Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?

Project Second Life Periode 1 2007/2008 Technische Bedrijfskunde Propedeuse

About Me

3D virtuele werelden zijn de toekomst. Maar niet de virtuele werelden van nu. We zijn pas bij SecondLife 0.01. Te traag, te buggy, visueel niet aantrekkelijk genoeg, te moeilijk te begrijpen, te moeilijk te besturen, te elitair en nog te beperkt voor een groot publiek. “The medium is the message” bovendien: we hebben met z’n allen waarschijnlijk nog geen flauwe notie van wat er allemaal kan met 3D virtuele werelden. Zoals de eerste auto’s hun koplampen hoog genoeg hadden om over paarden heen te schijnen, TV begon met pratende hoofden (voortzetting van radio) en internet begon als een kaartenbak, zo beginnen we nu met SecondLife. Zo zijn de huizen in SecondLife nog vaak zodanig dat ze ons beschermen tegen weersinvloeden en gevaar van buiten (dak, muren, enz.), terwijl we dat paradigma natuurlijk al lang voorbij zijn. Dat is allemaal niet erg. Dat geeft ons nu de kans om te leren begrijpen hoe 3D virtuele werelden werken, wat we er mee kunnen, wie de werelden bevolken en hoe we die mensen kunnen helpen in hun behoeften.
Home | Profile | Archives | Friends

Amsterdam Arena - 16:09, 16/3/2007

 

Amsterdam Arena in Second Life lees voor

 

 16 maart 2007 16:05

AMSTERDAM - Gamers kunnen zich binnenkort in de online wereld Second Life ook van hun sportieve kant laten zien. Vanaf zaterdag bevindt zich een driedimensionale versie van de Amsterdam Arena in de virtuele wereld, waar miljoenen mensen wereldwijd zich regelmatig begeven.

De personages van de spelers, avatars genaamd, kunnen vrij rondlopen in de Arena. Ook kunnen ze in de exclusieve KPN founderslounge kijken naar voorbeschouwingen, samenvattingen en interviews met spelers via Ajax TV. Het virtuele stadion is een initiatief van Planet Internet, Ajax en de Amsterdam Arena, die hiermee zoeken naar nieuwe mogelijkheden van online entertainment.

Babel

Naast het stadion krijgt Second Life winkels met heuse Ajax-attributen en een Planet Bar, waar de wedstrijden na afloop geanalyseerd kunnen worden. Alle ontwikkelingen op het 'Arena eiland' worden in de gaten gehouden door een online verslaggever. Ook zal Ajax-spits Ryan Babel met zijn eigen avatar in de 3D-wereld rondlopen.

Ook andere bedrijven experimenteren met zogeheten 'communities' in Second Life. Zo heeft BNN een eigen eiland en ook Talpa en Philips hebben de wereld inmiddels ontdekt.

Het persbureau Reuters heeft er een virtuele correspondent gevestigd.

De Amsterdam Arena in Second Life opent zaterdag om 13.00 uur de deuren.

Die dag is tevens de 107e verjaardag van Ajax.

 


2 Comments | Post Comment

URLS SecondLife - 10:20, 7/3/2007

http://secondlife.startpagina.nl/  

http://e-learning.surf.nl/e-learning/artikelen/3677

http://www.gorissen.info/Pierre/item/2006/8/30/sl-harvard-brengt-cursus-in-virtuele-wereld

http://www.simteach.com/

http://secondlife.com/businesseducation/education.php

http://www.simteach.com/wiki/index.php?title=Second_Life_Education_Wiki

http://weblog.leidenuniv.nl/iclon/veranderblog/archives/2007/02/04/tips_voor_wie_met_onderwijs_in_second_life_aan_de_slag_wil.html

http://www.lostinthemagicforest.com/newsite-html/secondlife-begrippen.html

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2007/01_januari/03/binnenland/0103_1030_Second__Life_achtergrond.xml

http://www.generation-next.nl/Home/Weblog/Next_Night_2_0_Second_Life_Hit_of_Hype_

http://weblogs.nrc.nl/weblog/evj/2007/02/26/second-life/

http://www.amazingg.nl/blog/blog.html

http://www.vu.nl/Organisatie/index.cfm/home_subsection.cfm/subsectionid/ABB4D9AC-09A4-28A7-7682C8434EFBB2D1

Ondernemen in Second Life

http://www.simteach.com/wiki/index.php?title=Top_20_Educational_Locations_in_Second_Life)(ONDERWIJS

 http://nusearch.ilse.nl/searchresults.jspx?search_for=Sony%20creëert%20'Second%20Life'%20voor%20Playstation

 

 


0 Comments | Post Comment

Concept Projecthandleiding Second Life - 15:34, 23/2/2007

Opdracht
Schets een toekomstscenario voor een groot bedrijf (Philips, Ikea, Ballast Nedam, ...) wat betreft de mogelijkheden die Second Life biedt.

Subopdrachten
Deel 1 - heden
*Kies een groot, herkenbaar bedrijf dat aanwezig is op Second Life.

 Vraag toestemming aan de PRB docent.
*Voer een bedrijfsorientatie uit. Deze bevat tenminste een SWOT, ..., 

 *Meld je individueel aan op Second Life, groepeer je met je teamgenoten en kijk rond!
* Onderzoek waarom het door jullie gekozen bedrijf aanwezig is op Second Life
* Kies een concurrent van het door jullie gekozen bedrijf dat niet  
aanwezig is op Second Life.                         

Onderzoek en onderbouw waarom niet

Deel 2 - toekomst
* wat zijn de toekomstmogelijkheden met Second Life in het algemeen
- richting de markt
- binnen een bedrijf
* Schets een toekomstscenario voor het door jullie gekozen bedrijf


0 Comments | Post Comment

Onderwijs gerelateerd - 12:31, 20/2/2007

www.score.hva.nl/d_projectopdracht.html

 

Projectopdracht - Externe of interne opdracht, Comakership, Beroepsproduct, Beroepsvraagstuk, Virtual Business Case
product presentatie verslag demonstratie tentamen mondeling schriftelijk digitaal groep individueel open boek gesloten boek open vraag gesloten vraag meerkeuze vraag

toetsmodel vaardigheidstoets

 


1 Comments | Post Comment

Projecthandleiding - 08:27, 8/2/2007

Projecthandleiding

 

Toelichting op het schrijven van een projecthandleiding

(concept)

 

De projecthandleiding dient als volgt te worden opgebouwd (Kleijn, J. de, De constructie van projectopdrachten, 11 januari 2007):

 

0. Titel

De handleiding begint met de titel van het project.

Virtuele wereld en i.h.b. SecondLife

Deze verwijst naar het probleem en de opdracht.

 Hierin zijn ook de doelgroep (studiejaar) en datum opgenomen.

Propedeuse 2007  Periode 1

 

1. Inleiding/doelstelling

Hierin wordt het belang van het project beschreven. Tevens wordt aangegeven wat de student leert van dit project en welke competenties worden aangesproken (zie competentiematrix). Hierin komt ook de doelstelling van het project aan de orde.

Second Life is de nieuwste trend op het internet. Vier jaar geleden kwam de virtuele wereld tot leven en deze telt inmiddels al drie miljoen bewoners. Met een zelf ontworpen alter ego kunnen zij de wereld verkennen en verschillende locaties bezoeken, waaronder een virtueel Amsterdam. Second Life kent een eigen economie, waar geld te verdienen valt met onder meer vastgoed.

Steeds meer bedrijven openen een vestiging in Second Life, voor markting doeleinden of om commercie te bedrijven

Het is een wereld gebaseerd op de wensen’, zei de Philips-woordvoerster. Bewoners van de wereld kunnen contact hebben met onder meer het virtuele personage van de bestuursvoorzitter van Philips Design, Stefano Marzano. Een team ontwerpers zal ook in Second Life aanwezig zijn. 
Nike verkoopt er schoenen, het persbureau Reuters heeft er een eigen verslaggever en Nissan biedt gebruikers proefritjes aan in nieuwe automodellen.

Het online rollenspel kent sinds kort zelfs een miljonair. Ailin Graef heeft haar geld verdiend met virtueel vastgoed.

 

A. DE OPDRACHT

 

2. De casus

Dit betreft de context van het probleem, de aanleiding en de belangrijkste knelpunten. Schrijf een realistische casus, eventueel met tekeningen, verwijzingen, tabellen, etc.

 

3. De opdracht/probleemstelling

Beschrijf de opdracht. Dit is een zorgvuldig ge(re-)construeerd beroepsprobleem. Het leidt tot een beroepsproduct. Het gevraagde resultaat staat hier duidelijk in omschreven in de vorm van het op te leveren producthttp://www.bloggers.nl/login.php  (rapport, advies, etc.).

 

4. Positionering van student en opdrachtgever.

Beschrijf de positie van de student (adviseur, directeur, eigenaar etc) en wie de opdrachtgever (docent, bedrijf, etc.) is.

 

5. Het product

Geef aan welk eindproduct moet worden opgeleverd (rapport, presentatie, verdediging, etc.). Geef aan of en hoeveel, wanneer tussendocumenten moeten worden opgeleverd. Stuur op output. Verwijzingen kunnen worden opgenomen (Richtlijnen voor het schrijven van een rapport, Richtlijnen voor het houden van een presentatie, etc.). Omschrijf het gevraagde zo specifiek mogelijk.

 

6. Literatuur/naslagwerk

Beschrijf de te raadplegen literatuur.

 


B. HET PROCES

 

7. Begeleiding

Beschrijf de wijze waarop docenten begeleiden (college, klassikale feedback, groepsconsult etc.). Beschrijf hoe docenten docenten te bereiken zijn (postvak, e-mailadres). Geef de rol van verschillende docenten aan (coach, procesbegeleider, beoordelaar, etc.). Wees hierin zo specifiek mogelijk (tijd, plaats, etc.).

 

8. Inhoudelijke planning

Geef helder aan wat, wanneer klaar moet zijn en op welke wijze dit moet worden ingeleverd. Geef aan op welke wijze hierop feedback wordt gegeven. Dit kan mbv een rooster met weken/data waarin de tussenproducten en mijlpalen zijn aangegeven.

 

9. Beoordeling

Beschrijf hoe beoordeeld wordt en op basis van welke elementen een eindoordeel tot stand komt. Dit kan op hoofdonderwerpen zoals werkproces, rapportage, presentatie, individuele prestatie, etc., maar ook op onderdelen (kwaliteit van samenvatting, eindconclusie, taalvaardigheid, etc.). Ga zo specifiek mogelijk in op de puntenverdeling.

 

C. OVERIG

 

10. Aanwezigheid

Beschrijf of en waarbij aanwezigheid verplicht is. Geef de marge en eventuele sanctie hierbij aan.

 

11. Herkansingsregeling

Beschrijf de herkansingsregeling.

 

12. Bijlagen

Hierin kunnen artikelen etc. worden opgenomen welke de opdracht inhoudelijk verduidelijken.

 


3 Comments | Post Comment

School is out - 10:54, 4/2/2007

 

 

htttp//www.secondlife.com

 


7 Comments | Post Comment

Videos SecondLife - 03:12, 2/2/2007

http://www.youtube.com/watch?v=ZUNAhzwZkdU

http://www.youtube.com/watch?v=synxFmQJ_0A 

http://www.youtube.com/watch?v=xxj8RTW4ev4

http://www.youtube.com/watch?v=b72CvvMuD6Q

http://www.youtube.com/watch?v=S9VZKTT6gZ8

http://www.youtube.com/watch?v=lmMeLo4Wz7o

http://www.youtube.com/watch?v=xFTCi06T4hE  Adidas Store

http://www.youtube.com/watch?v=mv44qFJcDls Dell Island

http://www.youtube.com/watch?v=KUmet6zZGOM Nissan Vendor

http://www.youtube.com/watch?v=Yb6ELlncYOg  Cisco Routers

http://www.youtube.com/watch?v=PkhT1vZbxHI IBM Australian Open

http://www.vpro.nl/programma/detoekomst/afleveringen/27029984

http://www.youtube.com/watch?v=Kqod_Fyyot0&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Eamazingg%2Enl%2Fblog%2F2006%5F11%5F01%5Famazingglife%5Farchive%2Ehtml Politici EP

http://www.youtube.com/watch?v=hYRABde3jB4 U2

 




 

 

 

 


2 Comments | Post Comment
Hosting door HQ ICT Systeembeheer