Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?

runscape

Home :: Profile :: Archives :: Friends

members quest tips

kijk bij archives voor total over zicht van deze website


Posted on 30/3/2006 at 20:32

plaats waar je de capes kan vinden en van wie.......




Posted on 30/3/2006 at 18:46

Between a Rock...

Between a Rock...

Moeilijkheidgraad: Gemiddeld

Startpunt: Praat met Dondakan (zie quest)

Eisen Je moet de Fishing contest quest hebben gedaan, level 30 defence, level 40 mining (hoger is handig), level 50 smithing, je moet een monster van level 75-125  veslaan

Items: Pickaxe, geld (100 gp is zat), 4 gold bars, hammer, cannonball mould (te koop bij de Nulodion bij de ingang van de Dwarven mine op Ice Mountain voor 5gp), armour, food, eventueel teleporteermiddelen naar Rellekka of Camelot en Falador.

Voor het eerste deel heb je alleen wat geld nodig. Buiten Rellekka in het oosten ligt een mining plaats. Daarboven is een grot, daarin is de weg naar de queststart. Dus klim de grot binnen en kijk meteen naar de rechterkant van de tunnel. Hier staan twee beelden bij een gat, klim ook door dit gat. Je komt nu in een ruimte met dwergen. Spreek tegen de Dwarven Ferryman, hij wil je naar de overkant brengen voor 2 gp. Accepteer zijn aantrekkelijke bod en steek de rivier over. Loop verder naar het oosten totdat je een wachttoren van de dwergenstad Keldagrim tegenkomt. Loop hier naar het westen, aan het eind van het pad zul je Dondakan bij zijn cannon aantreffen. Praat met hem.

Dondakan wil door een onbreekbare steen breken, maar helaas dat lukt niet. De luie dwerg laat jou nu het werk opknappen. Ga terug met de veerman naar de overkant van de rivier en vaar naar Keldagrim. Loop naar West Keldagrim en zoek in het gebouw van het Consortium naar een anvil. Hier is een Dwarven enigeer, praat met hem. Hij vertelt je over iemand die er misschien meer van weet, Roland.

Neem de kar of teleporteer naar Falador of Edgeville. Pak een wapen om een paar schorpioenen van level 14 een koppie kleiner te maken en wandel naar de Ice Mountain aan het begin van de Dwarven mine. Zoek Rolad in de huisjes, als je met hem praat geeft hij een paar bladzijden uit zijn boek met informatie over de steen verloren. Zoek de missende pagina's in de Dwarven mine. De eerste pagina wordt gedropt door schorpioenen. Dood er een paar totdat je de pagina krijgt. De tweede pagina ligt in een mining cart, dus doorzoek alle karretjes voor deze pagina. Mijn daarna wat iron, de pagina zit in een steen. Breng deze pagina's naar Rolad. Hij maakt het boek en geeft het je. Lees het boek en houd deze bij je of zet hem op de bank, want je hebt hem later nog nodig voor de quest. Koop een cannonball mould bij de andere dwerg als je deze nog niet hebt en haal een gold bar, teleporteermiddelen, geld en de mould van de bank.

Ga nu terug naar Dondakan waar je de quest startte. Vraag wat hij allemaal al heeft geprobeert en wat zijn boots doen. Hij laat het zien: er gebeurd niets. Nu moet jij wat verzinnen. Laat hem de gold bar zien door de bar om hem te gebruiken, hij begint te lachen. Maak hiervan een kanonbal door de gold bar op een furnace te gebruiken. Geef deze naar Dondakan.

Hij vuurt de bal af met zijn kanon. De bal verdwijnt in de rots. Nu wil hij dat jij een kijkje achter de rots neemt. Stem hier mee in. Hij geeft je ook een schema, helaas is deze nog niet compleet. Nu moet jij de rest van de blauwdrukken verzamelen. De Dwarven Engineer heeft het tweede deel en Rolad het derde. Hij is dat ook weer kwijt, dus doorzoek zijn boek. Hij zit hier achter. Pak deze bladzijde. Het laatste deel heeft Khorvak in de dwarfen tunnel van het Fishing Contest. Pak daar een dwarfen stout van de tafel en geef deze aan Khorvak door met hem te praten. Hij geeft je het laatste deel.

Nu moet jij het schema compleet maken. Zet alle blauwdrukken op de goede plek zodat het één geheel wordt. Draai en verplaats de stukken met de pijltjes. Het is misschien even puzzelen, maar als je het door hebt is het best makkelijk. De oplossing is eronder te vinden (het deel van Rolad). Als je het goed doet komt er "That’s it, it all makes sense now! If you were a dwarf that is…" te staan.

Goud gaat door de steen heen, dus moet jij een helm van goud hebben. Pak 3 golden bars en een hammer van de bank en ga naar een anvil. Kies ervoor om een gouden helm te maken en doe deze aan. Haal de rest van je armour en food van de bank voor het gevecht. Neem ook 4 gp, het schema en een pickaxe mee. Houd minimaal 6 plaatsen over voor goud.

Ga terug naar Dondakan. Vertel hem dat je klaar bent om door de steen geschoten te worden. Je komt nu achter de steen, daar zijn goudrotsen. Mijn daar wat en negeer de demon. Als je vol zit ga je door de vuurmuur aan het einde. Je kunt hier niet doorheen als je geen 6 goud hebt. Als je meer hebt is het monster lager. Praat met de vuurmuur en de avatar van de demon verschijnt. Als je het moeilijk krijgt moet je je helm afzetten, dan kom je weer bij de dwerg. Probeer het daarna nog eens. Nadat je de demon hebt verslagen kom je weer buiten. Praat met Dondakan voor je beloning.

Beloning: 5.000 defence, mining en smithing ervaring en een rune pickaxe

Quest Points: 2


Posted on 30/3/2006 at 13:36

Big Chompy Bird Hunting

Big Chompy Bird Hunting

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Startpunt: In het westen van Feldip Hills, zuidoost van Yanille. Praat met Rantz.

Eisen: 5 fletching, 30 cooking, 30 ranged, je moet level 64 (level 25 als je ver wilt lopen) wolven kunnen doden en langs ogres van level 70 kunnen lopen.

Items: Axe voor woodcutting, feathers (rond de 80), knife, chisel, wapen en armour om een wolf te doden en je te beschermen

Rantz heeft honger en wil een Chompy. Je moet wat pijlen voor hem maken, zodat hij kan jagen. Hij heeft speciale pijlen nodig. Zuid van Rantz zijn een paar Achey trees, hak er ongeveer 5 om. Gebruik deze logs op je knife, je krijgt nu arrow shafts van Achey hout. Doe hier veren aan, op dezelfde manier als met fletching.

Nu heb je de arrowheads nodig. Deze kun je maken door wolfbones op een chisel te gebruiken. Verder naar het zuiden van Rantz zijn wolven van level 64, maar je kunt ook een heel eind lopen naar White Wolf Mountian en daar wolven van level 25 doden. Maak van hun botten pijlen. Rantz wil er zes, maar jij hebt er zelf ook nog een paar nodig voor de quest, dus maak er een paar extra.

Fletch nu je de heads aan je headless arrows, je krijgt Ogre Arrows. Breng er 6 naar Rantz en houd de rest zelf. Rantz vertelt je over de padden, waar zijn zonen en de chompies zo van houden. Stel alle vragen aan Rantz, anders kun je niet verder. Ga naar het noorden en loop de grot in. Praat met de zonen, zij vertellen je dat ze de padden opzuigen met een blaasbalg (bellows). De blaasbalg heeft hun vader opgesloten in een kist. Duw de stenen van de kist en pak de bellows.

Bij de wolven in het zuiden is een moeras met de padden. Probeer je bellows op een pad (toad) te gebruiken, de lucht is te dun. Gebruik de blaasbalg op de bubbels in het moeras aan de zuidelijke kant van het plasje. Zuig drie padden, daarna zijn je bellows leeg en moet je weer nieuwe lucht uit het moeras halen. Je kunt niet meer dan drie padden tegelijk meenemen.

Laat de padden aan Rantz zien, hij laat je een plek zien waar je kunt jagen op de chompies. Ga er heen en leg er een pad neer. Loop een klein eindje van de plaats weg en wacht totdat er een chompy bird langs komt. Je kunt deze niet aanvallen en Rantz schiet mis. Probeer de boog van hem te krijgen zodat jij het kunt proberen, maar hij denkt dat je te slap bent. Zeur door en je krijgt zijn boog.

Leg weer een kikker neer en draag de arrows en bow. Ga weer kijken op een afstandje en dood de chompy .Pluk het kaal en pak de raw chompy op. Deze moet je voor Rantz koken. Hij vraagt je ook om de kinderen te vragen wat ze op hun deel van chompy willen. Ga dus weer de grot in en vraag wat de kinderen willen.

Je de ingrediënten verzamelen. Een onion ligt in het zuiden van het moerasje, daar zijn wat ogres en een vuurtje. Pak hier ook een tomaat. In het noordwesten van deze plek met ogres liggen Doogle leaves, pak er één. In het noorden van het moeras is een beer en een cabbage. Pak de cabbage. Equa leaves liggen zuid van de plek waar je de chompy hebt gedood. De potatos liggen in het zuiden van Rantz, pak er ook ééntje.

Gebruik de raw chompy op het vuur met de spit in het noorden van Rantz, je krijgt nu een cooked chompy. Breng deze naar Rantz voor je beloning.

Beloning: Ongeveer 735 ranged xp, ongeveer 1500 cooking xp en ongeveer 300 fletching ervaring. Een Ogre bow, je kunt ogre arrows maken en chompies koken.

Quest Points: 2


Posted on 30/3/2006 at 13:36

Biohazard

Biohazard

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Startpunt: Praat met Elena in het gebouw oost van het huis van haar ouders in Ardougne.

Eisen: Je moet de Plague City af hebben.

Items: Wat geld (ongeveer 20 gp) of een priest robe

Elena vraagt je moet Jerico te praten. Die is in zijn huis in het zuiden van de noord bank. Hij zegt dat je met Omart moet gaan praten. Die is bij het zuiden van de muur naar West Ardougne.

Omart vertelt je dat je iets nodig hebt om de wachters af te leiden. Ga naar terug naar Jerico, maar Jerico is te druk met het voeren van zijn duiven. Hij stuurt je terug. Ga dat niet, zoek in de cupboard van zijn huis naar pigeon feed en pak een kooi achter zijn huis vandaan.

Ga naar de toren die dichtbij Omart is. Doe het pigeon feed op de speren bij de toren en laat de duiven vrij. Praat nu weer met Omart. Hij laat je over de muur. Ga helemaal naar het noorden, naar het huis met de mourners. Pak een rotte appel bij het westen van het huis. Ga over het hekje bij het huis van de mourners en doe (NIET ETEN) de appel in de kookpot. Praat met de mourner.

De mourners vertellen je dat ze ziek zijn. Nu moet jij doktertje spelen. Je hebt eerst een dokterspak nodig. De is in het huis van Nurse Sarah zuid west van Ardougne. (ga eerst helemaal naar het zuiden en dan naar het westen). Doorzoek haar cupboard en pak de gown. Doe het aan en ga terug naar de mourners. Ga in het huis naar boven. Dood daar de zieke mourner.

Nu krijg je een sleutel. Open de poort in het huisje met de sleutel. Doorzoek de kratten en vind dat ding. Ga terug naar Elena. Nu moet je chemicaliën naar de chemist in Rimmington brengenn. Wees voorzichtig met de monsters, ze kunnen breken als je teleporteert of vecht onderweg. Je kunt ze wel op de bank zetten en zo naar Rimmington gaan of naar Falador teleporteren.

Praat met de chemist, maar vertel hem niets over de plague. Nu moet je Chancy de liquid honey geven, Hops de sulphuric broline en Devinci de ethenea (in die volgorde!)

Ga naar Varrock en koop een priests robe uit de winkel als je dat nog niet hebt. Ga naar de Dancing Donkey Inn in het zuidoosten van Varrock en haal je monsters terug van de mannen daar. Doe je priest kleren aan en ga naar het huisje met Guidor. Praat met hem en hij zegt je dat de Plague niet bestaat. Ga terug naar Elena en breng haar het goede nieuws. Ga naar de koning in het kasteel voor je beloning.

Beloning: 1250 Thieving ervaring, toegang tot de train grond van de koning. 

Quest Points: 3


Posted on 30/3/2006 at 13:35

Cabin Fever

Cabin Fever

Startpunt: Praat met Bill Teach in de Port Phasmatys Inn

Eisen: 42 Agility, 45 Crafting, 50 Smithing, 40 Ranged. Je moet de quests Rumdeal en Pirate's treasure ook voltooid hebben

Items: Geen

Bill Teach is mensen aan het ronselen voor zijn nieuwe reis naar het eiland van Mos Le'Harmless. Mos Le'Harmless is een piratenschuilplaats in het zuiden van Morytania. Nu heeft Bill een probleempje :als een echte piraat heeft Bill ruzie met een andere Cap'n gekregen. Deze vent heeft gezworen Bills schip tot zinken te brengen en haar bemanning aan het zwaard te rijgen. Hierdoor heeft ieder bemanningslid van Bill de benen genomen. Nu is die arme kerel helemaal alleen en heeft hij mensen nodig. Jij bent de enige die zich beschikbaar stelt, dus hij neemt jou aan. Beloof Bill te steunen en ga naar het schip in de haven om uit te varen.

Zodra jullie de haven uit zijn wordt er op jullie geschoten. Je moet het kanon van de tegenstanders uitschakelen. Dat kan alleen vanaf het schip van de vijand, dus je moet met een touw naar de overkant en daar de boel in de fik steken. Pak wat fuse uit de Tool Chest en twee ropes uit de Repair Chest. Haal ook van achterin het schip een tinderbox en beklim de ladder naar boven. Zoek naar het Climbing net aan de zuidelijke mast en beklim het net. Maak het touw vast aan de mast boven je, nu slinger je automatisch naar het schip van de vijand. Stop de fuse en de barrel met gunpower en steek de lont aan. Nu ontploft het vat, met het kanon erbij. Ga via dezelfde manier terug als je op het schip bent gekomen: beklim de climbing rope en slinger weer naar de overkant.

Je moet nog meer doen van Bill: de gaten die net in het schip zijn geschoten repareren. Pak een hamer, 30 tacks en 6 planken uit de Repair chest. Repareer hier de gaten in het schip mee. Nu lekt er nog steeds wat water, dus prop de kieren dicht met swamp paste uit de Repair chest.

Nu wil Bill buit. Slinger weer naar de overkant van het schip, ga daar naar het ruim toe en plunder de kist en de kratten en vaten er omheen totdat je 10 plunder hebt. De kisten worden elke minuut weer gevuld, dus als je nog geen 10 plunder hebt moet je een minuutje wachten en het opnieuw proberen. Ga als je 10 plunder hebt terug naar Bill en stop je plunder in de kist in het ruim van het schip. Praat met Bill als je dat gedaan hebt.

Nu de vijand nog terug pakken. Helaas is het kannon kapot. Je kunt wel raden wie dat gaat fixen: jij dus. Pak een nieuwe cannonbarrel uit de Tool box van het ruim en vervang het kanon op het dek. Meld dit aan Bill, hij vertelt je dat je kunt gaan schieten op de vijand.

Pak drie cannisters, drie fuses, nog een cannon barrel voor als je cannon ontploft en een ramrod uit de Tool box in het ruim. Ga naar het vat met buskruit naast het kanon op het dek en pak hier drie hoopjes buskruit uit. Stop dit in het kanon, stamp het aan met je ramrod, stop de cannisters en je fuse erbij en vuur het kanon door op het kanon te klikken. Doe dit drie keer en meld aan Bill dat je je werk heb uitgevoerd.

Bill is nog niet tevreden: hij wil zelfs het schip laten zinken. Dat moet met cannonballs in plaats van cannisters. Pak de spullen weer uit de Tool box, maar neem nu cannon balls in plaats van cannisters en vuur het cannon opnieuw drie keer af met de cannon balls. Het schip van de vijand zinkt en je krijgt een filmpje als einde van de quest te zien.

Beloning: 7.000 smithing, crafting en agility ervaring. Je krijgt ook een Little book o' Piracy. Praat na de quest met Bill Teach voor nog eens 10k geld.

Quest Points: 2


Posted on 30/3/2006 at 13:35

clock tower

Clock Tower

Moeilijkheidsgraad: Makkelijk

Startpunt: In de Clock Tower die bij het zuiden van Ardougne ligt. Praat met Brother Kojo.

Eisen: Je moet langs level 53 ogres kunnen lopen

Items: Ice gloves OF een bucket of water (tijdens de quest te krijgen)

Ga de ladder af, nu kom je in een grot. Nu zie je een vierkant met leuke kleurtjes op de vloer. Die kleuren moet je verzamelen.

Witte Cog: Pak de rat poison die je in één van de gangen kunt vinden. Loop verder in de gang, nu zie je een paar hendels. De rechterhendel moet omhoog, de linker naar beneden. Nu zijn de deuren als het goed is open. Als dat niet zo is, pruts wat aan de hendels. Ga door de deuren, nu zie je dongeon rats. Doe de potion in de voederbak (trough). Ga verder en pak de cog in het volgende kamertje. Ga hier de ladder op en ga terug naar de Clock Tower. Doe de cog op de pole helemaal bovenin de toren.

Blauwe Cog: Ga weer naar de plek waar je toren uitkwam. Dat is noordoostelijk van de toren, bij een monk en een bucket. Als je geen Ice gloves hebt kun je deze bucket vullen met water als vervanging van de gloves. Ga naar beneden via de ladder en loop door totdat je een odd looking wall ziet. Druk die in, nu kom je bij de rat en de cog. Pak de cog. De blauwe cog hoor op de pole op de eerste verdieping.

Rode Cog: Ga weer de grot in en ga naar de zuidoostelijke deur. Ga langs de ogres en pak de cog. Deze hoort op de cog op de begane grond van de toren. Doe die erop.

Black Cog: Nu heb je je Ice gloves of je bucket of water nodig. Ga weer in de grot en ga langs de spinnen. Daar is vuur, maak de cog kouder door er een emmer met water over te gooien of pak het met je gloves. Deze hoort op de pole in de grot zelf. Praat hierna weer met Brother Kojo.

Beloning: 500 gp

Quest Points: 1


Posted on 30/3/2006 at 13:34

Creature of Fenkenstrain

Creature of Fenkenstrain

Startpunt: Lees de signpost dichtbij Canafis

Moeilijkheidsgraad: Makkelijk

Eisen: 25 thieving, 20 crafting, je moet een level 51 monster doden. Je moet Priest in Peril en The Restless Ghost voltooid hebben.

Items: 3 bronze wires, 1 silver bar, 5 spools of thread, 1 needle, spade, 50 gp, Amulet of Ghostspeak (als je snel wil zijn neem je ook ring of Dueling of Fallador teleport runes mee, je moet namelijk naar een furnace)

Lees het bord dichtbij Canafis. Ga noordoost van de Slayer master het kasteel in en praat tegen Fenkenstrain. Van hem moet je delen van een lichaam vinden: hoofd, armen, benen en buik...

Doe je Ghost ammy aan en praat met de geest ten noorden van de professor. Vraag waar zijn hoofd is gebleven, hij zal je volgen. Blijf dan tegen hem praten totdat je bij zijn graf uitkomt. Doe "dig grave" en je zal zijn kop vinden.

Ga nu terug naar het kasteel en neem ergens een trap omhoog. Doorzoek de kast in het westen van het kasteel en neem het boek Joy of grave digging mee. Ga nu naar een kamertje in het oosten. Er staat ongeveer eenzelfde kast, neem hier het boek Maggot Avoidance Techniques uit. Zet hierna de 2 stukken van het amulet in elkaar: 



Nadat je dit hebt gedaan verlaat je het kasteel en ga je naar het oosten. Gebruik je ster amulet op het laatste monument in het oosten. 


Doe dan "push monument" en volg de grot tot je een raar beest met een vrouwenhoofd ziet (experiment). Jaag het beestje over de kling en vergeet de sleutel niet op te rapen ;-) 


Ok, je hebt de sleutel... Ga nu noord-west en gebruik je sleutel op het hekje. Ga daarna de trap op en graaf de 3 graven open, je vind wel wat onderdelen voor je maak-je-eigen-mensje-bouwpakket. 


Allemaal goed en wel maar je bouwpakket heeft nog geen hersens, ga daarom naar de bar in Canafis en praat tegen Roavar. Vraag hem wat eten en koop de hersens. Steek de hersens in de kop: 

 

Geef dan al de onderdelen van het beestje aan de Fenkenstrain. Hij zal de 5 klosjes draad en je naald nemen die je bij je hebt. Je zal op de tafel dit te zien krijgen: 


Het "ding" ziet er al goed uit, nu nog leven inbrengen. De dokter heeft je gevraagd voor bliksem te zorgen, ga terug naar die geest (gardener) en vraag hem een sleutel. Ga het klein kotje binnen ten noorden van hem en doorzoek de enige kast, je zal een borstel vinden. Buiten ligt een hoopt "gardencanes".  Neem er 3 en verleng je borstel ermee (gewoon usen), hierbij gebruik je ook die ijzerdraad (bronze wire).

Mooi, nu je dit hebt kunnen we de borstel gebruiken om te gaan schoorsteenvegen. Ga de westelijke trap op, het kamertje in en veeg de openhaard schoon. Er valt een mal uit. Doe even teleport naar Falador of gebruik je duel ring. Gebruik je silver bar op de oven en maak een "conductor". Ga nu weer terug naar de dokter (vanuit Al kharid kun je best naar Grand tree vliegen en dan naar Digsite vliegen).

Praat tegen de dokter en ga daarna omhoog, ga ergens in het zuiden door een deur, de ladder omhoog en gebruik je "conductor" op dat ding dat er staat: 



Mooi gedaan, nu terug naar de dokter en hij zal zeggen dat het monster leeft! Hij zegt ook dat je het moet doden, daarom geeft hij je de sleutel tot zijn kooi. Ga naar de 1e verdieping en gebruik je sleutel op dat hek daar om toegang te krijgen tot het monster. 


Praat met het monster, ga daarna naar beneden en pickpocket de dokter. De quest is af!

Beloning: 1000 Thieving ervaring en Ring of Charos

Quest Points: 2

Geschreven door: Heer Koen


Posted on 30/3/2006 at 13:33

Death Plateau

Death Plateau

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Startpunt: Praat met Denulth in Burthhop Located in southern Burthorpe (noorden van de Hero's Guild).

Items: 10 cooked trouts, 10 bread, 1 asgarnian ale (Bar in Burthorpe of  Falador), 1 iron bar, misschien een  Blurberry Special (Grand Tree), 300 tot 1000 gp

Denulth: Denulth vertelt je over de trollen die de Death Plateau hebben ingepikt Je moet een nieuwe veilige weg vinden naar het plateau. Je moet ook de equipment storage openen met een combinatie dat een guard heeft.

Combinatie krijgen voor de kamer: Ga naar de bovenste vloer van het kasteel en praat met Eohric over de guards. Ze hebben er één, Harold. Die is in de Toad and Chicken Pub. Ga naar de bar en vind hem boven. Praat met hem als je zijn kamer binnen bent. Hij wil de combinatie niet vertellen. Ga terug naar Eohric. Hij zegt dat Harold misschien wel een biertje lust.

Harold: Pak de asgarnian ale en probeer weer met hem te praten. Hij vertelt je dat de combinatie is kwijtgeraakt. Vraag hem nu of hij wil gokken (gamble) met je. Probeer te winnen totdat je een Iou krijgt. Die krijg je alleen als je met getallen tussen de 300 en 1000 gp gokt. Onderzoek de Iou, dat is de combinatie. Als hij je niet laat winnen is hij misschien niet dronken genoeg. Geef hem dan een Blurberry Special.

Ga terug naar het kasteel en doe de 5 stenen op de tafel in deze volgorde:

  • Blauw is zuidwest
  • Geel is zuidoost
  • Rood is middenwesten
  • Paars is middenoosten
  • Groen is noordoost

Ga naar boven in de kamer en praat met de archer. Hij bedankt je.

De nieuwe route: Loop naar het noordwesten totdat je een grot vind. Ga daar naar binnen en praat met Saba. Vraag naar het andere pad. Hij is knorrig. Je moet naar Sherpas' huis.

Sherpas’ house: Ga zuidwest en praat met Tenzing. Hij is de Sherpas. Ga niet naar het noordwesten, daar ga je gegarandeerd dood als je je prayer niet aan hebt staan. Je wordt daar namelijk met stenen bekogelt door trollen. Tenzing vraagt of je wat wilt doen voor hem. Hij wil 10 brood, 10 trout en spiked boots voor zijn wintervoorraad. Hij geeft je climbing boots. Geef die boots aan Dunstan in Burthorpe, hij is de smither oost van het kasteel. Dunstan maakt die dingen alleen als zijn zoon imperial guard mag worden.

Dunstan: Praat met Denulth (waar je de quest startte) en vertel hem het verhaal. Hij geeft je een papiertje met een toelating van Dunstans zoon. Geef die met een iron bar voor de spikes aan Dunstan.

Tenzing en zijn voorraad: Nu heb je de boots. Geef het eten en de boots aan Tenzing. Hij geeft je een kaart met het geheime pad. Ga door de achterdeur van zijn huis naar buiten en klim over het hekje. Wandel totdat je een bericht krijgt dat het veilig is en ga terug naar Denulth.

Beloning: 3k Attack ervaring, Steel Claws en de kennis om ze te kunnen maken. Je kunt ook climbing boots bij de Sherpas krijgen voor het pad naar de trollenkoning. Je hebt geen stekels nodig.

Quest Points: 1


Posted on 30/3/2006 at 13:32

Desert Treasure

Desert Treasure

Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

Startpunt: Praat met de Archaeologist in het Bedabin Camp. Het Bedabin Camp ligt ten zuidwesten van de Shantay Pass.

Eisen: Level 10 Slayer, 50 Firemaking, 50 Magic, 53 Thieving. Je moet de Digsite Quest, The Tourist Trap, Temple of Ikov, Priest in Peril, Waterfall Quest, Troll Stronghold quest hebben gedaan. Je moet veel monsters kunnen doden. De hoogste is level 174. Een hoog agility level is aangeraden.

Items: Shantay Pasjes (te koop bij de Shantay Pass), veel waterskins, knife om waterskins te vullen met het vocht uit de cactussen, 12 Magic logs, 6 Steel bars, 6 Molten glass, charcoal, ashes, een blood rune, 1 normale bones, cake, silver bar, garlic (Vampire Slayer quest), pestle & mortar, spiked boots (breng Climbing boots van de Troll Stronghold quest en een iron bar naar de smit Dunstan in Burthorpe), 650 gp, spice (te koop op de markt van Ardounge), lockpicks, Anti poison potions, ice gloves, fire staff, tinderbox, face mask, wapens en armour, prayer potions, super sets, super restore potions en erg veel goed voedsel. Teleporteermiddellen naar bijna alle steden en Trollheim zijn aangeraden.

Lees altijd een stukje vooruit!

Neem altijd als je de woestijn binnen gaat waterskins en een knife mee. Pak Varrock teleport runes van de bank en ga naar de Archaeologist in het Bedabin Camp ten zuidwesten van de Shantay Pass. Hij vraagt je om een briefje af te leveren bij een collega bij het Examencentrum van de digsite. Teleporteer naar Varrock en ga naar Digside. Breng het briefje, hij vertaalt het naar normaal Engels. Geef de vertaling terug aan de archeoloog. Pak de 12 magic logs, 6 steel bars, 6 molten glass, ashes, bones, charcoal en de blood rune in notes van de bank en ga dus terug naar Bedabin camp.

Spreek met de archeoloog af dat je 50% van de mogelijke winst krijgt. Loop het Bandit camp ten zuiden van de archeoloog. Daar is een bar, maak eens een praatje met de barman en koop een biertje voor 650 gp. Praat daarna nog eens met hem en praat over de diamanten. Loop naar het oosten en zoek Elbis op. Hij vertelt je dat hij wel wat glazen kan maken die je kunnen helpen om de diamanten op te sporen. Hij heeft daar de spullen voor nodig die je mee hebt gebracht. Gebruik deze dingen één voor een met hem. Nu moet je naar de glazen die hij gemaakt heeft. Die staan zuidoost van Elbis. Kijk in elke spiegel naar de mogelijke plekken. Vier plekken zijn goed, twee zijn fout. Nu moet je de diamanten gaan zoeken. Het maakt niet uit in welke volgorde je dat doet.

Diamond of Blood

Voor deze diamand heb je een silver bar, garlic, spice, armour en wapen, voedsel en een pestle & mortar nodig.

Ga naar de bar in Canifis. Je ziet nu een leuk filmpje waarbij Malak de vampier wat bloed haalt bij de barman Rovar. Nu moet jij komen. Vertel je verhaal over je diamanten. Hij vertelt je wie dat ding heeft. Het is een vampier die Dessus heet. Hij vertelt je waar hij woont. Doe eerst wat voorbereidingen voordat je hem gaat doden, anders is hij veel te sterk voor je.

Reis naar Draynor en ga bij de jail guards de kerkers van Draynor in. Wandel naar de man Ruantan bij de anvils en geef hem de silver bar. Hij maakt nu een pot voor je. Zet al je wapens en armour op de bank, want je moet naar Entrana. Vraag aan de High Priest in de kerk of hij je pot wil blessen. Dit doet hij voor je.

Malak wil wel wat bloed voor je in de pot doen als je alle items hebt. Maak de garlic fijn met je pestle & mortar en doe dit bij je pot met bloed. Doe er ook wat spice bij. Nu ben je klaar voor het gevecht. Neem je wapens, armour en voedsel mee. Je kunt Druid Pouches meenemen als je niet wil dat je voedsel rot.

Loop de route van de kaart. Als je In search of the Myreque nog niet gedaan hebt kun je de trapdoors en de brug niet gebruiken, dus dan moet je de alternatieve route nemen.

Zet bij het graf protect from magic aan en gebruik je pot met spice, blood en garlic op het graf. Nu komt de vampier naar buiten gekropen. Dood hem. Als je achter het hek probeert te staan teleporteert hij naar waar jij bent. Als hij dood is dropt hij geen gem. Ga naar Malak. Hij geeft de gem aan je.

Diamond of Ice

Eerst moet je fire spells en magic armour meenemen. Daarna kun je terug naar de bank om melee armour te halen. Het monster dat je moet doden haalt je magic en ranged naar beneden (neem dus ook een ring mee om te teleporteren). Neem armour als monk robes/initiate armour met prayer potions, farseer helm enzovoort. Een cannon wil ook nog wel eens helpen ;). Neem de hele tijd voedsel en stat restore potions mee!

Teleporteer naar Trollheim en ga naar het noorden. Je vindt een pad naar een ice gate. Ga dit pad op. Bij de ice gate staat een trollenkind te janken. Geef hem een cake voor de troost en vraag wat er aan de hand is. Zijn vader en moeder zijn bevroren door een stoute meneer die zegt dat ze een diamand van hem hebben gestolen. De trollen hebben het volgens het kind alleen maar gevonden.

Wurm je door de gate naar het volgende gebied. Het is hier koud, dus gaan je stats en energie steeds naar beneden. Probeer naar de bevroren grot te rennen. Dood 5 trollen, zodat al het ijs van de grot valt. Gebruik een firespell, daar smelten de trollen van. Na het doden ga je door de grot, of ga je naar de bank om nieuw voedsel te halen. Vergeet niet een stat-restore potion te drinken.

Het monster dat je moet doden haalt je magic en ranged naar beneden (neem dus een ring mee om te teleporteren). Het is dus handig om melee te gebruiken. Neem het beste armour dat je hebt, zoals monk robes/initiate armour met prayer potions, farseer helm enzovoort. Je kunt je spiked boots boots meenemen als je meteen na het gevecht verder wil, maar ik raad je aan om eerst naar de bank te gaan om voedsel te halen. Nadat je de grot bent doorgekropen loop je naar het noordoosten. Ga daarna naar het zuiden. Zet protect from Melee aan en wandel langs de wolfjes. Je komt nu op een groot leeg gebied. Je voelt slechtheid... Kamil verschijnt, dood hem. Je krijgt 2 chocolade cakes en een super restore potion als hij sterft.

Teleporteer naar de bank en neem je spiked boots, een wapen en food mee. Loop weer terug naar het gebied waar je Kamil hebt verslagen en wandel verder. Je komt bij een pad naar het noorden, sla dit pad in. Je ziet nu een icy trail. Doe je spiked boots aan en probeer over de icy trail te lopen. Je kunt vallen, dan gaan er twee hitpoints van je af. Na een eindje kom je een gate tegen. Ga hier ook doorheen en loop naar de twee bevroren blokken. Sla deze kapot met je wapen. Het kan een tijdje duren, ookal hebben ze maar 10 hitpoints. De ouders zijn blij en nemen je mee naar het kind. Hij geeft je de diamant.

Diamond of Shadow

Gebruik hier veel superpotions en prayer potions. Het monster kan 28 hitten!

Ten westen van de Fishing guild is een gebied met een hek er omheen. Aan de westkant staat Rasolo. Praat met hem over de diamand. Hij vertelt je dat hij een gilded cross terug wil die van hem gestolen is. Reismet anti poison potion, voedsel en wat lockpicks naar het Bandit Camp in Al Kharid. Dat is het kamp met Elbis. Zoek het meest zuidelijke huisje en zoek naar een kist. Probeer de kist open te maken met je lockpicks. Je kunt worden gepoisoned. Als je lockpicks op zijn kun je Bandits pickpocketten voor een anti poison potion (1) en lockpicks. Als het na meerdere keren eindelijk is gelukt breng je het gilden cross naar Rasolo. Hij geeft je de ring of visibility.

 

Maak je klaar voor het gevecht. Doe de ring of visibility aan. Binnen het omheinde gebied verschijnt een trap. Ga de trap af, je komt in Damis' Lair. Hier lopen level 63 Shadow hounds en level 80 Giant Skeletons rond. Volg de route op het kaartje hiernaast en je komt in een groot gebied met het monster. Succes! Damis heeft twee vormen. De eerste vorm van level 107 is een makkie, de tweede is heel wat lastiger en level 174. Hij haalt je prayer ERG snel naar beneden, dus let goed op! Je kunt de rat in het noordwesten gebruiken om tussen Damis en jou een blokkade te maken zodat hij niet bij je kan, maar jij hem wel kan rangen of betoveren met magie.

Diamond of Smoke

Dit is de makkelijkste van alle diamanten. Neem je tinderbox, facemask, ice gloves en spullen om een level 167 te doden mee. Ik heb water blast gebruikt, daarmee raak je hem hard. Ik had niet eens voedsel nodig. Neem het toch maar voor de zekerheid mee ;-). Energy potions zijn handig, maar ze zijn niet nodig als je het goed doet. Je kunt de nieuwe tapijten gebruiken om snel naar het zuiden van Pollnivneach te reizen. Neem dus 200 gp mee en houd een plaatsje vrij, omdat je je rechterhand leeg moet zijn.

Ga de stad uit aan de zuidkant van Pollnivneach en loop naar het westen. Je ziet een put in het noorden. Check of je je facemask en je ice gloves aan hebt en ga naar binnen. Loop naar het zuidwesten en wacht totdat je energie 100% is. Steek dan de torch aan en ren naar de volgende torch in het noordwesten (rode stip op de kaart hiernaast). Steek ook deze torch snel aan. Ren daarna naar de noordoostelijke torch. Steek die ook aan en ga naar de laatste zuidoostelijke tourch. Je krijgt nu een berichtje dat het pad verlicht is en dat je je key moet claimen. Als dat niet zo is ben je een torch vergeten of er is er één uitgegaan. Als alle torches aan zijn ga je zo snel als je kunt naar de kist in het midden van de grot. Pak daar de sleutel uit. Daarna heb je alle tijd om naar Fareed te komen. Ga naar Fareed en open het hek je met je sleutel. Controleer nog eens of je je Ice gloves aan hebt en zet Protect from melee aan als Fareed verschijnt. Dood hem en hij dropt de diamond.

Pyramide

Poe poe, dat was me wat :-P. Nu het einde nog. Neem de 4 diamanten, armour en prayerpotions mee naar de spiegels bij Elbis. Praat met Ebis, hij vertelt je over hun gevangen held Azzanadra die gevangen is in de piramide. Je moet de diamanten terug plaatsen. Loop naar de piramide in het zuiden en kijk naar de kleuren van de pilaren. Plaats daar de diamanten op. Nu kun je in de piramide voor het laatste deel van de quest.

De deur van de piramide is nu open. Ga de ladder op, ga door de deur en klim de ladder af. Binnen zijn level 103 mummies. Scarabs verschijnen soms naast je, ze kunnen je vergiftigen. Er zijn ook vallen die je de piramide uitgooien. Blijf niet te lang op één plek staan, dan val je in de val. Als je er niet langs komt moet je verschillende dingen proberen, zoals armour uit, gewicht veranderen, lopen in plaats van rennen, enzovoort. Dit is bij iedereen anders. De doolhoven worden per vloer langer. Er zijn vier vloeren.

Eerste vloer:

Loop naar het oosten nadat je de ladder af bent gegaan. Ga daarna naar de ladder in het noorden en klim de ladder af.

Tweede vloer:

Helemaal naar het oosten, naar het zuiden tot je niet verder kunt, naar het westen, naar de smalle gang in het noorden en de ladder af.

Derde vloer:

Naar de noordwestelijke hoek, zuid en daarna naar het midden van de piramide. Loop daarna naar het oosten en het zuiden zodat je in de zuidoostelijke hoek komt. Ga daarna naar de kamer in het westen. Ga ook deze ladder af.

Vierde vloer:

Het is een beetje ingewikkeld, maar neem de westelijke gang en ga met de klok mee naar de kamer. Duw daar tegen de muur en je komt bij Azzanadra. Praat met hem.

Beloning: 20.000 magic ervaring en Ancient magicks.

Je kunt bij het altaar bij Azzanadra in de piramide switchen tussen je normale spreuken en de Ancient Magicks. Je kunt de spreuken niet tegelijk gebruiken. De Ancient staff kun je kopen bij Elbis voor 80.000 gp. Je kunt niet meer dan één staff tegelijk kopen, maar het schijnt dat de mummies in de piramide ze ook droppen. Je hoeft niet meer door de hele piramide om bij het altaar te komen, je kunt nu voortaan het gat achterin de tempel gebruiken.

Quest Points: 3


Posted on 30/3/2006 at 13:31

Devious Minds

Devious Minds

Moeilijkheidsgraad: Makkelijk

Eisen: Level 65 Smithing, level 50 Fletching en level 50 Runecrafting en je moet de quests Wanted, Troll Stronghold en Doric's Quest hebben gedaan

Startpunt: Bij de tempel tussen Varrock en Canifis, ten westen van de rivier Salve. Praat met de monk

Items: Mithril 2h of 2600 gp, 1 bow string en een large pouch (krijg je niet meer terug)

Praat met de monk, hij wil dat je een speciaal soort wapen voor hem maakt. Teleporteer naar Falador en reis naar het hutje van Doric. Als je nog geen Mitril 2h hebt kun je deze kopen in de zwaardenwinkel van Taverly voor 2600 gp. Stop je zwaard tussen de stenen in het huisje van Doric en slijp het tot een raar dun zwaard. De monnik heeft vertelt dat je daar een bowstring op moet maken, dus doe wat hij zegt en zet er een bowstring op. Bewonder je zojuist gemaakte "bowsword" en breng dit naar de monnik bij de tempel.

De monnik wil nog één ding van je: er moet een orb worden gebracht naar Entrana via de Abyss. De orb breekt snel, dus de monk vertelt je om die in een large pouch te doen. Stop de orb in de pouch en ga via de Abyss en het law altar naar Entrana. Loop het altaar uit en ga naar de kerk toe. Leg hier je orb, inclusief pouch, op het prayeraltaar. Je ziet nu een filmpje waarin je pouch ontploft en waarin een stoute man met je bowsword alle monniken vermoord. De High Priest is gelukkig nog in leven, je vertelt hem dat jij de schuldige bent. Hij vergeeft het je als je de monnik vanwie je de orb hebt gekregen opspoort. Ga terug naar de tempel. Deze monnik is ook al dood. Doorzoek hem en breng hiervan verslag uit aan de High Priest van Entrana. De High Priest is geschokt. Hij vertelt je dat je verslag moet uitbrengen aan Sir Tiffy, de man die altijd op het bankje zit in het park van Falador. Praat met hem en ontvang je beloning.

Dat was moeilijk hè?

Beloning: 5000 Runecrafting en Fletching ervaring en 6500 Smithing xp

Quest Points: 1


Posted on 30/3/2006 at 13:30

digsite quest

Digsite quest Geschreven door Poekies

Startpunt: Oost van Varrock ligt een pad, volg die en aan het eind ervan open het hek. Ga in het eerste gebouw en praat met een examiner.

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Eisen: Level 25 thieving, 10 agility en 10 herblore.

Items: Een kopje thee, boots, gloves, pestle and mortar, lege vial en een tinderbox.

Na het praten met de examiner heb je een getekende aanbevelingsbrief nodig. Die kan je krijgen bij de beheerder van het museum in Varrock. Ga nu naar Varrock en praat met de beheerder en vraag of hij wil tekenen. Als hij getekend heeft ga dan terug naar Digsite en geef het aan de examiner.

Nu moet je examens doen. Als je nu antwoorden geeft heeft het geen zin want ze zijn dan altijd fout. Praat met de studenten en om de antwoorden voor de examens te krijgen moet je hun rock sample terugvinden.

Om de eerste rock sample te krijgen moet je werkmannen bestelen. Als je twee ropes steelt en een specimen brush, houd die dan voor later want dan heb je het nodig.

De tweede rock sample zit in struikjes. Zoek op het bergje in een struik bij de grote urn.

Om de laatste te krijgen moet je naar de rivier gaan. Pak een panning tray. Praat dan met een panning guide en vraag of je in de rivier mag zoeken. Hij zegt dat hij thee wil en dat je dan pas in de rivier mag zoeken. Geef hem die. Doe de panning tray op een spot en zoek de rock sample. Als je 3 golden nuggets heb, kan je die aan een expert geven voor een gold ore.

Geef alle rock samples terug aan de studenten. Ze geven je nu antwoorden voor de eerste examens. Vraag dan weer aan de studenten de antwoorden voor de tweede examens. Als je de tweede examens gedaan heb, vraag dan aan de studenten de antwoorden voor de derde examens. De vrouwelijke student wil het niet meer geven, maar voor een opaal wel. Ga naar de rivier en zoek een opaal (uncut). Geef haar die en nu krijg je het antwoord van haar. Als je alle examens gedaan heb, ga dan weer naar de beheerder van het museum in Varrock en geef hem de certificaten. Je kan kiezen of je wat te drinken of te eten wil. Je kan nu overal zoeken in de grond voor archeologische opgravingen.

Ga weer terug naar Digsite en zoek in het midden van het stadje naar zakken. Doorzoek die voor een specimen jar. Als je nog geen specimen brush had, steel die dan van een werkman. Ga dan naar een level drie gedeelte en doe je trowel, die je van de examiner heb gekregen, op de grond. Zoek net zo lang totdat je de talisman van Zaros heb. Geef die aan de expert in het huisje bij de examiners. Hij geeft je een letter zodat je nu ook onder de grond mag onderzoeken.

Ga naar de noordelijke winch en doe er een rope op. Ga naar beneden. Vraag aan de werkman die daar beneden is om een sleutel. Zeur net zolang door totdat je hem krijgt. Ga weer naar boven. Ga naar het tentje waar je de panning tray vandaan heb en zoek daar een specimen tray. Doorzoek die totdat je charcoal heb. Doe die op je pestle and mortar. Ga nu in het tentje en open de kist met je sleutel. Je krijgt nu undefined powder. Doe wat van je gereedschap op de barrel die buiten staat waarop een rode X staat.

Doe je lege vial op de barrel die je net heb opengemaakt. Ga dan naar de zuidelijke winch en doe er een rope op. Klim naar beneden en pak een arcenia root. Ga dan naar de expert en doe de vial met het goedje op hem. Doe dat ook bij dat poedertje uit de kist. Het spul wat in de vial zit is nu Nitroglycerin geworden en het poedertje Ammonium Nitrate. Doe de Ammonium Nitrate in de vial met de Nitroglycerin, dan de Arcenia root en dan de charcoal. Je hebt nu een Explosive Compound.

Ga nu in de westelijke winch. Als je verder loopt, kan je er niet meer door want er liggen allemaal bricks in de weg. Doe de Explosive Compound op de bricks, steek het aan met je tinderbox en ren een stukje weg. Nu gaat de hele grond trillen. Als het gestopt is, is de barricade voorbij en kun je er door. Ga dat dus en pak het tablet.

Ga terug naar de expert en gebruik het tablet op hem. Hij vertelt je een verhaal en beloont je.

Beloning: 2,000 herblore xp, 15300 mining xp en twee golden bars.

Quest Points: 2


Posted on 30/3/2006 at 13:30

druidic ritual

Druidic Ritual

Startpunt: Stenen cirkel in Taverly, praat met Kaqemeex.

Moeilijkheidsgraad: Makkelijk

Items: Één stuk van elk vlees RAUW: Kip, rat, koe en beer

Praat met Kaqemeex en vraag of hij een quest voor je heeft. Hij zal je vertellen over de stenen cirkel in Varrock. Hij zegt dat vroeger de Dark Wizards een spreuk op de cirkel hebben uitgesproken, zodat ze hem hebben afgepakt van de Druïden. Hij zal je vragen hem terug te krijgen. Ga in Taverly naar de herblore shop, en praat met Sanfew die boven in de shop is.

Sanfew zegt dat hij 4 verschillende stukken vlees nodig heeft voor zijn drankje. Als je de 4 stukken vlees hebt, ga dan een beetje naar het zuiden van Taverly naar de "!". Ga de trap omlaag en ga de eerste kamer naar het oosten. Daar is een "Cauldron Of Thunder." Gebruik de 4 stukken vlees erop. Alle stukken vlees zullen nu een blauwe kleur hebben.

Ga naar Sanfew en praat met hem. Nadat je met hem gepraat hebt, ga je naar Kaqemeex en krijg je je beloning.


Beloning: 250 Herblore experience

Quest Points: 4

Geschreven door: Mazterroulz


Posted on 30/3/2006 at 13:29

dwarf cannon

Dwarf Cannon Geschreven door Poekies

Moeilijkheidsgraad: Makkelijk

Startpunt: Ten noorden van de Fishing Guild, bij de coal trucks. Praat met de Dwarfencommander

Eisen: Je hebt level 35 smithing nodig

Items: Een steel bar

Praat met de Dwarfencommander en hij geeft je 6 stukken rail. Dat zijn een soort hekken. Je moet de rail naast het huisje inspecteren. Alleen de lichte stukken rail zijn kapot dus die moet je inspecteren en maken. Je moet net zo lang door gaan tot je geen rail stukken meer hebt. Praat dan weer met de Dwarfencommander.

Je moet naar een wachttoren van de goblins. Als je naar het zuiden door de gate gaat kom je er vanzelf. Ga naar boven en pak de dwarf remains. Daarna ga je terug naar de Dwarfencommander en praat weer met hem.

Nu moet je een jongetje zoeken die is ontvoert door de goblins. Ga naar de Fishing Guild en voor de Guild vindt je een cave. Ga daarin. Ga helemaal naar het einde van de cave en doorzoek alle kratten tot je een jongetje vindt. Praat met hem. Als je met hem hebt gepraat gaat hij weg naar huis. Ga terug naar de Dwarfencommander en praat weer met hem.

Je moet nu het Dwarfenkanon repareren in het huisje. Je moet hem eerst inspecteren. Daarna kan je hem pas maken. Je moet alleen de eerste vier maken. De laatste dus niet. Als het kanon weer heel is praat je weer met de Dwarfencommander.

Nu moet je naar de Dwarfenmine vlak bij Barbarian Village. Ga in de mijn in het linker huisje en praat met Nulodion. Hij geeft je een Ammo Mould en een note. Ga naar een furnace (die in Falador is het dichtst bij) en doe de steel bar in de furnace. Maak dan de kanonskogels. Als je de kanonskogels hebt ga je weer terug naar de Dwarfencommander. Praat met hem en je hebt de quest voltooid.

Beloning: 750 crafting xp en je kunt een dwarfcannon kopen van Nulodion

Quest Points: 1


Posted on 30/3/2006 at 13:29

Eagar's Ruse

Eagar's Ruse

Moeilijkheidsgraad: Makkelijk, maar je moet lang lopen

Items: Climbing Boots, 10 Grain, 5 Raw Chickens, Pineapple Chunks, Vodka (of Gin, Brandy of Wisky), 1 Log, Water Filled Vial, Ranarr Weed en een Pestle and Mortar. Teleport Runes voor Ardougne en een Games Necklace zijn handig.

Eisen: Troll Stronghold en Druidic Ritual hebben gedaan, level 31 herblore.

Startpunt: Sanfew in de herblore shop van Taverly.

Praat met Sanfew bovenin de Herblore Shop van Taverly. Hij heeft een speciale herb (Goutweed) nodig voor zijn ritueel, maar hij weet niet precies waar het is. Hij weet alleen dat het bij de trollen is. Daar weet Mad Eadgar misschien wat van af. Je moet met hem praten. Ga daarheen. Als je hem hebt bevrijd uit zijn gevangenis in de Death Plateau quest, dan is hij in zijn grot in de top van de berg die Trollheim heet. Kijk op het plaatje hieronder.

Plaatje

Van Eadgar moet je met de kok van de trollen spreken, dat is Burntmeat. Ga in de Stronghold in het westen van Trollheim en ga naar het zuiden. Ga de trap af, nu kom je in de keuken. Praat met Burntmeat. Hij zegt dat altijd geit saai wordt, hij wil een lekker mens. Ga terug naar Eadgar, hij heeft een plan. Nu moet je ergens een papagaai zien te vinden. Die kun je natuurlijk vinden in de dierentuin. 

Ga naar Ardrougne Zoo en praat met Parroty Pete. Probeer uit te vogelen wat hij die beesten te eten geeft, dat is Pineapple Chunks. Als je die nog niet hebt, ga je naar de Grand Tree. Koop daar een Pineapple en Vodka. Dice de Pineapple, nu krijg je Chunks. Doe daar Vodka op, nu met je alcho-chucks. Voer die aan de papagaaien door ze in de hatch aan de zijkant van de kooi te doen. Nu kun je een papagaai pakken.

Breng de papagaai naar Eadgar, hij moet nog als mensen praten. Ga naar de kerker waar je Eadgar bevrijd hebt, die is in de Stronghold, naar het noorden en dan de twee trappen af (ééntje is in een kamertje). Doe de papagaai in het torture rack. Laat hem lekker zitten :-)

Ga nu naar Taverly en praat met de Druid die kleren in het meer aan het wassen is. Vraag naar vieze kleuren, hij wil ze niet geven. Zeg dat het van Sanfew moet. Nu geeft hij de dingen wel. Neem nu het graan, de kippen en de logs mee naar Eadgar. Het is ook handig om alvast de vial met het Ranarr weed en een Pestle and Mortar mee te nemen. Geef Eadgar de kleren en de spullen voor de pop. Nu moet je een potion hebben zodat de trollen gaan praten, dan kunnen ze de geheime schuilplaats van het Goutweed vertellen. Pluk wat Thistle van de berg of bij de ingang van de Stronghold. Droog die op een vuur, er zijn er zat in de buurt. Maak het dan fijn met je Pestle and Mortar en doe het in de potion. Nu hem je Troll Potion, geef die aan Eadgar.

Het is nu tijd om de papagaai op te halen, ga naar het rack en luister naar de papagaai. Neem hem weer mee naar Eadgar. Hij stopt de papagaai in de pop. Breng de pop naar Burntmeat. Nu krijg je alvast een deel van de beloning, het eerste wat Burntmeat ooit heeft gekookt. Je raadt het nooit, het is Burnt Meat! Hij vertelt je ook waar de sleutel voor de deur naar de opslagruimte van het Goutweed is. Die is in de geheime bodem van de keukenla. Doorzoek die, ze staan bij de geiten in de buurt. Vind de sleutel.

Ga nu naar beneden naar de opslagruimte. Ren langs de trollen, als ze je zien wordt alles zwart en ben je weer buiten de kamer. Ook is er wat van je hitpoints af. Pak snel het Goutweed en je komt weer buiten de kamer. Ga nu naar Sanfew en je krijgt je beloning

Beloning: 11.000 (11k) Herblore Ervaring, je kunt naar Trollheim teleporteren als je Magic 61 bent en Burnt Meat

Quest Points: 1


Posted on 30/3/2006 at 13:28

Elemental Workshop

Elemental Workshop

Moeilijkheidsgraad: Makkelijk

Startpunt: Huis in Seers' Village zuidwest van de bank. Doorzoek de boekenkast en pak het boek. Lees het boek. your inventory.


Eisen: Level 20 Mining (30 als je je eigen coal wilt mijnen), Level 20 Smithing en Level 20 Crafting.

Items: Knife, Pickaxe, Hammer, Needle, Thread, Soft Leather en 4 coal ores.


Workshop: Lees het boek dat je gevonden hebt en maak het open met je knife. Je moet dit boek de hele quest houden.

Ga naar het gebouw noord van het huis waar je bent en doe de Battered Key in de odd looking wall. Ga dan de trap af en zoek wat rond in de kratten totdat je een stone bowl vind.

Elementals: Ga naar de fire elemental room in het zuiden en doe je stone bowl in de lava. Doe dan de bowl in de furnace. Ga dan naar de Air elemental room in het oosten. Repareer de bellows met je leer en draad. Ga dan naar de water elemental room die in het noorden is. Bedien de linker valve en dan de rechter valve. Dit kan anders zijn, probeer net zolang totdat het water gaat bewegen. Ga terug naar de Air elemental room en bedien de hendel om lucht in de furnace te blazen. Nu moet je naar de Earth elemental room in het westen. Probeer de steen te mijnen. Dood de elemental dat verschijnt en pak de ore.

Schild maken: Doe de ore met de coal in de furnace. Gebruik de bar nu met de werkbank in de middelste kamer. Nu krijg je je schild.  

Beloning: 5,000 Crafting en Smithing ervaring en het schild dat +6 magic defence geeft.

Quest Points: 1


Posted on 30/3/2006 at 13:27

Enakhra's Lament

Enakhra's Lament

Startpunt: Praat met Lazim ten zuiden van het Bandit Camp in de Kharid woestijn. Loop om de berg heen die je tegen komt, daar staat Lazim

Eisen: Level 50 Crafting, 45 Firemaking, 43 Prayer en 39 Magic

Items: Pickaxe, chisel, normal log, oak log, willow log, maple log, candle, 1 coal, fire bolt en air bolt, brood en een bucket. Neem ook 7 air, 4 fire en 2 earth runes mee voor wind bolt, fire bolt en crumble undead.

Lazim is een beeldhouwer, maar op de een of andere manier kan de arme kerel geen chisel meer vasthouden. Nu moet jij hem helpen om een standbeeld in de woestijn te bouwen. Dat begint met steen, dus loop naar de miningplaats ten westen van Lazim en mijn hier stenen totdat je 32 kilo aan stenen hebt. Hoe hoger je mininglevel, hoe zwaardere stenen je kunt mijnen.

Ga terug naar Lazim en geef hem de 32 kilo stenen. Hij vraagt je nu er een basis voor het standbeeld van te maken. Hak met je chisel het begin van het standbeeld en praat weer met Lazim. Lazim zegt nu dat je het standbeeld neer moet zetten op de grond vlak naast hem. Examine de grond om hem heen on de flat ground te vinden. Gebruik het standbeeld met deze grond.

Nu moet je nog een lichaam hebben. Breng Lazim weer 20 kilo stenen en maak hier een lijf uit. Plaats dit op het standbeeld. Lazim wordt boos, hij zegt je dat het nog wat bijgeschaaft moet worden. Hak nog wat steen van het standbeeld af met je chisel en praat weer met Lazim.

Volgende onderdeel, het hoofd. Kies voor wat je leuk vindt. Volgens Lazim heb je nu een stuk graniet nodig. Ga weer naar de miningplaats en vind de granietstenen. Hak hier een stukje graniet. Neem ook nog een extra stukje graniet en een clay voor later mee. Breng het stuk graniet naar Lazim en maak er het hoofd van. Zet dit op het standbeeld.

Het standbeeld valt naar beneden, met jou er bij! Je komt nu in een soort tempel terrecht! Lazim staat naast je, vraag hem of hij weet wat er gebeurd is. De gluipert van een Lazim had dit allemaal al gepland! Nu moet je hem ook nog verder helpen! Pak het sigil van de pilaar in het noorden en hak alle lichaamsdelen van je gebroken standbeeld. Ga nu naar de noordelijke deur. Je krijg nu een filmpje te zien van een lachend mevrouwtje die een tempel heeft gemaakt voor haar meester. Loop verder en pak hier ook de sigil van de pilaar. Neem de gang naar het midden van de tempel waar een ladder in het midden staat. Plaats hier je sigil in de deur. Loop terug en ga door de andere deur. Je ziet nu weer een filmpje. Deze gaat over de mevrouw van het vorige filmpje die haar tempel verdedigd tegen wat ridders van Avarrocka, de voorloper van Varrock. Ga weer door de deur heen en pak ook de sigil hier en plaats deze ook bij de deuren in het midden. Doe dit totdat je dit vier keer gedaan hebt en ga naar de kamer in het midden. Beklim de ladder als je klaar bent.

Je komt nu in een kamer. Loop naar de ruimte met de fontein en doe je firespell hierop. Het ijs smelt en de fontein begint weer te lopen. Vul je bucket met water en gebruik dit op de clay die je hebt gemined bij de miningplaats. Je krijgt nu soft clay. Ga vervolgens naar de ruimte met de man. Hij is een ridder uit Avarrocka en staat daar al jaren. Hij weet niet meer wie hij is, maar hij is erg hongerig. Gebruik het brood op hem en hij belooft je hulp te bieden als je die nodig hebt. Wandel vervolgens naar de furnace toe. Die zit een beetje verstopt, dus blaas hem leeg met je air spell. Die doet het nu ook weer. Nog één laatste ding: de andere ruimte. Als je hierin gaat wordt alles donker. Klik op de kandelaren die je ziet en stop de spullen erin zoals aangegeven. Als je alles hebt aangestoken heb je de soft clay nodig. Stop deze in de mould op het tafeltje bij de ladder. Je krijgt nu een camel mould (p). Maak dit met je chisel na in het extra stuk graniet dat je gemined hebt en stop dit in het tafeltje. Je kunt nu door de mysterieuze muur in het midden lopen. Doe dat en ga ook deze ladder af.

Hier kom je een wachter van skelet tegen. Dood hem met je crumble undead en hij bedankt je vriendelijk dat je hem hebt bevrijd. Je mag zelfs zijn big bones begraven. Ga voorbij de guard en loop verder. Je komt weer een guard tegen, helaas is deze niet uit te schakelen met crumble undead. Zet dus protect from melee aan en ga een praatje met hem maken, misschien staat hij ook wel aan onze kant. Dat blijkt ook zo te zijn, maar ook deze bewaker zit tegen zijn wil in gevangen. Om hem te bevrijden moet je de muur afmaken. Pak de stenen van het hoopje naast hem, zet ze op de muur, werk de muur bij met je chisel en herhaal dit totdat de muur af is. Je krijgt nu het laatste filmpje te zien en je quest is voltooid.

Beloning: Een per speler verschillend aantal ervaring in crafting, firemaking, mining en magic ervaring en een camulet waarmee je terug naar de tempel kunt teleporteren en de taal van de kamelen kunt verstaan

Quest Points: 2

Met dank aan Poekies


Posted on 30/3/2006 at 13:27

A Fairy Tale Part I

A Fairy Tale Part I Geschreven door Poekies

Startpunt: Draynor seed stalls. Praat met Martin the master gardener

Moeilijkheidsgraad: Makkelijk

Eisen: Je moet Lost City en Nature spirit hebben gedaan . Je moet ook een level 111 doden, maar deze is best makkelijk.

Items: Amulet of Ghostspeak, Dramen Staff, secrateurs. Teleporteermiddelen zijn aanbevolen.

Praat met Martin the master gardener om de quest te starten. Hij vertelt je dat zijn planten steeds dood gaan door een ziekte. Hij wil dat jij met een paar gardeners van zijn "G.A.G." gaat praten.

Nu moet je met een aantal farmers gaan praten. Welke maakt niet uit, zolang je er in ieder geval maar een paar doet. Ga bijvoorbeeld naar allotments of fruit tree patches, bush patces etc. Praat in ieder geval met de monnik die bij de bush patch staat onder Ardougne.

Ga nu weer terug naar Martin. Hij vertelt je dat je met feeën moet praten, maar hij weet niet waar ze zijn. Hij heeft wel verhalen gehoord dat er een paar in de moerassen van Lumbridge zijn gezien. Pak je dramen staff van de bank. Als je deze niet meer hebt moet je deze opnieuw gaan halen bij de boom op Entrana. Ga met je dramen staff het schuurtje binnen in Lumbridge Swamps. Nu moet je met de Fairy Queen praten.

Loop naar de plek waar de Fairy Queen is. Dit is bij de slayer master, ten zuidoosten van de plek waar je vandaan komt als je net in Zanaris komt. Je zult hier alleen geen Queen vinden, want iemand anders heeft haar plaats ingenomen. Praat met de godfather en vraag waar de Fairy Queen is. Hij vertelt je dat ze ziek is. Nu moet je naar de Queen gaan. Deze is boven de bank op een bedje van paddestoelen.

Praat met de Fairy nuff. Van haar moet je een lijst met ziekteverschijnselen naar een tovenaar brengen. Deze tovenaar is in de Dark Wizard Tower ten westen van Falador en ten noorden van de Makeovermage. Ga helemaal naar boven en praat met de tovenaar. Hij stuurt je nu weer naar een andere tovenaar. Deze is noordwestelijk van Port Sarim.

Praat met hem en vraag of hij je wilt helpen met je quest. Je moet eerste een skull voor hem halen die in Draynor Manor is. Pak uit het huis de spade op als je je spade vergeten bent. Ga naar het noorden van Draynor Manor en graaf op het graf wat je daar ziet. Je account vraagt zich af waarom hij of zij eigenlijk zoiets geks doet. Ga nu terug naar de tovenaar en geef hem zijn skull.

Hij vertelt je nu over een "Tanglefoot". Hier heeft het elfje ook over vertelt, de Tanglefoot heeft de koningin ziek gemaakt dus je moet hem doden. De tovenaar vertelt over een enchanted secreteur waarmee je de Tanglefoot moet doden. Om de secrateurs te laten enchanten heeft iedereen verschillende spullen nodig. Deze moeten naar de geest van de Nature Spirit quest in Mort Myre swamps gebracht worden, neem wel een Amulet of Ghostspeak als je de spullen naar de geest gaat brengen. Hier is een lijstje van spullen die je opgegeven kunt krijgen.

  • Avantoe: Normale herb
  • Baby dragon bones: Dood een Blue Dragon in Taverley dungeon
  • Blue Dragon Scale: Pak weg bij de Blue Dragons in Taverly dungeon
  • Bucket of Supercompost: Andere spelers, zelf maken met farming
  • Cave Eel: Vang in de grotten van Lumbridge
  • Charcoal: Te koop in de General shop van Shilo Village of Tai Bwo Wannai of te hakken bij de greater demons in de wildernis
  • Crushed gemstone: Probeer een paar gems uit Shilo Village te cutten en wacht totdat er eentje mislukt
  • Edible seaweed: Trawler minigame, van crabs of bij de Dagannoths van Waterbirth Island
  • Fat snail: Dood een paarse slak in de Mort Myre swamps (kun je mooi op weg naar naar de geest halen)
  • Grapes: Ten zuiden van Varrock
  • Irit leaf: Normale herb
  • Jangerberries: Bij het eilang met de ogres ten westen van Yanille (Watchtower quest)
  • Jogre bones: Jogres op Karamja
  • Kingworm: Ten zuiden van de herblore winkel in Taverly
  • Lime: Koop bij de cocktail ingrediëntenverkoper in de Grand Tree
  • Mort Myre Fungi: Gebruik je silver sickle (b) van de Nature Spirit quest bij een log in de Mort Myre swamps
  • Mort Myre Pear: Gebruik je silver sickle (b) van de Nature Spirit quest bij een bosje takken in de Mort Myre swamps
  • Mort Myre Stem: Gebruik je silver sickle (b) van de Nature Spirit quest bij een takje in de Mort Myre swamps
  • Nature talisman: Van andere spelers of monsters
  • Potato cactus: Bij de Kalphite Queen
  • Proboscis: Tai Bwo Wannai minigame
  • Red spider’s eggs: Bij de spinnen in de vulkaan van Karamja of Varrock sewers
  • Red vine worm: McGrubbors wood, ga via het gat in het hek in het noorden naar binnen en graaf in het westelijke deel van het bos met je spade
  • Slimey eel: Vis in de Mort myre swamps of Taverly Dungeon
  • Snapdragon: Koop in de Agility arena van Brimhaven voor 10 tickets of verbouw met Farming
  • Snape Grass: Pak bij de Hobgoblins bij de Crafting guild of ga naar Waterbirth Island
  • Uncut diamond: Normale gem
  • Uncut ruby: Normale gem
  • Unopened oyster: Vis met een big net
  • Volencia moss: Doorzoek de lange, lege stenen bij de Mining plek ten westen van het Nature Altar van RuneCrafting
  • White berries: Bij de red dragons in de wildernis of bij de Elf Tracker in Isafdar

Draag je amulet, ga naar de moerassen van Mort Myre en loop naar de grotto tree. Deze is helemaal in het zuiden van de moerassen, naast de ingang van het "doolhofje" naar Mort'ton. Ga in de grotto tree en praat met de nature spirit. Hij zal je secreteurs echanten.

Ga nu terug naar Zanaris en maak je klaar voor het gevecht. Als je geen armour draagt is zijn maximale hit ongeveer 11. Deze is dus niet moeilijk te doden. Loop naar het cosmic altar en je ziet een ingang met allemaal planten ervoor. Ga door de planten en je komt in een gang. Hier zie je allemaal Baby Tanglefoots. Deze doen niets, dus val ze ook niet aan. Loop door totdat je een groter stukje ziet. Hier is de Tanglefoot die je moet doden. Val hem aan. Als hij dood is zie je "Queen's secreteurs" liggen. Pak deze en breng ze naar godfather. Je bent nu klaar met de quest.

Beloning: 3,500 farming, 1000 magic en 2000 attack ervaring

Quest Points: 2


Posted on 30/3/2006 at 13:26

Family Crest

Family Crest

Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

Startpunt: Praat met Dimintheis in een hut bij de oostbank in Varrock.

Eisen: Level 40 Mining, 40 Smithing, 59 Magic and 40 Crafting. Je moet een demon van level 170 verslaan.

Items: Pickaxe, cooked shrimp, cooked salmon, cooked tuna, cooked bass, cooked swordfish, runes voor de 4 blast spells, 2 rubies en een antipoison.

De eerste zoon is kok in Catherby. Hij vertelt je dat het familiewapen in drie stukken is gebroken. Iedere zoon heeft een stuk. Voor zijn stuk het je cooked fish nodig: een Shrimp, Salmon, Tuna, Bass en Swordfish. Nu krijg je zijn stuk. Vraag waar zijn andere broers zijn, je moet nu naar Al-Kharid.

Praat met de gem trader in Al-Kharid. Hij vertelt je dat je met de man in de Scorpion Pit moet praten. Ga naar de mijn in het noorden en zoek de man. Hij moet wat mooie juwelen van het mooiste goud voor zijn vriendinnetje. Je moet met Boot praten, die is in de Dwarfen Mine. Hij is west van de aambeelden.

Na het gesprek weet je de locatie van de goud mijn, het is in een grot oost van Ardougne. Er zijn daar Ogres en hellhounds. Ga naar de grot en loop verder. Dit is net als in Ernest the Chicken, je moet wat hendels verzetten. Ga naar de noordelijke muur en doe die hendel omhoog. Doe dat ook bij de zuidelijke kamer en ga terug naar de noordlijke muur. Doe deze hendel weer naar beneden. Ga in de kamer zelf en doe de hendel omhoog. Ga weer naar buiten en doe de hendel van de noordelijke muur weer omhoog. Doe dan de hendel bij de zuidelijke kamer weer naar beneden. Nu kun je bij de Hellhounds naar binnen. Mijn twee ores.

Ga naar de furnace en maak een ruby ring en necklace, net zoals bij crafting. Ga naar de man in de Scorpion Pit en geef hem de juwelen. Hij geeft je het tweede deel van het wapen.

Nu komt het moeilijke deel. Ga in naar de Jolly Boar Inn bij de wildernis in Varrock. Ga naar boven en praat met de broer. Geef hem wat antipotion, hij is ziek. Hij vertelt je waar het laatste deel van het wapen is. Die is hij verloren bij het doden van een demon. Ga naar de bank en pak je food, runes voor de 4 blast spells en armour. Ga nu in Edgeville Dungeon en ga naar het deel van de wildernis. Loop verder de grot in, je ziet nu de demon. Doe de blast spells op hem, anders gaat hij niet dood. De spells moeten wel schade toebrengen! Dus doe daar je melee armour even uit, anders heb je maar een kleine kans dat je hit.

Doe de drie stukken bijelkaar en breng deze naar Dimintheis. Hij geeft je steel gauntlets en vertelt je naar één van zijn zoons te gaan. Bij de kok krijg je Cooking gauntlets, hiermee verbrand je minder food. Bij de tweede zoon in Al-Kharid krijg je Crafting Gauntlets, deze geven je meer ervaring bij crafting. Bij de derde zoon krijg je Magic Gauntlets, deze helpen je harder te hitten met magic.

Beloning: Steel Gauntlets

Quest Points: 1


Posted on 30/3/2006 at 13:26

The Feud

The Feud

Moeilijkheidsgraad: Makkelijk

Startpunt: Praat met Ali Morrisane in het noorden van Al-Kharid.

Eisen: Level 30 thieving, je moet een guard van level 70 verslaan

Items: Ongeveer 1100 gp, gloves, desert robes, water skins

Ali Morrisane wil dat je zijn neefje zoekt. Ga nu naar de Shantey Pass in het zuiden van Al-Kharid. Koop een pasje en ga naar de oostkant van de woestijn. Loop naar het zuiden totdat je een stadje vindt.

Ga naar het cafe en koop ongeveer 3 biertjes. Geef deze aan Drunken Ali, hij vertelt je wat over het neefje. Hij is vertrokken en vertelt je over de twee gangs in het stadje. Praat met iemand van elke gang. De Menaphites zijn in het zuiden van de stad, de Bandits in het noorden. Ze vertellen je over de oorlog om een kameel. Ga naar Ali de kamelenman en koop twee kamelen voor 500 gp each. Je krijgt een briefje, waarop staat dat je een kameel krijgt als ze binnen zijn. Geef aan elke gang een briefje, ze willen geen vrede. Je komt op het idee om een gang te joinen, dat kan alleen bij de Menaphite gang. Praat met een lid van de Menaphites, ze vertellen je dat je met Ali the Operator bij de tent in het zuidwesten van de stad moet praten.

Je moet een test doen. Eerst moet je 3 villagers pickpocketen. Je kunt de eerste gewoon normaal pickpocketen, maar daarna is het bekend in het stadje dat je een dief bent en ze letten op. Daarom moet je ze afleiden. Praat met een Street urchan en vraag hem een villager af te leiden voor 10 gp. Pickpocket de villager die is afgeleid. Ga voor de derde weer naar Ali the Operator. Hij geeft je een oak blackjack. Draag die en sla een villager neer. Pickpocket deze en ga terug naar Ali the operator.

Bij de tweede test moet je juwelen van de vrouw van de burgemeester stelen. Koop een baard en headpiece in de general shop en gebruik deze op elkaar. Je krijgt een nepbaard die je aan kunt doen. Ga naar het huis van de burgemeester in het midden in de stad en doe je gloves aan. Verstop je in de cactus. Je ziet nu dat de kust veilig is en dat je naar binnen kunt. Maak de deur open met je sleutels en ga naar binnen. Ga naar de eerste verdieping. Je vind een schilderij met een landschap, maar daarachter is een kluis. De volgorde is 1,1,2,3,5,8 net als bij een oude telefoon met zo'n draaiplaat. De kluis gaat open, je vindt de juwelen. Breng deze naar Ali the operator. Nu moet je iemand doden.

Vraag aan een gang lid over de traitor en ga weer terug naar Ali the Operator. Praat dan met de barman in het café. Hij vertelt je dat het biertje op de tafel daar van de traitor is. De traitor is nu naar het toilet, dat kan lang duren, want er is nog nooit een toilet in RuneScape gezien. Ga naar de heks op de heuvel in het westen van de stad, bij de general shop in de buurt. Vraag haar om een potion. Je moet een snake en kamelenpoep naar haar brengen.

Geef de slangenbezweerder in het zuiden van het café een paar coins. Vraag een fluit en mand van hem, die krijg je. Gebruik de fluit op een snake bij de Menaphite tent in de buurt. Deze stop je automatisch in de mand.

Voor de poep heb je een emmer nodig. Ga hierna naar de kebab seller en vraag om zijn hete saus. Dat is een soort laxeermiddeltje. Doe deze saus in de voederbakken (trough) van de kamelen. Deze gaan poepen, vul je emmer met poep en breng de ingrediënten naar de heks. Je krijgt een potion, doe deze in het bier van de traitor door de potion op de tafel in het café te gebruiken. Ga terug naar Ali the operator. Hij vertelt je dat de Menaphite leider je wil spreken. Maak je klaar voor het gevecht.

Praat met de leider die voor de tent staat. Dood de guard die hij naar je toe zend en praat met een villager. Hij is boos op je, omdat elke avonturier denkt dat als je een slecht persoon dood, dat dat goed is voor RuneScape. Je moet de bandits wegjagen uit de stad. Ga naar de bandit leider in het noorden van de stad. Ook hier moet je zijn mattie doden. Deze dropt een addy scimitar. Praat hierna met een villager en daarna met de burgemeester. Ga hierna terug naar Al-Kharid. Praat met Ali Morrisane, de hele quest was een verkooptruc om je een nepbaard te laten kopen. Je krijgt nu een beloning.

Beloning: 15.000 thieving ervaring, 500 gp, blackjack, Adamant scimitar.

Quest Points: 1


Posted on 30/3/2006 at 13:25

Hosting door HQ ICT Systeembeheer