Thailand 2011

Bangkok

{ 11:52, 10/9/2011 } { 0 comments } { Link }

Dag 1- 12 augustus 2011: Het vertrek en aankomst

Goodmorning!

Het is kwart over 8 als mijn wekker gaat en dus tijd om op te staan.
Ben me meteen klaar gaan maken voor vertrek want om 9 uur staat Gerry aan de deur om mee te rijden om me uit te zwaaien. Eenmaal klaar de thuisfront gedag gezegd, geknuffeld en gekust, je kent het allemaal wel. Eenmaal daar was het al gelijk de zoektocht naar de medewerkster van Fox Reizen. Na wat zoeken eindelijk gevonden en ik kon gelijk aan de slag om het een en ander in te vullen,inchecken en wachten. We waren er ruim op tijd maar ik mocht me 2 uur extra vervelen want mijn vlucht was vertraagd dus kregen we van A'dam Schiphol een hapje en een drankje op hun kosten. Toch mooi geregeld door hun!
Na wat rond gehuppeld te hebben kon ik rond half 3 de ''boardingroom'' in om daar verder te wachten. Uiteindelijk toch om kwart over 3 in kunnen stappen om een kwartier later op te stijgen en richting Bangkok te vliegen.
Dus Bangkok!! Here I Come!!!!

Eenmaal in het vliegtuig begon het al verkeerd,ik zat namelijk in de verkeerde stoel :-O kwamen we achter toen ze me een vegetarische lunch aanboden.
Na wat gehannes zat ik uiteindelijk wel op de juiste stoel. Ik had geluk, ik zat bij het raam! :-D mooi uitzicht dus haha. Zat ook nog eens bij leuke mensen in de rij waar ik grotendeels van de heenvlucht mee heb zitten kletsen. Uiteindelijk kregen ook de rest van de passagiers eten,kwam mooi uit want ik had toch best trek. Ik had heerlijke rijst met kip (niet wetende dat ik de rest van de vakantie ook nog genoeg rijst zou zien) met een wit wijntje *jumjum*
Na het eten toch wel een aantal pogingen gedaan tot slapen wat pas na de 6e keer toch wel lukte. Zag het niet zo te zitten om bekaf aan te komen in thailand

Dag 2- 13 augustus 2011: Het wakker worden in het vliegtuig

Goedemorgen,toch nog wat kunnen slapen gelukkig,dus kom niet brak aan in Bangkok-Thailand. Heb inmiddels ook al ontbeten : Noodles met groenten (even tussen ons : het was absoluut niet lekker!). Het is nog een uurtje vliegen ongeveer. Eingelijk toch best raar aangezien ze in het regenseizoen 5 uur voor lopen op Nederland en in de zomer lopen ze zelfs 6 uur voor op ons. Het is dus nu in nederland half 2/ kwart voor 2 en hier 5 uur later. Kan niet wachten tot we landen haha.

De landing :

Eindelijk geland in Bangkok! Wat een reis,normaal maak ik dus foto's maar ik was te blij dat we geland waren dat ik gewoon rechtstreeks naar mn koffer liep om hem te pakken. Vraag me niet hoe (het was er echt een doolhof) maar ik had mijn koffer na 30 minuten zoeken gevonden plus de uitgang haha.
Uiteindelijk ook de Thaise reisleidster Kobkaew gevonden die mij naar een rij stoelen verwees waar ik op kon gaan zitten (alsof ik dat al niet genoeg had gedaan in het vliegtuig) tot de rest er ook was. Ik dacht dat ik de laatste was maar was dus de eerste. Gelukkig! was dus op tijd :-D
Niet kort na mijn arrivatie zag ik al wat meer van mijn vakantie groep. Leuke mensen,gelukkig ook wel wat van mijn leeftijd dus was niet de jongste (gelukkig!)
Toen iedereen er was werden we naar onze bus begeleid waar we onze belgische reisleider Alex leerden kennen. Voor we instapten werd er een foto van ons gemaakt met een bloemenkrans om..helaas was die van mij mislukt :-(
Eenmaal in de bus maakte we nader kennis met deze Alex,die af en toe grappig probeerde te zijn of ook echt grappig was xD. Hij vertelde dat hij al 13 jaar in Thailand waarvan inmiddels 2 in Bangkok en dus ook wel de leukste uitgaans plekken of restaurants weet aan te wijzen. Eenmaal onderweg naar onze hotel al wat foto's gemaakt. Ja ja tourisme begint al vroeg haha. Na een klein half uurtje reiden arriveerde we in onze eerste hotel,Cha da. Daar kregen we een korte uitleg over onze sleutels en kamer. Na de uitleg kregen we de gelegenheid ons op te frissen en bij te komen van de lange reis. Rond 12 uur moesten we weer beneden staan omdat we dan onze eerste excursie hadden,en wel naar de hoogste gebouw in Bangkok,genaamd de Baiyoke Hotel 2. Daar hebben we genoten van de uitzicht en van het eten waarbij we ook kennis met elkaar hebben kunnen maken (op een redelijk fatsoenlijke manier). Na het eten gingen we een aantal verdiepingen hoger,we zaten op de 76e verdieping (als ik me het nog goed herhinner) en gingen toen naar de 84e verdieping. Eenmaal daar hadden we een uitzicht waar je U tegen zegt. We kregen daarom dus ook de kans om foto's te maken en nog meer te genieten van het uitzicht. Het leuke ervan was wel dat de platform waarop we stonden draaide dus we kregen zo'n klein beetje heel Bangkok te zien vanaf 84 hoog.
Rond een uur of 2 +- gingen we weer terug naar het hotel om nog wat bij te komen. Ben toen, eenmaal terug in het hotel,met José,Rosalie en Dion gaan zwemmen op het dak van het hotel (jep daar hadden ze een zwembad).
Rond 5 uur ben ik weer naar mijn kamer gegaan om te douchen en om te kleden want half 7 hadden we een boottocht geplanned staan. Nadat dus iedereen klaar was met omkleden e.d konden we rond 18 uur richting de haven gaan.
Eenmaal daar konden we plaats nemen in de boot en kregen we een drankje en later konden we ook een hapje eten =D. Uiteraard heel veel foto's en een filmpje gemaakt. Rond 9 uur/half 10 waren we weer terug in het hotel,en alsof sommige nog niet genoeg op hadden =P gingen ik nog met hun mee naar starbucks om een frappechino te pakken maar die waren echt nog maar net gesloten toen we aan kwamen lopen =( dus dat was wel minder. Ben toen met José en Rosalie naar een 7/11 gegaan waar we daar wat drinken en wat lekkers gekocht hebben,terwijl de rest al terug liep naar het hotel. Toen wij ook terug waren in het hotel gingen we vrijwel snel naar bed aangezien we de volgende morgen om 8 uur beneden werden verwacht. Trusten mensen!! Tot morgen.

dag 3 14-08 : china town

Goedemorgen,half 7 is het als de wekker gaat. Goed uitgeslapen en aangekleed ga ik naar beneden om te ontbeiten. Even later (na het tanden poetsen) stond iedereen klaar voor vertrek naar China Town. Inmiddels is het 8 uur als de bus vertrekt. Eenmaal op bestemming liepen we naar het hotel waar we de fietsen op konden halen. Eenmaal op de fiets kwamen we onderweg in een straatje waar we thaise mensen een offer zagen brengen (in Thailand offeren de chinezen door middel van papier te verbranden in een ijzeren ton als dankbaarheid naar de Thaise koning toe dat ze er mogen verblijven zonder problemen). Toen we daar voorbij fietste kwamen we een stukje verderop nog wat markt kraampjes tegen waar ze van pekingeend tot aan zelfs varkens hoofden hadden liggen *best ranzig om te zien* gelukkig hadden ze er ook vis en kleding e.d. Eenmaal daarvoorbij gingen we richting de haven waar we de boot namen om langs de waterwoningen te varen. Er stonden her en der hele mooie woningen tussen maar ook echt woningen waar je uit kon halen dat er arme mensen woonden en dat deze de woning ook zelf gebouwd hadden. We kwamen ook nog varende winkeltjes tegen die op water aan varende mensen spulltjes probeerde te verkopen. Na het varen gingen we wat eten bij de pier. Zoals gewoonlijk rijst rijst en nog eens rijst haha (er was ook ander keus hoor). Na het eten zijn we naar de What Poh tempel geweest waar we de 30 meter lange en 4 meter hoge liggende boedah hebben gezien. De monniken waren bezig met bidden..in elke bakje wat er stond (maar liefst 20+-) waar ze dan munt geld in deden.