Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?

Siccomania

For everyone who want to be healthy, rich and pretty and live happily ever after!

[ Home ] [ Profile ] [ Archives ] [ Friends ]

Avoiding back injuries is simplicity itself

*Places where you will remain for a significant amount of time. Your bed. Your office chair. Your car. Your kitchen table need to be finetuned and suited to your specific needs. Height, weight, girth angle all come into play. Buying a matrass, an office chair, dining room chairs or even a car seat should be like fitting shoes. **Stretching. There's a reason we don't bend every wich way. We are not supposed too! Stretching is like everything else. Beneficial when done with extreme care and moderation. A little muscle tension isn't bad for you. In fact it prepares you for emmediate action. ***Take great care and put thought into every movement. Chances are your back will get hurt by doing something your not accustomed to doing or have never done before. Motoric skills don't come easily but can always be acquired. Most of us don't move furniture every day or do demanding refurbishing of the house. The people that do don't get hurt through experience but you are at great risk. ****Use your back muscles often and deliberately. If you treat your back like its made of porcelain sooner or later it will shatter. If you build your back like a brick wall it will be able to withstand a great deal more. ****Don't become overweight and if you are? lose it! Fat punishes your back. Large breasts are a blessing for everyone. Don't let anyone tell you different ( they are jealous) but only with a perfectly matched brazeer. Carry those awesome lady lumps with the right tools don't let them drag you down! *****Balance your body. Bodybuilders and gymnasts overemphasize their upper bodies. Runners and Skaters have oversized legs. Your back pays the price unless you counter balance. Your back needs symmetrie. ******Repetitive movement needs recuperation no matter how light. Your brain will burn out and your back pays the price with weird psycho somatic afflictions that can be avoided by taking regular breaks and acknowledging everything that takes a toll on you.

[ 20:19 ] [ 15/2/2012 ] [ 0 Comments ] [ Post Comment ] [ Link ]

Een rugblessure doorstaan in vijf gemakkelijke stappen

*1. Je rug ligt in de kreukels? Niet bewegen. Houd onmiddellijk op waar je mee bezig bent. Het feest is afgelopen. Vermijd vanaf nu elke zware lichamelijke activiteit inclusief zelf opstaan. Vraag zo nodig iemand om hulp als je tijdens het blesseren gevallen bent. **2. Stel de ernst van de situatie vast. Heb je een blauwe plek of is de huid rond de pijnlijke plek verkleurd? Zwelt de pijnlijke plaats op? Heb je ondraaglijke pijn waardoor je niet kan of wilt bewegen? Als dit allemaal lijkt mee vallen dan valt dit vaak ook wel mee. Je lichaam kan heel veel hebben. Maak voor de zekerheid toch maar een afspraak met je fysiotherapeut. ***3. Als je niet onmiddellijk naar een arts hoeft is het tijd om rust te nemen. Eet een gezonde maaltijd en zorg ervoor dat je voldoende vitaminen en mineralen binnenkrijgt. Ga gelijk naar bed. Zorg ervoor dat je in foetushouding slaapt. (op je zij met je knieen opgetrokken.) Zorg ervoor dat je niet kunt omdraaien of bewegen maar dat je in die positie blijft door jezelf te stutten met kussens. De foetus houding is de ideale houding om je ruggengraat en het weefsel en de musculatuur daaromheen rust te geven. ****4. voel je je beter na rust? Als het een licht kwetsuur is zal de pijn na vijf dagen grotendeels verdwenen zijn. Als je geen vermindering voelt overleg dan met je fysiotherapeut om te bepalen wat voor soort medische zorg je nodig hebt. *****5. Als je grotendeels of volledig hersteld bent na een klein weekje ervaar de blessure dan als een hint dat wat je aan het doen was niet zo gezond voor je is. Je blessure is dan wel acuut geworden door een ongeluk maar de daadwerkelijke oorzaak kan iets heel onschuldigs zijn zoals een slecht ingestelde stoel in je auto. De meeste blessures aan je rug zijn terug te voeren op slecht ontwikkelde buikspieren of een slechte houding van je postuur. Neem de moeite om de oorzaak uit te zoeken. Dit helpt herhaling voorkomen en helpt je uiteindelijk herstel.

[ 07:50 ] [ 13/2/2012 ] [ 0 Comments ] [ Post Comment ] [ Link ]

How to deal a back injury in five steps

1. You just cracked up you back? Immobilize. Stop doing what you are doing. Life as you know it has ended. Avoid strenuous activity including trying to get up by yourself. If need be; enlist aid. 2. Ascertain the extent of the damage. Are you bruised? Do you see a discoloration of your skin? Is there swelling? Is there acute debilitating pain? If things seem okay they usually are. The body is resillient. 3. If you don't need emediate medical attention It's time to rest. Eat a good healthy meal making sure you get plenty of vitamins and minerals. Get lots of bed rest. Make sure you sleep in fetal position and avoid turning over. It's best to immobize yourself by propping the bed up with pillows so it's impossible to turn over. Fetal position is the ideal position to rest your vertebrae and the tissues and musculature that support it. 4.Do you feel better after rest. If so the injury is minor and will dissipitate in five days. If after five days you still feel no decrease in pain. See a physical therapist. 5.Take the injury as a hint that whatever you're doing is not healthy. Most cases involve weak abdominal muscles or bad posture. The injury may have become acute through accident but might be caused by something seemingly innocuous like driving your car with an ill adjusted car seat. Get a firm idea on how the injury happened and what the underlying causes could be. This will help you avoid reocurrence and will aid you in your convalescence.

[ 19:27 ] [ 12/2/2012 ] [ 0 Comments ] [ Post Comment ] [ Link ]

Hosting door HQ ICT Systeembeheer