Op zoek naar God?
Marilyn's Filmreviews

Home - Profile - Archives - Friends

Harry potter and the order of the Phoenix

Posted on 25/9/2007 at 15:46 - 0 Comments - Post Comment - Link

My dear readers, what a long time it has been!

A lot of great movies at the theatre right now: the third Bourne-movie, Hairspray... I decided to discuss another "great" movie. Last time I went to the movies I saw Harry Potter, opus 5. And here's what happened. During the entire movie the question that came to my mind was "how can people be so hysterical about Harry Potter?" Camping outside stores, waiting for them to finally open. Going to a Fnac-store in the middle of the night?!

Like you can note my hint of sarcasm, you can see it coming that I'm not as positive about this movie as everyone else is. Naturally, I wouldn't be a good criticist if I was positive about everything! What I love about the Harry Potter-movies is that the 5 of them all have a specific genre in common. As watcher you develop a certain familiarity with the characters, the scenery,... Because of this aspect you can never fully be negative about a Harry Potter movie. But I felt that this opus didn't bring much new to the story. At times my mind drifted off. And when this happens to me it means that what I'm seeing is not interesting enough.

A little fact: this was the shortest of the five Harry Potter movies. My question is: do all Harry Potter books need to be adapted to the cinema?

Shrek the third

Posted on 24/7/2007 at 10:05 - 0 Comments - Post Comment - Link

Het heeft lang geduurd, maar ik heb de derde Shrek eindelijk gezien. De film was zoals ik verwacht had: grappig, maar onder het niveau van de voorgaande Shreks. De grappen zijn niet meer zo vernieuwend of verassend als vroeger. Toch heb ik geen negatieve kijk op de film na afloop, integendeel. Wat Shrek zijn succes maakt zijn niet de grappen en grollen die elkaar opvolgen; het zijn de personages waaraan we gehecht zijn geraakt. Shrek is menselijk, de kijker kan zich gemakkelijk identificeren met de personages omdat ze "gewoon" zijn. Geen superknappe, superintelligente, onverslaanbare personages. Leuk aan deze derde Shrek zijn de nieuwe personages. Zo maken Assepoester, Sneeuwwitje en talrijke anderen hun intrede. De muziek steekt ook weer goed in elkaar, al vind ik deze soundtrack toch minder geslaagd als de vorige. Damien Rice's 9 crimes wekt het meeste aandacht in de film, maar deze blijkt niet eens op de soundtrack te staan. Ook Fergie neemt een song voor haar deel; zij herwerkte Barracuda tot haar eigen versie, die meer dan geslaagd is als je het mij vraagt.

Lucky me

Posted on 18/7/2007 at 17:50 - 0 Comments - Post Comment - Link

Beste bloggertjes,

ik ben gisteren gratis naar de avant-premiere van Lucky you geweest samen met Flair! Het was allemaal ongelooflijk tof, ik ben er met mijn beste vriendin naartoe geweest. We hebben zelfs na afloop een cadeaubon van Flair gekregen! Spijtig genoeg kan ik niet 100% volledig positief over deze filmervaring zijn.

Lucky you is een film die veel tijd neemt om je als kijker mee te doen leven. Het draait allemaal om poker; leuk voor de kenners, wat minder voor de onwetenden. Als kijker ben je nooit volledig mee. Je voelt hoogstens sympathie voor de personages, maar daar blijft het ook bij. Allemaal heel spijtig, gezien de film over een topcast beschikt: Eric Bana, die de meesten kennen als Hector in Troy, Drew Barrimore, Debra Messing (Will & Grace), ... Nochtans was er wel een leuk gastrolletje weggelegd voor Robert Downey Jr. aka de man die de serie Ally Mcbeal naar zijn hoogste niveau bracht.

Tot binnenkort voor meer filmnieuws.

Hippie ka yeah

Dank u Flair!!!

Posted on 16/7/2007 at 18:08 - 0 Comments - Post Comment - Link

Ja beste lezertjes

binnenkort komt hier weer een nieuwe filmbespreking. En dit allemaal dankzij Flair! Ik ben namelijk één van de gelukkige winnaars van de Lucky you- wedstrijd, een nieuwe film met Drew Barrimore en Eric Bana. Als grote filmliefhebber konden ze mij natuurlijk geen beter cadeau geven!

Het gaat om een romantische komedie en deze komt uit op 17 juli 2007. Dus als één van jullie deze dag naar de avant-première gaat in Metropolis Antwerpen, maakt veel kans om mij tegen te komen.

Tot binnenkort voor meer info

The fracture

Posted on 9/6/2007 at 20:44 - 0 Comments - Post Comment - Link

Alpha dog, een film vol teenage "hearththrobs" of The fracture, een meer volwassen film met de gevestigde topacteur Anthony Hopkins? De keuze was moelijk, maar de knoop werd doorgehakt en de voorkeur ging naar optie nummer twee.

Van het eerste moment wordt je bij de keel gegrepen. Sfeermuziek bij de introductie zet meteen de toon aan. De rustige pianomuziek zal ook de rest van de film ondersteunen. Het verhaal speelt zich af in rijke buurten in Amerika, waarschijnlijk gefilmd ergens in de buurt van Hollywood/Los Angeles. De huizen en omgeving zijn adembenemend mooi; alles heel modern en stylish. Ted Crawford komt te weten dat zijn vrouw hem bedriegt. Wanneer ze thuiskomt, doodt hij haar koelbloedig. Een buurman hoort het schot en stuurt de politie ernaar toe. De man die het huis binnenkomt om te zien wat er is gebeurd, is niemand minder dan de minnaar van Ted's vrouw. Ted wordt gearresteerd en hier begint het spel voor Ted. Hij heeft een perfecte moord begaan zonder sporen achter te laten en niemand kan bewijzen wat hij heeft gedaan. Willy Beachum, een jong advokaatje in de bloei van zijn carrière (dat net een aanbod heeft gekregen om het serieuzere werk te doen) krijgt de taak toegewezen als Ted's tegenstander in de rechtzaak.

Deze hoogpsychologische thriller, zoals het wordt voorgesteld, weet te boeien. Gedurende heel de film wacht je op iets, en af en toe gebeurt er ook wel wat, maar op het eind van de film heb je toch niet gekregen dat één iets waarop je wachtte. Voor filmliefhebbers is dit een aanrader alleen al voor het acteerwerk van de twee protagonisten, gespeeld door Anthony Hopkins en Ryan Gosling. Een boeiende sfeerfilm, in een modern jasje gestoken.

Spiderman III

Posted on 1/5/2007 at 10:14 - 0 Comments - Post Comment - Link

Verfilmde stripverhalen zijn in! Dat bleek al even uit het ruim aanbod "comicwonders", van Batman langs Hulk, naar X-men, Superman en Spiderman uiteraard. De verhalen van Marvel weten de mensheid te boeien met bovennatuurlijke, maar vooral ook menselijke verhalen.

De held begint als een doodgewone jongen, soms een nerd. Vervolgens gebeurt er iets tragisch in zijn leven. Deze gebeurtenis(sen) veranderen hem; hij wordt tijdelijk een slecht mens, maar vindt uiteindelijk altijd zijn weg terug naar zijn goede aard. Dit derde, en als je het mij vraagt waarschijnlijk ook laatste, deel van Spiderman wijkt niet af van deze gouden Marvel-regel.

Het verhaal gaat als volgt: Peter heeft alles: als Spiderman wordt hij eindelijk door de inwoners van New York als held erkend en hij is gelukkig met zijn vriendin, Mary Jane. Hij wil deze laatste zelfs ten huwelijk vragen. Maar zijn succes stijgt hem naar het hoofd. Hij krijgt kuren en verpest alles. Ondertussen krijgen hij en zijn tante May te horen dat Peter's oom vermoordt werd door iemand anders dan ze eerst dachten. Deze man loopt nog vrij rond en daar heeft Peter het moeilijk mee. Deze man beschikt over zeer bijzondere krachten: hij kan zich in zand transformeren. Peter wordt drager van een parasiet dat op aarde is gekomen via een meteoriet. Dit wezen voedt zich met de kwaadheid van de persoon die het overneemt en bezorgt deze persoon veel kracht. Als kers op de taart heeft ook Peter's oude vriend Harry zich tegen hem gekeerd, denkend dat Peter zijn vader heeft vermoord als Spiderman. Drie slechteriken voor Spiderman te verslaan dus en nog relatieproblemen bovenop. Wat een mens soms moet doorstaan!

Dit hele verhaal duurt maar liefst 140 minuten en als je het mij vraagt is dit de zwakte van de film. Sommige scènes hadden uitgeknipt of verkort mogen worden. Het verhaal was simpelweg te lang op sommige momenten. Spiderman weet niet meer te verrassen zoals voordien, maar het blijft leuk om naar te kijken. Een dikke pluim voor de special effects trouwens! Het verhaal werd pas goed toen Peter zijn duistere kant ontdekte.

Ik raad deze film aan aan de fans van dit genre; Spiderman vereist immers een bepaald publiek. Puike prestaties, opzwepende muziek, indrukwekkende special effects en veel drama: ik zou zeggen "Naar de cinema!".

Welkom op mijn blog

Posted on 26/4/2007 at 18:02 - 0 Comments - Post Comment - Link

Beste blogger,

indien je dit nu leest, bevind je je op mijn blog. Laat me mijzelf even voorstellen: ik ben studente Public Relations & Voorlichting en ambieer naar een job in de journalistieke wereld. Ik schrijf graag en ben hiernaast ook een grote kenner van al wat cinema betreft. Dit heb ik opgebouwd na een jarenlange interesse voor de grote cinema. Ik hou van Amerikaanse, Europese (Frans, Engels, Spaans, soms ook Belgisch/Nederlands) en Aziatische cinema. Bijna elk continent is hier dus vertegenwoordigd. Ik hoop dat ik mensen kan helpen met een goede keuze te maken wanneer zij naar de cinema gaan.

Veel plezier zou ik zeggen en wees niet verlegen om te reageren.

Marilyn,

reporterke van formaat