Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?

Introductie

Posted on 13/10/2011 at 11:58 - 0 Comments - Post Comment - Link

Dit is mijn tweede BoK over afgelopen periode. Ik heb alles gehaald op mijn BOK na. Dit is dus een verbeterde BOK. Ik heb in ieder geval alles gehaald en er veel plezier in gehad om zo te reflecteren op mijn gevolgde minor.

Een aantal stukken zijn nieuw, aan de stukken waar niets aan veranderd hoefte te worden heb ik niks gedaan. Het stuk ''persoonlijke blog'' is helemaal nieuw. Dit was ik vorige keer vergeten om in het BOK te plaatsen.

Veel leesplezier,

Thomas Buhren
Student HTRO te Diemen


Introductie Thomas Buhren

Posted on 13/10/2011 at 11:56 - 0 Comments - Post Comment - Link

Ik ben per 7 februari begonnen met de minor E-touroperating. Ik was één week te laat vanwege mijn stage op Bali maar uiteindelijk hebben alles goed op kunnen pakken. Dit is een zeer interessante periode voor mij geweest. Met name alle informatie over Social Media was voor mij helemaal nieuw. In feite heb ik door mijn stage op Bali een deel van de ontwikkelingen van Social Media gemist. Dit omdat het allemaal nog niet zo bekend is op Bali.

Aan de gastcolleges heb ik het meeste gehad. Alle ervaringen die werden gedeeld door de sprekers heb ik kunnen gebruiken voor mijn toekomstbeeld. Ik weet nu beter wat ik wel of juist niet wil. Ook heb ik voor mijn gevoel door deze minor een voorsprong op de kennis van toerisme en het gebruik van internet in vergelijking met mijn oude klasgenoten.

Ik zie met veel plezier de volgende periode tegemoet en ik hoop dat ik mij nog beter kan ontwikkelen wat betreft de combinatie tussen reizen en internet.

Tot slot nog het bloggen. Dit is voor mij een hele nieuwe ervaring geweest maar uiteindelijk vind ik dit interessanter dan de standaard reflectieverslagen.

Thomas Buhren
Student HTRO


Artikelen

Posted on 13/10/2011 at 11:49 - 0 Comments - Post Comment - Link

Tijdens afgelopen periode kregen we als opdracht om ons aan te melden voor een nieuwsbrief wat betrekking had tot de minor. Ik heb mij aangemeld bij tnooz.com maar die site werkte vaak niet goed en heb mij daarom ook door diverse andere artikelen laten informeren met als voorkeur frankwatching.com. Ik heb de links bewaard en zal onder elke link een korte beschrijving over het artikel vermelden.

http://www.tnooz.com/2011/06/10/news/how-airlines-use-twitter-may-2011-infographic/
Dit artikel gaat over hoe luchtvaartmaatschappijen gebruik maken van Twitter. Op nummer één staat Delta, gevolgd door AirAsia. Die twee luchtvaartmaatschappijen doen aan duizenden tweets per maand. Deze tweets zijn er vooral voor de klantenservice.

Dit verbaasd mij wel enigzins omdat tegenwoordig allerlei andere grote maatschappijen bezig zijn met Twitter. KLM heeft bijvoorbeeld 1 van de meest unieke Twitter acties uitgevoerd waarbij ze enorm veel publiciteit hebben gekregen.

 

http://www.tnooz.com/2011/06/06/news/tripadvisor-still-irked-by-google-and-hotel-reviews-on-places/
Dit artikel gaat over de onvriendelijkheden tussen de CEO van Tripadvisor en Google. De topman van Tripadvisor noemt de werkzaamheden van Google ‘slimy’. In feite beschuldigd de topman Google ervan om de activiteiten van Tripadvisor te kopiëren en het op een andere manier online te plaatsten.

Google heeft een enorme macht en het ze zijn op vele gebieden aanwezig. Dit kan ervoor zorgen dat andere activiteiten van andere organisaties veel op die van Google gaan lijken. Ik blijf dit een gezonde competitie vinden om Google zo niet teveel macht te geven.

 

http://www.frankwatching.com/archive/2011/04/09/sociale-media-maken-manipulatie-beurskoersen-mogelijk/
In dit artikel wordt uitgelegd door 2 personen dat het mogelijk is om de beurskoersen te manipuleren. Wanneer er invloedrijke personen op Twitter diverse berichten zullen plaatsen wat betrekking heeft tot de beurskoers dan kan dit zeker invloed gaan hebben. Het is dan ook de vraag in hoeverre Social Media betrouwbaar gaat worden.

Tegenwoordig heeft Social Media zoveel macht, veel consumenten blijven op de hoogte via Social Media en hebben daardoor een beperkt zicht op de daadwerkelijke gebeurtenissen. De beurskoers is sowieso alleen maar speculatie dus of het nou via Social Media gaat of via andere artikelen etc. Het maakt geen verschil.

 

http://www.frankwatching.com/archive/2011/04/28/social-media-een-tijdelijke-trend/
Dit artikel gaat over het idee dat Social Media grotendeels een kopie werk wordt. Zinnen en teksten worden direct door anderen overgenomen en in feite baseren veel mensen hun mening op wat zij zelf tegenkomen op alle netwerk sites. Daarom geeft de schrijver van dit artikel aan of het misschien kan zijn dat Social Media een tijdelijke trend is.

Social Media is geen tijdelijke trend. Social Media zal zich altijd blijven door ontwikkelen. Personen zullen altijd met nieuwe zinnen en teksten komen en voor iedereen heeft het een andere betekenis. Dat het grotendeels kopie werk is, blijft natuurlijk een feit.

 

http://www.frankwatching.com/archive/2011/05/09/7-facebooktypes-om-te-vermijden/
Dit is wellicht één van de meest leuke artikel geweest die ik heb gelezen. Dit gaat over de soort mensen die je op Facebook kan vinden. Elk persoon op Facebook valt eigenlijk onder te verdelen in één van deze types. De soorten figuren mogen ook aangevuld worden en dit wordt door vele mensen ook gedaan. Af en toe herken je jezelf wel in één van de types en dat is toch wel een wat minder gevoel. Je kan mensen niet in maar een aantal groepen indelen maar het grootste gedeelte van de gebruikers zijn inderdaad in één van deze types te verdelen.

 


Persoonlijke blog

Posted on 13/10/2011 at 10:39 - 0 Comments - Post Comment - Link

Social Media zonder privacy.


Social Media. Tegenwoordig niet meer weg te denken uit mijn leven. Vier jaar geleden ben ik begonnen aan mijn eerste echte Social Media; Hyves. Ik heb Hyves een aantal jaren gebruikt en ben er een jaar geleden mee gestopt. Verder melde ik mij aan op andere sites; Indonesiaclubbin, Schoolbank, Teamers, Partyflock;  allemaal sites en mogelijkheden om op de hoogte gehouden te worden van de dagelijkse sociale contacten en trends en ontwikkelingen.

 Nu ben ik een echte Facebook gebruiker. Voornamelijk omdat ik zo makkelijk contact kan houden met mijn Indonesische vrienden en familie, maar ook omdat dit door iedereen in Amsterdam wordt gebruikt. 

Ik ben elke dag bereikbaar op mijn mobiel, maar ook via Facebook en andere applicaties zoals Blackberry Ping en Whatsapp.

Gek word ik ervan. Ik ben elke dag op Facebook te vinden en erger mij aan de vele nutteloze verhalen die er te vinden zijn. Ook continu de vermeldingen van vrienden over ‘hoe brak ze zijn’ en andere onbenullige updates van mensen die last hebben van het weer of hoe druk ze wel niet zijn.

Hypocriet. Meer kan ik daar niet over zeggen. Ik haat Social Media maar ik doe er gewoon gezellig aan mee. Wel heb ik een keerpunt in mijn leven gekend wat betreft het gebruik van Social Media. Een tijd geleden heb ik mijn naam ‘geGoogled’. Ik schrok enorm. Ik zag mijn naam op diverse sites en ook waren er overal foto’s van mij te vinden. Ik was verbaasd over het feit dat ik van allerlei soorten sites lid was. Zelfs mijn opgezegde Hyves account was nog in Google te vinden. Ik heb toen besloten om mij van elke site te verwijderen. Ik keek na wat een vreemde van mij kon zien op Facebook en ook hier moest ik flink veel opties aanpassen om zo privé mogelijk door het leven te gaan.

Maar goed, alles wat ik zeg op Facebook, alles waar ik op reageer, alle foto’s die ik plaats; er zijn op het moment 409 vrienden die dat kunnen zien. Je hebt het kennelijk allemaal zelf in de hand wat mensen wel of niet van je kunnen weten. Daarom ben ik klaar met de discussies over Social Media. Je wordt niet gedwongen om mee te doen aan deze ontwikkeling., het is je eigen keuze.

Ben je echt gesteld op je privacy? Zorg dan dat je je Social Media accounts verwijderd en ga zoals vroeger weer langs iemand zijn of haar huis voor een kop koffie.



Gastcolleges

Posted on 20/6/2011 at 19:48 - 0 Comments - Post Comment - Link

Ik heb in periode 3.4 drie gastcolleges gevolgd;  Frank ten Cate van Kuoni, Maarten van D-Reizen en Lars Boom van de ANWB.

De meest interessante gastspreker was van D-Reizen. Maarten vertelde over de diverse trends van tegenwoordig;
Nowism: geen geduld meer, nu en hier door de consument
Statussphere: status ontlenen aan dingen zoals Facebook, ‘desire to be unique’
Infolust: zoeken naar het beste van het beste
Mass Mingling: verbinding zoeken met gelijkstemden
Brand Fabric: zoeken naar authenciteit

Omdat D-Reizen vooral online werkzaam is hebben deze trends veel invloed op hun marketingbeleid. De kracht van de consument is enorm toegenomen, dit kan bijvoorbeeld zijn door de beoordelingen op de sites van tegenwoordig. Het onderscheidend vermogen van D-Reizen  is het feit dat ze zo’n 1000 adviseurs hebben. Elke klant kan individueel behandelt worden als het gaat om het geven van advies over een bepaalde bestemming. D-Reizen maakt pas sinds kort gebruik van Social Media en het is nog niet bekend in hoeverre dit een rol zal gaan spelen in de toekomstige campagnes.

Een andere gastcollege was van Kuoni. Deze meneer vertelde over de ontwikkeling van Kuoni en hoe het allemaal is begonnen. Het is op dit moment een enorme organisatie die al diverse andere namen/bedrijven heeft gekocht.  Pas sinds kort heeft Kuoni het ‘online boeken Kuoni connect’ opgezet. Het is op dit moment nog niet helemaal soepel aan de gang, het kost veel geld en werk. Hij legde ook een aantal termen uit zoals parity rate, CCD, DMS, POS en synergie.

Tot slot ook nog een gastcollege van Lars Boom waar er diverse nieuwtjes uit de Social Media wereld werden behandeld; Twitter is dood, Twitter actie van KLM, Google Shopping. Dit zijn allemaal zeer interessante nieuwtjes die uitgebreid door Lars werden behandeld. Met name Google Shopping kanvoor een enorme verandering zorgen in de toekomst. Online verkoopsites kunnen hierdoor enorm in de problemen gaan raken. Ook het verkopen van reizen door Google is een optie en daarom wordt het nog spannend hoe Google Shopping zich gaat ontwikkelen.Verder hebben we nog per groepje de vooruitgang en de evaluatie doorgenomen wat betreft onze eigen site: www.toerismestuderen.nl. De site heeft behoorlijk veel potentie om te groeien maar hierin zullen wij wel in moeten gaan investeren. Op dit moment is iedereen net wat te druk en zal dit na de zomervakantie verder gaan.


Conclusie.
Het waren allemaal zeer interessante gastcolleges maar de gastcollege van Maarten was wel het beste. Hierin werden er termen besproken die ook zijn behandeld tijdens de lessen. Ook Lars Boom heeft met zijn colleges kunnen bijdragen aan mijn ontwikkeling wat betreft bloggen/social media/online marketing.



E-Commerce bezoek

Posted on 20/6/2011 at 18:45 - 0 Comments - Post Comment - Link

Ik heb woensdag 20 april de jaarbeurs in Utrecht bezocht; de E-commerce dagen. Dit was vooral op mensen uit het bedrijfsleven gericht. Ongeveer iedereen liep in pak en je kon overal terecht om gastsprekers te volgen, meedoen met workshops en kijken naar demonstraties van nieuwe gadgets.

Het was moeilijk om aanwezig te kunnen zijn bij een gastspreker. De locaties waren te klein en als je echt ergens wilde zijn dan moest je minimaal een uur van tevoren voor de deur staan. Hierdoor is er veel kostbare tijd verloren gegaan en ik heb ik maar 3 sprekers kunnen volgen. Ik heb genotuleerd bij de drie sprekers en zal dit kort samenvatten in de onderstaande alinea’s. Als bewijs dat ik er ben geweest zal ik mijn inschrijvingsmail bij mijn blog voegen.

 

Spreker 1
Willem Reimers
Bekend van o.a. ‘Herrie in het hotel’
Organisator voor bedrijfstrainingen

De heer Reimers kreeg een half uur de tijd om te praten over klantencontact tussen een bedrijf een een gast/klant.

Allereerst was hij een zeer interessante spreker. Deze man heeft een schat aan ervaring in de horeca, een branche waar ikzelf ook al jaren in werk. Hij is zelf al 45 jaar werkzaam in deze branche. De heer Reimers begon over uitstraling en een juiste performance. Dit trok hij door de de kledingkeuze van de aanwezigen.

Een simpel voorbeeld; hij vroeg zich af wat het nut is van een opvallend pak, leidt dit af of wordt diegene nou meer serieus genomen? Hij betrok continu het publiek erbij. Het stelde open vragen waar iedereen iets over mocht zeggen. Vaak waren het wel vragen waar geen juiste antwoord op te bedenken was.

Zat er een structuur in het verhaal? Nee. Had het betrekking tot de minor die ik nu volg? Nee. Het was een zeer interessant en leerzaam moment van de dag en de anekdotes die ik heb onthouden staan hieronder vermeld.

- Het verschil tussen een klant en gast: een klant is diegene die opbelt om een reservering te maken, een gast is diegene die daadwerkelijk komt opdagen.

- Zorg voor een juiste performance, dit zorgt voor respect van de klant/gast naar jou toe.

- Laat je nooit intimideren/omlullen door een restaurateur.

- De belangrijkste gast zit rechts van een persoon, let maar eens op tijdens belangrijke bijeenkomsten.

- 85 procent van ontevreden gasten klaagt nooit terwijl de horeca maar een korte reparatietijd nodig heeft. Dit kan voorkomen dat de 85 procent van de mensen alleen maar negatief zullen praten over jouw zaak/organisatie.

- Gasten/klanten zijn niet vervelend, ze zijn veeleisend.

- Tutoyeren gebeurd te vaak.

- Etiquette is simpel en logisch nadenken, zoek op wat etiquette precies is en pas dit toe.

- Neem als voorbeeld een reclame van Mac Donalds, dit is één van de briljante marketing deel ooit. Een klein jongetje besteld eten voor zijn vader en de medewerkster vraagt aan het jongentje; ‘wil U ook misschien iets te eten hebben?

Spreker 2
Joey Duijs van Doom en Dickson
‘Hema op Facebook’

Joey Duijs is een jonge medewerker van Doom en Dickson, een reclamebureau die voor Hema werkt.

Hema is een enorm populaire organisatie dat sinds kort de stap naar Facebook heeft gezet. Van nature is Hema een sociaal merk en dit wilde het management ook richting Facebook krijgen.

Doom en Dickson is het bedrijf wat achter de ‘Social Media Marketing’ zit voor Hema en Joey Duijs zal de stappen uitleggen die zij hebben gezet om Hema populair te krijgen op Facebook.

Hema is in 1926 begonnen en richtte zich toen vooral op de armen. Tegenwoordig hebben ze 530 winkels door heel Nederland, Belgie, Frankrijk en Duitsland. Joey legt vooral de link tussen de missie van Hema en het nut van social media: bijzondere eenvoud, basisproducten die net wat specialer zijn. Joey geeft ook aan de klantwaarde vooral belangrijk is voor de Hema, mensen vertellen het eerder door wanneer ze ontevreden zijn over een product.

Hema heeft al eerdere campagnes gehad. Gericht op emotie (‘met liefde gemaakt’), gericht op sales (ronde prijzen, 2 euro, 5 euro etc.)

Joey Duijs heeft 4 stappen gezet om de Hema op Facebook te krijgen. Deze 4 stappen bestaan uit:
1: Luisteren
2: Definieer
3: Reageren/Activeren
4: Evalueren

Uiteindelijk is het Joey Duijs gelukt om succesvolle campagnes op te starten voor Hema. Facebook en andere online campagnes zijn succesvol geweest waardoor ze duizenden mensen gratis hebben kunnen bereiken.

De stappen die Joey Duijs heeft genomen komen redelijk overeen met wat ik heb geleerd van de minor. Met name de stappen voor het gebruik van Social Media zijn uitgebreid besproken tijdens de lessen van meneer Bijsterbosch. 

 

Spreker(s) 3
 Roel Engel en Mark Wilmont.

Workshop: adverteren op tablets en mobiel

Deze sprekers heb ik helaas maar half kunnen volgen vanwege de drukte. Het ging met name over het adverteren op tablets, de zogenaamde Ipads. Sinds de Ipad op de markt is gekomen zijn er ook diverse andere varianten in de plaats gekomen. De verwachting is dan ook dat de tablets enorm populair gaan worden.

Een voordeel van adverteren op tablets is het feit dat deze tablets veel meer mogelijkheden hebben wat betreft het gebruik van video, foto’s en andere ‘speciale’ opties. Ook zorgt het adverteren op tablets voor een aantal voordelen; je hebt namelijk alle aandacht van de gebruiker en het kan persoonlijk gemaakt worden.

De tablets worden op het moment vooral nog gebruikt in en om het huis. Daarom is het volgens een onderzoek van Google nog niet relevant voor location based toepassingen zoals Foursquare en andere ‘check in’ toepassingen.

Tabvertising is dus wel interessanter als het gaat om branding, brand awareness en likeability.

Er werden tijdens deze workshop enorm veel termen gebruikt zoals likeability en location based. Na het leren voor de casus van periode 3.4 ben ik er achter gekomen wat deze termen nou precies betekenen. Dit was daarom een enorm interessante workshop geweest als ik al eerder had geweten wat dit allemaal betekende.

 

Zet 24 en 25 april alvast in uw agenda voor De E-commerce Dagen 2012
Klik hier voor een online versie  
De E-commerce Dagen
 
   
 
Geachte heer Buhren,
 
     
  Vorige week heeft u De E-commerce Dagen 2011 bezocht. Wij kijken terug op twee mooie dagen vol met inspiratie en veel bezoekers! Middels het monitoren van social media hebben wij al enige feedback ontvangen over het evenement. Wij zouden graag meer aanvullende informatie verkrijgen om zo het evenement volgend jaar nog beter op uw wensen te laten aansluiten.  
     
  U zou ons dan ook een groot plezier doen door de online vragenlijst in te vullen.  
  Klik hier voor de enquete >>  
     
 
  Bekijk de impressievideo's:
   
Video Impressie Video Impressie
   
   
Presentaties Presentaties online!
De eerste presentaties van sprekers die tijdens De
E-commerce Dagen hebben gesproken staan online. Presentaties die zijn vrijgegeven door sprekers worden dagelijks aangevuld. Houd de website dus in de gaten.
Bekijk de presentaties >>
   
Affiliate Dag In één dag alles over affiliate marketing
Op 31 mei 2011 wordt voor de vierde keer de Affiliate Dag georganiseerd. Bent u geïnteresseerd in affiliate marketing? Volg alle ontwikkelingen tijdens deze dag voor adverteerders, affiliates, bureaus en netwerken. Bekijk het programma >>
 
 
  Event Informatie  

     
  De E-commerce Dagen  
  Zet vast in uw agenda:
24 & 25 april 2012
 
     
  Hét kennisfestival
Concreet over e-commerce
 
     
   
     

  Branchepartners  

     
  Branchepartners  
     
     
  Mediapartners  

  Twinkle  
     
 
 
 
Vanwege de automatische verzending worden antwoorden op deze e-mail niet gelezen. Wij verzoeken u bij vragen de contactpagina op onze website te raadplegen. U ontvangt deze e-mail omdat u zich met thomasbuhren@hotmail.com heeft aangemeld voor De E-commerce Dagen. Wilt u niet meer op de hoogte gebracht worden van het beursnieuws, klik dan hier om u af te melden.




Reflectie 3.4

Posted on 20/6/2011 at 18:34 - 0 Comments - Post Comment - Link

Reflectie.

Op dit moment weet ik dat ik mijn beide tentamens van de minor heb gehaald. Ook het project is goed gegaan en zal ik met een voldoende kunnen afsluiten mits er nog een paar aanpassingen nodig zijn.


Ik heb veel van deze minor geleerd en met name van de lessen die zijn gegeven. De lessen over o.a. social media vond ik het interessants. Dit is ook iets totaal nieuws en privé heb ik ook enorm vaak met social media te maken. De lessen van Lars Boom over bloggen, Google, affiliates hebben ervoor gezorgd dat ik eindelijk een update heb wat betreft mijn internet kennis. Ik vond het minder om te moeten bloggen als reflectie. Het is leuk dat er iets nieuws wordt geprobeerd maar ik had zelf hier niet voor gekozen. Bloggen hebben we al moeten doen voor een andere opdracht en  om nogmaals te moeten bloggen als reflectie vind ik persoonlijk niet nodig.


Doordat het project 6 maanden liep in plaats van de gebruikelijke 3 maanden heb ik mijzelf continu kunnen verbeteren op de onderdelen waar ik wat minder goed in was. Dit was dan vooral voor het project handig. Het project bestond uit een onderzoeksrapport te schrijven voor Fox Vakanties. Het rapport bestond uit deel 1 en 2. Het is goed om te zien in hoeverre de eerste delen van deel 1 en 2 verschillen in niveau. Ik heb een betere motivatie gekregen, betere professionele houding en een beter oog voor kwaliteit gekregen. Ook zijn mijn onderzoeksvaardigheden enorm vooruitgegaan.


Dan de link tussen de lessen en het project. Ik heb de stof van de lessen niet hoeven te gebruiken voor het project. Het onderzoeksrapport is mede door stand gekomen door alle kennis van jaar twee. Misschien klinkt het wat negatief maar de lessen van de minor hebben vrijwel geen toegevoegde waarde gehad voor het project. Het maakte de lessen niet minder interessant. Wellicht was het beter geweest als het project ging over social media. Als voorbeeld: bedenk voor bedrijf X een nieuw marketingplan en pas deze toe in social media.


Het niveau van deze minor was prima. Het aantal contacturen waren voldoende, de kennis van de docenten was goed, literatuur werd goed toegepast  en voor een pilot lijkt mij deze minor uitstekend geslaagd mits er meer rekening gehouden gaat worden met de stof van de minor en het project.

 


Hosting door HQ ICT Systeembeheer