal geen energie meer. Of dat nou door het dieet komt of door het weer?? Vandaag ben ik toch maar weer met goede moed begonnen want vanmorgen mocht ik dan eindelijk m'n koffie.

Ontbijt:
KOFFIE :-D, een geroosterde boterham (volkoren) met ham en een appel. Echter heb ik hier de appel laten schieten. Simpelweg omdat ik er geen trek in had. Ik ben echt dol op fruit maar appels staan niet bovenaan mijn lijstje.

Ochtendsnack:
Banana.... :-P (echter heb ik deze bij de lunch gegeten, want het was lichtelijk gaotisch op m'n werk waardoor ik geen tijd had)

Lunch:
De banaan die als ochtendsnack bedoeld was. En een kom rijstnoodles aangemaakt met boillion (anders zit er helemaal geen smaak aan..)

Middagsnack:
50 gr. gemengde noten. Prima hier had ik totaal geen moeite mee.

Avondeten:
Eigenlijk stond er een groene salade en een hamburger (en dan bedoelen ze alleen het vlees niet het broodje) op het programma. Maar omdat ik bij mijn ouders heb gegeten ging dat dus niet door. Maar mijn moeder was zo lief geweest om het eten op mijn dieet aan te passen dus uiteindelijk had ik zilvervliesrijst (75 gr), gemengde wokgroente (75 gr.) en gewokte kipfilet (+/- 50 gr.) op mijn bord liggen. En het klinkt allemaal niet veel maar eigenlijk is het precies voldoende om vol te zitten. Echter had ik toen ik eenmaal thuis kwam best wel weer honger en aangezien ik toch een ei moest koken voor de lunch van morgen dus heb ik er maar twee gekookt en er alvast 1 opgegeten. Maar omdat ik vanmorgen mijn appel heb laten schieten en het qua caloriën elkaar niet ver ontloopt (appel 62 en een gekookt ei 75) vondt ik dat het wel kon.

Al met al vond ik vandaag best redelijk te doen en is het tot nu toe best vol te houden. Echter is het met dit warme weer ook niet moeilijk om voldoende water te drinken maar de groene thee komt me eerlijk gezegd een beetje de neus uit. Ach jah morgen ochtend staat en gekookt water met citroensap op het menu dus waarschijnlijk zal ik dan toch wel blij zijn met een kop groene thee.

Slaap lekker en tot morgen,

Mandy



Dag 1: Daar gaan we dan...

{ 17:23, 4/6/2013 } { 0 comments } { Link }

Jup daar gaan we dan... Dag 1 van mijn grote strijd tegen de kilo's.

Het ontbijt: 
Voor het ontbijt mocht ik vandaag 120 gr magere fruit yohurt en 60 gr muesli. Je zou zeggen dat is niet veel, en idd als je in het kommetje kijkt denk je echt " is dit alles???" Maar naar vier happen kon ik eigenlijk al niet meer. Ik ben zoiezo nooit echt een ontbijt mens geweest, dus dat zal nog wel pittig worden. 

Het ochtend tussendoortje:
Een sinaasappel en een koppie groene thee

Lunch:
150 gr komkommer salade op basis van yoghurt en een kopje heldere boillion

Het middag tussendoortje:
Een halve komkommer. En omdat de komkommer me vandaag de neus al uitkomt en ik ondertussen behoorlijke trek heb in iets stevigs. Heb ik er een sultana bij genomen (ik weet het    ik mag niet smokkelen, maar ik heb de naturel variant gepakt en er maar 1 tje genomen (er zitten er twee in een pakje) dus valt het qua calloriën en voedingswaarde best mee).

Avondeten:
Een gegrilde kipfilet (even gekruid met peper, zout en chili poeder) en een lichte salade van ijsbergsla (200 gr) een halve paprika (rood, in blokjes) en een lichte tuinkruiden dressing. Echter had ik nadat ik dit op had nog steeds honger. Dus heb ik nog een geroosterde boterham met spread genomen. En om eerlijk te zijn kan ik er nog wel vier op. Maar ik hou me in. 

Het gene wat ik eigenlijk vandaag nog het meest heb gemist is m'n bakkie koffie. Maar nog een paar uurtjes volhouden ik mag morgen weer een bakkie koffie. Nu maar weer aan de groene thee.

 

Fijne avond groetjes Mandy



De voorbereiding

{ 15:00, 3/6/2013 } { 0 comments } { Link }
Dagen te gaan: 211 Gewicht nu: 98 Afgevallen : 0 Kilo's te gaan: 28 Ik zal mij even voorstellen, ik ben Mandy. Ik ben 26 jaar, en heb een fulltime baan als drogist. En tot overmaat van ramp ben ik ook nog eens single :s. Ik ben in de loop der jaren door gebruik van medicatie en een ongezonde levensstijl flink wat kilo's aangekomen. Ondertussen stond tot mijn schrik te teller van de weegschaal op 98 kilo. En voor mijn 1,74 lang voelde dat toch wel even als een stomp in de maag. Ik heb besloten dat dit zo niet langer kon en ik ga nu dan ook drastisch op dieet. Dit doe ik onder begeleiding van een Dieet Coach die mij op afstand door middel van een app op mijn telefoon ondersteund. Mijn doelstelling 31 december 2013 = 70 kg. Vandaag het eerste weekmenu doorgenomen. Best pittig al zeg ik het zelf. Morgen begin ik echt en dan heb ik 210 dagen om in totaal 28 kg af te vallen. Ik weet dat de eerste drie tot vier weken het moeilijkst zijn. Je lichaam moet zich aan gaan passen aan een nieuw eet patroon en de eerste drie tot vier weken zijn gewoon het strengst. Daarom begin ik ook met +/- 1200 kcl. per dag. Dit zal in de loop der tijd steeds een beetje meer worden totdat ik uiteindelijk op mijn streef gewicht zit en hopelijk ook blijft. Zojuist al wat boodschappen wezen halen voor deze week. Ik had nu al het gevoel dat ik in de supermarkt aangekeken werd. Mijn boodschappen kar lag alleen maar vol met fruit, groeten, yoghurt en muesli. Nou zijn dit eigenlijk dingen die ik normaal ook altijd wel eet, het grote verschil is alleen dat ik de komende tijd praktisch niets anders eet dan alleen dit soort dingen. Voorlopig geen aardappelen, brood, kaas en ik mag maar twee keer in de week vlees :-( Terwijl ik zelf een groot liefhebber van kaas en vlees ben. Maar goed we moeten ergens beginnen. Mijn menu voor dinsdag 4 juni: Ontbijt: 120 gr magere fruit yoghurt met 60 gr. muesli Ochtend snack: 1 Sinaasappel Lunch: 200 ml heldere boillion 150 gr. komkommersalade (op basis van yoghurt) Middag snack: 1/2 komkommer Diner: 120 gr. groene salade (ijsberg sla, paprika en een tuinkruiden dressing) 160 gr. gegrilde kippenborst filet _______________________________________________________________________________ En dan is nog de vraag wat mag ik drinken. Dat is alleen maar water, water en nog eens water. Mijn grootste probleem van alles wordt het gebrek aan koffie... Ik mag de komende week twee koppen koffie wel te verstaan op woensdag ochtend en op vrijdag ochtend. En ik mag wel nog thee, maar dan alleen groene thee of verse munt thee. Echter mag ik hierin uiteraard geen suiker, maar ook geen honing of zoetjes gebruiken. Vanavond kan het me echter allemaal even gestolen worden. Straks lekker een broodje warm vlees en een glas wijn. Want alcohol is komende tijd uit den boze... Tot morgen, Mandy

About Me

Home
My Profile
Archives
Friends
My Photo Album

«  December 2017  »
MonTueWedThuFriSatSun
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Links


Categories


Recent Entries

Dag 3: Is dit wel goed...
Dag 2: Jeej koffie...
Dag 1: Daar gaan we dan...
De voorbereiding

Friends

Hosting door HQ ICT Systeembeheer