Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?
CMD Project Online Media

Week 5

 

Deze week hebben we het roer helemaal omgegooid. We zaten vast met het oude project, werkten met tegenzin aan het project en de feedback op ons project was terecht hard. Er moest dus iets veranderen.

 

Na de les Usability zijn we daarom even gaan praten met Jean-Francois Roebers. Alhoewel ik door had dat hij af en toe niet precies begreep wat wij met ons project van plan waren, kwam hij met een aantal goede ideeën. Hierop zijn ik en Geert verder gaan denken en hebben we zo uiteindelijk een concept bedacht. Toen we ons concept vaag in ons hoofd hadden zitten zijn we een gesprek aangegaan met onze projectbegeleidster Diana Marijnissen. Die was enthousiast over ons nieuwe concept en heeft ons wat tips gegeven. Twee dagen later, op donderdag 9 december, zijn wij een gesprek aangegaan met de wethouder Kunst & Cultuur van Laarbeek, Joan Briels. Die heeft ons een aantal ideeën gegeven en verteld wat realiseerbaar is. Zo kwam hij onder andere op het idee iPads te verstrekken bij lokale VVV kantoren. Ook heeft hij ons doorverwezen naar de verschillende Heemkundekringen, die alles weten over de gemeente. Zodoende zijn we verder gegaan met het concept uit te werken.

 

Wat we willen doen is de ouderen (65+) een dagje herinneringen op te laten halen in de gemeente Laarbeek.

Dit gaan wij doen door op verschillende, door de Heemkundekring, aangewezen locaties levensgrote boeken te plaatsen met daarop wat informatie over die locatie maar veel belangrijker door mooie verhalen en foto’s uit het verleden daarop te plaatsen. Deze verhalen zijn al ooit geschreven door trouwe Laarbeek bewoners en liggen in het archief van de Heemkundekringen van Beek en Donk en Lieshout/Mariahout. Door een venster van glas/plexiglas kijk je naar de locatie in het heden. Deze boeken zijn een weekend te bezichtigen. Je kan ervoor kiezen dit op eigen houtje te doen, maar je kunt je ook inschrijven voor een georganiseerde tocht langs de locaties.

Daarnaast leggen we op een aantal plekken waar onze doelgroep vaak komt lege boekjes neer, waar mensen hun verhaal in kwijt kunnen. Ze zijn helemaal vrij waarover ze het willen hebben, als het maar over vroeger gaat en het heeft plaatsgevonden binnen de gemeente Laarbeek. Deze boekjes kunnen daarna ongefrankeerd naar ons worden toegestuurd. De verhalen kunnen tevens via de telefoon in een antwoordapparaat worden ingesproken of op de site worden ingestuurd. Ook staan er in het weekend mensen van de Heemkundekringen op de locaties om verhalen van mensen op te nemen.

We zullen het evenement ook aankondigen op posters, die worden opgehangen in buurtcentra, jeu de boules banen, kienclubs, sportverenigingen, bakkers, friettenten et cetera.

Voor degene die de tocht zelfstandig willen doen, liggen bij de plaatselijke VVV’s iPads die in bruikleen af te halen zijn. Op de iPads zal een eenvoudige applicatie komen te staan die je de weg zal wijzen langs alle locaties, informatie daarover verstrekt, ingesproken verhalen verteld en er zal een functie komen om jou eigen verhaal te vertellen.

Als laatste willen we, nadat het evenement heeft plaatsgevonden, alle verhalen bundelen in een boek. Dit boek zal een levensgroot kunstwerk worden met alle ingezonden verhalen erin en zal worden geplaatst op een door de Laarbekers meest aangewezen locatie.

 

Al bij al willen wij het voor de mensen zo makkelijk mogelijk maken, om hun verhaal te doen. Door veel mogelijkheden te bieden om je verhaal kwijt te kunnen. Ook willen wij de mensen een leuk weekend bezorgen en hopen dat niet alleen ouderen deelnemen aan het evenement, maar dat zij ook familie mee weten te krijgen en zo een leuk familie uitstapje maken. Als laatste willen we de deelnemers belonen door een groot boek te plaatsen met de door hen geschreven verhalen zodat ze ook na het evenement nog plezier kunnen beleven aan ons project.

18:34 - 10/12/2010 - comments {0} - post comment

Week 4

Deze week hebben we een visueel verslag over het onderzoek gemaakt. Daarin staat de elementaire uitvoering van het online concept en ondersteunende media beschreven oftewel de samenhang tussen doelstelling, doelgroep en boodschap.


Hieronder zie je een collage van de website en de andere media keuzes.


Photobucket

16:41 - 5/12/2010 - comments {0} - post comment

Week 3

Deze week hebben wij de doelstelling uitgeschreven en deze doelstelling luidt als volgt: “Na 1 jaar kent 20% van de mannen en vrouwen binnen de leeftijd 40-50 in Laarbeek de activiteiten en bezienswaardigheden in Laarbeek door onze mediamix”.

 

Daarnaast hebben we een persona bedacht en dat is Mattie van Berlo. Hij is een spontante man van 46 jaar en geboren en getogen in een warm gezin in Beek en Donk. Mattie is werkzaam als schilder bij het bedrijf Bazelmans gevestigt in Bakel.

 

Verder hebben we een boodschap gekozen. Die boodschap is de volgende: “Laarbeek biedt een groot aantal activiteiten en bezienswaardigheden voor mensen in de leeftijdscategorie 40-50”. Deze boodschap hebben we daarna uitgewerkt in tekst en beeld.

 

Als laatste hebben we ondersteunende media dragers gekozen. Zo hebben we bijvoorbeeld gekozen om het bestaande blaadje met de activiteiten in Laarbeek te verbeteren, aantrekkelijker te maken en te richten op onze gekozen doelgroep, omdat die nog wel van dit soort blaadjes lezen. Ook hebben we ervoor gekozen posters te hangen in Abri’s, omdat onze doelgroep vaak op weg is en dus regelmatig deze bushokjes passeert.

15:24 - 29/11/2010 - comments {0} - post comment

Week 2

 

Deze week hebben we een definitieve keuze gemaakt over welk thema we gaan gebruiken voor het project. Wij hebben gekozen voor: “Gemeente in de picture!”.

 

Daarnaast hebben een projectplan en een samenwerkingscontract gemaakt, waarin beschreven staat welke afspraken we met elkaar hebben gemaakt en hoe onze rolverdeling, planning en aanpak eruit gaan zien.

 

Ook hebben we een bronnen onderzoek gedaan over de gemeente die we gaan promoten. Die gemeente is de “Gemeente Laarbeek”.

 

Hierbij zijn we onder meer te komen geweten welke bekende personen er uit de gemeente komen, welke bekende bedrijven er zijn gevestigd, wat voor bezienswaardigheden er te zien zijn en wat voor beeld de bewoners  en buitenstanders van de gemeente hebben.

 

Hieronder volgt een verzameling van de belangrijkste personen, bedrijven en bezienswaardigheden van de gemeente.

 


Guus Meeuwis

 

 


Bavaria

 

 


Klokkengieterij Petit & Fritsen

 

 


Châlet Lohengrin

 

 


Kasteel Croy

 

 


Brouwershuys Morees

 

 


Lourdesgrot Mariahout

19:14 - 20/11/2010 - comments {0} - post comment

Blog week 1 Geert

Geschreven op 11-11-10 Week 1: Na uitleg van de project opdracht ‘Online Media’ heb ik de modulebeschrijving goed doorgelezen. De daar op volgende lesdag heb ik de opdracht met mijn partner Jesper van den Bogaard doorgesproken. Daarnaast hebben we de rollen verdeeld, de samenwerking besproken en dit vervolgens vastgelegd in het samenwerking contract. Omdat Jesper een vooropleiding heeft gehad en daar enige kennis van het programmeren heeft opgedaan, zal hij ‘hoofdzakelijk’ het programmeerwerk doen van de site. Aangezien ik zelf nu vier jaar werk bij een illustrator hebben we er voor gekozen dat ik de vormgeving zal doen. Het is echter niet zo dat Jesper alleen gaat programmeren en ik alleen ga vormgeven. We zullen elkaar in de komende weken gaan helpen met elkaars taken en onze kennis delen om tot een mooi eindproduct te komen. Toch merk ik dat de samenwerking nu al niet zo vlot loopt. Hier moeten dus duidelijkere afspraken over worden gemaakt. Voor week 1 dienden we vijf bedrijven/producten of diensten, te onderzoeken, waarvan de website niet op zichzelf staat maar onderdeel is van een media mix. Deze beschrijving vond ik niet erg duidelijk. Toch ging ik vast op zoek naar websites van bedrijven/ producten en diensten. Om zeker te zijn van mijn zaak contacteerde ik wat klasgenoten over hoe zij de opdracht aanpakten. Uit deze gesprekken bleek dat ik op ongeveer dezelfde manier was bezig geweest.

08:58 - 15/11/2010 - comments {0} - post comment

Jesper's Verslag

Centraal Beheer Achmea

Centraal Beheer Achmea maakt op veel verschillende manieren reclame voor zijn verzekeringen. Allemaal passen ze in het concept wat ze al erg lang toepassen. In geval van nood, bel Centraal Beheer Achmea. De reclame die ze maken worden door veel mensen gewaardeerd, omdat ze vaak grappig zijn en daarom leuk zijn om te zien.

Zo kregen 25.000 man in Rotterdam de schrik van hun leven omdat het scherm waarop ze de WK finale Nederland-Spanje keken ineens uitviel. Even later kwam er te staan: even Apeldoorn bellen.. Centraal Beheer Achmea wenst u een prettige wedstrijd. Waarna veel mensen er om konden lachen.

Ook waren er door heel het land ongelukken nagebootst, waar mensen bij op de foto konden om het plaatje compleet te maken.

Al dit soort grappige reclame, zorgt ervoor dat Centraal Beheer Achmea een goed imago krijgt bij de consument.

 

 

 

Coca Cola Zero

In de tv commercial van Coca Cola Zero wordt vermeld dat als je een Dodge Nitro wil winnen, je dan snel naar www.cokezero.nl moet surfen. De reclame is duidelijk gericht op jongemannen. Dat zie je onder andere doordat de hoofdrolspeler een jongeman is, er vaak veel actie in de commercials voor komt en je een Dodge Nitro kan winnen. Ook komen er in een aantal reclames mooie vrouwen voor en moet je op de website een missie doen waarbij je moet raden hoeveel dames er in de Dodge Nitro passen. De Dodge Nitro wordt ook door heel het land door op plaatsen neergezet.

 

 

 

 

Coca Cola Light

In de tv commercial van Coca Cola Light wordt het 25 jarig bestaan van Coca Cola Light gevierd. Ter ere daarvan kan je een Vespa scooter winnen als je naar www.coca-colalight.nl gaat. Het is duidelijk dat de reclame gericht is op jonge meiden. Onder andere omdat meiden meer bezig zijn met hun gewicht dan jongens en in de reclame worden de meiden geserveerd door een jongeman. De Vespa scooters zijn ook vooral in trek bij jonge meiden.

 

 

 

Nike

Tijdens het WK waren er op tv commercials van Nike te zien met het motto: Bloed Oranje. Op de dag dat Nederland tegen Brazilië moest spelen werden er in Amsterdam gratis Nike shirtjes uitgedeeld die volledig aansloten op de tv commercials. Nederlanders maak je maar al te blij met gratis spullen en zeker als je er ook daadwerkelijk iets aan hebt. Deze uitdeelactie is daarom ook goed voor het imago van Nike en het is slim dat ze dit deden toen het WK heel erg leefde in Nederland.

 

 

BMW

BMW zoekt in haar reclames joyriders die een drie daagse proefrit in een BMW 3-serie willen maken. Dit om het rijplezier van een BMW in het echt te ervaren. In de reclame wordt je verzocht je te registreren op www.bmw.nl. Tijdens die proefrit krijgen de joyriders tips hoe ze de drie dagen kunnen invullen. Zo wordt de consument van een tv commercial naar een website bewogen en die wordt vervolgens weer naar een BMW dealer gestuurd. Waardoor de afstand tussen merk en klant met elke stap wordt verkleind.

 

 

 

15:06 - 14/11/2010 - comments {0} - post comment

Description


«  November 2017  »
MonTueWedThuFriSatSun
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 

Home
User Profile
Archives
Friends

Recent Entries
- Week 5
- Week 4
- Week 3
- Week 2
- Blog week 1 Geert

Friends
Hosting door HQ ICT Systeembeheer