Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?

Sharp

Adviesplan

15:57, 7/10/2008 .. 0 comments .. Link
Hier is het adviesplan voor de nieuwe applicatie van de Postbank voor de iPhone:

Achtergrondinformatie:

In 2008 kwam de iPhone uit in Nederland. Om de het aantrekkelijker te make om de iPhone te kopen warden verschillende applicaties gemaakt. Ook werden er applicaties gemaakt in samenwerking met andere bedrijven. Hierdoor wordt het aantrekkelijker voor de consumenten om de iPhone te kopen en is het handig voor de andere bedrijven voor hun naams bekendheid.

De Postbank heeft ruim 7,5 miljoen rekeninghouders en is daarmee een van de grootste van Nederland.  De Postbank verzorgt meer dan 50% van alle betalingen in Nederland en per dag verwerkt de Postbank meer dan 5 miljoen transacties per dag.

Probleemstelling:

Waarom worden jij en je bedrijf ingeschakeld?

We worden ingeschakeld omdat we een nieuwe trend hebben bedacht om de iPhone en de Postbank samen te laten werken.

 

Het probleem is dat er niet genoeg nieuwe klanten zich aanmelden bij de Postbank en dat er meer iPhones verkocht moeten worden.

 

Doelgroep:

Onze doelgroep zijn de consumenten met de leeftijd van 20 tot 40 jaar wonen. We verdelen deze groep weer in twee groepen, namelijk de studenten en de werkende gedeelte. Omdat die ook een iPhone (kunnen) gebruiken en het voor hun handig is om met een apparaat alles te kunnen doen, van bellen, internetten en hun bankzaken te kunnen doen. Zo kunnen ze makkelijk even kijken hoe veel geld ze nog op hun rekening hebben staan en het gemakkelijk even over kunnen maken omdat ze vaak ook weinig tijd hebben. Ook kan je gemakkelijk bijvoorbeeld even je aandelen checken, verkopen of kopen.

Doel:

We willen met deze champagne meer zakelijke mensen bereiken door hun over te hale nom een iPhone te halen.  Omdat er nu nieuwe applicaties zijn op de iPod waarbij je je eigen aandelen kunt bekijken en je krijg extra rente als je bij de postbank aanmeld.

                                

Kan omschreven worden in cijfers

We kunnen zien aan de cijfers van Postbank of er inderdaag meer mensen zijn aangemeld sinds de actie is begonnen.                                                                                       

Creëren meer naamsbekendheid

Conceptbeschrijving:

We willen er voor gaan zorgen door deze applicatie dat er meer iPhones worden verkocht. Ook kan het de naamsbekendheid voor beide partijen vergroten.

We hebben de Postbank aan de iPhone gekoppeld omdat ze allebei  een goed imago hebben. Zohebben ze allebei een strak imago. En omdat ze allebei ook al veel klanten hebben die iets van Apple hebben en/of een rekening hebben bij de Postbank kunnen er ook gemakelijk onder de aandacht brengen.

We gaan ons product als volgt onder de aandacht brengen bij onze doelgroep.

-          Alle klanten van de Postbank die in de juiste leeftijd hebben krijgen ook een informatie boekje thuis met de aanbiedingen.

-          We maken posters die we op gaan hangen in het openbaar vervoer omdat onze doelgroep hier veel gebruikt van maakt.

-          Ook laten we een radiocommercial horen op populaire radio zenders waar onze doelgroep naar luistert, bijvoorbeeld op radio 538, 3FM, raio 1 en Q-musiq die aansluit op de posters.

-          We maken speciale acties waardoor het aantrekkelijk is om te nemen;

-          Als je een speciale ‘iPhone rekening’ opent bij de Postbank krijg je 15% korting op een iPhone.

-          Bij de speciale ‘iPhone rekening’ krijg je het eerste jaar 1,5% meer rente.

-          Er komt een speciale website waarop je de iPhone kan pimpen. Die komt op de site te staan waarop je kunt stemmen. Welke iPhone’s de meeste stemmen krijgen worden ook daadwerkelijk gemaakt voor de winnaars. Daarnaast kan je ook een ‘iPhone rekening’ winnen met een geld bedrag er op. Uiteraard kan je op de site ook meteen de applicatie downloaden en op je iPhone zetten.

 

-          We maken een website die alleen tijdens de actie actief is. Daar kan je eigen iPhone ‘pimpen’ waarmee je o.a. je eigen iPhone kan winnen en een bankrekening met geld er op bij de Postbank.

Werkwijze:

Als dit plan door opdrachtgever wordt geaccepteerd, hoe gaan jullie dan verder?

We gaan dan meer reclames maken zodat er nog meer naams bekendheid zijn en als er genoeg mensen mee doen aan de actie kunnen we nog uitgebreider applicaties maken voor de iPod.

 

Hoe zet je dit plan om in actie?

Door eerst wat reclames op de site van de Postbank en van iPod. Daarna kunnen de mensen die een iPhone hebben de applicatie downloaden van hun site. En als het succesvol is dan kunnen we later ook nog met andere bedrijven samen werken.

 

Inzet middelen:

Er komt een speciale website waarop je de iPhone kan pimpen. Die komt op de site te staan waarop je kunt stemmen. Welke iPhone’s de meeste stemmen krijgen worden ook daadwerkelijk gemaakt voor de winnaars. Daarnaast kan je ook een ‘iPhone rekening’ winnen met een geld bedrag er op. Uiteraard kan je op de site ook meteen de applicatie downloaden en op je iPhone zetten.

 

Ook zullen we radio en tv comercials uitzenden waar wordt verteld over de voordelen die je krijgt (kortingen en hogere rente) en wordt er verteld dat je naar de site moet gaan. Ook zullen we posters en grote bilboards ophangen in het openbaar vervoer en langs de snelwegen, omdat onze doelgroep hier vaak mee reist of langskomt. Uiteraard wordt hier ook weer gelinkt met de website.

 

Globale kosten inschatting:

We gaan met de volgende media producten rec lame maken:

-          Een advertentie, site maken en een promotiefilmpje opnemen.

-          Een advertentie plaatsen op de site van de Postbank

-          Poster ophangen bij iFactory

-          Promofilmpjes online zetten.

-          Adviesplan /concept

We schatten een bedrag in rond de €650.000 euro.

Globale planning:

Als eerste gaan we zorgen dat de website met al zijn toepassingen online is. Dan zullen we de radio en tv commercials starten. Waarin wordt verteld over de voordelen die je kunt krijgen (zoals de hoge rente en de iPhone met korting kunnen kopen) en er wordt verwezen naar de website.

Daarna starten we ook met de posters en de billboards als opvolging op de commercials zodat er nog meer naar de website wordt verwezen en de applicatie meer gedownload gaat worden. Het is ook een goede opvolging voor na de commercials zodat mensen er weer een keer aan herinnerd worden en toch maar even gaan kijken.

Hierna gaan we de commercials herhalen en laten we posters hangen, omdat we dit nog een tijdje blijven doen zullen de mensen er aan herinneren. Ook zullen in deze periode veel meer mensen naar de site komen omdat mensen vrienden uitnodigen die ook weer komen en zo automatisch informatie krijgen.

De gehele campagne duurt in totaal zo’n 2 en een halve maand.

Beeldmateriaal:

Voor de campagne is beeldmateriaal niet noodzakelijk maar het word wel gelijk duidelijk. Het filmpje online zou je gelijk kunnen zien hoe zakelijke mensen gelijk hun bank zaken regelen door alleen hun iPod te gebruiken.



De Postbank op de iPhone

14:41, 24/9/2008 .. 1 comments .. Link
De iPhone maakt gebruik van de volgende trends:

-          Internetten op je telefoon

-          Kaarten met GPS

-          Muziek (ipod)

-          Mailen

-          Bellen

-          Camera

-          Weer

-          Notieblok

-          Aandelen

-          Youtube

De volgende applicaties kan je op de iPhone zetten:

-          Texes hold’em

-          Super Monkey Ball

-          AIM

-          Waterpas meter

-          Remote

Apple heeft de volgende doelgroep voor de iPhone:

-          Het toestel is gericht op de gewone consument, niet op de power user of zakelijke gebruiker. Het gaat om mensen met de leeftijd tussen de 16 en de 30 jaar. Omdat het smartphones met uitzonderlijk veel mogelijk heden zijn, zijn ze voor de gewone gebruiker lastig te bedienen. Apple probeert daar met de iPhone iets aan te doen: niet alleen het design klopt, maar ook de gebruikersinterface, die opvallend gemakkelijk te bedienen is.

We willen een nieuwe applicatie voor de iPhone ontwikkelen waardoor hij ook aantrekkelijker wordt voor de doelgroep:

-          We willen een applicatie maken in samenwerking met de postbank. Zo kan je gemakkelijk je rekening checken. Zien of er nog geld is gestort of afgehaald en kan je gemakkelijk geld overmaken. Zo kan je bij winkels gemakkelijk betalen en hoef je niet meer met je pinpas of contanten op zak te lopen.

We hebben gekozen om Apple en de Postbank samen te brengen tot één product. Ze staan allebei dicht bij de consument. Zo is Apple vernieuwend en de postbank is niet alleen een saaie bank, ze proberen bijvoorbeeld in hun commercials niet de saaie bank uit te hangen zoals de andere banken dat doen maar een leuke reclame te maken. Daarom is de Postbank de beste optie voor dit product. De Postbank heeft het modernste imago als je vergelijkt met de banken als ABM-AMRO en Fortis.

We gaan dit als volgt onder de aandacht brengen bij onze doelgroep.

-          We maken posters die we op gaan hangen in het openbaar vervoer omdat onze doelgroep hier veel gebruikt van maakt.

-          Ook laten we een radiocommercial horen op populaire radio zenders waar onze doelgroep naar luistert, bijvoorbeeld op radio 538, 3FM en Q-musiq die aansluit op de posters.

-          We maken speciale acties waardoor het aantrekkelijk is om te nemen.

-          We maken een website die alleen tijdens de actie actief is. Daar kan je eigen iPhone ‘pimpen’ waarmee je o.a. je eigen iPhone kan winnen en een bankrekening met geld er op bij de Postbank.

-          Bij sommige winkels kan je makkelijk met de applicatie betalen en word er ook reclame gemaakt bij de kassa door middel van een bord.

Om het aantrekkelijker te maken voor de consumenten om deze applicatie te nemen gaan we een aantal acties organiseren:

-          Als je een speciale ‘iPhone rekening’ opent bij de Postbank krijg je 15% korting op een iPhone.

-          Bij de speciale ‘iPhone rekening’ krijg je het eerste jaar 1,5% meer rente.

-          Er komt een speciale website waarop je de iPhone kan pimpen. Die komt op de site te staan waarop je kunt stemmen. Welke iPhone’s de meeste stemmen krijgen worden ook daadwerkelijk gemaakt voor de winnaars. Daarnaast kan je ook een ‘iPhone rekening’ winnen met een geld bedrag er op. Uiteraard kan je op de site ook meteen de applicatie downloaden en op je iPhone zetten.



Get it !

20:13, 18/9/2008 .. 0 comments .. Link

Een hebbeding, gadget of gizmo is een vernieuwend en slim ontworpen artikel, vaak binnen de consumentenelectronica. De gebruikte technologie of het ontwerp is vaak zo vernuftig en vernieuwend in de ogen van de geïnteresseerde of wordt als zodanig gepresenteerd dat het voor consumenten aantrekkelijk wordt gemaakt om het aan te schaffen. Soms gaat het om iets hoogtechnologisch dat door een zogenaamde trendsetters aangekocht wordt als statussymbool. Ook de aanwezigheid van speciale functies ("snufjes") verhoogt de aantrekkelijkheid. De term gadget wordt ook gebruikt om kleine softwareapplicaties met een bepaalde functie mee aan te duiden. Dure auto's zoals Ferrari's of Porches, of andere zaken die een modale werknemer niet kan betalen worden, hoewel ze begerenswaardig zijn meestal niet als hebbeding bestempeld, ook omdat het begrip een begrenzing van het formaat in zich draagt.

Mensen zijn steeds opzoek naar nieuwe spullen en vooral de jongeren. Om als voorbeeld te noemen de Iphone, de Iphone werd al veel besproken voor dat hij in de winkel lag. Er zijn zelfs mensen die het hebben laten importeren via de buiten land. En zodra hij in de winkel ligt is het gelijk overal te  verkrijgen.

Afbeelding:IPhone at Macworld (angled view).jpg



Trends in Rotterdam

15:35, 17/9/2008 .. 0 comments .. Link

We zijn de stad in gegaan om de trends te gaan bekijken op het gebied van reclame maken. In Rotterdam zie je duidelijk dat er nog steeds gebruik van wordt gemaakt van de oude middelen maar dat er ook nieuwe middelen worden gebruikt.

Als je gewoon door de stad loopt wordt je eigelijk dood gegooid met reclame zonder dat je dat eigelijk door hebt. Zo hangen er nog veel ' ouderwetse posters' op waar je vaak toch nog even op kijkt als je langsloopt en als je het je interesseert toch wat beter gaat lezen. Er wordt ook gebruik gemaakt van een variant op deze manier er worden kleine stickertjes op lantaren palen geplakt waardoor je het na een paar keer te hebben gezien toch even goed kijkt wat er nou opstaat en de naam toch gaat onthouden. (zie foto)

Ook kom je reclame tegen op trams en op plekken waar wordt gebouwd en er steigers worden gebruikt. Daar op zie je vaak grote 'posters' waar je toch vaak even naar kijkt (als is het alleen maar omdat het zo groot is). (zie foto).

Maar er worden ook steeds meer nieuwe middelen gebruikt. Zo zie je boven de ' beurstraverse' (koopgoot) een groot scherm hangen waar reclame op wordt vertoond (zie foto). Dit is een nieuwe manier die vele voordele bied. Zo kan je makkelijker de reclames verversen. Deze trend zie je ook bij winkels ontstaan zo zie je steeds meer beeldschermen in het winkelbeeld komen. Kijk maar naar Vodafone en MacDonald's die gebruik maken van deze schermen. Het handige is hiervan dat je preciezer reclame kan maken omdat je weet welke doelgroep er komt. Ook is het leuker voor de consument, als je bijvoorbeeld staat te wachten bij de Mac dat je even kan kijken naar een reclame of filmpje (zie foto).

Ik verwacht dan ook dat deze manier steeds vaker gebruikt gaat worden. Dat over een paar jaar in bijna elke winkel een tv scherm hangt met doelgroep gerichte reclame en het tegelijker tijd ook interessant is voor de consumenten. Maar denk bijvoorbeeld ook aan het openbaar vervoer, waar mensen vaak niets zitten te doen terwijl ze van A naar B gaan. Als je daar dan een tv scherm ophangt (wat af en toe nu ook al gebeurd) een groot bereik kan hebben wat interessant is voor de bedrijven.

Wel moeten we gaan proberen om het interactiever te maken. Zodat de consument niet alleen meer even tijdens het wachten er naar kijkt maar ook acties onderneemt en zijn interesse laat blijken aan de producent. Zo kan je bijvoorbeeld naast zo’n ‘groot’ reclame scherm een aantal ‘kleinere’ schermpjes ophangen met een toutch screen. Zo kan je als je op het grote scherm een interessante aanbieding hebt gezien hem nog even kan nakijken en extra informatie kan vinden. Zo kan hij ook zijn e-mail adres achter laten zodat de producent hem informatie kan sturen. Zo kunnen op de ‘kleinere’ schermen ook iets van spelletjes op komen die je kunt doen als bijvoorbeeld je vrouw schoenen aan het kopen is, waar je dan je e-mail adres voor achter moet laten en spelenderwijs (door keuzes in het spel) laat hij weten wat zijn interesses zijn en zo de producenten doelgerichte informatie kan sturen.

Zo zullen naar mijn verwachting binnenkort veel ‘nieuwe’ schermen tegen gaan komen in de winkel straten. Terwijl we ook nog genoeg ‘oude’ reclame tegen komen zoals posters en reclame op trams en bussen.



Fashion

14:27, 17/9/2008 .. 0 comments .. Link

Mode is de manier waarop kleding, leefstijlen en opvattingen op een bepaald moment in de tijd aantrekkelijk worden gevonden. Ook specifieke kleding die wordt gedragen kan zo heten. Ook heeft het woord een meer avnat-gardistische betekenis. Mode was vroeger dat wat 'voorgeschreven' werd door de modehuizen, maar tegenwoordig meer en meer een afspiegeling van op straat ontstane kledingstijlen die dan door de stijlbureaus en mode bedrijven opgepikt worden.

Mode komt niet alleen bij kleding voor. Ook de manier waarop bijvoorbeeld huizen worden gebouwd en ingericht is onderhevig aan mode. In de architectuur wordt dit een stijl genoemd. Er moet vaak in een stijl worden gebouwd die op dat moment bij de opdrachtgever geliefd is, dus mode is. Ook de aankleding van een woning zoals de keuze van gordijnen, vloeren, behangpapier tot aan de badkameraccessoires toe zijn aan modetrends onderhevig .

Zo zie je maar dat mode echt overal is iedereen doet het anders dat maakt iedereen dus ook specifiek.



Groen verkoopt

17:12, 13/9/2008 .. 1 comments .. Link
Vroeger ging het bij een auto kopen om het aantal PK’s, tegenwoordig is dat niet meer dan een bijzaak. Nu is de CO2 uitstoot de belangrijkste factor geworden.

En omdat de consument het milieu vervuiling willen verminderen spelen de producenten er handig op in. Dat zie je met alles, van ‘groen’ papier tot ‘groene’ leningen. Uiteraard speelt de auto industrie hier ook op in. Zo maakt BMW bijvoorbeeld gebruik van een ‘start-stop techniek’. Hierbij slaat de motor automatisch af als je bijvoorbeeld moet wachten voor een stoplicht en het maakt gebruik van de energie die vrij komt bij het remmen.

Zo lijkt het ‘groene’ argument ook wel het belangrijkste argument geworden van de auto producten. Kijk maar eens naar de reclames, bijna overal wordt aan ons verteld hoe milieu zuinig ze wel niet zijn.

Maar zijn al deze praatjes wel de werkelijkheid? Zo heeft Greenpeace laatst nog geprotesteerd tegen de ‘groene’ leugens van de auto industrie. Volgens Greenpeace bestaan de groene auto’s niet! En de industrie doet niet genoeg voor het milieu en klimaat. Het wordt hoog tijd dat de industrie beslist om soberder auto’s te gaan bouwen. Eén van de leugens die Greenpeace noemt is dat er tussen 1996 (het jaar waarin werd afgesproken om de CO2 uitstoot drastisch te gaan verminderen) en 2008 is de gemiddelde uitstoot van nieuwe wagens gedaald van 185 g naar ongeveer 160 g CO2/km.

Onze mening is dat het goed is dat er een trend ontstaat over het verminderen van de CO2 uitstoot en het beschermen van het milieu. Maar dat het niet hard genoeg gaat (kijk naar het CO2 uitstoot per km) en dat de EU hardere regels op moet stellen. Ook hoef niet alles groen te worden, soms is het te lastig en helemaal niet zo groen als het eigelijk moet zijn (omdat het meer energie kost om het te maken). Wel hopen we dat het milieu nog zo veel mogelijk gespaard gaat worden en het niet meer gaan vervuilen.

In beide commercials ligt de nadruk op ‘groen’ zijn…



If there is something good in the world then we copy with pride

17:52, 12/9/2008 .. 0 comments .. Link
Het is je vast niet ontgaan, een tijdje geleden heeft Apple de iPhone geïntroduceerd in Nederland. Maar waarom was het zo bijzonder, er komen toch vaker mobieltjes uit? En is die ook wel zo uniek?

Je weet ondertussen alles wel over de iPhone, maar ondertussen hebben de concurrenten zoals Nokia ook opgelet wat Apple heeft gedaan. Oftewel (het kon natuurlijk ook niet uitblijven) de iPhone is “gekopieerd”. Dit hebben ze gedaan via de Nokia N98.

Opmerkelijk genoeg ontkent Nokia ook niet dat ze de iPhone hebben nagemaakt. Wat Nokia hier op te zeggen heeft is het volgende: “If there is something good in the world then we copy with pride”. Met andere woorden, ze zijn er trots op!

Om even wat feiten op een rijtje te zetten:

-         De N98 heeft een 7.2 megapixel camera, de iPhone heeft ‘slechts’ een 2.0 camera, hoewel deze waarschijnlijk in de 2.0 versie verbeterd gaat worden naar een 6.0 megapixel camera.

-         Bij de iPhone ontbreekt een GPS, iets wat de Nokia wel heeft.

-         Een aantal dingen zijn ook hetzelfde zo hebben beide telefoons Bluetooth en Wi-Fi, ook het scherm is bij beide toestellen even groot.

-         De iPhone kost los zo’n kleine €500,- als de N98 er onder gaat zitten wordt het een zeer aantrekkelijke optie.

Maar wat maakt de iPhone nou eigelijk zo bijzonder dat iedereen hem wil hebben en dat hij wordt nagemaakt door concurrenten? Uiteraard is het touchscreen waarmee je de bediening regelt en is er gebruikt gemaakt van goede marketing van Apple.

Zo kwam hij in juli dit jaar uit in Nederland terwijl hij in Amerika al vanaf juni 2007 in de winkels lag. Zo hebben wij hier ontzettend lang moeten wachten. En toe hij er eindelijk was stonden er lange rijen voor de T-mobile winkels, waardoor er weer publiciteit aan werd gegeven waardoor weer mensen hem wilden kopen. Zo hadden ze expres maar een aantal exemplaren beschikbaar zodat het echt moeilijk werd om er één te bemachtigen. Later gingen er geruchten rond dat Apple acteurs had ingehuurd die ze in de rijen lieten staan!

Ik vind zelf dat er slim gebruik is gemaakt van marketing om mensen hellemaal gek te laten maken. Als Nokia slim is gaat ze onder de prijs zitten van de iPhone en kunnen ze aardig wat klanten afpakken van Apple. Wel zou ik hem voorlopig nog niet kopen (als je dat al van plan was) omdat er nog wat kinderziektes uitmoeten, er nog verbeterde versies uitkomen en de prijs zal ook nog wel wat dalen. En als Nokia ook zo’n groot succes wil hebben met haar model kunnen ze misschien ook even een blik met acteurs opentrekken!

Zoek de verschillen met de iPhone…



Jij maakt het suc6!

18:40, 8/9/2008 .. 2 comments .. Link

Denk je er ook wel eens aan om een goed lopende site te bouwen? Maar kom jij niet veder als filmpjes zetten op Youtube en je eigen hyves pagina te maken! Zo heel veel ben je niet van je doel verwijderd! Want deze sites worden eigenlijk door jou gemaakt!

YouTube is een site waar iedereen gratis filmpjes kan uploaden. Oftwel YouTube, Broadcast Yourself. Deze site is opgericht in februari 2005 door drie mensen die werkten vanuit een garage. Dat betekend dus dat het voor iedereen mogelijk is om een succesvolle site te beginnen. Deze mensen verkochten YouTube voor 1,65 miljard dollar aan Google!

Het idee is eigelijk heel simpel, Youtube heeft alleen de frame van de site gebouwd en "wij" zorgen zelf voor de inhoud. Alle filmpjes die er op staan zijn door "ons" er op gezet, dus wij zorgen zelf voor de inhoud.

Er zijn meer sites die gebruik maken van dit prenciepe "userability". Bijvoorbeeld Hyves, ook daar geeft de site alleen een frame en de inhoud wordt door ons zelf ingevuld. Deze site's zijn erg populair en wij denken dat het aantal sites die gebruik maken van userability ook sterk zal groeien. Ook verwachten wij dat er veel site's die proberen om deze goedlopende site's te kopieren.



About Me

Home
My Profile
Archives
Friends
My Photo Album

Links


Categories


Recent Entries

Adviesplan
De Postbank op de iPhone
Get it !
Trends in Rotterdam
Fashion

Friends

Hosting door HQ ICT Systeembeheer