Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?
ik wil ook wat zeggen

Description




My Links

* Home
* My Profile
* Weblog Archives
* Friends
*My Photo Album

Consumenten frustratie

Er zijn tal van dingen en dan heb ik me zacht uitgedrukt, waar mensen zich tegenwoordig aan ergeren.

De ergste van het moment vind ik hoe je als consument wordt behandeld in winkels, horeca gelegenheden of zelfs grote, “professionele” bedrijven zoals telefoonbedrijven, internet bedrijven, alle verzekeraars en energiebedrijven.

Kortom, instellingen waar je als “levende, met een dak boven je hoofd consument” niet omheen kunt.

 

Misschien dat de medewerkers daar weten dat je niet om ze heen kunt en daarom zo’n verschrikkelijke houding aannemen en net doen alsof ze de enige op de wereld zijn.

Als ik eerlijk ben, de concurrent biedt inderdaad hetzelfde met dezelfde slechte service.

Dus wil ik het nu in 1 keer afgehandeld hebben en  deze ene keer mijn geduld behouden of wil ik het nog een keer proberen en bij het volgende bedrijf mijn geduld verliezen.

 

Een voorbeeld: ik ga een keer naar een sportwinkel om een cadeautje te kopen. (basketbal shirt) bij de kassa vraag ik of het betreffende shirt ingepakt kan worden. Zegt de verkoper: “Nee, dat doen we niet. We zijn hier geen Bart Smit.”

Nou, dan sta ik daar met m’n bek vol tanden. Ik, als brave consument heb toen nog netjes betaald en ben de winkel uitgelopen zonder cadeau papiertje. Hoe meer ik erover nadenk hoe pissiger ik word. Had hij niet normaal vriendelijk kunnen zeggen dat hij dat graag had willen inpakken, maar dat ze nu eenmaal geen papier hebben ofzo? Of wilde hij zijn frustratie wegen Bart Smit op mij botvieren?

Misschien is dit een hele kleine issue en kunnen vrouwen zich nogal eens opwinden, maar in die winkel kom ik dus niet meer. Daar heb ik 30 euro teveel aan uitgegeven.

 

Ander voorbeeld; bij een nieuwe telefoonaansluiting voor mijn werkgever, heb ik contact moeten opnemen met een onze grootste aanbieder.

Nadat ik geen informatie op hun website heb kunnen vinden, heb ik ze maar gebeld. Dat was de grootste fout die ik kon maken!!!  

Bij de vraag die ik had vertelde de telefoniste dat alles al op internet staat en dat zij het niet duidelijker kon uitleggen. Dat laatste is waar, maar dat alles op internet is te vinden ….. misschien is dat wel zo, maar dan moeten ze toch een betere internet pagina maken waar alle informatie ook op te vinden is.

Na 2 weken nog eens gebeld om te vragen hoe het met mijn aanvraag staat. Toen werk ik van het ene antwoordapparaat naar het ander apparaat doorgestuurd om uiteindelijk te komen bij een apparaat waar ik de laatste cijfers aan de afdeling moest intoetsen die ik wilde bereiken!!

Als ik dat wist, dan had ik ze wel rechtstreeks gebeld!!!

 

Jaaaa, dit zij kleine dingetjes, maar wel dingetjes waar je als consument niet mee lastig gevallen hoeft te worden. Dat mensen die werken ook menselijk zijn, snap ik.

Maar doe wel een beetje professioneel je werk!! Als je niet met plezier naar je werk gaat, zoek dan wat anders en ga daar geen onschuldige consumenten mee lastig vallen!!

 

Als mensen hele goede ervaringen hebben met dit soort dienstverlenende dingen dan hoor ik dat graag. Goede verhalen zijn schaars.

 


Posted: 12:57, 16/8/2006
Comments (1) | Add Comment | Link

Hosting door HQ ICT Systeembeheer