Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?



Home builders QLD









Linken :

ZVC
The MX fotokabouters
Brechje's ZVC foto's
Rien Willems
Bereboel
Isabelle Driesen
Hanīs zijspancross site
Hans Stolk
HOCOB framebouw
Mac de Holterberg
Sidecarcross.com
Zijspanfotoīs Wesseldijk
MYLAPS
Sidecarteam Nijman
Sidecarteam Flierman
De gebroeders Schuurman
team Visser-Wesseling #38
Sidecarteam Schimmel
Mx Team GMA-HKC/Bridam
Jampie Powerrrr
Teams Visser-Magnin #89



Verslag ZVC-cross Lochem 2-7-2011



Omdat het op werk erg druk was en doctor Jampie ook wel eens op een doordeweekse dag het vlees wil aansnijden bij het warme eten, was de tijd te kort om de motor goed aan het lopen te krijgen. Na uren doctorsonderzoek werd er niks aanwijsbaars gevonden waar de klachten vandaan konden komen. Na wijs besluit en met Hollandse nuchterheid werd besloten om het gas zo af te stellen dat het niet verder open kon dan driekwart. Want als het niet met vol gas wil, dan maar op driekwart gas. Vandaag was gastbakkenist Frans Smit ,alias Vlammetje,aan het werk om de zijspan te begeleiden. De baan in Lochem is mooi, maar zonder gaten is hij super om te rijden. Zelfs met driekwart gas was het een genot om met zo'n lomp zwaar ding te gooien in de bochten. De eerste start van de dag kwamen we er pas achter dat we toch net iets vermogen te kort hadden en werden ingesloten in de eerste bocht. En ja, de oudjes en de oudjes in spe, waar we toch zuinig op moeten zijn, dus maar even het gas er af. Er ontstond een leukestrijd en met een beetje ervaring, konden we aardige inhaal acties maken. Toen de vlag gevallen was, had ik het idee dat we een kwartier te kort hadden gereden. Het ging zo goed dat het best iets langer had mogen duren.

De tweede manche was een start van plof tuk plof broem broem. Weer de verrekte stroomstoot dop van de bougie af. Na een beetje jeuk in de handjes zat hij er weer op. Helaas konden de heren collega's niet wachten en waren al een paar bochten verder. Er werd een tandje bij gezet. Nee, meer gas kon niet maar met nog later remmen moest dan maar gebeuren. Na veel zang en dans werk van Frans onderweg (schijnbaar had hij er plezier in om van achteraan te beginnen), kwamen we snel bij de rest. Na dat we de eerste gepasseerd hadden reden we snel het gat dicht. Vervolgens werd aanstalte gemaakt om de volgende te proberen voorbij te gaan, tot het niet helemaal goed ging. Aan de gashendel werd zo hard gedraaid dat het vol open bleef staan en dat vlak voor een bocht. Geprobeerd werd om de stekker er uit te trekken wat resulteerde in het voortijdig verlaten van het voertuig. Deze had zo'n goede band met ons dat hij ons probeerde te volgen. Gelukkig is alles goed gegaan en was er niks kapot (mens en motor). Na een snelle inspectie werd besloten om de wedstrijd te vervolgen. Helaas de heren collega's waren weer verder gegaan zonder ons. Toch konden we aan het eind van de dag terug kijken op een mooie wedstrijd en hebben lekker gereden.

Jammer dat het bestuur van de ZVC door nog steeds niet heldere regels niet in staat is de teams bij elkaar te houden.      


Posted: 21:19, 6/7/2011

Comments (0) | Add Comment | Link


Verslag ZVC-wedstrijd Hummelo 26-6-2011



Met mooi weer rond 8.00 uur naar Hummelo vertrokken. Daar aangekomen werden we naar een plek verwezen, op afstand van de reeds aanwezige teams, omdat er anders onvoldoende doorgang zou zijn. Jammer, voorheen stonden de zijspanteams in Hummelo ook altijd bij elkaar. Met spanning werd uitgekeken of de nieuwe ontsteking de problemen van de afgelopen wedstrijden zou oplossen. Helaas blijkt tijdens de training al dat de motor weliswaar wat beter loopt, maar bij vol gas toch begint tegen te sputteren. Tijdens de eerste manche verloopt de start daarom ook niet zoals we gewend zijn. Dankzij de inspanning van Rien en Henk-Jan wordt uiteindelijk toch nog een 9e plaats bereikt. In de pauze toch maar een andere sproeier geplaatst en nieuwe bougies, je moet toch iets proberen.De start van de 2e manche was nog dramatischer en na de tweede bocht knetterde de motor al wat vreemd. Een paar bochten verder kwamen de heren erachter dat een van de bougie-dops los zat. Bij het terugplaatsen van de dop heeft Henk-Jan ervaren dat niet hij alleen spanning had maar de motor ook. Inmiddels was er een niet meer in te halen achterstand opgelopen waardoor uiteindelijk op de 13e plaats werd gefinisht.

  


Posted: 21:00, 6/7/2011

Comments (0) | Add Comment | Link


Verslag Emmen 19-6-2011



Om half acht vertrokken naar een druilerig, winderig en koud Emmen. Gelukkig is gelegenheidsbakkenist Rien altijd in een goede stemming waardoor de het humeur er goed in bleef. Bij aankomst in het rennerskwartier bleek er ruim voldoende plek te zijn, ofwel; het aantal deelnemers was klein. Nadat de luifel was uitgedraaid en verankerd eerst maar even een bakkie gedaan om rustig in de stemming te komen. Rond half twaalf kon begonnen worden met de training. Al gauw bleek dat de motor nog niet super loopt. Tot driekwart gas wel maar dan begint hij het wel goed te vinden. Doordat we de oorzaak nog niet weten daarom maar geen illusies gemaakt voor de wedstrijd.  Tijdens de training bleek dat het circuit aan de achterzijde enige aanpassingen heeft gehad waarover iedereen zeer tevreden is. Ondanks het slechte weer in de voorgaande dagen lag de baan er prima bij. Hulde voor de organisatie. Wel is het te betreuren dat maar zo weinig teams in zowel de soloklassen als de zijspanklasse de moeite hebben genomen om naar het hoge noorden te komen. Aan de organisatie lag het zeker niet en het weer heeft niemand in de hand.
De eerste manche als vierde na de eerste bocht vertrokken maar helaas door de pruttelende motor toch 2 plaatsen verloren. De tweede manche was van het zelfde laken een pak, met dat verschil dat de motor zelfs af en toe een pauze nam zodat er op de laatste plaats werd geëindigd. De komende week zal Jampie gaan kijken of een andere ontsteking en mogelijk een andere bobine de motor beter doen lopen. Om de teleurstelling maar zo snel mogelijk te vergeten hebben daarom na afloop maar een heerlijke gehaktbal in de kantine gegeten.
Groot was de verrassing toen Bereboel maandagmorgen liet weten dat we in de tussenstand voor het kampioensschap ondanks alles toch naar een 4e plek zijn gestegen. 
 
 
 

Posted: 05:42, 1/7/2011

Comments (0) | Add Comment | Link


Flutlichtcross te Kleinhau (D) 3-4 juni 2011



Omdat we uit de loods moeten en de Volvo weer in gebruik is moest de bus en aanhanger leeg- geplukt worden. Ook de motor moest nog klaar gemaakt worden,  kortom een drukke tijd.
Gerrit Leunk heeft een set voor veren op maat gemaakt voor ons en de achter veren aangepast.
Dit met de vermelding dat we het moesten proberen en terug moeten komen als het niet naar wens is.
Doc Jampie Powerrrr heeft een andere sproeier bezetting in de carburateur weten te prutsen. Ook hier de mededeling dat we het moesten proberen.
Omdat ik Rien Noordhuis belooft had om een wedstrijd samen op de klapperdoos te rijden, was dit een mooi gelegenheid. Het voordeel van Rien is dat hij een topbakkenist is en zich goed kan aanpassen, plus hij kent de baan.
Vrijdag om half negen hebben we de Volvo aangetrapt voor z’n comeback on the track. Het oude beestje had er zin in en bracht ons rond half een op het plaats delict, Kleinhau.
We hebben ons eerst ons aangemeld, betaald en een handtekening gezet voor de verzekering, werd de eerste schnapps door de club aangeboden. Na een half uur hebben we er nog maar een gehaald, onder het motto “beetje moed indrinken” .
De motorkeuring was "zeer streng". Het eerste wat we moesten laten zien was de sticker welke we hadden gekregen bij de aanmelding. De keurmeester telde geloof ik de noppen van de achterband en zei dat de motor er mooi bij stond. Ik maakte hem op m'n boeren school Duits duidelijk dat hij nog beter liep. Meteen was de motor goedgekeurd!
Na de nodige rondje rennerskwartier maakten we op voor de eerste training. Al gauw merkten we dat de uitgaande demping van de voorveren te traag was en dat de motor niet goed op de sproeiers stond. Ook had ik de moeite om de linker lange draai welke eerst naar beneden en later omhoog liep
fijn te nemen. Het voorwiel gleed voortdurend naar buiten. Het laatste hebben na de training verholpen door er een kleiner wiel in te zetten met een ander noppenprofiel. Het andere gedeelte moet voor Emmen aangepast worden
De eerste manche begon goed, of eigenlijk al voordat het start hek viel. Rien had startplek nummer 1 te pakken met het loten. Dat is een fijn idee als je weet dat er drie rijen achter het hek staan met de start. Omdat de motor niet goed liep, konden we "redelijke" start niet door zetten. Blind de berg af door modder op de bril. We bevonden ons aardig in de middenmoot. De linkerbochten ging steeds beter, maar omdat er gesproeid was, was het er spekglad. Hier in ( het rijden op spekgladde
banen) het ik niet veel ervaring en koste ons, samen met de slecht lopende motor, wat plaatsen. Totaal 17de geworden.
Dit was dan ook de plaats achter het starthek van de tweede manche. Tussen de manches door was er een vuurwerkshow voor de 8000 à 10.000 toeschouwers.
De organisatie had er een nieuw record bij. Met bussen vol werden ze uit het dorp gehaald, echt een geweldige organisatie!
Inmiddels waren de lampen aan en was de baan goed verlicht in het donkere dal. We hadden geluk dat we op de eerste rij plaats konden nemen en rond de tiende plaats naar beneden konden knallen. Het rijden ging een stuk beter omdat de baan droger was. Het rijden in het donder is een erg leuke ervaring! Jammer dat je geen tijd hebt om het in groten getale aanwezige publiek te zien tijdens de wedstrijd. Omdat we in een groepje zaten zat er mooi strijd in. Op een gegeven moment wou ik een achterblijver inhalen voor een rechterbocht naar beneden. Hier gingen we iets te hard in (ook door de remgaten er voor) en vlogen we over de wal de blubber in. Vast… shit. dat kostte ons een aantal plaatsen.
Al met al best lekker gereden. Bij de vrachtwagen hebben we eerst een gekregen Jupiler biertje gedronken (onze Belgische vrienden naast ons hadden geen aanmaakblokken voor de bbq bij zich). De boel een beetje opfrissen en opruimen en om twee uur ‘s nachts even de feesttent ingegaan.
Hier was het nog al gezellig totdat de verlichting om vijf uur aanging en we de tent moesten verlaten. Het geluk was dat het weer licht was en we dus niet in het donker naar boven moesten om de auto te zoeken. Tot negen uur hebben we geslapen om vervolgens te gaan frühstücken in de kantine. Rond elf uur hebben we het terein verlaten om daarna onderweg bij Blauwe Sjabbens en z'n vrienden een bak koffie te halen te Belfeld (Venlo). Arjan en z'n vrienden waren vrijdagnacht komen kijken.
Ze hadden zeker zorgen of ik wel zuinig op de bakkenist ben, ha ha ha. Iets voor zessen waren we weer in thuis.
Een paar mooie dagen gehad en meteen Rien strikken om volgend jaar weer te gaan. ha ha ha
 
Ps Voor Berjan: de braadworst was best lekker.
Antwoord Berjan: de steaks in Canada en Amerika ook.
 

Posted: 21:44, 22/6/2011

Comments (0) | Add Comment | Link


Hoge Hexel 25-4-2011



Op de prachtige 2e Paasdag gaan we 's morgens vroeg onderweg om deel te nemen aan de NK wedstrijd van de ZVC. De wedstrijd maakt deel uit van het evenement Hexel on Wheels. Edwin Mangus zal vandaag optreden als bakkenist. De baan blijkt uitgezet te zijn op een perceel bouwland, met veel springbultjes en bochten. Omdat tijdens de training al blijkt dat de baan vrij smal is zal inhalen tijdens de wedstrijd lastig zijn. Al tijdens het trainen blijkt dat de garantietermijn van met name de voorvering al lang verstreken is, de springbulten zullen niet met volle vaart genomen kunnen worden.

De eerste manche levert een goede start op en als vijfde wordt begonnen met de eerste ronde. Uiteindelijk hoeven maar twee plaatsen te worden ingeleverd.

De tweede manche is bijna een kopie van de eerste. Weer als vijfde de eerste ronde in en uiteindelijk als achtste gefinisht.

Dagwinnaar werd Jan-Willem Nijland die beide manches met grote voorsprong won. In de tussenstand voor het NK staan we nu op een mooie 6e plaats.

 Klik op foto voor groot formaat

Foto: www.mxfotokabouters.tk  Met dank aan fotokabouter Hetty.

******************************************************************************************************************

Posted: 20:13, 3/5/2011

Comments (0) | Add Comment | Link


Verslag Wedstrijd ZVC 17-4-2011 Harfsen.



 's Morgens aangekomen op de "camping" was het behoorlijk vol. Omdat ik om half tien had afgesproken met Frans Smit (Vlammetje) konden we rustig de boel voor die tijd uitpakken. Opeens werd er omgeroepen dat de training van de ZVC vervroegd werd naar kwart voor tien. Oei, Frans was om half tien nog niet gesignaleerd. Even bellen en met de vijf minuten was hij ter plekke. Gauw de kleren aan, rondje om de motor lopen en de baan op. En eerlijk gezegd, het vertrouwen in deze bakkenist was er snel.  Met de 10e trainingstijd hebben we het rustig aan gedaan om aan de motor te wennen.
De eerste mache was er al lichtelijke paniek voordat de starthek gevallen was.

De motor was afgeslagen achter het hek en wou niet starten. Snel aandrukken en hij deed het gelukkig weer. De start was weer ouderwets.
Omdat Jan-Willem (links van ons) misschakelde, was deze kant vrij voor ons om door te trekken.
Als derde het bos in. Dat was al een feest op zich. Tijdens de wedstrijd teruggezakt naar een vijfde plaats.

Tot we paar ronden voor het eind een bekende van ons in het bos zagen.

Jan-Willem was rechtuit gegaan inplaats van met de bocht mee. Dus als vierde genoteerd met Jan Vos vlak achter ons. En VosJan zouden we de hele dag blijven zien.
De tweede manche was bijna een kopie van de eerste, behalve dat we nu als vierde het bos in gingen.
Veldman reed deze manche met een modern span mee (buiten mededinging) omdat in de eerste mache zijn Jumbo kapot ging.
Omdat onze vering maar een veerweg heeft van 12 cm (althans zo voelt het), hebben we 14 cm gebruikt en was het een beetje lastig om over de onstane gaten te komen. Lange tijd hebben we VosJan achter ons kunnen houden, maar we hebben eieren voor ons geld gekozen door het tempo iets te laten zakken om zodoende op de motor te blijven.
Die sluwe Vos heeft hier dankbaar gebruik van gemaakt. Volgens de uitslag op MyLaps zijn we 7de geworden.
Beide teams waren blij met de elkaar geboden strijd.
Een leuke ervaring om herhaald te worden.

Groeten,

Henk-Jan


Posted: 21:51, 19/4/2011

Comments (0) | Add Comment | Link


Harfsen 19 maart



 Eindelijk is het dan zover. Zonder getraind te hebben samen met team Ronald Schimmel-Coen Paalman op weg naar de clubcross in Harfsen. Na uitgepakt te hebben arriveerde ook Frans (Vlammetje) Smit Jr, die bakkenist die het na een jaar afwezigheid, bij Henk-Jan in de bak gaat proberen.  Kennelijk hadden al meer teams gehoord dat we oude getrouwe Honda-VMC wedstrijdklaar hadden, want veel teams verschenen niet ten tonele om aan het bijprogramma in Oldebroek deel te nemen. Zouden ze de strijd niet aandurven?

Tijdens de training bleek na een ronde al dat de heren wel met elkaar overweg konden en ging het gas erop.

Na een goede training, wat ervaringen uitgewisseld te hebben en een paar kleine aanpassinkjes aan de motor (Ja, de heren hebben ook wensen) werd plaatsgenomen achter het starthek voor de eerste manche. Als tweede stoven Henk-Jan en Frans het bos in achter Rien Mombarg met Ronald Vincent in de bak. Na enkele ronden jagen van Henk-Jan raakte de motor van Rien daar zo van aan de kook dat ze een lager tempo moesten rijden. De pret was echter maar van korte duur want Ronald Schimmel kwamen al snel helemaal vanuit het achterveld aangesneld en passeerden Henk-Jan en Frans. De power van de snelle MTH bleek net iets te veel van het goede te zijn. Als tweede werd de manche beëindigd. Hulde voor Coen om in een zo prille carrière al als eerste te eindigen.

De tweede manche werd weer op een tweede plek aangevangen. Weer was Rien snel weg. Al snel zat Henk-Jan weer op hun achterwiel. Bij het oprijden van het startterrein liet Rien de motor afslaan om hem pas na een hele tijd weer aan de gang te krijgen. Op het startterrein had Ronald schimmel al besloten om het hele startterrein een ruime voorsprong te geven. Toen hij vertrok was de rest al bijna een halve ronde verder, of zou hij toch te dicht op het starthek hebben gestaan? Nadat Ronald vervolgens ook nog een boutje van de stuurdemper verloor kon een voor Coen prettig tempo worden aangehouden.

Henk-Jan en Frans sloten zowel de tweede manche als de eindoverwinning af op de eerste plaats.

Mooier kan het seizoen bijna niet beginnen.


Posted: 22:29, 24/3/2011

Comments (0) | Add Comment | Link


De eerste voorbereidingen voor 2011



Holten, 21 januari 2011

De eerste beginselen voor het seizoen 2011 zijn gemaakt.

Henk-Jan heeft het wedstijdschema opgesteld. De ZVC-wedstrijden krijgen wat betreft de deelname de hoogste prioriteit.

Voor alle wedstrijden geldt dat deelname afhankelijk is van de werkzaamheden thuis. Jampie zal de Saki gaan prepareren voor de ZVC-wedstrijden.

Voor de overige wedstrijden zal gebruik gemaakt worden van de oude vertrouwde Honda-VMC.


Posted: 18:45, 19/2/2011

Comments (0) | Add Comment | Link


NK Hummelo



Zondag 26-7-2010 stond de wedstrijd, bij tante Riekie (moeder der zwartecrossers) in de achter tuin, op het programma.

Een leuk circuit, alleen een beetje smal voor een zijspan wedstrijd.

De organisatie had voor korte-broeken weer gezorgd, en de baan was erg goed onderhouden.

Omdat de jongens (althans de jongeren onder ons) moeite hadden met het warme weer, hebben we gezorgd dat er een koelvest kwam.

Zo kon hij koel blijven en het hoofd er bij houden.

Dat het een zware wedstrijd zou worden, wisten we van te voren.
Tijdens de training hebben we niet echt vol gas gereden.

Op een paar kleine dingen na, ging het best goed.

De motor liep als een speer, op een paar rookwolkjes na. 

Nadat we de "foutjes" besproken hadden, konden we ons op maken voor de eerste start.

Deze ging super!

In de eerste bocht kwamen nog even in aanraking met Pelzer, en konden een paar combinaties ons voorbij gaan.

Waaronder de gebroeders Schuurman.

Deze jongens krijgen waarschijnlijk het starten ook onder de knie.

Na een ronde achter hen gereden te hebben, konden we ze inhalen. Tijdens de wedstrijd konden en paar zijspannen ons voorbij komen.

Henk-Jan remde in de laatste bocht iets te laat, en ja, dat moet je niet doen met Bjorn Roes achter je.

Toch nog mooi 7e geworden.

Toch leuk als je als rijders sommige mensen zo fanatiek ziet aanmoedigen. En dat voor enkel een bakje koffie.
De tweede manche was de start ook super!

We gingen als derde de bocht door.

Al gauw kwamen we er achter dat het potje van de schokbreker los was. Dat geeft sommige situaties waar je de billen op elkaar knijpt. Om geen nodige risico te nemen, hebben we op save gereden. Als 9de binnen om gelijk verkoeling te zoeken want warm was het.


Groeten Sjaki Saki


Posted: 11:10, 12/9/2010

Comments (0) | Add Comment | Link


NK Lochem



Na de mooie baan in Eersel, stond voor ons dit weekend Lochem op het programma.
De baan lag er super bij. 

We mochten als een van de eersten de baan op tijdens de training van de klapperdozen. 

Wat opviel dat de baan er bij lag als een biljardlaken, met mooie verkeersdrempels.

De motor liep goed en al snel hadden we onze draai te pakken.

Dat beloofde wat voor de rest van de dag.

De eerste manche zaten we goed bij de start, en doken als vierde de bocht in.

Al snel kwam goud van oud Theo van de Einde met die lange uut Veghel ons voorbij op een manier waarvan je kunt zeggen dat die kerels kunnen sturen!

We hebben lekker gereden en gestreden met een Duitser achter ons.

Als negende kwamen we over de streep.

De tweede start ging niet geheel naar wens.

Door mis te schakelen, verloren we veel plaatsen voor de eerste bocht.

Doordat de baan er nog steeds erg mooi bij lag (ondanks dat er al tig manche's waren verreden door de solo's ) konden we nog enkele plaatsen goed maken.

We zaten nu achter die Duitser die de eerste manche achter ons zat.

Om die te passeren viel niet mee. Echter Dirk Prill met z'n linkse bakkie drukte ons richting een boom.

In de ogen van de bakkenist was het verstandiger om vroegtijdig het voertuig te verlaten en Henk-Jan het parkeren maar alleen te laten doen..... 

Dit was uiteindelijk niet nodig, en dan mis je de bakkenist in een rechtse bocht toch wél

Nadat we weer samengevoegd waren, konden we weer van achteraf aan beginnen. 

Even de tandjes op elkaar zetten en het gat dicht rijden. Het is zelfs nog gelukt om er een paar in te halen. Als 12e langs het mannetje met de blokjesvlag.
Al met al lekker gereden en gestreden.

In de tussenstand van het kampioenschap, staan we op een mooie 7e plaats.

Het was een gezellige dag daar in Lochem.

De koffie ( en iets erbij...) waren goed geregeld.


groeten,

Sjakie Sakie

#75


Posted: 11:11, 11/9/2010

Comments (0) | Add Comment | Link



<- Last Page | Next Page ->

Hosting door HQ ICT Systeembeheer