Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?

excursieweek 1ste jaar UD

Rotterdam

11:29, 23/10/2009 .. 0 comments .. Link
Maandag: Vandaag moesten we om half 10 (groep 1) op station Rotterdam verzamelen. Waarbij we om 10 uur bij the city informatiecentrum Rotterdam moesten melden. Hier kregen we uitleg over de geschiedenis, opbouw en de belangrijkste gebouwen van de stad Rotterdam. Hij liet zien welke gebouwen het kijken waard zijn. Over de opbouw kun je zeggen dat er langs de wegen de hoge gebouwen staan en daarachter kleinere woningen. Vervolgens mochten we nog door het gebouw heenlopen waar veel informatie te lezen was over Rotterdam. Hierbij ben ik achter gekomen wat de belangrijkste kenmerken van Rotterdam zijn: - Haven (Handel) - Verbinding tussen Rotterdam noord en zuid - De hoge gebouwen van rotterdam voor de uitstraling van de stad. Het hoogste gebouw van Rotterdam word 175 meter. Nadat we uitleg hebben gekregen over de stad Rotterdam in het city informatiecentrum moesten we voor onszelf een route lopen. Waarbij we een stuk voor de Erasmusbrug hebben gelopen en aan de andere kant van de erasmusbrug. Hier hebben we mooie foto's van gemaakt. Je kunt ook zien dat elke gebouw niet hetzelfde zijn qua uitstraling maar dat het wel past als een geheel. Vervolgens moesten we om 1 uur verzamelen bij de infracentrum van Rotterdam. Hier kregen we een presentatie die voornamelijk over de bouw van spoorwegen en het nieuwe station ging. De bouw van de nieuwe spoorwegen werd voornamelijk gedaan door een boormachine. De bedoeling van het nieuwe station van Rotterdam is dat het voornamelijk door groenvoorzieningen meer met het gebied eromheen te betrekken en meer mensen er gebruik van te laten maken. In het station kun je je fiets kwijt in plaats van rondom het station. Hierna hadden we nog een korte rondleiding rondom het station Rotterdam waarbij wij de werkzaamheden van de bouw konden zien. Dinsdag: Vandaag gingen we naar Amsterdam. Eerst gingen we rondlopen door de wijk Bijlmermeer. Waarbij je kon zien dat ze bezig waren met het vernieuwen van de flats. In de wijk van de Bijlmermeer waren er voornamelijk Flats en rijtjeswoningen. Waarbij de rijtjeswoningen vooral nieuwbouw zijn. We liepen wel voor mijn gevoel door de goede buurt van de Bijlmer.

Maastricht

11:26, 23/10/2009 .. 0 comments .. Link
Donderdag Vandaag gingen we naar Maastricht waar we om 10 op het station van Maastricht hadden afgesproken. Door wat vertragingen van de treinen was de helft te laat. Eenmaal op station van Maastricht aangekomen te zijn werd de groep gesplitst in een aantal groepen. Elke groep kreeg een rondleiding door Maastricht. Hier werd vooral veel verteld over de geschiedenis en wat de stad zo bijzonder maakt. De bijzondere dingen van Maastricht zijn: - 58 kerken - 10 procent van Maastricht zijn studenten - enorme kanaal door Maastricht - structuur van de bebouwing Bij de rondleiding die 1,5 uur duurde gingen we vooral langs de plekken die historisch oud waren. Hier kon je dan mooie foto's van maken. Na de rondleiding kon je je eigen route lopen door Maastricht om hier nog wat mooie foto's van te maken.

Amsterdam

11:01, 23/10/2009 .. 0 comments .. Link
Dinsdag: Vandaag gingen we naar Amsterdam. Eerst gingen we rondlopen door de wijk Bijlmermeer. Waarbij je kon zien dat ze bezig waren met het vernieuwen van de flats. In de wijk van de Bijlmermeer waren er voornamelijk Flats en rijtjeswoningen. Waarbij de rijtjeswoningen vooral nieuwbouw zijn. We liepen wel voor mijn gevoel door de goede buurt van de Bijlmer. Wat me het meest opviel was het grote groenstructuur rondom de woningen. Voornamelijk was er veel groen op de binnenplaatsen van de flats. Vervolgens gingen we met de metro naar centraal station Amsterdam en daar hadden we een uurtje pauze en de vrijheid om iets te gaan doen. Na de pauze moesten we ons verzamelen om 1 uur bij informatiecentrum van Amsterdam. Hier kregen we een filmpje te zien over de bouw van de noord- zuidlijn Amsterdam. De bouw van de noord zuidlijn wordt gedaan vanwege: - Bereikbaarheid te verbeteren - Omgevingsprojecten er mee in verbinding zijn - Het verbindt de 2 gebieden die volop in ontwikkeling zijn - Reistijd van Noord naar zuid is 16 minuten Deze metrostation zal per dag 185.000 reizigers snel, veilig en comfortabel dwars door de binnenstad van Amsterdam vervoeren. Deze metrolijn wordt ook vooral gemaakt door de boormachine. Op deze metrolijn komen 8 stations: - buikslotermeerplein - Johan van hasseltweg - centraal station - rokin - vijzelgracht - ceintuurbaan - europaplein - zuid Waarbij de stations worden gemaakt boven de maaiveld of eronder. Na deze film gingen we naar buiten om door het station heen te lopen. Hier kon je de werkzaamheden van de metrolijn zien die onder de station van Amsterdam gaat lopen. Door het maken van de metrolijn kwamen er soms andere projecten stil te liggen. Waarbij er een tijdelijke nieuwe oplossing voor moest gevonden. Bij de station zit de ingang aan het westen. Dit willen ze ook veranderen om de ingang gewoon weer bij de vroegere hoofdingang te maken. Dit omdat er dan meer reizigers door het gebouw wat vanbinnen op een soort kerk lijkt kunnen lopen. Na de rondleiding kregen we door middel van een maquette uitleg over de metrolijn en omgeving ervan. Hierop kon je zien waar het project doorheen liep en welke gedeelte er al af was. Ook zag je hoe hoog de metrostations lagen ten opzicht van het maaiveld.

About Me

Home
My Profile
Archives
Friends
My Photo Album

Links


Categories


Recent Entries

Rotterdam
Maastricht
Amsterdam

Friends

Hosting door HQ ICT Systeembeheer