Australie & Hong Kong

The outback

01:55, 16/12/2012 .. 1 comments .. Link
Gister eind van de middag zijn we teruggekomen van onze 3-daagse outback tour. Woensdagochtend vlogen we in twee uurtjes naar Alice Springs, een stad in de outback van waaruit de meeste tourtjes vertrekken. Het is hier ongelooflijk warm en op sommige dagen gewoon niet uit te houden! Alice Springs is ook echt wennen voor ons. Er leven hier heel veel aboriginals die eigenlijk een probleem in de samenleving zijn. Veel drinken, schreeuwen op straat, vernielingen etc. Nadat we waren geland zijn we gelijk even naar het reptile centre geweest waar we een python hebben vastgehouden en twee hagedissen. Donderdagochtend om zes uur werden we opgehaald voor onze tour. Het was die dag 40 graden en de bus bleek geen airco te hebben terwijl dat wel werd aangegeven en we moesten zes uur rijden naar de bezienswaardigheden. Toen we eindelijk bij Uluru waren aangekomen was iedereen helemaal suf van de hitte en toen moesten we een wandeling van 9 km maken!! Ik had wel ffies spijt van de tour maar daarna werd het eigenlijk alleen maar leuker. Slapen onder de sterren innswags, hout verzamelen en vuur maken voor het avondeten, spelletjes doen met de groep.. Gisteravond hadden we een afscheidsfeestje met de hele groep, lekker schnitzel gegeten en wat wijntjes gedronken en alle facebookadressen uitgewisseld. Nu staan we op het punt om weer terug naar Adelaide te vliegen voor ons laatste nachtje in AustraliŽ. Dan nog even flink shoppen (hopelijk) in Hong Kong en dan gezellig kerst vieren! We hebben jullie gemist! Tot heel snel.. X

Glenelg & Adelaide

07:54, 9/12/2012 .. 0 comments .. Link
Afgelopen maandag zijn we met de nachtbus vertrokken naar Adelaide. In Adelaide aangekomen hebben we de tram naar Glenelg gepakt om eerst even een paar dagen strand te hebben. De eerste dag was het best fris dus zijn we lekker wat slaap in gaan halen. De dagen erna was het juist in ene super warm! De zuidkust van AustraliŽ staat dan ook bekend om z'n wisselende temperaturen. Vrijdag hebben we nog een heel leuk tourtje gedaan: zwemmen met wilde dolfijnen! Het was voor ons beiden een super coole ervaring! Op deze manier zie je de dolfijnen ook echt in hun natuurlijke omgeving. Helaas mochten we ze niet aanraken vanwege bacteriŽn die we op de dolfijnen over konden brengen. Gisteren hebben we de tram weer terug naar Adelaide gepakt en vandaag hebben we de stad een beetje verkend. De stad is een stuk kleiner dan Melbourne en Sydney dus er is ook minder te zien en te doen. Morgen gaan we naar de Barossa Valley om de wijnvelden te zien en wijnen te proeven. Waarschijnlijk kom ik helemaal bezopen terug aangezien ik nooit wijn drink, maar daar wil ik vanaf nu verandering in brengen! Xxxx

Melbourne

06:45, 3/12/2012 .. 1 comments .. Link
Afgelopen week was een week om een beetje bij te komen van het drukke Sydney. Melbourne is een leuke stad, zeker om te wonen/werken, maar er zijn niet zo veel leuke attracties als in Sydney. De eerste dag zijn we de stad gewoon een beetje gaan verkennen. Ons hostel lag echt middenin het centrum dus alles was vlakbij. We zijn onder andere naar St. James Cathedral geweest, Federation Square en Old Melbourne Goal (een oude gevangenis wat nu een museum is). Donderdag hadden we de Great Ocean Road tour met de twelve apostels. We hadden prachtig weer die dag (38 graden!!) dus het zicht was perfect. Hele mooie dingen gezien en ook nog in een vuurtoren geweest. Gisteren zijn we naar St. Kilda geweest, een populaire buitenwijk van Melbourne aan het strand. Daar hebben we het oudste pretpark van Australie bezocht, Luna Park, en zijn we in de oudste achtbaan (100jaar) geweest. Vanavond om 20.15 uur hebben we alweer de nachtbus naar Adelaide, een rit van 9.45 uur! Dus vandaag is eigenlijk een beetje een verloren dag, maar we sluiten ons bezoek aan Melbourne goed af met sushi! (Naast ons hostel zit een heel goede sushi tent) xxx

Sydney

02:18, 26/11/2012 .. 4 comments .. Link
Ondanks dat we van veel mensen gehoord hadden dat Sydney niets bijzonders was en vooral erg duur, vonden wij het een super leuke stad! Een stad waar zoveel te zien is dat het ons zelfs in 9 dagen niet is gelukt om alles te bekijken en te doen.. Ons hostel lag in Kings Cross, een iets mindere wijk met veel verslaafden, maar waar bijna alle hostels gesitueerd waren. We hebben de hele stad te voet bekeken en zijn eigenlijk alleen naar Bondi Beach met de tram geweest. Scheelde veel geld, maar we zijn nu nog steeds aan het bijkomen van al het lopen! Wat we onder andere hebben gezien in Sydney: Opera House, Harbour Bridge, Darling Harbour, Paddington Markets, St. Mary's Cathedral (echt een super mooie kerk), The Barracks (museum in wat vroeger de gevangenis was waar de misdadige Engelsen werden heen gebracht) en nog veel meer! We hebben ook eindelijk geskydived wat een heel leuke ervaring was (Nick is gefotografeerd door zijn instructeur in de lucht!!) en we zijn op tour geweest naar de Blue Mountains waar onder andere de bekende Three Sister rockformatie te zien is. Op mijn verjaardag zijn we lekker gaan ontbijten met pannenkoekjes met aarbeiden en ricotta (Mmmm!) , zijn we naar Darling Harbour shopping centre geweest en zijn we 's avonds bij een gezellige pub gaan eten. Helaas werd mijn verjaardag later volledig verpest doordat de wifi in het hostel niet werkte. We moesten toen wel naar de MacDonalds voor wifi aangezien ik om 21.30uur op skype had afgeproken. Daar zijn we in gevecht geraakt met zes straatjongeren. Een van hun sloeg ondertussen mijn telefoon uit mn handen en is er snel mee weggerend. We hebben direct gedaan en beschrijvingen gegeven. De hele straat hing gelukkig vol met camera's en ook het station waardoor ze een uur later hardhandig opgepakt zijn. Ik wacht nu nog steeds op nieuws over mijn telefoon, maar ik ben bang dat ik die nooit meer terug zie.. Gister zijn we een dagje in Canberra, de hoofdstad, geweest. En gisteravond hebben we de nachtbus gepakt naar Melbourne. We blijven een week in Melbourne en hebben gratis wifi in het hostel dus er kan weer geskyped worden!

Gold Coast

08:43, 16/11/2012 .. 1 comments .. Link

Het is alweer een tijdje geleden, maar hier eindelijk weer een update. Na Brisbane zijn we een week lang in Byron Bay gebleven, een super leuk stadje aan de kust met een heel relaxte sfeer. We zijn eerst gaan kayaken op zee. Ondanks dat we geen dolfijnen of whales hebben gezien (wat wel werd beloofd) was het erg leuk om te doen vooral ook vanwege de hoge golven. Ons plan was om ook te gaan skydiven in Byron Bay en we hadden zelfs tot twee keer toe geboekt, maar vanwege slecht weer ging het niet door. We hopen nu nog te kunnen skydiven in Sydney of in melbourne. We hebben ook nog surfles gehad. Eerst kregen we korte uitleg op het strand en toen gingen we al snel het water in. Het weer was weer slecht waardoor de stroming ook erg sterk was. Dat maakte het wel extra zwaar, maar het ging beter dan we hadden verwacht. Nick stond al bij de eerste golf en ik bij de tweede.

Na Byron Bay hebben we twee korte tussenstops gedaan in Coffs Harbour en in Port Macquarie. In Coffs hebben we heerlijk een dagje op het strand gelegen en in Port hebben we fietsen gehuurd. Dat was erg grappig omdat we verplicht een helm op moesten en de fietsen nogal slecht waren..

Vanochtend zijn we aangekomen in Sydney!! We vinden het nu al een leuke stad. Veel leuke winkeltjes en restaurantjes, maar wel erg duur! Morgen gaan we het Opera House bekijken en de bekende Harbour Bridge en ook de rest van de dagen hier zijn al volgepland. Maandag ben ik jarig en dan gaan we eindelijk een keertje lekker uit eten!

Binnekort meer.. X

Brisbane

03:15, 5/11/2012 .. 1 comments .. Link

Vandaag is onze vijfde dag in Brisbane, de tweede grootste stad van Australie. De eerste dagen dagen hebben we de stad een beetje verkend. We zijn in de grote winkelstraat geweest; Queen street mall. Ook zijn we in de City Botanic Gardens geweest, een heel groot park midden in de stad, en in de South Bank Parklands wat aan de Brisbane River ligt. Die dag was er ook een markt met allemaal leuke souvenirtjes, etc. Gisteren zijn we naar de Lone Pine Koala Sanctuary geweest waar we samen met een koala op de foto zijn geweest en haar ook allebei hebben vast gehouden (super schattig!). Verder is er in Brisbane niet zo heel veel te beleven, veel hoogbouw en kantoren. Morgenochtend gaan we richting Byron Bay waar we weer lekker dicht bij het strand zitten!

xx

Noosa

09:57, 31/10/2012 .. 1 comments .. Link
Noosa is een super schattig en sfeervol stadje! Het wordt aan twee kanten omringd door strand en aan een kant door een meer. Er zijn hier dan ook veel mensen met bootjes en surfplanken te vinden. Het hostel waar we in verblijven is knalroze met overal boeddha's en doet ons erg aan het hippie sfeertje van Ibiza denken. In de bus hierheen hebben we een Nederlandse meisje ontmoet waar we tot nu toe bijna alles samen mee hebben gedaan. Dinsdag zijn we naar de Steve Irwin Australia Zoo geweest. Daar hebben we kangoeroes, wallaby's en koala beertjes kunnen aaien. De kangoeroes liepen gewoon vrij rond in een park en kwamen ook echt op ons af! Verder hebben we veel krokodillen, slangen en alligators gezien en dat allemaal voor niets! (We hadden gratis toegang omdat we Greyhound lid zijn en dat scheelde voor ons samen 118 dollar) Vandaag zijn we naar de bekende Eumundi market geweest. Een markt met kleding, sieraden, souvenirs, eten en muziek. Het viel ons eerlijk gezegd een beetje tegen, waarschijnlijk omdat we de markten in Ibiza gewend zijn. Maar ik denk ook omdat we nu toch niet echt de intentie hadden om iets te kopen:p S'avonds zijn we nog even over het strand gelopen waar we allerlei aangespoelde kwallen en vissen hebben gespot. Morgen verlaten we Noosa en gaan we eindelijk naar een grote stad: Brisbane! Xxx

Fraser Island

08:14, 28/10/2012 .. 2 comments .. Link

Lieve allemaal,

Gisteravond laat zijn we terug gekomen van ons 2 daagse avontuur op Fraser Island. Vrijdagochtend om half acht werden we opgehaald en naar de ferry gebracht. Eenmaal aangekomen op het eiland stond onze Cool Dingo 4WD bus al klaar en begonnen we gelijk met de tour. Onze tourguide was echt gek, maar wel leuk (hij had het Nederlandse woord 'zwaffelen' geleerd en daar zijn boot naar vernoemd) en ook de groep was heel gezellig (op een paar mensen na). Fraser Island is het grootste zand eiland ter wereld en ook het enige eiland waar regenwoud groeit uit het zand. Omdat alles uit zand bestaat zijn er ook geen wegen. De ritjes naar onze locaties waren dan ook erg spannend aangezien de kans erg groot was om vast te komen zitten.

Op dag 1 hebben we onder andere Lake Mckenzie bezocht en twee bush walks gedaan. Savonds hadden we een Mexicaans buffet in de Dingo Bar en hebben we twee Engelse stelletjes ontmoet. De volgende reden we richting het strand waar we vier dingo's hebben gezien die onze bus passeerden op twee meter afstand! We hebben gezwommen in een champagn pool en in Eli Creek, een rivier die vanuit het regenwoud uitmondt in de zee. Op de terug weg naar het resort zagen we zelfs nog even de staart van een walvis!

Morgen gaan we naar Noosa en de Eumundi markets! Eindelijk een keertje shoppen!

xxx

Hervey Bay

08:07, 25/10/2012 .. 1 comments .. Link
Na gister een zware en vervelende dag te hebben gehad (problemen met een hostel in Bundaberg) zijn we vannacht om half twee in Hervey Bay aangekomen. Eindelijk is een hostel waar ze het je wel makkelijk proberen te maken! Aangezien het hostel eigenlijk vol geboekt was kregen we de kamer van de eigenaar met Kingsize bed (uiteraard met schone lakens!). Morgenochtend om half acht worden we opgehaald voor de Fraser Island tour. Fraser Island is een eiland dat op de wereld erfgoed lijst staat. Het is ongeveer twee uur varen en als het goed is gaan we zwemmen met schildpadden, barbecuen op het strand, zwemmen in lake Mckenzie etc! Zondag als we weer terug zijn in Hervey laten we weten hoe het was, hopelijk inclusief foto's. We hebben hier gratis wifi dus tot en met zondag kan er geskyped worden! X

Great Barrier Reef

07:32, 21/10/2012 .. 3 comments .. Link
Mission Beach bleek een heel klein kustplaatsje te zijn met mooie stranden, maar waar heel weinig te beleven viel. We zijn er een nacht gebleven en zijn toen door getrokken naar Townsville, de grootste stad van noordelijk Queensland. In Mission Beach hebben we trouwens nog wel een boel wallaby's gespot!

In Townsville verbleven we twee nachten in een guesthouse midden in het centrum. De eerste avond zijn we naar het puntje van Castle Hill geklommen waar we een super uitzicht hadden over de hele stad. De dag erop hebben we lekker gerelaxed op het strand waar we bijna de enige waren!

Toen op naar onze volgende stop: het populaire kustplaatstje Airlie Beach. Hier zijn we drie nachten gebleven en op de tweede dag zijn we eindelijk het Great Barrier Reef opgeweest! Het was zon drie uur varen langs de Whitsunday eilanden met de catamaran. Bij het rif aangekomen zijn we meteen gaan snorkelen. Best een beetje eng zo midden op de oceaan, maar echt een heel gave ervaring! Veel mooie vissen gezien en vlak voordat we vertrokken zelfs nog een zeeschildpad.

Nu zijn we een nachtje op tussenstop in Mackay. We vinden het hier helemaal niks, maar het was een noodzakelijke stop aangezien de reis naar Rockhampton (onze volgende stop) erg lang is.

Tot snel!

Cairns

10:40, 13/10/2012 .. 2 comments .. Link

Lieve allemaal,

De vluchten zijn ons heel zwaar gevallen! Tijdens de laatste paar uurtjes in de lucht werden we allebei eigenlijk een beetje ziek. Vooral ik voelde me misselijk, duizelig, zwak, etc. Nick had veel last van oorpijn. Maar na aankomst in Cairns waren we dat al snel vergeten: het zonnetje scheen en ons hostel zag er prima uit!

Cairns is een gezellige stad met een lange boulevard, veel restaurants en een enorme 'lagune' in het midden van de stad. Het is hier tropisch warm, zo rond de 30 graden. Vandaag (13 oktober) hadden we ons eerste tourtje naar Cape Tribulation en Daintree National Heritage. We hebben onder andere door het regenwoud gelopen (slangen, hagedissen en enorme spinnen gezien!), gevaren op de rivier op zoek naar krokodillen (helaas niet gezien) en geluncht op een mooie locatie in het regenwoud waar we zo het strand op konden lopen.

Morgen is alweer ons laatste dagje in Cairns. Maandagochtend vertrekken we met de bus richting Mission Beacfh en verder naar het zuiden. Hopelijk is onze verkoudheid dan een beetje over zodat we het Great Barrier Reef op kunnen!

Aftellen..

10:06, 7/10/2012 .. 2 comments .. Link
Morgen is het zover, Nick en ik vertrekken voor 2,5 maand naar de andere kant van de wereld: Australie! Om 14.00 uur vlIegen we in 22 uur vanaf Schiphol naar Cairns met een tussenstop van maar liefst 17 uur in Hong Kong. Ik hoop dat we een beetje kunnen slapen in het vliegtuig, anders zijn we helemaal gebroken bij aankomst (en aangezien Nick vaak last heeft van een slecht humeur bij weinig slaap).. We zien ontzettend op tegen de vlucht, maar met een filmpje, een paar boekjes en wat slaap komen we hopelijk al een heel eind! In Cairns hebben we voor de eerste vijf nachten een hostel geboekt, aan de Esplanade, vlak aan de kust en in het centrum. Hier kunnen we even rustig bijkomen van de vlucht en de stad verkennen. Bevalt het ons dan blijven we nog een paar dagen hangen, zo niet dan trekken we verder down south. Eerst nog even het naarste van de hele reis: afscheid nemen!