Excursie week NHTV

Excursieweek NHTV week 9

Posted in Unspecified

Maandag 28-02-2011

Vandaag is de tweede excrusieweek van start gegaan van dit schooljaar.
De eerste dag bestond uit 2 delen. De aftrap werd om 2 uur gedaan door Marcel. Marcel heeft ons een inleiding geven over de komende week. Hij vertelde waar we naar toe gaan, wat we kunnen verwachten en verder wat huishoudelijke regeltjes.
Vervolgens kregen we een uitleg, presentatie, over de buitenlandse excursies van de NHTV. Wat de mogelijk heden zijn, wat we sowieso gaan doen, de kosten etc.
Daarna was er even tijd om koffie te halen en ons te verplaatsen naar de derde verdieping waar we een lezing kregen over de gemeente Breda door dhr. Thoolen. Een zeer interessante lezing over de historie van de stad en over de huidige en toekomstige plannen van de stad.

Morgen is het dan de beurt aan Maasland en Midden- Delfland

Dinsdag 01-03-2011

Vandaag is dan de meteorologische lente begonnen. Helaas hebben we hier niet veel van gemerkt, het was koud en winderig. Maasland en de gemeente Midden- Delfland stonden op het programma. Eerst dan maar met de trein ernaar toe. Wat een kille bedoeling was de omgeving van Rotterdam en Maassluis waar we doorkwamen. Hier moesten we even wachten op de bus en tot iedereen er was. Vervolgens reden we naar het oude gemeente huis van Maasland waar koffie/thee en wat lekker ons opwachte om daarna met een volle maag te luisteren naar de presentatie over CittaSlow. Het was een erg interessante presentatie, de presentator was erg enthousiast, soms een beetje te, en ging dan iets te lang door. Helaas is Marcel na de presentatie ziek naar huis gegaan, hopelijk is hij snel opgeknapt. Voor ons stond toen een lekker lunch klaar waarna we nog even de tijd hadden om het leuke stadje Maasland te verkennen. Daarna zijn we weer in de bus gestapt en hebben we de gemeente bekeken, wat er allemaal al gedaan is en wat de plannen nog verder zijn. Daarna kregen we nog een presentatie over de A4 waarna we ook nog bij de A4 zijn wezen kijken (even vlug, op een viaduct).

Woensdag 02-03-2011

Vandaag Utrecht, en volgens mij is dan toch de lente begonnen. Wat was het lekker weer, alleen nog een klein beetje fris, maar in de zon, uit de wind, heerlijk. Vandaag ben ik uit Leiden gekomen, ik vond Goes -> Utrecht nogal lang reizen en dan zou ik zo vroeg op moeten staan. Gelukkig kon ik bij een vriend blijven slapen. Toen ik aankwam op Utrecht CS heb ik eerst een kwartier lopen zoeken voordat ik het kon vinden, wat een doolhof is Hoog Catherijne. De plannen voor het stationsgebied zijn er mooi, groot en hopelijk wordt het helemaal zo gerealiseerd. We hebben uitleg gekregen bij de maquette en doormiddel van een korte presentatie + filmpje. Na de presentatie zijn we door een deel van het gebied gelopen, rond Hoog Catherijne en hier hebben we nog extra uitleg gekregen. Na een daverend applaus voor onze gids/presentator moesten we naar Utrecht Terwijde, naar het informatie centrum van Leidsche Rijn. Maar hiervoor hadden we nog 1,5 uur en aangezien het markt was, konden Roy en ik het niet laten om een lekker bakje verse/warme kibbeling te kopen en op te eten. Toen maar opzoek naar de trein, helaas was het te druk bij de starbucks anders had ik nog heerlijke koffie, maarja, volgende keer beter. In Leidsche Rijn waren we nog bijna verdwaald, gelukkig had Ben een goed kaartje en konden we het vinden, maar Monique liep de verkeerde kant op. In het informatie centrum hebben we een presentatie gekregen en daarna zijn we met de bus door de grootste VINEX wijk gereden. Hierdoor hebben we veel van de wijk gezien en geleerd. Daarna waren we ruim optijd voor de trein om vervolgens via Utrecht centraal naar Goes te gaan.

Donderdag 03-02-2011

Vandaag was de laatste dag van de excursieweek en gelukkig, het was weer super weer. Vandaag stond Nijmegen op het programma. Eerst gingen we met een gids naar de wijk Bottendaal, een erg mooie en op de grote wegen na, rustige wijk. Het oude pand van de zeepfabriek heeft een mooie en goede nieuwe (woon)functie gekregen en ook deels atelier functie. Na de wandeling door Bottendaal, het bezoek aan een oude kerk, die nu niet meer ingebruik is als kerk, het ontdekken van Monique haar oude kamer was het tijd voor de middagpauze. In de middagpauze zijn we met z'n vijven lekker gaan eten bij Camelot, een lekker en niet al te duur tentje voor studenten. Toen zijn we via de Waalkade naar het museum gelopen waar we met z'n allen hadden afgesproken. Hier ging de rondleiding weer verder door het centrum van Nijmegen. We hebben uitleg gekregen over de Waalsprong en over de herinrichting van het centrum van de stad. Toen we klaar waren zijn we vlug naar het station gegaan en zo konden we nog mooi onze trein halen.

Vrijdag 04-03-2011

Vandaag was onze vrije dag.

Het was een zeer geslaagde, leerzame en vooral gezellige excursieweek. Onze ROP groep is erg leuk en op woensdag was de aansluiting met VK en UM ook super.

Niels

17:49 - 28/2/2011 - comments {0} - post comment

Excursie week NHTV

Posted in Unspecified

Dit is mijn eerste Blog.

Voor school moet ik een webblog maken over de excursie week.

Volgende week gaan we gezellig naar Rotterdam, Amsterdam en Culemborg. Jaja, je leest het goed.... Culemborg!

12:29 - 12/10/2010 - comments {0} - post comment

Description
Weblog voor de excusrie week van de NHTV