Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?

auto's


de beste autosite van héél NEDERLAND!

Home | Profile | Archives | Friends


Posted at 13:20, 12/2/2006

Auto's

 

 
We beginnen met allemaal verschillende auto's:
 
 
De kleine Zweedse sportwagenfabrikant Koenigsegg komt met een nog snellere versie van de CC8S. De supersnelle CCR schopt het tot bijna 400 km/h.

De CC8S heeft al 655pk en 750 Nm en haalt een topsnelheid van 390 km/h. De CCR heeft een maximum vermogen van maar liefst 806 pk en een maximum koppel van 920 Nm. Achterin staat dan ook een 4,7-liter V8 die extra ondersteuning krijgt van een fors bemeten kompressor. De topsnelheid zou ongeveer 395 km/h bedragen en voor de sprint vanuit stilstand naar 100 km/h zou slechts 3,2 seconden nodig zijn.
De in Genève debuterende CCR onderscheidt zich verder met aangepaste luchtinlaten aan de voorzijde, anders gevormde koplampen en een gewijzigde stilering voor de achterzijde. Om de grote kracht in toom te houden worden fors bemeten remschijven gemonteerd. De CCR moet bij 100 km/h in staat zijn in slechts 31 meter tot stilstand te komen. De 4,19 meter lange en 1180 kg zware auto staat op voor op 19-inch wielen met banden in de maat 255/35, achter wordt 20-inch gemonteerd met banden in de maat 335/30.
Achterop de CCR is de afbeelding van een spookje afgebeeld. Dit is het symbool van het eerste Zweedse straaljager-eenheid. Sinds de fabriek vorig jaar tot de grond toe is afgebrand is deelt Koenigsegg fabriekruimte met een straaljagerfabrikant.

 

 

 

 

 

Maserati presenteert een extra sportieve versie van de GT Coupe onder de naam GranSport. De Maserati GranSport heeft een betere wegligging en een veel sportievere uitstraling dan de GT Coupe.

De GranSport moet voor kopers van een Maserati een sportief alternatief zijn voor de GT Coupe. De GT Coupe heeft een meer sjieke uitstraling waar de GranSport duidelijk op sportiviteit is gericht. Aan de voorkant is dit duidelijk te zien aan de grotere grille en de voorspoiler. Van opzij is de GranSport te herkennen aan zij-skirts en dikke 19 inch lichtmetalen velgen, Om het geheel af te maken is ook de achterkant niet vergeten. Hier is het verschil te zien aan dikke luchtsleuven in de onderspoiler.
 
Het interieur van de GranSport wordt gekenmerkt door veel luxe maar ook sportiviteit. De met leer beklede kuipstoelen moeten voldoende zijdelings steun bieden als je met de GranSport eens flink gaat racen en er is gebruik gemaakt van aluminium look op het dashboard en de middenconsole.
 
Ten opzichte van de GT Coupe is er technisch weinig verschil. Het onderstel is strakker geveerd en de GranSport ligt 10 mm dichter op het asfalt. Hierdoor moet de wegligging een stuk verbeterd zijn. De prestaties zijn nagenoeg hetzelfde. De topsnelheid ligt 5 km/h hoger dan die van de GT Coupe op 290 km/h. De sprint naar 100 km/h is ongewijzigd en wordt in 4,9 seconden afgelegd. Het vermogen van 400 pk en het koppel van 451 Nm wordt overgebracht via een Cambiocorsa elektronische automaat.
 

Hosting door HQ ICT Systeembeheer