Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?

Silhouet Management Support BV

About Me

Wij verzorgen: cursussen, workshops, bedrijfstrainingen, consultancy, assessments en seminars. Al onze cursussen, workshops en consultancy trajecten zijn zo ingericht dat uw praktijksituatie aangepakt wordt. Op deze blog vindt u het laatste nieuws over ons bedrijf
Home | Profile | Archives | Friends

Het geheim achter efficiëntie - 15:11, 10/4/2014

 

 

Drie dingen die je moet weten over efficiëntie

Iedereen heeft wel eens het gevoel gehad dat dingen niet gaan zoals ze moeten gaan. Het is frustrerend een kantoor efficiënt te willen runnen en steeds tegen dezelfde problemen aan te lopen. Veel voorkomende problemen zijn: aarzeling/uitstel, langzame start, medewerkers die niet doorlopend aan opdrachten werken, projecten afslaan, het laten liggen van werk etc. Gelukkig is er een simpele formule die u kan helpen controle over uw afdeling te krijgen.

Macht hebben is niet iets slechts

Het idee dat mensen macht of controle hebben over anderen geeft veel mensen een onaangenaam gevoel. Sommigen kunnen dan denken dat mensen in een bepaalde richting geduwd worden of dingen moeten doen tegen hun wil. Maar wanneer deze macht of controle goed wordt gebruikt, kan ze in feite heel positief zijn en duidelijkheid geven.

Goede controle over een auto bijvoorbeeld, niemand zou een chauffeur willen die geen goede controle heeft over zijn auto. Wanneer een situatie uit de hand dreigt te lopen, en niemand weet die op te lossen, kan men zeggen dat men de situatie niet onder controle heeft. Anderzijds, wanneer alles op de gewenste manier gaat, zegt men: het is onder controle.

Goede controle is gelijk aan efficiëntie, nauwkeurigheid en deskundigheid.

 

Welke factoren dragen bij aan controle?

Kennis over deze drie essentiële factoren helpt u efficiënt te zijn en een efficiënte omgeving te creëren.

-Beginnen

-Veranderen/doorgaan

-Stoppen

Misschien komt dit erg simpel over, maar leest u eens het volgende:

BeginnenHeeft u het volgende wel eens meegemaakt: u geeft een opdracht, en na twee weken merkt u dat er nog niet eens aan begonnen is. Wanneer u er dan naar vraagt, komt iedereen met allerlei redenen: -Ze denken meer mensen nodig te hebben, maar ze nemen niemand aan en ze zoeken ook niet naar een alternatief. -Ze denken gereedschap nodig te hebben maar dat schaffen ze niet aan en daarom kunnen ze niet starten. -Of ze zijn druk met andere dingen bezig en denken die eerst af te moeten maken voordat ze met de opdracht kunnen beginnen.

Veranderen/doorgaanEr is vaak een reeks van stappen, een reeks veranderingen, die moet worden uitgevoerd. Bepaalde stappen worden genomen, worden zo nodig aangepast en dan stopt plotseling alles. Een voorbeeld van een stap kan zijn dat dat er een budget goedgekeurd moet worden, maar dat de boekhouder er geen vaart achter zet. Het zou ook kunnen dat de desbetreffende persoon niet goed wist hoe hij de volgende stap moest zetten en het daarom maar niet heeft gedaan. Wat ook voorkomt, is dat medewerkers op vakantie gaan en hun taken niet, of niet juist overdragen aan hun collega’s.

Stoppen: Sommige taken horen bij het afronden van een project. Soms lijkt er geen eind aan te komen. Bijvoorbeeld: analyses van de resultaten, rapporten, een plan voor de uitvoering van de gevonden gegevens op een project, alle mensen die bij het project betrokken zijn, en ga zo maar door.

Laten we een voorbeeld van een project nemen, bijvoorbeeld een expositie van een kunstgalerie. Als je niet goed begint, door bijvoorbeeld te weinig mensen uit te nodigen voor de expositie, of te weinig cateringmedewerkers in te huren. Het kan ook fout gaan bij de stap ‘doorgaan’, door bijvoorbeeld de telefoon niet op te nemen, de e-mails niet te beantwoorden, de schilderijen op verkeerde plaatsen te hangen of de deur niet op tijd te openen voor bezoekers. Bij de laatste stap kan het ook fout gaan, als je bijvoorbeeld niet ziet dat mensen interesse hebben in de kunst, waardoor je omzet kan mislopen, of als geleende kunst niet terug gebracht wordt.

Het kennen van de stappen: beginnen, veranderen/doorgaan en stoppen, kan veel verwarring voorkomen en helpt het proces voorspoedig te laten verlopen. Iedere activiteit, groot of klein, zoals: het bestellen van benodigdheden of het openen van een nieuwe winkel, kenmerkt zich door beginnen, doorgaan en eindigen.

Indien u deze stappen in gedachten houdt en nastreeft, wint u aan efficiëntie.

Leer meer over de geheimen die u kunnen helpen zelf efficiënter te zijn en uw bedrijf efficiënter te maken.

 

Het verhogen van efficiëntie

Cursusdagen zijn op maandag van 13.00 uur tot 20.00 en op dinsdag van 10.00 uur tot 17.00 uur.


0 Comments | Post Comment

Heeft u soms moeite uw medewerkers te begrijpen? - 14:41, 20/3/2014

 

Hoe krijgt u de harmonie weer terug op de werkvloer?

Het gebeurt heel vaak dat ondernemers te maken krijgen met medewerkers die niet goed kunnen samenwerken. Er kan hierdoor een negatieve sfeer hangen op de werkvloer. Indien beide medewerkers goed werk leveren en u wilt geen van beiden missen, wilt u dit probleem natuurlijk graag oplossen, maar hoe?

 

Het kan zijn dat beide medewerkers een legitieme klacht hebben ten opzichte van de andere collega. Hieronder een paar voorbeelden die spanningen kunnen veroorzaken:

1) Het niet volgen van de procedure of een bepaald beleid, waardoor het moeilijk voor anderen is om hun werk te doen.  

2) Het niet volbrengen van elke stap van een bepaalde taak waardoor anderen extra werk krijgen.

3) Een nieuwe collega die niet de moeite neemt om uit te vinden hoe een proces verloopt binnen het bedrijf, maar in plaats daarvan zelf keuzes maakt over wat hij of zij denkt dat goed is. Dit kan verwarring veroorzaken.

4) Een werknemer die al lang bij het bedrijf werkt kan zich bedreigd voelen door een nieuwe medewerker.

Natuurlijk zijn er nog veel meer voorbeelden op te noemen.

 

Hoe kan u met onderlinge meningsverschillen van personeel omgaan?

De nummers 1, 2 en 3 uit bovenstaande voorbeelden zijn makkelijk aan te pakken. U moet voornamelijk nagaan of zij het beleid en de procedures begrijpen en de werkzaamheden kunnen uitvoeren. Echter wanneer dit beleid niet wordt opgevolgd heeft u een totaal ander probleem. De meeste mensen willen graag hun werk goed doen en als zij ook weten wat er van hen verwacht wordt en er is geen verwarring, lukt dit ook. Voor nummer 4 zijn de problemen meestal wat meer persoonlijk.

-De persoon die er al een tijdje werkt heeft bevoegdheden die genegeerd kunnen worden door de nieuwe werknemer. Dat verstoort het werkproces in het kantoor, maar kan iemand ook persoonlijk van zijn stuk brengen.

-De medewerker die al jaren voor het bedrijf werkt verbergt dingen. U zult verbaasd zijn wat u tegen kan komen - flinke schendingen van het beleid en de procedures, die het bedrijf veel geld kosten. Denk eens aan receptionistes die geen vervolgafspraken maken met klanten als dat nodig is. Boekhouders die zelfs niet proberen om geld te incasseren dat aan het bedrijf verschuldigd is. (Er zijn vele voorbeelden waarbij door uitstaande schulden te negeren grote geldbedragen niet meer te incasseren waren). Klachten van klanten die in de doofpot gestopt zijn, en ga zo maar door. In dit geval komt het vaker voor dan gedacht dat zo’n persoon uit angst voor ontdekking opstapt voordat men erachter komt.

-Soms, niet heel vaak, kan het zo zijn dat de nieuwe medewerker met opzet probeert de bestaande medewerker in een verkeerd daglicht te zetten. Het kan ook zijn dat ze uit zijn op zijn of haar baan of het zijn gewoon mensen die problemen veroorzaken.

 

Wat als de situatie niet verbetert – ondanks alles wat u al geprobeerd heeft?

Helaas gebeurt het dat wat u ook probeert het toch niet lukt de problemen op te lossen en er niets verandert. De situatie kan tijdelijk verbeteren doordat de medewerkers zich tijdelijk rustig houden maar het zal niet lang duren voor het probleem weer opduikt.

Wanneer u dit soort problemen helemaal uit de weg wilt helpen, ongeacht de oorzaak, bieden wij u de oplossing. Deze training kan u helpen!

 

“Hoe mensen beter te begrijpen”

     Klik hier voor meer informatie

 

De trainingsdagen zijn op maandag en dinsdag. Maandag van 13.00 tot 20.00 en op dinsdag van 10.00 tot 17.00


0 Comments | Post Comment

Kan persoonlijkheid invloed hebben op zakelijk succes? - 13:05, 20/3/2014

 

Kan persoonlijkheid invloed hebben op zakelijk succes?

Ongetwijfeld hebben bepaalde aspecten van de persoonlijkheid van individuen grote invloed op hoe ze zijn in hun werk, bijvoorbeeld hoe zij reageren of hoe zij omgaan met anderen of met verschillende situaties in het leven en of ze eerlijk en integer zijn. Een persoon kan alle managementtrainingen hebben gevolgd die er zijn, maar toch falen vanwege zijn of haar persoonlijkheid. En omgekeerd: iemand die een geschikte persoonlijkheid heeft om te leiden, managen en te bouwen aan een team, kan met enige extra kennis succesvol zijn. Misschien dat hij/zij niet alles eruit haalt wat erin zit, maar hij/zij kan veel teweeg brengen.

Welke aspecten van iemands persoonlijkheid kunnen helpen om succesvol te zijn?

Natuurlijk heeft iedereen zo zijn eigen persoonlijkheid met de bijbehorende kenmerken, maar hier zijn een paar voorbeelden:

Manager A:

  • Hij heeft weinig ervaring en training gehad als manager. Maar hij weet hoe hij moet luisteren, kan mensen aan zich binden en hen enthousiast maken voor bepaalde dingen.
  • Hij geeft om mensen en is betrokken, hij vindt hen belangrijk en de mensen om hem heen vinden zichzelf belangrijk.
  • Hij merkt goed werk op en beloont ervoor.
  • Hij waardeert deskundigheid en de deskundigen die hij aanneemt voelen zich uitgedaagd en gewaardeerd.
  • Wanneer manager A zijn werk doet, is hij geïnteresseerd, gefocust en wordt hij zelden afgeleid door dingen buiten de organisatie om. Wanneer iets hem wel afleidt, lost hij dit gelijk op.
  • Over het algemeen gaat hij goed met iedereen om.

Er zijn zeker vaardigheden in deze lijst die aan te leren zijn. Bijvoorbeeld mensen een hoger salaris betalen omdat ze goed zijn. Maar sommige vaardigheden zijn meer persoonsgebonden .

Manager B kan leren hoe hij moet luisteren, hij kan zwijgend toehoren terwijl iemand praat, maar luistert hij echt? Of is hij in zijn hoofd al bezig met wat hij wil zeggen als de ander is uitgesproken?

Een deskundige kan uitgedaagd worden in zijn werk, maar zal hij zich gewaardeerd voelen?

Iemand kan veel overwerken, overuren maken en werk mee naar huis nemen. Op anderen komt dit over alsof de desbetreffende persoon geïnteresseerd en gefocust is. De reden dat hij zoveel veel werk heeft kan zijn dat hij niet productief en gefocust is tijdens de werkdag en daarom snel is afgeleid en maar weinig werk af krijgt.

Kan men de persoonlijkheid van een manager veranderen?

Eerlijk? Je kan niet altijd iemands persoonlijkheid veranderen. MAAR, het is met meer mensen mogelijk dan je denkt. En het is best gemakkelijk. Personeel verliezen geeft bijna altijd problemen en als je manager B in manager A zou kunnen veranderen scheelt dat een hoop problemen, tijd en geld.

 

De oplossing:

Een persoonlijk ontwikkelplan

  • De eerste stap voor u (of voor iemand die u wilt helpen) om prestaties te verbeteren, is het maken van de ondernemerstest (tijdelijk gratis)! 
  • Vervolgens gaat u een gesprek voeren met onze consultant die de test met u doorneemt en een persoonlijk verbeterplan opstelt.
  • Dan kunt u aan het voorgestelde programma gaan beginnen.
  • Na het programma laten wij u de test nogmaals invullen om deze vervolgens te evalueren om te zien wat de verbeteringen/veranderingen zijn.

                                Start hier: ondernemerstest

 


0 Comments | Post Comment

Waarom Silhouet? - 11:53, 20/3/2014

U vraagt zich wellicht af waarin Silhouet nu zo anders is dan al de andere training en consultancybureaus?

Natuurlijk hebben wij workshops en consultancy met als doel kennisoverdracht zodat u zelf situaties kunt aanpakken. Wij hebben ook een cursuszaal en daarmee houdt de overeenkomst op. Wat overblijft, zijn de 10 cruciale verschillen.

  • De Silhouet Management cursuszaal kent een erg soepel rooster. U kunt uw cursus bijna elke week beginnen.
  • U kunt uw eigen schema samenstellen, u kunt zowel wekelijks als dagelijks studeren en op maandag en dinsdag zelfs ‘s avonds.
  • Ons doel is dat u het geleerde gaat toepassen en indien u een dag verhinderd bent kunt u deze kosteloos inhalen zodat u volledig kan profiteren van de inhoud.
  • De Silhouet Management cursuszaal is een van de weinige plekken in Nederland waar u de effectieve managementtechnologie van L. Ron Hubbard kunt leren.
  • De Silhouet Management cursuszaal gebruikt L. Ron Hubbard’s studiemethode. Hoe belangrijk dit is? Zoals de heer Hubbard eens zei: “Doordat een studietechnologie ontbreekt, vinden mensen het moeilijk hun doelstellingen te bereiken. Weten hoe je moet studeren is van vitaal belang voor iedereen.”
  • Dankzij de studietechnologie ligt de nadruk op toepassing. We willen niet alleen managers die met de gegevens kunnen denken maar vooral mensen die er wat mee doen.
  • Alle cursisten bepalen zelf hun tempo. Er is geen leraar die voor de groep een lezing geeft. In plaats daarvan bestudeert u de cursus vanuit de cursusmap en doet u de oefeningen in uw eigen tempo.
  • Indien er extra dagen nodig zijn om de training af te ronden zijn hier geen extra kosten aan verbonden.
  • Al onze studenten hebben 100% begrip van de geleerde stof wanneer ze een certificaat van ons krijgen.
  • Ten slotte, het belangrijkste verschil: de “Silhouet support garantie”. Wanneer u later, wanneer dan ook, moeite heeft met het toepassen van de gegevens die u bij ons geleerd hebt, dan kunt u met Silhouet contact opnemen en hulp krijgen. Ook zullen wij regelmatig contact met u onderhouden om te kijken of u het geleerde toe kunt passen.

Voor meer informatie kunt u kijken op onze website www.silhouet.nl

Indien u contact met ons wilt opnemen kan dat natuurlijk ook.

Stationsplein 30
1382 AD Weesp
Tel:0294-480181
Fax: 0294-417781
E-mail: info@silhouet.nl

 

 


0 Comments | Post Comment
Hosting door HQ ICT Systeembeheer